Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan ostatte sisaruksen lapsille lahjoja?

Vierailija
20.02.2015 |

itse olen synttärilahjan ostanut noin ripillepääsyyn asti ja sen jälkeen pelkkä kortti tai tekstari. Totta kai valmistujaiset, häät ym muistan lahjalla. Miten muut jotka ovat hyvissä väleissä sisaruksiinsa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaihtelevasti. Jos nähdään esim. jouluna, olen ostanut. Ovat jo kolmekymppisiä.

Vierailija
2/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:45"]

Savolaisilla on tapana lahjoa sisarusten lapsia, serkkuja, pikkuserkkuja ja kummin kaimoja hautaan asti.

[/quote]

Kyllä. Olen yli kolmekymppinen ja saan edelleen tädiltäni joka vuosi synttäri- ja joululahjan. Ja kortin/ tekstiviestin pääsiäisenä ja nimipäivänäni. <3

[/quote]

Oma tätini ei merkkipäivistä piittaa vaan aina kun löytää jotain tulee paketti minulle. Lapseni saa sitten jouluna ja synttäreillään isotädiltä paketin, niiden satunnaisten lisäksi <3 - myös yli 30 ja savolainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:36"]Olipa hankalasti sanottu. Miksei "sisaren"?
[/quote]

Sisar on sisko, mutta sisarus voi olla myös veli. Siksi, veikkaisin.

Vierailija
4/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kutsutaan on myös lahja luvassa.

Vierailija
5/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen kanssa samaa mieltä. Jos menen juhliin niin aina vien lahjan oli minkä ikäinen tahansa.

Vierailija
6/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on vain yksi veljenpoika (5v), eikä omia lapsia vielä. Ostan kyllä hänelle aina kaikki joulu- synttäri- jne. lahjat :)

Vierailija
7/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hankalasti sanottu. Miksei "sisaren"?

Vierailija
8/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleen, että pitäisi jossain vaiheessa lopettaa :D

Vierailija
9/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12 sisarusten lasta :D Eli en ole ikinä ostanut kuin kummilapsille.

Vierailija
10/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaisilla on tapana lahjoa sisarusten lapsia, serkkuja, pikkuserkkuja ja kummin kaimoja hautaan asti.

Vierailija
11/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina jouluna ahdistaa ihan hirveästi kun tosiaan niitä sisarusten lapsia on meillä yhteensä 5 ja kummilapset päälle niin 7 joille pitäisi lahjat ostaa. Omiakin kun on jo 3. Nyt viime jouluna kylmästi vain ilmoitimme ettei kertakaikkiaan ole rahaa ostella muille kuin omille. Vanhin jo esiteini ja lahjatoiveet sen mukaisia. Kummilapsille tosin ostin lahjat. Syntymäpäivälahjat toki ostetaan jos juhliin kutsutaan mutta muutoin ei.

Vierailija
12/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen onnellinen, että olen itse ainoa lapsi, ja miehellänikin vain yksi sisarus, jolla ei vielä lapsia ole! :D

Vierailija
13/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole tullut vielä ajatelleeksi. Sisarusten lapsia on vasta kaksi, joista vanhin 2v. Äkkiä ajateltuna lahjoja osteltaisiin niin kauan kun synttäreitäkin vietettäisiin, varmaan sinne omilleen muuttoon asti.

Aika paljon voi tulevaisuudessa 'joutua' lahjoja ostelemaan, sillä minulla on 2 sisarusta ja miehelläni 4. Jos meistä kaikki tyytyisi vaikka vain kahteen lapseen (monella haaveissa useampi), olisi jouluisin aika isot paketointitalkoot pystyssä sisarusten lapsille, kummilapsille ja omille lapsille :D.

Vierailija
14/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:36"]

Olipa hankalasti sanottu. Miksei "sisaren"?

[/quote]Sisaruksen kattaa myös veljet.

Vierailija
15/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisikään asti.

Vierailija
16/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaslahja oli viimeinen lahja, sitten vielä häälahjat jos häitä tulee. 

Vierailija
17/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:21"]Aina kun kutsutaan on myös lahja luvassa.
[/quote]lähetän kortin ja lahjan postitse vaikka synttäreitä ei juhlitakaan eikä ole tullut mieleenkään että aina pitäisi mennä paikanpäälle. Sisarukset asuu eri paikkakunnalla kuin minä. T. Ap

Vierailija
18/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamme sisaruksien lapsille edelleen vaikka vanhin jo päässyt viime kesänä ripiltä eikä pidä juhlia. Hän ja muut ovat minulle läheisiä joten haluamme mieheni kanssa muistaa lapsia/nuoria niin kauan kuin lahjat heille kelpaa. Ja kyllä meillä on omiakin lapsia (2 alta 2v). Ei nuortenkaan lahjoihin mene tolkuttomasti rahaa kun käyttää mielikuvitusta. En aivan käsitä ajatusta, että ripillepääsyn jälkeen ei muisteta nuorta enään lahjoin, miksi ei vasta 18 vuoden saavutettuaan?

Vierailija
19/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut synttäri- ym. lahjojen oston sitä mukaa kun lapset ovat lähteneet kesätöihin. Sitten aikuisena vain jonkun viinipullon syntymäpäivä- tai joululahjaksi, ja häälahjat tietysti. 

Vierailija
20/23 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan toisinaan edelleen, vaikka onkin aikuinen. On myös kummityttöni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme