Enkun yo kuuntelu 2015
Mite meni?! Itsellä oli toinen yritys kun viime syksynä meni huonosti (59p.) Nyt en jännittänyt kauheasti, mutta en osaa sanoa mitkä pisteet tulee. Avot meni mun mielestä aika hyvin, ei ollut kovin vaikeat tänä vuonna! Viideltä sitten näkee oikeat vastaukset onneksi :)
Kommentit (125)
Ai 59p huonosti ? Eikös tuo ole M-E:n luokkaa ?
About 70 pistettä :( oon kyllä pettynyt, pari vuotta sitten sain 86
Mulla sama juttu! Syksyllä tuli 60p, kun harjoituskuunteluissa tullut aina yli 75, joskus jopa täydetkin. Jännitys ei ollut ihan viimekerran tasoa, mutta silti kuumotti hieman. Monivalinnat alkoi tosi helposti ja hitaasti ja vaikeni sitten loppua kohden, jossa mun mielestä tauotkin lyheni (?). Avot oli aika simppelit. Tuntui ainakin menevän paljon paremmin kui viimeksi :)
Sain kirjotettua omat monivalintavastaukset nenäliinaan, niin saan viideltä heti tietää mille pisteille päästään :D
Jes. n. 70 pistettä ja avot täysin oikein. Harjoituksissa saanut yleensä 60.
Tavoitteena saada M.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:42"]Ai 59p huonosti ? Eikös tuo ole M-E:n luokkaa ?
[/quote]
Sain kirjallisista täydet ja aineen kusin (60p.) koska aloin hätäilemään ja muokkaamaan 10 vaille 15 :D jos olisin aineen kirjottanut alkuperäisen kaavan mukaan niin olisi saattanut pisteet E riittää.. Tietty toi kuuntelu ois voinu mennä paremmin. C tuli viime vuonna nyt e:tä toivon :)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:42"]Mulla sama juttu! Syksyllä tuli 60p, kun harjoituskuunteluissa tullut aina yli 75, joskus jopa täydetkin. Jännitys ei ollut ihan viimekerran tasoa, mutta silti kuumotti hieman. Monivalinnat alkoi tosi helposti ja hitaasti ja vaikeni sitten loppua kohden, jossa mun mielestä tauotkin lyheni (?). Avot oli aika simppelit. Tuntui ainakin menevän paljon paremmin kui viimeksi :)
Sain kirjotettua omat monivalintavastaukset nenäliinaan, niin saan viideltä heti tietää mille pisteille päästään :D
[/quote]
Mä kirjotin kumiin kun viime kerralla yritin muistella kuumeisesti oikeiden vastausten tultua :D Toivotaan parasta!!
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:42"]Ai 59p huonosti ? Eikös tuo ole M-E:n luokkaa ? [/quote] Sain kirjallisista täydet ja aineen kusin (60p.) koska aloin hätäilemään ja muokkaamaan 10 vaille 15 :D jos olisin aineen kirjottanut alkuperäisen kaavan mukaan niin olisi saattanut pisteet E riittää.. Tietty toi kuuntelu ois voinu mennä paremmin. C tuli viime vuonna nyt e:tä toivon :)
[/quote]
Sain kuuntelusta 60p ja kirjallesta 192p. Sain E. Vituttaa se viimekerran kuuntelu kun L oli tavotteena
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:35"]Haluaako joku arvostella avoni.
1.Tornitalossa. Autot viedään hissillä.
2. Potilaiden lääkkeet kulkeutuneet vaippaan. Säilöttiin radioaktiivisuuden ajaksi
3. Ohjelma parantaa alkoholistien elämänlaatua. Väkivaltarikollisuus vähentynyt.
4. Rannanta löytyi räjähde maailmansodasta. Tarkastettii ettei muita räjähteitä.
5. Lento erittäin lyhyt. Lautta oli poissa käytöstä huollon vuoksi.
[/quote]
1. 2p.
2. 1-2p. Riippuu kelpaako tuo että säilöttiin vai pitikö käyttää karanteeni/eristys.
3.1-2p, en itse muista väkivallasta puhuttaneen, rikollisuus ainakin väheni. Voi toki olla että oli väkivaltarikoll.
4. 2p.
5. 2p.
Mietin just teenkö itsemurhan hukuttautumalla vai laittamalla exit bagin päähään..
80,5/90, jos sensorit lällyjä avon kanssa niin 83/90. Kyllä harmittaa niin saatanasti...
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:18"]
'Stress rewires the brain' EI VITTU TARKOTA ET AIVOJEN VÄÄRÄT OSAT __YHISTYY TOISIINSA__..... Kuka vittu noita tekee??? :|
[/quote]
No just sitä se vittu itseasiassa tarkottaa.
[/quote]
Se on idiomi. Tiiätkö mitään neurobiologiasta? Luuletko et hajuaisti muuttuu, koska aivojen eri osat yhistyy väärin toisiinsa? Haloo...
Vaippa avo meni päin p:tä, mutta pistin että rekka oli karanteenissa 8pv. Luin ton 2 sivulla olleen uutisen, että se oli 8pv eristyksissä jotta se radioaktiivisuus häviäisi tms. Saankohan yhden pisteen :o
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:47"]Mietin just teenkö itsemurhan hukuttautumalla vai laittamalla exit bagin päähään..
80,5/90, jos sensorit lällyjä avon kanssa niin 83/90. Kyllä harmittaa niin saatanasti...
[/quote]
Voi sinua.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:42"]Ai 59p huonosti ? Eikös tuo ole M-E:n luokkaa ? [/quote] Sain kirjallisista täydet ja aineen kusin (60p.) koska aloin hätäilemään ja muokkaamaan 10 vaille 15 :D jos olisin aineen kirjottanut alkuperäisen kaavan mukaan niin olisi saattanut pisteet E riittää.. Tietty toi kuuntelu ois voinu mennä paremmin. C tuli viime vuonna nyt e:tä toivon :)
[/quote]
Sain kuuntelusta 60p ja kirjallesta 192p. Sain E. Vituttaa se viimekerran kuuntelu kun L oli tavotteena
[/quote]
Joo, viime syksynä kuuntelu oli aika vaikea...
Mitä mieltä:
"They used to treat us like garbage - and now we're picking up their garbage"- Voidaanko tästä päätellä, että kohtelu on parantunut? Used to viittaa siihen että jotain tapahtui ennen mutta ei enää..
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:21"]Kun tarkemmin ajattelee, kuuntelukokeen tarkoitus on ymmärtääkseni testata juuri kuullun ymmärtämistä. Miksi sitten on vielä vaikeat monivalintavaihtoehdot? Tämähän tarkoittaa sitä, että kuullun ymmärtämisen lisäksi testataan sanavarastoa, luetun ymmärtämistä ja reaktionopeutta. Kirjallinen koe on erikseen. Ei siis riitä, että ymmärtää kaiken kuuleman?
[/quote]
Mitä mieltä olette? Tämä tuntuu mielestäni väärältä.
Easy piece of cake. Olin ämmää uusimassa.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:47"]Mietin just teenkö itsemurhan hukuttautumalla vai laittamalla exit bagin päähään.. 80,5/90, jos sensorit lällyjä avon kanssa niin 83/90. Kyllä harmittaa niin saatanasti... [/quote] Voi sinua.
[/quote] No oon aina saanut kuunteluista täydet, ne on mun vahvuus. Kirjoitelman tiedän menevän siinä ajassa persiilleen, eli hei hei haave eximiasta tai edes magnasta..
Avot oli ihan ok, mutta ainoat kohdat mitä en ihan kässännyt oli, että mihin ne autot pysäköitiin ja miten sinne päästiin. Pistin itse, että jollain auto hissillä ja että ne oli jotenkin talon ulkopuolella ilmassa ne parkkipaikat...tais mennä metsään. Ja sitten miten niihin vaippoihin meni radioaktiivista ainetta? Pistin, että se rekka oli kuljettanut sitä ja ratkaisu oli että sitä pidettiin 8pv karanteenissa... :D
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 17:35"]Haluaako joku arvostella avoni. 1.Tornitalossa. Autot viedään hissillä. 2. Potilaiden lääkkeet kulkeutuneet vaippaan. Säilöttiin radioaktiivisuuden ajaksi 3. Ohjelma parantaa alkoholistien elämänlaatua. Väkivaltarikollisuus vähentynyt. 4. Rannanta löytyi räjähde maailmansodasta. Tarkastettii ettei muita räjähteitä. 5. Lento erittäin lyhyt. Lautta oli poissa käytöstä huollon vuoksi. [/quote] 1. 2p. 2. 1-2p. Riippuu kelpaako tuo että säilöttiin vai pitikö käyttää karanteeni/eristys. 3.1-2p, en itse muista väkivallasta puhuttaneen, rikollisuus ainakin väheni. Voi toki olla että oli väkivaltarikoll. 4. 2p. 5. 2p.
[/quote]
Kiitos
There has been a noticeable difference in Oosterpark, a large park where many alcoholics have resided. And now there have been fewer reports of violent crimes there.
Varmaan ihan keskivertosuoritus itseltäni. En jännittänyt, enkä oleta loistavani, mut varmaan oon ihan tyytyväinen kun illalla katson vastaukset.