Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri toi nuhaisen taaperonsa katsomaan 2 kk vauvaani :(

Vierailija
20.11.2021 |

Ymmärrän kyllä, että päiväkotilaisten vanhemmilla alkaa olla jo mitta täynnä ainaista nuhan takia karanteeniin jäämistä, mutta voisiko nyt edes pienten vauvojen kohdalla vähän miettiä? Nyt on liikkeellä paljon myös vauvoille vaarallista rs-virusta koronan lisäksi.

Toivottavasti nyt ei mennyt välit, mutta lähetin heidät vartin jälkeen kotiinsa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä linkki niille, jotka eivät ymmärrä miksi ap on harmistunut:

https://yle.fi/uutiset/3-12196025

Jep! Monet ei vaan ymmärrä ilmiöiden todellisuutta ennen kuin osuu omalle kohdalle. Itse tykkään pitää huolta siitä, että lapseni pysyy hengityskykyisenä. Pöpökammoinen en ole. Ap

On tosiaan sinun vastuulla olla lapsesi puolella ja nyt kannattaisi olla ihan sen omaan perheen kesken.

Olen yh ja ollut nyt 4 kk yksin. Tai no, näistä 2 kk lapsen kanssa kaksin. Ihan kaikista ihmiskontakteista ei voi kieltäytyä. Ap

Vierailija
42/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään tarvitse vauvaasi nähdä eikä sinun tarvitse ovea avata jos koronapeikko vaanii.

Ihmiskunnan historiaan on mahtunut paljon koronaa suurempia uhkia ja tauteja jotka ovat kaataneet väkeä kuin heinää. Ei ollut maskeja eikä rokotteita, ei penisilliiniä, ei buranaa, ei raanavettä eikä vesivessaa. Täällä silti ollaan.

Saavatko pikkulapset vielä leikkiä ulkona posket punaisina pakkasesta vai onko olemassa jokin aplikaatio joka kertoo milloin se on turvallista?

Jenkeistä vielä sen ymmärrän, mutta miten tästä kansasta voi saada näin toivottoman pelonpieksämää ja avutonta?

Ei vauvaa ole koskaan tultu sairaana katsomaan, ennen koronakaan!! Pitäisi sen verran jokaisen ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja nyt tää keskustelu sitten muuttuu yksinhuoltajien haukkumiseksi, eikö niin. Än yy tee NYT!

Vierailija
44/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kun tuli kavereita katsomaan vauvaa niin sanoin, että käsipesun kautta. Pari pyöritteli silmiään ja tuhisi. Eikö ole ihan normaalia muutenkin pestä käsiä kun tullaan sisään saatika vastasyntynyttä katsomaan?

Vierailija
45/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, ensimmäinen lapsesi? :D

Minä olin ensimmäisen lapseni kanssa viikon sairaalassa rs-viruksen takia lapsen ollessa kaksikuinen. Ei ihan kauheasti naurattanut katsella, kun lapseen meni putkia ja letkuja tai pitää paniikissa huutavaa vauvaa kiinni, kun räkää imettiin syvältä nenästä. Mutta ehkä jonkun myöhemmän lapsen kohdalla tuollainen ei sitten tuntuisi miltään.

Vierailija
46/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstapojen puutetta ystävälläsi. Pitäisi olla itsestään selvää, että nuhaisena ja yskivänä ei ylipäätään mennä kylään, oli siellä sitten vauva tai ei.

Vierailija
47/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Monet ei vaan ymmärrä ilmiöiden todellisuutta ennen kuin osuu omalle kohdalle. Itse tykkään pitää huolta siitä, että lapseni pysyy hengityskykyisenä. Pöpökammoinen en ole. Ap

On tosiaan sinun vastuulla olla lapsesi puolella ja nyt kannattaisi olla ihan sen omaan perheen kesken.

Olen yh ja ollut nyt 4 kk yksin. Tai no, näistä 2 kk lapsen kanssa kaksin. Ihan kaikista ihmiskontakteista ei voi kieltäytyä. Ap

Vaikka kaveri olisi tullut yksin olisi syntynyt riski teidän sairastua. Nyt sinun pitää vaan valita, että pelaako varman päälle vai otatko niitä riskejä.

Vierailija
48/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös oireeton voi tartuttaa. Itämisaika on joissakin viruksissa jopa viikkoja.

Vierailija
49/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma napa meni vauvan edelle.

Vierailija
50/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ikävää jos lapsi oli oikeasti nuhainen.

Itselläni on ollut jatkuva "nuha" aina kylmällä ilmalla viimeiset 30vuotta.

Jos olisin kaverisi, niin en varmaan saisi talvisin tulla kylään?

Vierailija
51/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihmiskontakti on mahdollinen uhka. Sitä voi joko elää tai piiloutua pöydän alle.

Vierailija
52/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virustautii sairastunut henkilö on tartuttavimmillaan kolme tai kaksi päivää ennen oireiden alkua ja ihminen saattaa olla jopa tartuttavimmillaan ennen oireiden alkua, kun hän ei vielä osaa vältellä riittävästi muita.

Vierailija
53/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ehkä olisi haitannut. Lievä nuha taaperolla. Koska heillä on sitä jatkuvasti, usein viikkokausia.

Lapsena minusta oli mälsää, kun serkku ei saanut tulla meille leikkimään, jos oli yhtään flunssaa liikkeellä.

Tiedä, mikä olo syy ja seuraus, mutta serkku oli tosiaan usein ja pitkiä aikoja flunssassa.

Vierailija
54/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut sanoa heti kotiovellasi et ota heitä vastaan. Tai kun soittivat tulostan luoksesi.Olisit heti tehnyt selväksi flunsasena ei saa tulla. Tiedän on jästipäitä,kokeilevat kepillä jäättä kuten :Entinen ystäväni pyrki kylään flunssassa.Stopasin kotiovellani. Sanoin en räkätautia sinulta halua,tiedät hyvin sairastun todella pahoin, jos saan sinulta räkätaudin.Vedin oven kiinni. On vain oltava suora.

Vierailija
55/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi täytyy edes puolustella tai perustella niin kovin sitä, ettei halua sairaita ihmisiä kotiinsa. Siis vieraathan voi valita itse, ei tarvitse edes mitään "tämä tauti voi tappaa minut tai lapseni" syytä. En itse tykkää edes pikkunuhista, onhan sekin ärsyttävää. Oma tupa, oma lupa, eikä siihen tarvita mitään sen kummempaa selittelyä. 

Vierailija
56/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ehkä olisi haitannut. Lievä nuha taaperolla. Koska heillä on sitä jatkuvasti, usein viikkokausia.

Lapsena minusta oli mälsää, kun serkku ei saanut tulla meille leikkimään, jos oli yhtään flunssaa liikkeellä.

Tiedä, mikä olo syy ja seuraus, mutta serkku oli tosiaan usein ja pitkiä aikoja flunssassa.

Oma lapseni oli pienenä korvatulehduskierteessä jonkin aikaa (2-5-vuotiaana). Korvatulehdus tuli heti jos sai nuhan. Saikin sitten nuhalääkityksen, joka piti aloittaa nuhan ensi oireista niin saatettiin selvitä korvataudilta, korvien puhkomisilta ja antibiooteilta. - Ei siis suostuttu tapaamaan nuhaneniä.