Haluaisin lestadiolaisen miehen
Haluan monta lasta! Ainakin 6-7 ja oma ukko haluu vain kaks:(
Kommentit (12)
Tällä hetkellä tuntuu että ihan mitä vaan ottasin siihen päälle kun vaan saisin vielä lapsia:( ihan sama vaikka ukko ois millanen vaan.
no varaudu sitte siihen että niitä lapsia voi tullakki 16.. Toki pitää nuorena alottaa mut ei lestat voi ite määrätä että montako lasta haluaa. Ainoa oikea mielipide on että haluan paljon lapsia. Mielipide :en halua paljon lapsia, ei ole sallittu. Eikä myöskään mielipide että haluan sen ja sen verran lapsia. Ei myöskään mielipide: en halua lapsia, ole sallittu.
Mäkin haluaisin paljon ja lapsia ja mies suostuu vaan kahteen :( mutta en kelpaa lestoille kun oon jo naimisis ja vanhakin (yli 20) :| Ja lestaksi täytynee syntyä, eikai ne ketään ulkopuolisia huoli vaimoikseen.
Ei eronnutta ainakaan.. leski menisi, mutta eronnut ei käy.
Onneks mulla on mies joka haluaa paljon lapsia. Tällä hetkellä viisi lasta ja ois toiveena tulla raskaaksi. Mies yks päivä sanoikin että ois niin ihana nähä taas sulla pyöreä maha ja päästä kokemaan syntymän ihme. Mulla ei oo mitään sitä vastaan. :)
Näin lestadiolaisena kommentoin, että onneksi meidän ei itse tarvitse päättää montako lasta "tehdään". Mieheni kanssa ei tarvitse tehdä kompromisseja ja käyttää "valtaa" tämän asian suhteen.
Itse en voi päättää kuka tänne saa syntyä ja kuka ei. Itsellenikin on annettu ihmisarvo ja elämisen mahdollisuus kun vanhempani ovat minut ottaneet vastaan. Olen perheeni kuudes lapsi. Elämäni on ollut elämisen arvoista elämää.
He jotka voi päättää kuinka monta tekee, niin siihenkin on mahdollisuus. Toivottavasti Ap pääsee miehensä kanssa kumpaakin tyydyttävään ratkaisuun.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:08"]Tällä hetkellä tuntuu että ihan mitä vaan ottasin siihen päälle kun vaan saisin vielä lapsia:( ihan sama vaikka ukko ois millanen vaan.
[/quote]
Hyi! Ai oletko siis valmis tekemään lapsia kenen tahansa kanssa?? Ai vaikka se mies oli pedofiili jne.
Mun mies ex lesta ja hänen toiveesta yritämme nyt kolmatta lasta :) Minulle olisi nämä kaksi riittänyt hyvin, mutta kolmas on toki tervetullut..
Meillä mies on se, joka on enemmän halunnut ison perheen. Lapsia on viisi, mutta mies aina joskus vihjailee kuudennesta. Itse koen, että suuremmalle määrälle lapsia en pystyisi enää jakautumaan ja olemaan riittävän hyvä äiti. Pidän tärkeänä, että perheen kesken teemme yhdessä asioita ja lisäksi jokainen lapsi saa kahdenkeskistä aikaa vanhemman kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:44"]
Näin lestadiolaisena kommentoin, että onneksi meidän ei itse tarvitse päättää montako lasta "tehdään". Mieheni kanssa ei tarvitse tehdä kompromisseja ja käyttää "valtaa" tämän asian suhteen. Itse en voi päättää kuka tänne saa syntyä ja kuka ei. Itsellenikin on annettu ihmisarvo ja elämisen mahdollisuus kun vanhempani ovat minut ottaneet vastaan. Olen perheeni kuudes lapsi. Elämäni on ollut elämisen arvoista elämää. He jotka voi päättää kuinka monta tekee, niin siihenkin on mahdollisuus. Toivottavasti Ap pääsee miehensä kanssa kumpaakin tyydyttävään ratkaisuun.
[/quote]
Mitä mieltä sä oot niistä uskovaisista perheistä joissa lapsia yli 10 eikä niistä lapsista huolehdita kunnolla? Eikö sun mielestä ole tärkeämpää että jokaikinen lapsi ansaitsis hyvän,onnellisen,rakkaudentäyteisen ja hyvin kasvatetun lapsuuden entä kuin se että joka vuosi syntyy uus lapsi?
Eikö niiden jo olemassaolevien lasten elämä oo sen verran arvokasta että ne ansaitsis vanhempien täyden rakkauden, kaiken mahdollisen ajan ja tuen? Eikai ne ole mitään tehneet että joutuvat jakamaan vanhempien ajan 16sisaruksen kanssa?
Aikuset tehköö mitä lystää mutta EI lasten kustannuksella. Kun se taivaspaikka tuppaa olemaan tärkeempi ku ne pienet lapset. Eikö uskovaisille usko olekin tärkeämpi asia kuin vaikka oma lapsi? Näinhän se menee. Ensin oma usko ja sitten vasta ne oikeasti tärkeimmät eli lapset..
Jos uskonnoton mies rakastuu lestadiolaiseen naiseen, niin onko mahdollista tulla hyväksytyksi naisen lähipiirissä? Vai pitääkö muodon vuoksi ruveta lestadiolaiseksi? PS. Osaan piilottaa sen TV-antennin ;D
Olisikohan siinä lestadiolaisuudessa muutakin kun se lapsimäärä.