Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri toi nuhaisen taaperonsa katsomaan 2 kk vauvaani :(

Vierailija
20.11.2021 |

Ymmärrän kyllä, että päiväkotilaisten vanhemmilla alkaa olla jo mitta täynnä ainaista nuhan takia karanteeniin jäämistä, mutta voisiko nyt edes pienten vauvojen kohdalla vähän miettiä? Nyt on liikkeellä paljon myös vauvoille vaarallista rs-virusta koronan lisäksi.

Toivottavasti nyt ei mennyt välit, mutta lähetin heidät vartin jälkeen kotiinsa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollaisia arvostelukyvyttömiä löytyy yllättävän paljon. Olisit vain käskenyt painua

v i t t u u n levittämästä niitä tautejaan.

Vierailija
22/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yritys, josta ei niin vaan olla "saikuttamassa". Muutamalla sukulaisella ja tutulla meni tunteisiin, kun lasten ollessa pieniä ei menty/huolittu kylään vatsatautisia, räkäisiä tai muuten sairaita lapsia. Saatiin hysteerikon maine.

Lienee turha mainita, että heille joka korvatulehdus oli varsinainen lottovoitto. Sai olla pois töistä ja kiertää kylässä. Ihan sama, vaikka lapset olivat totaaliväsyjä.

Sitten eräs tuttava on kipukroonikko. Vältteleli lastensa kanssa ylimääräisiä tauteja ja edelleen välttelevät koko suvun voimin. Jokainen kun voi miettiä, että h*lvetillisessä krapulassa pitäisi vielä kärsiä flunssa ja bonusvatsatauti, niin ymmärtää varmaan kipukroonikon arkifiilistä. Moni hänestäkin kommentoi, kun "edes kyläilyt ei onnistu". No onnistui ihan hyvin, vaan ei sairaana.

Eli jos joku ahdistuu siitä, ettei saa sairaana tulla vauvasi luo, anna ahdistua. Kalleimpaasi suojaat ja oikein teet. Aina löytyy vinkujia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko taapero pitänyt jättää yksin kun halusit että sinua ja sinun vauvaa tullaan katsomaan?

Olisi pitänyt älytä kieltäytyä tulemasta, koska taapero on kipeä ja valuu räkää.

Sitten terveenä voi mennä vierailulle vauvaperheeseen tai mihin vain. Ei sairaana mennä mihinkään kyläilemään.

Vierailija
24/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ihmisiä riittää. Molemmat lapseni sairastivat pienenä melko yleistä infektioastmaa, mikä tarkoitti, että jokainen nuha johti päivystyksen kautta viikoksi sairaalaosastolle. Nämä olivat meille todella rankkoja vuosia, nukuimme mieheni kanssa vuorotellen yöt sairaalan lattiankumipatjalla ja sieltä sitten töihin kun toinen meistä tuli lapsen seuraksi sairaalaan päivävuoroon. Infektio-osastolla lapsi ei saa poistua huoneesta lainkaan ja hänet herätetään yötä päivää kahden tunnin välein avaavan lääkkeen antamista varten. Olimme todella uupuneita.

Ja aina oli tuli joku räkäinen idiootti meille kylään juurikin tuolla ”ei mulla muuta kun räkätautia vaan” tai ”ainahan se jostain tarttuu jos on tarttuakseen, ei sille mitään voi” -asenteella. Olen vuosien mittaan huomannut, että juuri tämä porukka kummasti onkin koko ajan saikulla ja vatsataudissa.

Vierailija
25/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virukset, bakteerit ovat elämän perusta. Mitä vähemmän altistut niille sen pahemmin se sitten iskee kun on iskeäkseen. Et voi vältellä 60 vuotta.

Pienen vauvan kanssa on ihan syytä vältellä RS virusta.

Vierailija
26/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, ensimmäinen lapsesi? :D

Juu, jos niitä ois enemmän niin samahan se sitten ois, jos joutuis hengityskoneeseen rs-viruksen takia, ja jos vaikka kuolis, niin jäis sit vielä ne muut lapset.

Vierailija
27/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyhmää käytöstä kaverilta. Oma vauvani joutui RS-viruksen takia sairaalahoitoon juuri 2,5kk iässä. Se oli tosi pelottavaa, kun vaikutti siltä, että välillä hän ei saanut ollenkaan henkeä, haukkoi vain. Eikä pystynyt juomaan maitoa juuri ollenkaan, kun imeminen ei häneltä onnistunut, oli niin tukkoinen.

Vierailija
28/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi tyhmää käytöstä kaverilta. Oma vauvani joutui RS-viruksen takia sairaalahoitoon juuri 2,5kk iässä. Se oli tosi pelottavaa, kun vaikutti siltä, että välillä hän ei saanut ollenkaan henkeä, haukkoi vain. Eikä pystynyt juomaan maitoa juuri ollenkaan, kun imeminen ei häneltä onnistunut, oli niin tukkoinen.

Ihan kauheaa! Onneksi selvisi. Näitä nää virusmyönteiset ei tajua ollenkaan. Että pöpöhysterian ja totaalisen välinpitämättömyyden (= esim. tullaan nuhassa katsomaan pientä vauvaa) välillä on vielä aika monta aste-eroa. Pienten vauvojen vastustuskyky ei ole ok, ja tietyt asiat ovat niille oikeasti vaarallisia. Vaikka ei olisi omalle kohdalle sattunut, rs-virus on silti ihan oikea asia ja vaarallinen.

Vierailija
29/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko tuli aikoinaan kolmen räkäisen ja kipeän lapsen katsomaan esikoistamme kun vauva oli kuukauden ikäinen.

Sillä seurauksella, että räkatauti tarttui vauvaan ja loppupeleissä piti turvautua antibioottikuuriin.

Onhan näitä tonttuja!

Samainen sisko myös ”muutti” lapsikatraansa kanssa meille aina, kun riiteli miehensä kanssa.

Saattoivat asua meillä parikin viikkoa ja tekivät leirinsä meidän makuuhuoneeseen. Minä ja lapsi asuttiin olohuoneessa (puolisoni teki reissuhommia eikä ollut kotona)

Meillä asuessaan sisko ei tehnyt mitään, ruoat piti eteen valmistaa, ei osallistunut siivoukseen tms.

Monena iltana saattoi puolet suvusta tulla meille ns kriisipalaveriin ja yötä myöden pitivät olohuoneessa sitä älämölöä ja minä + lapseni ei saatu nukuttua.

Mutta miehen siskon lapset saivat nukuttua makuuhuoneessa suljetun oven takana.

Puoliso oli aina siskonsa puolella, hän sanoi minulle suoraan, että jos siskon yöpyminen ei sovi minulle voin lähteä!

Toisinaan minun oli pakko mennä äidin luokse nukkumaan tai ihan olemaan, koska oma kotini oli kuin villi länsi.

Kaikesta tästä on aikaa yli 30 vuotta. Puoliso on vaihtunut, eikä tämän miehen sukuun tai siskoon ole ollut mitään yhteyksiä.

Vierailija
30/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa siis sanot kaikille etukäteen että teille ei saa tulla nuhaisena

Kuule se nuha on kohta sunkin arkea joka päivä niin että et edes sitä huomaa

Kenelle tarvii erikseen sanoa,, että älä mene nuhaisena pikkuvauvan lähelle?

Vierailija
31/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko taapero pitänyt jättää yksin kun halusit että sinua ja sinun vauvaa tullaan katsomaan?

Olisi pitänyt älytä kieltäytyä tulemasta, koska taapero on kipeä ja valuu räkää.

Sitten terveenä voi mennä vierailulle vauvaperheeseen tai mihin vain. Ei sairaana mennä mihinkään kyläilemään.

Miksi lankesin vastaamaan typeryyteen?

Vierailija
32/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta kasvattaneena olen eri mieltä. Meillä ei olleet nuhat ja mahataudit ainaisena riesana, mutta minä huolehdinkin hygieniasta. Minusta on selvää, että nuhaisena ei mene kylään lapset eikä aikuiset, ei tapaamaan vaivoja eikä ketään muutakaan.

Inhoan sitä, kun joku vaikkapa kutsuu syntymäpäiville ja käy ilmi, että puoli perhettä isäntäperheestä siis on flunssaisia! Eipä kyllä tee mieli jäädä, eikä syödä esillepantuja tarjoiluja!

Vierailija
33/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa te nyt kutsutte vieraita pahimpana flunssa kautena kotiinne?

Vierailija
34/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle tarvii erikseen sanoa,, että älä mene nuhaisena pikkuvauvan lähelle?

Eikä kenenkään muunkaan lähelle. Ei kukaan muukaan halua sun flunssaa.

Vierailija
35/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sisko tuli aikoinaan kolmen räkäisen ja kipeän lapsen katsomaan esikoistamme kun vauva oli kuukauden ikäinen.

Sillä seurauksella, että räkatauti tarttui vauvaan ja loppupeleissä piti turvautua antibioottikuuriin.

Onhan näitä tonttuja!

Samainen sisko myös ”muutti” lapsikatraansa kanssa meille aina, kun riiteli miehensä kanssa.

Saattoivat asua meillä parikin viikkoa ja tekivät leirinsä meidän makuuhuoneeseen. Minä ja lapsi asuttiin olohuoneessa (puolisoni teki reissuhommia eikä ollut kotona)

Meillä asuessaan sisko ei tehnyt mitään, ruoat piti eteen valmistaa, ei osallistunut siivoukseen tms.

Monena iltana saattoi puolet suvusta tulla meille ns kriisipalaveriin ja yötä myöden pitivät olohuoneessa sitä älämölöä ja minä + lapseni ei saatu nukuttua.

Mutta miehen siskon lapset saivat nukuttua makuuhuoneessa suljetun oven takana.

Puoliso oli aina siskonsa puolella, hän sanoi minulle suoraan, että jos siskon yöpyminen ei sovi minulle voin lähteä!

Toisinaan minun oli pakko mennä äidin luokse nukkumaan tai ihan olemaan, koska oma kotini oli kuin villi länsi.

Kaikesta tästä on aikaa yli 30 vuotta. Puoliso on vaihtunut, eikä tämän miehen sukuun tai siskoon ole ollut mitään yhteyksiä.

Onko oikeasti noin typeriä ihmisiä, kuin sinä, olemassa?

Täysi tossu olet. Voit syyttää kyllä tuosta kotiintunkeutumisesta ihan vain ja ainoastaan itseäsi.

Huh, huh!

Vierailija
36/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, ensimmäinen lapsesi? :D

Pakko kommentoida tähän teille rennoille monen lapsen vanhemmille.

Minun kolmas lapseni kun syntyi niin kaverini tuli hirveässä flunssassa karsomaan vauvaa. Oikein suuttui kun tästä sitten sanoin.

Vauva oli vastasyntynyt.

Meni pari päivää niin vauvani sai hirveän nuhan ja oli ihan flunssassa.

Ei saanut hengitettyäkään kunnolla ja viettikin teholla pari yötä sen takia.

Silloin ei koronasta ollut tietoakaan. Lapseni jo 11-vuotias.

Eikö se nyt ole joillekin selvää että vauvaa ei tulla katsomaan flunssaisena?

Toivottavasti ap vauvasi pysyy terveenä!

Hyvä kun lähetit kotiin.

Vierailija
37/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki niille, jotka eivät ymmärrä miksi ap on harmistunut:

https://yle.fi/uutiset/3-12196025

Vierailija
38/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! Monet ei vaan ymmärrä ilmiöiden todellisuutta ennen kuin osuu omalle kohdalle. Itse tykkään pitää huolta siitä, että lapseni pysyy hengityskykyisenä. Pöpökammoinen en ole. Ap

Vierailija
39/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kannattaako nyt edes kutsua niitä vieraita?

Vierailija
40/56 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Monet ei vaan ymmärrä ilmiöiden todellisuutta ennen kuin osuu omalle kohdalle. Itse tykkään pitää huolta siitä, että lapseni pysyy hengityskykyisenä. Pöpökammoinen en ole. Ap

On tosiaan sinun vastuulla olla lapsesi puolella ja nyt kannattaisi olla ihan sen omaan perheen kesken.