Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mukava päivä työttömänä

Vierailija
10.02.2015 |

Ollaan tällä hetkellä kumpikin minä ja mieheni työttöminä. Aamu alkoi kun teini-ikäinen poikamme heräsi. Keitimme kahvit ja laitoin aamupalaa kaikille. Poika lähti kouluun ja me lähdettiin koiran kanssa lenkille. Nautittiin ihanasta ilmasta ja päätettiin lähteä lenkin ja suihkun jälkeen bussilla keskustaan.

Käveltiin oman kotikaupunkimme keskustassa ristiin rastiin. Käytiin pääkirjastossa, lounaalla, kahvilassa, kaupoissa ja kuljettiin aurinkoista jokirantaa pitkin.

Nyt kotona ja kohta tehdään ruokaa yhdessä koulusta palaavalle ja nälkään kuolevalle teinille :)

Ei se työttömyys aina niin ahdistavaa ole, vaikka mielellämme töihin menisimmekin. Täytyy vaan osata nauttia auringosta ja pienistä asioista.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset joutuu töissä paahtamaan ja loiset nauttii laatuajasta. Vituttaahan se.

Vierailija
62/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:08"]

No ansiosidonnaista saadaan kumpikin, mutta muita tukia ei nostella. Mä en nyt ymmärrä taas tuota kateutta. Eikö ihmisillä voi olla vaikka omia säästöjä mistä kustantaa kerran 7 euron lounaan ja parin euron kahvin?

Jos me nyt nautittiin aurinkoisesta päivästä kaupungilla vajaan neljän tunnin ajan niin miksi siitäkin joku näkee vaivaa?

[/quote]

Kun tiputte työmarkkinatuelle saatte lounaanne unohtaa.

[/quote]Koittaisit säkin vähän nauttia elämästä joskus...

[/quote]

Mä nautinkin mutta veikkaanpa että ap.lle ja miehelleen tulee vielä päivä jolloin saavat työmarkkinatukea eikä rahaa lounaisiin ole.

[/quote]No se päivä voi tulla ihan kenelle vaan. Jos olet noin kateellinen yhdestä lounaasta, niin annappa tilinumerosi, niin siirrän sulle sinne 7 euroa, että pääset itsekin johonkin lounaalle toteamaan vaan, että ei se niin luxusta ja glamouria ole. Koita nyt jo päästä yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 18:28"]Kyllä täytyy sanoa että täällä Suomessa on vieläkin tytöttömillä liian hyvät oltavat:(...itse olen melkein koko aikuisikäni ollut töissä ja nytkin on niin kiva työpaikka ettei aina edes tunnu työltä:)...kiva kun varaa ostaa lapselle hyviä vaatteita eikä tuijottaa aina hintaa,viedä lasta ulkomaille joka vuosi aina eri lomakohteisiin,pitää hyvää autoa ja asua uudehkossa talossa,tämä on ainakin mulle luksusta...mutta kiva jos työttömällekin löytyy kivat "kahvilat" heh heh...
[/quote]Niin, heh heh, usko tai älä niin jotkut työttömätkin on sen verran varakkaita ettei tarvitse katsella hintoja ja voi asua ja elää laadukkaasti.

Vierailija
64/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku työtön on onnellinen ja tyytyväinen, ilmestytään moittimaan kadehtimaan.

Kun joku työtön on onneton ja itsetuhoinen, ilmestytään lohduttamaan ja kehottamaan että nauti elämästä. 

AV - kaksinaismoralismin pyhättö. 

Vierailija
65/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:19"]

Hienoa, että joku osaa nauttia työttömyydestä. Itselleni se on ja on ollut synkkää aikaa: syyllisyyden, epäonnistumisen, huonommuuden tunnetta ja masennuslääkkeitä. Nytkin tuntuu niin raskaalta. :(

[/quote]Siis onko sun työttömyys sun itse aiheuttama? Minä jouduin työttömäksi yt:n päätyttyä 12 muun ihmisen kanssa. Tiedän, että olin hyvä työntekijä ja pomokin oli sitä mieltä mutta asiat on miten on eikä sitä rahaa taiota ilmasta että voisi maksaa työntekijöilleen palkkaa. En koe minkäänlaista syyllisyyttä tai häpeää työttömyydestäni. Meitä on täällä jo niin paljon, että se alkaa olla jo ikävä kyllä aika normaalia.

Olen maksellut liiton jäsenmaksuja jo parinkymmenen vuoden ajan, niin nyt ne makselee sitten takaisin. Kyllä mä töitä haen ja laitan paljon hakemuksia, mutta huonoa omaatuntoa en suostu tästä kärsimään, koska ei ole minun vikani.

Vierailija
66/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päänne kestää sitä, että vain olette. Olin 8kk työttömänä ja meinasi pää hajota, kun oli liikaa aikaa ja liian vähän tekemistä.

Vierailija
67/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy, itsekin jäin juuri työttömäksi ja teen ihan täyttä työpäivää. Palkkaa vaan ei kukaan maksa. Tutkimussuunnitelmia, projektihakemuksia, apurahahakemuksia, artikkeleiden ja väitöskirjan viimeistelyä, yhden kurssin lopputyö... Kun saisikin olla joskus ihan joutilaana.

Vierailija
68/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:33"]Kateeksi käy, itsekin jäin juuri työttömäksi ja teen ihan täyttä työpäivää. Palkkaa vaan ei kukaan maksa. Tutkimussuunnitelmia, projektihakemuksia, apurahahakemuksia, artikkeleiden ja väitöskirjan viimeistelyä, yhden kurssin lopputyö... Kun saisikin olla joskus ihan joutilaana.
[/quote]

Usko pois, tuo sinun päiväsi on pollan kannalta huomattavasti paljon parempi kuin joutilaisuus. Jos on aina lomalla ei ole lomalla ollenkaan. Oma mielenterveys oli luhistua työttömänä ollessa.

Vierailija
69/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ollut jo kolme vuotta työttömänä. Ikinä ei ole ollut näin mukavaa. Sukulaisille/Muille asioistani kiinnostuneille uuvateille olen sanonut olevani yliopistossa opiskelemassa.

Työmarkkinatuki+asumistuki+harkinnanvarainen, saan 1150€ netto/kk.

Myös pientä osto ja myynti toimintaa olen harrastanut joista olen saanut 200-800€ kuukaudessa ylimääräistä.

Eläke ei ollenkaan huoleta, kun katson äitiäni joka paiski ympäripyöreitä päiviä koko elämänsä ja saa vähemmän eläkettä kuin minä tukia.

Vierailija
70/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:37"]

Itsekin ollut jo kolme vuotta työttömänä. Ikinä ei ole ollut näin mukavaa. Sukulaisille/Muille asioistani kiinnostuneille uuvateille olen sanonut olevani yliopistossa opiskelemassa.

Myös pientä osto ja myynti toimintaa olen harrastanut joista olen saanut 200-800€ kuukaudessa ylimääräistä.

Eläke ei ollenkaan huoleta, kun katson äitiäni joka paiski ympäripyöreitä päiviä koko elämänsä ja saa vähemmän eläkettä kuin minä tukia.

[/quote]

Lisään vielä että olen raitis enkä tupakoi, joten minulla riittää tukirahat hyvin uusimpiin kännyköihin ja vaatteisiin, harrastuksiin, ja myös lounailla tulee usein käytyä.

Vierailija
71/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Mut oletko edes hakenut töitä?

Vierailija
72/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:43"]

[/quote]Mut oletko edes hakenut töitä?

[/quote]

En kertaakaan. Enkä koulutuksia. Työkkärissä on tarvinnut käydä 2 kertaa vuodessa sanomassa että kyllä niin tekisi mieli tehdä töitä. Mutta olen kieltäytynyt kaikista "harjoitteluista". Ilmaiseksi en tule elämäni aikana ikinä töitä tekemään.

Vierailija
73/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisella, puoliso työmarkkinatuella. Teemme hakemuksia ja suunnitelmia siitä, miten voisi saada jotain hommia. Ei tässä nyt silti ainakaan kannata nähdä tilalletta synkempänä kuin se on. Miksi ihmeessä stressata tai masentua tai kokea huonoa omaatuntoa. Eivät sellaiset nyt ainakaan olisi omiaan edistämään työnsaantia. Jos osaaminen ja näytöt kelpaa niin sen pahempi niille, jotka jäävät siitä paitsi. Ihan kivaa elämää tämäkin.

Vierailija
74/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:49"]

Ansiosidonnaisella, puoliso työmarkkinatuella. Teemme hakemuksia ja suunnitelmia siitä, miten voisi saada jotain hommia. Ei tässä nyt silti ainakaan kannata nähdä tilalletta synkempänä kuin se on. Miksi ihmeessä stressata tai masentua tai kokea huonoa omaatuntoa. Eivät sellaiset nyt ainakaan olisi omiaan edistämään työnsaantia. Jos osaaminen ja näytöt kelpaa niin sen pahempi niille, jotka jäävät siitä paitsi. Ihan kivaa elämää tämäkin.

[/quote]

Miten pärjäätte jos sinäkin tiput työmarkkinatuelle?

Vierailija
75/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:49"]

[/quote]

Miten pärjäätte jos sinäkin tiput työmarkkinatuelle?

[/quote]

Työmarkkinatuki 705€+asumistuki 350€(maksaa vastikkeet ja 80% koroista)+harkinnanvarainen.

Itsellä on säästötilillä yli 35 000€. Rahastoissa ja osakkeissakin lähes 10 000€.

Miksi joku idiootti luulisi että ansiosidonnaiselta satasen tai parin tippuminen kaataisi ihmisen talouden täysin.

Vierailija
76/80 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön mutta rahasta ei silti ole pulaa. Pelaan netissä ja tienaan kuussa verottomasti järjestään sen 2000-3000€. Plus työttömyyskorvaus :) nautin hyvin paljon työttömyydestäni

Vierailija
77/80 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
78/80 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet duunissa tai et, oletko ajatellut ikinä kehittää itseäsi? siis muulla tavalla kuin pullon voimalla?

olet siis pöhöttynyt kun huomaat että nälkäiset vievät kilpailukykysi maalla, merellä ja ilmassa?

Vierailija
79/80 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
80/80 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielipiteiltäsi olet vasemmistolainen. Ainakin tekstiesi mukaan. Mikäs yhdyssana mielestäsi oli väärin?"

Vasemmisto ihmettelijä oli väärin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi