Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mukava päivä työttömänä

Vierailija
10.02.2015 |

Ollaan tällä hetkellä kumpikin minä ja mieheni työttöminä. Aamu alkoi kun teini-ikäinen poikamme heräsi. Keitimme kahvit ja laitoin aamupalaa kaikille. Poika lähti kouluun ja me lähdettiin koiran kanssa lenkille. Nautittiin ihanasta ilmasta ja päätettiin lähteä lenkin ja suihkun jälkeen bussilla keskustaan.

Käveltiin oman kotikaupunkimme keskustassa ristiin rastiin. Käytiin pääkirjastossa, lounaalla, kahvilassa, kaupoissa ja kuljettiin aurinkoista jokirantaa pitkin.

Nyt kotona ja kohta tehdään ruokaa yhdessä koulusta palaavalle ja nälkään kuolevalle teinille :)

Ei se työttömyys aina niin ahdistavaa ole, vaikka mielellämme töihin menisimmekin. Täytyy vaan osata nauttia auringosta ja pienistä asioista.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:53"]

Mulle tuli just täyteen 500 päivää työttömyyttä. Kelan oeruspäivärahalla olin. Ja nyt saan odottaan päätöstä harkinnanvaraisesta työmarkkinatuesta. Torstaina tulee vika peruspäiväraha ja siinä on vain 3 päivää. Netto jää 72€ ja rapiat. Seuraavasta rahasta ei ole tietoa. Kävin jo  varaamassa ajan sossuun.  Sinne sain ajan jo 2 viikon päähän. Ja jos nyt sieltä sit mitään saan niin siihenkin menee oma aikansa. Eli seuraava raha mulle tulee joskus maaliskuussa.

Laskut odottaa ja syödäkin pitää. En nauti tästä.  Oma pää ei kestä työttömänä oloa ja tuskaa todellakin lisää ainainen rahojen laskeminen ja riittäminen. Ja kyllä on käynyt kaurapuuro tutuksi.

Lounaat ja kahvilassa käynti on vaan unelmakuva mulle.

Aktiivisesti haen töitä, mutta tuloksetta edelleen. Hakijoita on jokaiseen paikkaan lukuisia.

[/quote]

Vanhainkodeille kelpaa nykyään kouluttamattomatkin ja henkilökohtaisen avustajan paikkoja on pilvin pimein

Vierailija
42/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:35"]

Kiva, jos joku nauttii työttömyydestä. :D Itse työskentelen kokopäiväisesti ja teen iltaisin vielä töiden jälkeen gradua. Silti minulle jää aikaa nauttia myös vapaa-ajasta ap:n kuvailemalla tavalla. Jos vapaa-aikaa olisi yhtään enemmän tai olisin kaikki päivät pitkät kotona/kaupungilla, niin kyllästyisin hetkessä.. Tarvitsen paljon aivotyötä ja haluan haastaa itseäni joka päivä, ja silloin vapaa-ajastakin nauttii ihan eri tavalla. :) Mutta meitä on moneen junaan![/quote]

Puhut ikään kuin työttömänä ei olisi mahdollista hankkia itselleen niin paljon aivotyötä ja haasteita kuin ikinä vain tarvitsee. Itse teen paljon samoja asioita kuin ansiotöissä ollessani eli seuraan alani kv. julkaisuja ja kehittelen ideoita. Nyt en saa vain tästä palkan muotoista korvausta. Jalostan muutenkin kaikkia mahdollisia taitojani ja haen lisäksi aktiivisesti töitä. Ei ole tylsää tai toimetonta tämä.

T. Ansiosidonnaisella, puoliso työmarkkinatuella
[/quote]

No alkuperäisen tekstisi perusteella päiväsi työttömänä kului ravintolassa, kahvilassa, kaupoissa sekä kaupungilla. Illalla taas oli vuorossa ruoanlaittoa. Ei kuulostanu siis mielestäni ihan siltä, että teet kaiket päivät yksilöityjä työhakemuksia ja sen ohessa aktiivisesti yrität kehittää itseäsi ammatillisesti. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, kun ihmiset on kateellisia jos joku käy lounaan syömässä kaupungilla :D

Taitaa vain vituttaa, kun raadetaan paskapalkalla ja joku osaa nauttia vapaa-ajastaan. Sanokaapa itsenne irti, jos noin kadehdituttaa, niin saatte elää sitä vapaata elämää :)

Minä ainakin odotan eläkettä aivan innoissani, että on aikaa tehdä muutakin kuin töitä. Pitäähän nyt ihmisen elämässä olla muutakin, kuin töitä

Vierailija
44/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:53"]

Mulle tuli just täyteen 500 päivää työttömyyttä. Kelan oeruspäivärahalla olin. Ja nyt saan odottaan päätöstä harkinnanvaraisesta työmarkkinatuesta. Torstaina tulee vika peruspäiväraha ja siinä on vain 3 päivää. Netto jää 72€ ja rapiat. Seuraavasta rahasta ei ole tietoa. Kävin jo  varaamassa ajan sossuun.  Sinne sain ajan jo 2 viikon päähän. Ja jos nyt sieltä sit mitään saan niin siihenkin menee oma aikansa. Eli seuraava raha mulle tulee joskus maaliskuussa.

Laskut odottaa ja syödäkin pitää. En nauti tästä.  Oma pää ei kestä työttömänä oloa ja tuskaa todellakin lisää ainainen rahojen laskeminen ja riittäminen. Ja kyllä on käynyt kaurapuuro tutuksi.

Lounaat ja kahvilassa käynti on vaan unelmakuva mulle.

Aktiivisesti haen töitä, mutta tuloksetta edelleen. Hakijoita on jokaiseen paikkaan lukuisia.

[/quote]

Vanhainkodeille kelpaa nykyään kouluttamattomatkin ja henkilökohtaisen avustajan paikkoja on pilvin pimein

[/quote]

Tällä hetkellä vielä opiskelen, mutta saattaisin mennäkin vielä töihin avustamaan vanhuksia joskus kun lopetan opinnot.

Vierailija
45/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:35"] Kiva, jos joku nauttii työttömyydestä. :D Itse työskentelen kokopäiväisesti ja teen iltaisin vielä töiden jälkeen gradua. Silti minulle jää aikaa nauttia myös vapaa-ajasta ap:n kuvailemalla tavalla. Jos vapaa-aikaa olisi yhtään enemmän tai olisin kaikki päivät pitkät kotona/kaupungilla, niin kyllästyisin hetkessä.. Tarvitsen paljon aivotyötä ja haluan haastaa itseäni joka päivä, ja silloin vapaa-ajastakin nauttii ihan eri tavalla. :) Mutta meitä on moneen junaan![/quote] Puhut ikään kuin työttömänä ei olisi mahdollista hankkia itselleen niin paljon aivotyötä ja haasteita kuin ikinä vain tarvitsee. Itse teen paljon samoja asioita kuin ansiotöissä ollessani eli seuraan alani kv. julkaisuja ja kehittelen ideoita. Nyt en saa vain tästä palkan muotoista korvausta. Jalostan muutenkin kaikkia mahdollisia taitojani ja haen lisäksi aktiivisesti töitä. Ei ole tylsää tai toimetonta tämä. T. Ansiosidonnaisella, puoliso työmarkkinatuella [/quote] No alkuperäisen tekstisi perusteella päiväsi työttömänä kului ravintolassa, kahvilassa, kaupoissa sekä kaupungilla. Illalla taas oli vuorossa ruoanlaittoa. Ei kuulostanu siis mielestäni ihan siltä, että teet kaiket päivät yksilöityjä työhakemuksia ja sen ohessa aktiivisesti yrität kehittää itseäsi ammatillisesti. :D

[/quote]

Päiväsi?

Minusta ap kertoi vain tästä päivästä

-ohis

kadekadekadekadekadekade :)

Vierailija
46/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aikoinaan ehdin hyvin hakemuksiakin tehdä, vaikka kävin lähes päivittäin parin tunnin juoksu- tai hiihtolenkillä, vuodenajan ja sään mukaan. Nyt on töitä, sen verran riittävästi niitä tein. Joskus kävin kaupungillakijn kahvilla. Mutta, mulla ei ollut mitään tuloja! Sen ajan sääntöjen mukaan en saanut työmarkkinatukea, koska puoliso tienasi niukin naukin rajan yli. Ei se kaupungilla kahvilla käyminen taloudellisesti ihan viisasta ollutkaan, säästöjäni siis käytin siihen ja pienistä satunnaishommista saamiani tuloja. Mutta, henkisesti se oli tärkeää päästä välillä pois neljän seinä sisältä ja nähdä muitakin ihmisiä kuin puoliso ja lapset. Olisi ollut vaikeaa lähteä esim. haastatteluun, jos olisi vain linnoittautunut omlan itsensä seuraan päiviksi. 

Minä en ollut edes pitkäaikaistyötön jäädessäni työttömäksi, vaan valmistunut uuteen ammattiin vasta; sitä ennen tein lapsen sairauden vuoksi osa-aikatyötä. Mulla oli vanha ammatti, mutta huonosti työllistävältä alalta. En usko, että olisin töissä nytkään, jos en olisi välillä käynyt ihmisten ilmiolla. Luultavasti olisin pöpilässä. 

Vierailija
47/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:49"]

Ansiosidonnaisella, puoliso työmarkkinatuella. Teemme hakemuksia ja suunnitelmia siitä, miten voisi saada jotain hommia. Ei tässä nyt silti ainakaan kannata nähdä tilalletta synkempänä kuin se on. Miksi ihmeessä stressata tai masentua tai kokea huonoa omaatuntoa. Eivät sellaiset nyt ainakaan olisi omiaan edistämään työnsaantia. Jos osaaminen ja näytöt kelpaa niin sen pahempi niille, jotka jäävät siitä paitsi. Ihan kivaa elämää tämäkin.

[/quote]

Miten pärjäätte jos sinäkin tiput työmarkkinatuelle?

[/quote]

Työmarkkinatuki 705€+asumistuki 350€(maksaa vastikkeet ja 80% koroista)+harkinnanvarainen.

Itsellä on säästötilillä yli 35 000€. Rahastoissa ja osakkeissakin lähes 10 000€.

Miksi joku idiootti luulisi että ansiosidonnaiselta satasen tai parin tippuminen kaataisi ihmisen talouden täysin.

[/quote]

Itse olet idiootti! Kaikilla ei todellakaan ole säästöjä, sijoituksia, osakkeita tms. Minultakin on säästöt työttömyys syönyt jo ajat sitten.

[/quote]

Lisään vielä, että jos työttömällä on tuollainen varallisuus, niin miksi hän asumistukea (tai edes työmarkkinatukea) saa/ tarvitsee?

[/quote]

Koska sellainen ihminen joka on tehnyt niin hyvää työtä (ja maksanut paljon veroja) että siitä on jäänyt jopa varallisuutta säästöön, vähintään ansaitsee samat tuet kuin sinunlainen vasemmisto ihmettelijä.
[/quote]

En saa asumistukea enkä edusta vasemmistoa. Lisäksi osaan yhdyssanat.

Vierailija
48/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kustannatte lounaat, kahvilat ja kauppareissut? Käsittääkseni työttömillä ei ole kauheasti ylimääräistä.

Vierailija
49/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta, nauttikaa nyt ja toivottavasti saatte töitäkin jonkin ajan päästä. Tuohan on ihan mukavaa jonkin aikaa.

Vierailija
50/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:53"]

Millä kustannatte lounaat, kahvilat ja kauppareissut? Käsittääkseni työttömillä ei ole kauheasti ylimääräistä.

[/quote]No ei ne lounaat ja kahvit nyt niin paljoa maksa. Kaupoissa voi kierrellä vaikka ei mitään ostaisikaan.

Vierailija
51/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeasti tiukoilla oleville lounaat ja kahvilat ovat liian kalliita. Herää taas kysymys elääkö tuilla Suomessa liian hyvin?

Vierailija
52/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hävetä loisia veronmaksajien lompakolla? Menkää pummit töihin. Teini saa hyvän esimerkin kuinka loisien on mukavaa. Kunhan sillä peruskoulu loppuu voitte kolmestaan rötvätä päivät.

Vierailija
53/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:58"]

Kyllä oikeasti tiukoilla oleville lounaat ja kahvilat ovat liian kalliita. Herää taas kysymys elääkö tuilla Suomessa liian hyvin?

[/quote]

Elää, ainakin ansiosidonnaisen työttömyystuen saisi lopettaa.

Vierailija
54/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepa paljon kerinneet muutaman tunnin aikana.

Vierailija
55/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:06"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:02"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:59"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:51"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:49"] Ansiosidonnaisella, puoliso työmarkkinatuella. Teemme hakemuksia ja suunnitelmia siitä, miten voisi saada jotain hommia. Ei tässä nyt silti ainakaan kannata nähdä tilalletta synkempänä kuin se on. Miksi ihmeessä stressata tai masentua tai kokea huonoa omaatuntoa. Eivät sellaiset nyt ainakaan olisi omiaan edistämään työnsaantia. Jos osaaminen ja näytöt kelpaa niin sen pahempi niille, jotka jäävät siitä paitsi. Ihan kivaa elämää tämäkin. [/quote] Miten pärjäätte jos sinäkin tiput työmarkkinatuelle? [/quote] Työmarkkinatuki 705€+asumistuki 350€(maksaa vastikkeet ja 80% koroista)+harkinnanvarainen. Itsellä on säästötilillä yli 35 000€. Rahastoissa ja osakkeissakin lähes 10 000€. Miksi joku idiootti luulisi että ansiosidonnaiselta satasen tai parin tippuminen kaataisi ihmisen talouden täysin. [/quote]   Itse olet idiootti! Kaikilla ei todellakaan ole säästöjä, sijoituksia, osakkeita tms. Minultakin on säästöt työttömyys syönyt jo ajat sitten. [/quote]   Lisään vielä, että jos työttömällä on tuollainen varallisuus, niin miksi hän asumistukea (tai edes työmarkkinatukea) saa/ tarvitsee? [/quote] Koska sellainen ihminen joka on tehnyt niin hyvää työtä (ja maksanut paljon veroja) että siitä on jäänyt jopa varallisuutta säästöön, vähintään ansaitsee samat tuet kuin sinunlainen vasemmisto ihmettelijä. [/quote] En saa asumistukea enkä edusta vasemmistoa. Lisäksi osaan yhdyssanat.

[/quote]

Mielipiteiltäsi olet vasemmistolainen. Ainakin tekstiesi mukaan. Mikäs yhdyssana mielestäsi oli väärin?

Vierailija
56/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ansiosidonnaista saadaan kumpikin, mutta muita tukia ei nostella. Mä en nyt ymmärrä taas tuota kateutta. Eikö ihmisillä voi olla vaikka omia säästöjä mistä kustantaa kerran 7 euron lounaan ja parin euron kahvin?

Jos me nyt nautittiin aurinkoisesta päivästä kaupungilla vajaan neljän tunnin ajan niin miksi siitäkin joku näkee vaivaa?

Vierailija
57/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:08"]

No ansiosidonnaista saadaan kumpikin, mutta muita tukia ei nostella. Mä en nyt ymmärrä taas tuota kateutta. Eikö ihmisillä voi olla vaikka omia säästöjä mistä kustantaa kerran 7 euron lounaan ja parin euron kahvin?

Jos me nyt nautittiin aurinkoisesta päivästä kaupungilla vajaan neljän tunnin ajan niin miksi siitäkin joku näkee vaivaa?

[/quote]

Kun tiputte työmarkkinatuelle saatte lounaanne unohtaa.

Vierailija
58/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:12"]

[/quote]

[/quote]Koittaisit säkin vähän nauttia elämästä joskus...

Vierailija
59/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että joku osaa nauttia työttömyydestä. Itselleni se on ja on ollut synkkää aikaa: syyllisyyden, epäonnistumisen, huonommuuden tunnetta ja masennuslääkkeitä. Nytkin tuntuu niin raskaalta. :(

Vierailija
60/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:12"]

[/quote]

[/quote]Koittaisit säkin vähän nauttia elämästä joskus...

[/quote]

Mä nautinkin mutta veikkaanpa että ap.lle ja miehelleen tulee vielä päivä jolloin saavat työmarkkinatukea eikä rahaa lounaisiin ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi