Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjä ei tee miehelleen liharuokaa

Vierailija
10.02.2015 |

Olen kasvissyöjä ja syön todella olemattomasti myös maitotuotteita, kanamunia ym. Puolisoni syö vielä liharuokia.

Sanoin kun aloitin seurustelun, että vaikka tykkään tehdä ruokaa ja sitä mielelläni teen, en kuitenkaan suostu tai halua tehdä lihasta ruokaa. Tähän asti mies ei ole valittanut, vaan nauttinut kaikista ruuista mitä olen tehnyt, mutta mietin tuleekohan jonain päivänä valitusta? En ole kääntämässä puolisoani kasvissyöjäksi, mutta en halua kokata lihasta mitään. Itse olen kasvissyöjä koska en pidä lihan mausta jostain syystä, enkä muutenkaan osaa lihasta mitään tehdä (aina poltan lihan mustaksi, kun pelkään että se jää raa'aksi)

Ketään jolla olisi tälläinen suhde eikä mitään ongelmaa ole tullut?

Mies ei ole koskaan kyllä ollut innostunut tekemään ruokaa, mutta esim. pitsaa tuodessaan kotiin siinä on aina kinkkua.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varo vaan syö vielä sinut.

Vierailija
2/24 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siis on ongelma? Ettei meillä kellään ole tietoa tulevasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:16"]

Mikä siis on ongelma? Ettei meillä kellään ole tietoa tulevasta?

[/quote]

Kyselin, että miten muilla kasvis-liha pareilla on mennyt, tuleeko ongelmaa tulevaisuudessa?-ap

Vierailija
4/24 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko jo täyttänyt 16 v.? Vai 50-luvulta, jolloin mies sai valmiin lämpimän ruuan eteensä?

Vierailija
5/24 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on aiemmin ollut kasvissyöjä, alkoi syömään lihaa n10 vuotta sitten. Nyt hän on taas alkanut suosia kasvisruokaa, ja sitä useimmiten teen. Lapsille teen joskus lihaa mutta siis pääasiassa kasvisruokaa syövät hekin.

Vierailija
6/24 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puolisoni syö VIELÄ liharuokia"
"En ole käännyttämässä häntä kasvissyöjäksi"
Hmm.. :D

Vierailija
7/24 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama asetelma, tehdään aika tasapuolisesti ruokaa. Mies syö paljon kasvisruokiakin, tai jos tekee ruokaa niin helposti muunneltavia ruokia joista saa kätsysti kasvis/lihavaihtoehdon fiksaamalla tai lisäämällä lihan.

Vierailija
8/24 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mä en syö moniakaan asioita ja valmistan niitä silti miehelle. Esim. kalaa en syö, porsastakin hyyyyvin harvoin ja on myös kaikenlaista muuta, mistä en pidä mutta mies pitää. Kokkailen sille sen lemppareita, koska mietin sen omalta kannaltani niin, että jos osat olis toisinpäin ja mies olis se ruokarajoitteinen, niin mua ärsyttäis syödä vaan sen mukaan.

mä luulen, että miehes käy lounaalla vetämässä jotain kebabia tai hampurilaisia että jaksaa puputtaa kasviksia kotona:D

Vierailija
9/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kotona kasvisruokaa. Mieheni osaa ostaa itselleen lihaleikkeleitä kaupasta. Meillä on kaiken huipuksi vielä allergisia lapsia. Ravitsemusterapeutin oli vaikeaa ymmärtää sitä että voimme todellakin kaikki syödä samaa ruokaa. Hän luuli että meillä tehdään kolmet ruoat joka päivä eli minulle omat, lapsille omat ja miehelle omat.

Käytän quornia lihan asemesta.

Vierailija
10/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mies voi ihan itse lihojaan kokkailla?

Vierailija
11/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 6 vuotta kasvissyöjä, mies sekasyöjä. Tehdään yhteinen kasvisateria, mies voi paistaa pihvin tai lisätä jotain lihaa lisukkeeksi jos siltä tuntuu. Meillä kasvisruoka ei ole mikään erikoinen rajoitteinen ruokavalio, vaan ihan tavallista ruokaa. Mies on minua parempi vegekokki.

Vierailija
12/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama, eli minä ole, kasvissyöjä ja mies sekasyöjä ja meillä on kyllä itsestäänselvyys että jos mies haluaa liharuokaa, hän tekee sen itse. En edes osaa käsitellä lihaa, eli joku mun paistama pihvi olisi varmaan aika mielenkiintoinen ilmestys :D

Vierailija
13/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies tee teillä ruokaa? Asutte kuitenkin yhdessä? Toisaalta ihmetyttää, miksi hän tuo jotain kinkkupitsaa, vaikka sinä olet kasvissyöjä. Eikö teillä valita pitsan täytteitä yhdessä?

Omituiselta järjestelyltä kuulostaa.

Vierailija
14/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vege mutta mies ei (tosin tykkää paljon kasvisruuista, saattaa ravintolassakin toisinaan tilata vegeannoksen). Ei ole mitään ongelmia tullut viiden vuoden aikana. Kun tehdään yhdessä ruokaa, se on kasvista ja jos mies haluaa lihaa syödä niin hän ostaa itselleen kaupasta nakkeja tai mitä nyt mielensä tekeekään.

Vierailija
15/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:13"]

Miksei mies tee teillä ruokaa? Asutte kuitenkin yhdessä? Toisaalta ihmetyttää, miksi hän tuo jotain kinkkupitsaa, vaikka sinä olet kasvissyöjä. Eikö teillä valita pitsan täytteitä yhdessä?

Omituiselta järjestelyltä kuulostaa.

[/quote]

Siis häh, miksi se mies ei voisi omaan pitsaansa valita kinkkua? :D

Vierailija
16/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetuttu meni joskus naimisiin vegetaristin kanssa. Erosivat kahden vuoden päästä, kun tämä vaimo yritti kääntää miehen vegetaristiksi.

Vierailija
17/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:11"]

Olen ollut 6 vuotta kasvissyöjä, mies sekasyöjä. Tehdään yhteinen kasvisateria, mies voi paistaa pihvin tai lisätä jotain lihaa lisukkeeksi jos siltä tuntuu. Meillä kasvisruoka ei ole mikään erikoinen rajoitteinen ruokavalio, vaan ihan tavallista ruokaa. Mies on minua parempi vegekokki.

[/quote]

Meillä aika sama, paitsi itse olen ollut kasvissyöjä jo 15 vuotta ja meillä mies tekee kaikki ruoat. Mutta yleensä on yksi yhteinen ruoka johon mies sitten lisää jotain lihaa itselleen jos haluaa, tai joskus on kaksi eri variaatiota samasta ruoasta (esim. just pizzat tms). Hyvin on toiminut. 

Vierailija
18/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ateistikaan lukee puolisolleen raamattua tai pankinjohtaja Marxia (paitsi ivallisilla äänenpainoilla). Vakaumus haraa vastaan.

Vierailija
19/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sanois jos kyrpii. Avomiehen kanssa suurin osa aterioista on kasvismuonaa ja hän onkin hyvä kokki niitä tehdessä, ja myös itse kokkaa liharuokansa. Muutaman kerran viikossa (tai harvemmin) ostamme hänelle leikkeleitä tai kunnon makkaraa esim ja ravintolaan kun mennään niin syö lihaa. Ihan sama vaikka kanamunien kanssa. Minä en pidä niistä (enkä lihasta), niin hän sit itteksee jotaa omeletteja vetää.

Vierailija
20/24 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites lapset? Tuntemani kasvissyöjät ovat joko alkaneet syömään itse lihaa tai sitten alkaneet tekemään eri ruokia itselle ja muille, kun lasten proteinin saannin turvaamiseksi heille on kuitenkin haluttu tarjota myös lihaa. Ja toisaalta, kannattaako ylipäätään tuputtaa omia ideologisia valintoja suoraan lapsille. Päättävät itse suhteensa lihaan, sitten kun näkevät sen tarpeelliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi