Kasvissyöjä ei tee miehelleen liharuokaa
Olen kasvissyöjä ja syön todella olemattomasti myös maitotuotteita, kanamunia ym. Puolisoni syö vielä liharuokia.
Sanoin kun aloitin seurustelun, että vaikka tykkään tehdä ruokaa ja sitä mielelläni teen, en kuitenkaan suostu tai halua tehdä lihasta ruokaa. Tähän asti mies ei ole valittanut, vaan nauttinut kaikista ruuista mitä olen tehnyt, mutta mietin tuleekohan jonain päivänä valitusta? En ole kääntämässä puolisoani kasvissyöjäksi, mutta en halua kokata lihasta mitään. Itse olen kasvissyöjä koska en pidä lihan mausta jostain syystä, enkä muutenkaan osaa lihasta mitään tehdä (aina poltan lihan mustaksi, kun pelkään että se jää raa'aksi)
Ketään jolla olisi tälläinen suhde eikä mitään ongelmaa ole tullut?
Mies ei ole koskaan kyllä ollut innostunut tekemään ruokaa, mutta esim. pitsaa tuodessaan kotiin siinä on aina kinkkua.
Kommentit (24)
> Kasvissyöjä ei tee miehelleen liharuokaa
Iik. Aika kauheeta.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:13"]
Miksei mies tee teillä ruokaa? Asutte kuitenkin yhdessä? Toisaalta ihmetyttää, miksi hän tuo jotain kinkkupitsaa, vaikka sinä olet kasvissyöjä. Eikö teillä valita pitsan täytteitä yhdessä?
Omituiselta järjestelyltä kuulostaa.
[/quote]
Kyllä meillä kumpikin, tai siis kaikki perheenjäsenet, valikoi ihan itse oman pitsansa täytteet. Eihän kaikkien tarvi syödä samanlaista. Kotona pitsaa tehdessä pelti on jaettu viiteen alueeseen ja jokaiselle ne täytteet mistä tykkää.
No meillä periaatteessa vaikka sekasyöjä olenkin, teen sen yhden ruoan oman mieleni mukaan ja se saa kelvata muillekin, tai tehkööt itse.
Jos siinä ruoassa on kasviksia, joista esim. mies ei tykkää, niin saa luvan kelvata sillekin, en jätä niitä pois. Jos siinä on spagettia, josta ei tykkää, niin saa luvan kelvata tai olkoon syömättä, minä laitan sitä jos huvittaa.
Ainoastaan jossain pitsassa nyt saatan tehdä kullekin omansa tämän maun mukaan, meillä tehdään kuitenkin useampi pelti, ja jos pitsaa haettaisiin jostain, niin ei siitä yhdestä ja samasta syödä joten niissäkin saa valita.
No täytyy sanoa että joskus laitan miehelle ruokaa jota kukaan muu ei välttämättä syö, nimittäin makkaraa, ei ole niin iso vaiva heittää niitä uuniin grillautumaan siinä kun teen muulle perheelle jotain muuta.
Eli meillä on erittäin rajoittunut makkaransyöjä joka ei piittaa kaninruoasta, silti se yleensä syö vähän kaikkea, vaikka välillä vähän kitisee, ja ei, en laittaisi lihaa jos itse olisin kasvissyöjä, jos en sitten katsoisi että lapsillekin on syytä sitä syöttää.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:11"]
Olen ollut 6 vuotta kasvissyöjä, mies sekasyöjä. Tehdään yhteinen kasvisateria, mies voi paistaa pihvin tai lisätä jotain lihaa lisukkeeksi jos siltä tuntuu. Meillä kasvisruoka ei ole mikään erikoinen rajoitteinen ruokavalio, vaan ihan tavallista ruokaa. Mies on minua parempi vegekokki.
[/quote]
Kasvisruuan kylkeen on ihan kätevää tehdä lihaa lisäksi, mutta moniko viitsii alkaa tekemään itselleen lihaa, kun pääsee valmiiseen kasvisruokapöytään?