Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

koulujen kasvisruokapäivät pois :[

Vierailija
10.02.2015 |

Eli siis, pitäisikö koulujen kasvisruoka päivät poistaa?

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Kasvisruoka on terveellistä, ekologista ja vitamiineja täynnä. Ei sitä lihaa tarvitse joka päivä syödä, minä teen perheelle kasvisruokaa kolmena päivänä viikossa ja kaikki ollaan laihduttu tämän jälkeen, minä 5kg :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun itse kävin peruskoulua, oli ne kasvispäivät nälkäisiä! Porkkana- ja pinaattilettuja keitetyillä kinderperunoilla... Kai kouluissakin taso on noussut, kun työpaikan ruokalastakin saa nykyään ihan hyvääkin kasvisruokaa

Vierailija
4/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni koulussa oli jo minun aikanani "kasvisruokapäiviä" - puuroa+mehukeittoa, perunavelliä, pinaattilettuja, pinaattikeittoa...miksi ihmeessä ne pitäisi poistaa? :-o

Vierailija
5/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä talossa aletaan pitämään jotain helvetin kasvisruokapäiviä, niin nappaan yhden proteinilisän ja olen syömättä. Pitäkööt muut läskinsä.

Vierailija
6/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneessä maailmassa kansakouluissa oli tarjolla makaronivelliä, ruispuuroa ja muuta namia, eikä kukaan kirkunut että vihreät vittuun. Mutta jos tämän päivän koululainen ei saa joka päivä nuggettejaan tai edes kalapuikkojaan, niin uhataan ihmisoikeustuomioistuimella.

Vierailija
7/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä sitä lihaa pitää koko ajan puputtaa? Ja ainahan noita kasvisruokapäiviä on ollut ja hyvin on jaksettu. Itse sanoisin lähinnä että mielummin pyrittäis panostaan siihen kasvissafkan laatuun, tein yläasteella ja lukiossa aina omat eväät kouluun kun se niiden kasvisruoka oli ravinneköyhää skeidaa.

Vierailija
8/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:39"]Menneessä maailmassa kansakouluissa oli tarjolla makaronivelliä, ruispuuroa ja muuta namia, eikä kukaan kirkunut että vihreät vittuun. Mutta jos tämän päivän koululainen ei saa joka päivä nuggettejaan tai edes kalapuikkojaan, niin uhataan ihmisoikeustuomioistuimella.
[/quote]

Tämä. Mistä lähtien ilmaista ruokaa on halveksittu ja kehdattu valittaa että nyyhnyyh, tässä ei ole (kallista) lihaa?? Varmaan kohta ei kelpaa enää jauhelihakaan, vaan Jessicalle ja Viljamille pitää tarjota vähärasvaista vasikan fileetä (kotona kuitenkin mätetään energiajuomia, karkkia ja sipsiä).

Vierailija
9/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:40"]Miksi helvetissä sitä lihaa pitää koko ajan puputtaa? Ja ainahan noita kasvisruokapäiviä on ollut ja hyvin on jaksettu. Itse sanoisin lähinnä että mielummin pyrittäis panostaan siihen kasvissafkan laatuun, tein yläasteella ja lukiossa aina omat eväät kouluun kun se niiden kasvisruoka oli ravinneköyhää skeidaa.
[/quote]

Ymmärrän... Valmistuin lukiosta vuonna 2012 ja kasvisruoka siellä oli lähinnä teollisen näkösiä kuivia kasvispihvejä, yugh.

Vierailija
10/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkananapit on meidän lasten suosikkiruoka.

Vierailija
11/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa minulle, että millä perusteella lapsi ei muka jaksaisi pinaattikeitolla tai ruispuurolla? Ei se kouluruoka ole päivän ainoa ateria - tarjotkaa lapsellenne kouluruuan lisäksi kunnon ravitseva aamiainen, välipalaa, päivällinen ja iltapalaa niin tuskin jää nälkäiseksi.

Vierailija
12/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni syö puuron aamulla ja monesti illallakin. Hänen koulussaan on puuropäivä eli syö lounaallakin. Valitettavasti rajoitetun ruokavalion kanssa hänellä on jatkuva puute proteiinistä. Saan paistaa paljon pihviä puuropäivinä. Nälkä hänellä on aina vaikka syökin valtavasti. Ehkä juuri tuon proteiinin puutteen vuoksi. Lapset jotka juovat maitoa eivätkä liiku, pärjäävät puuropäivinä varmasti hyvin. Kasviruuan kanssa pitää olla joku proteiinilisä.

Vierailija
13/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää poistaa. Piiperöillä ei ole mitään oikeutta tuputtaa paskaa ideologiaansa lapsille.

Vierailija
14/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:51"]Lapseni syö puuron aamulla ja monesti illallakin. Hänen koulussaan on puuropäivä eli syö lounaallakin. Valitettavasti rajoitetun ruokavalion kanssa hänellä on jatkuva puute proteiinistä. Saan paistaa paljon pihviä puuropäivinä. Nälkä hänellä on aina vaikka syökin valtavasti. Ehkä juuri tuon proteiinin puutteen vuoksi. Lapset jotka juovat maitoa eivätkä liiku, pärjäävät puuropäivinä varmasti hyvin. Kasviruuan kanssa pitää olla joku proteiinilisä.
[/quote]

Eli on koulun syy ettet osaa tarjota lapsellesi aamiaiseksi muuta kuin puuroa? Vuoden äiti

Vierailija
15/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:46"]

Kertokaa minulle, että millä perusteella lapsi ei muka jaksaisi pinaattikeitolla tai ruispuurolla? Ei se kouluruoka ole päivän ainoa ateria - tarjotkaa lapsellenne kouluruuan lisäksi kunnon ravitseva aamiainen, välipalaa, päivällinen ja iltapalaa niin tuskin jää nälkäiseksi.

[/quote]Ehkä jos lapsi lähtee kouluun 7 jälkeen ja tulee kotiin viideksi, olisi kiva jos se ruoka olisi täyttävää. Koulupäivä tosiaan voi olla 8.10-15.45, matkat päälle. 

Vierailija
16/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:55"]

[/quote]Ehkä jos lapsi lähtee kouluun 7 jälkeen ja tulee kotiin viideksi, olisi kiva jos se ruoka olisi täyttävää. Koulupäivä tosiaan voi olla 8.10-15.45, matkat päälle. 

[/quote]Ja tähän vielä lisään että kasvisruoankin voi tehdä täyttäväksi.

Vierailija
17/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:51"]Saan paistaa paljon pihviä puuropäivinä.

[/quote] :D

Sinun tehtäväsi onkin ruokkia oma lapsesi. Tuskin koulun puuropäivä selittää hänen proteiinin puutteensa.

Pakkoko sitä puuroa on vielä illalla kotona keitellä, jos koulussa on jo syöty. Haukut ihan väärää puuta.

Vierailija
18/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mun tokalauokkalainen tulee puuropäivinä koulusta klo 13 tai 14 kiljuvan nälän kanssa. Syö kyllä puuroa, mutta ei se leikkele per nenu oikein nälkää pidä. Kotona saattaa syödä välipalaksi kaksi kunnon voileipää missä välissä voita, juustoa, kinkkua, kurkkua ja paprikaa, ja jonkun hedelmän päälle. Neljältä on taas jo kauhea nälkä. Jos ei ole jotain kunnon proteiinia tarjolla niin nälkä on taas kohta. Ehkä se kouluruoka täyttää hiljaa paikoillan istuvan sieväkkeen energiantarpeen, mutta ei mun liikkuvaisen 8-vuotiaan tarvetta.

Vierailija
19/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:51"]Lapseni syö puuron aamulla ja monesti illallakin. Hänen koulussaan on puuropäivä eli syö lounaallakin. Valitettavasti rajoitetun ruokavalion kanssa hänellä on jatkuva puute proteiinistä. Saan paistaa paljon pihviä puuropäivinä. Nälkä hänellä on aina vaikka syökin valtavasti. Ehkä juuri tuon proteiinin puutteen vuoksi. Lapset jotka juovat maitoa eivätkä liiku, pärjäävät puuropäivinä varmasti hyvin. Kasviruuan kanssa pitää olla joku proteiinilisä.
[/quote]

Eli on koulun syy ettet osaa tarjota lapsellesi aamiaiseksi muuta kuin puuroa? Vuoden äiti

[/quote]

Kas puuro aamulla onkin nykyään huono juttu.

Vierailija
20/144 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:51"]

Lapseni syö puuron aamulla ja monesti illallakin. Hänen koulussaan on puuropäivä eli syö lounaallakin. Valitettavasti rajoitetun ruokavalion kanssa hänellä on jatkuva puute proteiinistä. Saan paistaa paljon pihviä puuropäivinä. Nälkä hänellä on aina vaikka syökin valtavasti. Ehkä juuri tuon proteiinin puutteen vuoksi. Lapset jotka juovat maitoa eivätkä liiku, pärjäävät puuropäivinä varmasti hyvin. Kasviruuan kanssa pitää olla joku proteiinilisä.

[/quote]

Eli parhaimmassa tapauksessa lapsesi syö puuroa aamulla, koulussa ja illalla kotona? Kaikkina pääruokina? Kannattaisiko ottaa se pää pois perseestä ja miettiä ruokavalion laajentamista omassa kodissa, ei kukaan elä pelkällä puurolla etkä voi kouluakaan tuosta syyttää :D