Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimolla keitti kun sai valmistujaislahjan

Vierailija
09.02.2015 |

Vaimolla keitti, kun annoin hänelle valmistujaislahjan ja hän kuuli, että olin kysellyt neuvoja sen ostamiseen netistä. Kaiken lisäksi hän sanoi, että lahja on tylsä ja mielikuvitukseton. Ostin hänelle Iittalan astiaston, josta hän on monesti puhunut.

No, pieleen meni tämäkin. Kohta on entinen eukko. Ei vain meikäläinen taivu romanttiseksiälykkötosimieheksi jolla mielikuvitus laukkaa kuin ahdistettu norsu savannilla. Hankkikoon uuden.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla, mikä on sitä omaperäistä. Mies korukaupassa ostamassa omaperäistä korua on kuin norsu posliinikaupassa. Millainen lahja on henkilökohtainen ja omaperäinen?

Vierailija
42/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:13"]Olisi kiva kuulla, mikä on sitä omaperäistä. Mies korukaupassa ostamassa omaperäistä korua on kuin norsu posliinikaupassa. Millainen lahja on henkilökohtainen ja omaperäinen?
[/quote]

Kertoo lahjansaajasta, kuvastaa häntä, muistuttaa häntä sinusta.
Onko se naiselle/miehelle, oletko itse nainen/mies, minkä ikäinen saaja ja sinä, minkälainen suhde teillä on? Onko merkkipäi vai onko muuten vain lahja?
Ajattele sen saajan näkökulmasta mistä hän pitäisi tai haluaisi saada lahjaksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 15:02"]

"Kyllä nuo lahjalistat ja muut vastaavat ovat minusta sugar daddy -toimintaa parisuhteessa. Jos tahtoo maksattaa toisella omia hankintojaan, niin miksi ei sitten vain pyydä rahaa tai mene miehen kanssa yhdessä kauppaan? Mikä idea lahjassa on, jos siihen ei liity miehen persoonallista valintaa vaan se ainoastaan poimitaan naisen listalta?"

Just näin, missä se miehen persoonallisuus näkyy, jos nainen päättää lahjatkin mitä haluaa ja mitä ei. Ja miksi ihmeessä nämä naiset, jotka vaativat "toivomansa" lahjan, pyydä miestä vain kauppaa maksumieheksi, mitä he haluavat, kun he eivät kuitenkaan halua lahjassaan mitään miehen omaperäisyyttä tai persoonallisuutta, vaan päättävät siitä itse.

[/quote]

Olen oikeastaan kanssasi samaa mieltä.
On kuitenkin eri asia toivoa joskus jotakin (ei suoraan mieheltä vaan esim haaveilla jostakin asiasta) jonka mies sitten pistää korvan taakse ja ostaa lahjaksi merkkipäivänä kuin vaatia mieheltä, että "Nyt seuraavana synttärinä hankit mulle sitä ja tätä ja suutun ellet näin tee".
Mutta oli lahja mikätahansa niin tulisi siitä aina olla kiitollinen ja on lapsellista ja suoraan sanottuna naurettavaa, että jotkut naiset (ja miehet) alkavat tinttaroimaan kun ei lahja miellyttänytkään!

Kyllä meillä esim kaikki käyttävät tuota lahjaksi saamaani leivänpaahdinta ja robotti-imuri siivoaa koko perheen murustelut, monitoimikoneella minä väännän leivoksia ja mies pitsaa ja makkaraa :)
Nämähän siis ovat eri ajankohtina saatuja.
Jos en olisi näitä lahjaksi saanut niin olisin ne ostanut itse ja ollut aivan yhtä kiitollinen jostakin muusta lahjasta enkä olisi suuttunut jos en olisi lahjaa saanut.
Elämässä nyt on paljon suurempiakin murheita ja uskon, että miehenikin on tyytyväinen kun vaimolle kelpaa enemmän kuin hyvin sellaiset lahjat joista on meille kaikille hyötyä.

//134 (kilometriviestin lähettäjä :D )

Vierailija
44/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:21"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:13"]Olisi kiva kuulla, mikä on sitä omaperäistä. Mies korukaupassa ostamassa omaperäistä korua on kuin norsu posliinikaupassa. Millainen lahja on henkilökohtainen ja omaperäinen?
[/quote]

Kertoo lahjansaajasta, kuvastaa häntä, muistuttaa häntä sinusta.
Onko se naiselle/miehelle, oletko itse nainen/mies, minkä ikäinen saaja ja sinä, minkälainen suhde teillä on? Onko merkkipäi vai onko muuten vain lahja?
Ajattele sen saajan näkökulmasta mistä hän pitäisi tai haluaisi saada lahjaksi :)
[/quote] merkkipäivä*

Vierailija
45/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:21"]Kertoo lahjansaajasta, kuvastaa häntä, muistuttaa häntä sinusta.[/quote]

Anna esimerkkejä. Koru nyt ei ainakaan ole omaperäinen. 

Vierailija
46/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:07"]

Vaimosi varmaan odotti jotain ihan muuta, luultavasti henkilökohtaisempaa lahjaa.

Mun mielestä tuo olis ollut ihana saada, ja en edes olis kehdannut toivoa noin arvokasta lahjaa.

[/quote]

olisko susta oikeesti ollut kiva saada valmistujaislahjaksi kippoja, joista voit tarjota suvulle sumpit? Toi on nuoleskelua. 

Vaimo toivoi jotain muuta. Jotain ihan omaa. On tehnyt ison työn.

tuliki mieleen kysyä ? 

On eri toivoa perheen juttua kuin sitten ihan omaa juttua.

voi olla että olisit  saanut kiukut mistä bain lahjasta? Hermostunut valmistunut.

koeta ymmärtää. Kysy ens kerralla...jos jotain voisit toivoa, niin mitä toivoisit...voit sä ton vielä paikata.

ja voi sun vaimokin paikata.

kerro, että hyvää tarkoitit.

mun mies usein sanoo mulle kansa, että hyvää hän tarkoittaa.

voi vaimokin miettiä käytöstään. Me aikuiset ollaan välillä aikaa lapsellisia...se vaan on nin. Ne tulee ja menee. Sallittakoon tunteet. Ei kannata heittäytyä mahalleen. Opette tossa toisianne.

lahja on oikeesti hieno, se nyt ei vaan sattunut tohon kohtaan.

pidä pilke silmässä. Ei oo niin vakavaa. Toivon niin. se on teidän yhteistä historiaa.

Vierailija
47/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tota tavaran ihannointia.

Vierailija
48/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:21"]Kertoo lahjansaajasta, kuvastaa häntä, muistuttaa häntä sinusta.[/quote]

[/quote]

Itse tein lapsuuden ystävälleni leikekirjan jossa oli yhteisiä kuvia meistä ja jokaisella sivulla hieman kerrontaa aiheeseen liittyen.

Toinen ystäväni sai ajokortin, tilasin hänelle avaimenperän johon on kaiverrettu yhteinen kuvamme sekä takana eräs yhteinen tekstimme.

kerro vähän nuita tietoja niin mie koitan keksiä :D
+harrastuksia +kauanko olette tunteneet

Vierailija
49/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:33"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:21"]Kertoo lahjansaajasta, kuvastaa häntä, muistuttaa häntä sinusta.[/quote]

[/quote]

Itse tein lapsuuden ystävälleni leikekirjan jossa oli yhteisiä kuvia meistä ja jokaisella sivulla hieman kerrontaa aiheeseen liittyen.

Toinen ystäväni sai ajokortin, tilasin hänelle avaimenperän johon on kaiverrettu yhteinen kuvamme sekä takana eräs yhteinen tekstimme.

kerro vähän nuita tietoja niin mie koitan keksiä :D
+harrastuksia +kauanko olette tunteneet
[/quote]

Lahja tuntemattomalle ihmiselle hymy, tuttavalle halaus, mummolle hänen lempikirjansa lukeminen sekä seura. Ei aina tarvitse esine. Pikkasen vinkkinä jo :)

Vierailija
50/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ku kerkiän mie lähen nukkumhan :)

Vierailija
51/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:50"]

ON SE NYT JUMALAUTA KUMMA, KUN TÄÄLLÄ EI SAA OLLA VITTU ERIMIELTÄ KOSKAAN. AINA PITÄISI VASTATA VITTU VALTAVIRRAN MUKAAN, EI SAA KERTOA OMAA NÄKEMYSTÄNSÄ, KUN HETI HAUKUTAAN TIES MILLÄ NIMILLÄ JA ARVOSTELLAAN. TÄSSÄ MEITÄ ON MUUTAMA JOIDEN MIELESTÄ ASTIASTO EI OLE SOPIVA LAHJA, MUTTA TOTTA KAI ME OLLAAN KIITTÄMÄTTÖMIÄ, LORTTOJA, EI ANSAITA MIESTÄ, JOKA TUO ASTIOITA LAHJAKSI! WTF? ASTIOITA??? KYLLÄ SE NYT VAAN ON NIIN, ETTÄ TOKI SITÄ ODOTTAA JA "ODOTTAA" JOTAIN HENK.KOHT. LAHJAA, JOKA MUISTUTTAA HYVÄLLÄ TAVALLA SIITÄ MITÄ ON SAAVUTTANUT. KYLLÄ TÄMÄ PALSTA ON SITTEN TÄYNNÄ KUSIPÄISIÄ ÄMMIÄ, KUN TEIDÄN MIELIPIDE ON MUKAMAS AINA SE OIKEA. VALITETTAVASTI EI OLE, KOSKA NAISIA ON ERILAISIA JA JOKAISELLA ON OMAT MIELTYMYKSENSÄ, ODOTUKSENSA, TOIVEENSA.

[/quote]

Hys hys prinsessa Ruusunen. Ei tässä päällimmäisenä ole ongelma mitkään astiat eivätkä toiveet, vaan se fakta, että nainen riehui miehen hyvästä teosta. Tuntuu, että aika monen hyvän miehen nainen unohtaa arvostaa sitä miestään, kun se on jo itsestään selvyys. Ja käyttäytyy sitten kuin pahainen kakara, jos joskus tulee jotain epämieluisaa eteen.

Vierailija
52/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä hyvä oma peräinen lahja olisi sellainen, että mies odottaa nakusillaan kotona valmistujais-ruusu suussa ja loput voittekin sitten päätellä itse. Ilmainen lahja (no se ruusu ehkä maksaa) ja varmasti mieleinen;) En tarvitse mitään koruja tai muutakaan turhaa. Nuo on niitä muistoja, jotka sitten myöhemmin lämmittää:)

Vierailija
53/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:45"]

Minun mielestä hyvä oma peräinen lahja olisi sellainen, että mies odottaa nakusillaan kotona valmistujais-ruusu suussa ja loput voittekin sitten päätellä itse. Ilmainen lahja (no se ruusu ehkä maksaa) ja varmasti mieleinen;) En tarvitse mitään koruja tai muutakaan turhaa. Nuo on niitä muistoja, jotka sitten myöhemmin lämmittää:)

[/quote]

Tai no ehkä toi ei nyt ollutkaan NIIn omaperäinen, mutta ainakin toivottu;)

Vierailija
54/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni valmistui filosofian maisteriksi tai oikeammin on saanut kaikki opintonsa kasaan ja tietää, että gradu on hyväksytty. Jäljellä on enää muodollisuudet. Sinänsä ihan kunnioitettavaa opiskella vielä aikuisiässä ylempi korkeakoulututkinto, mutta koska perheessä on tällä hetkellä vain yksi palkansaaja, ei sitä voi rahalla mässäillen juhlia.

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:54"]No voisko sen astiaston palauttaa tai vaihtaa johonkin mieluisampaan?[/quote]

Olen antanut vaimolleni kuitin ja sanonut, että käy kysymässä, josko vaihto onnistuisi. Olen kuitenkin melkein varma, ettei hän astioita vaihda. Hänhän sai haluamansa. Kuvio menee näin.

Ostan lahjaksi astioita, joita vaimo on toivonut. Vaimo kilahtaa, koska toivotut astiat on annettu väärässä tilanteessa. Näin ollen hän saa olla loukkaantunut ja osoittaa loukkaantumisellaan valtansa. Loukkaantumisesta seuraa tietenkin hyvittelyn odotus. Näin vaimoni saa osakseen yhä enemmän huomiota, kun hyvittelen häntä.

Lopputuloksena hän sai haluamansa astiat, mahdollisuuden loukkaantumiseen, huomionkerjuuseen ja vallankäyttöön ja mahdollisuuden hyvittelyn vaatimiseen. Voiko tilannetta enää enempää omaksi eduksi pelata?

Vaimoni tuskin vie astioita takaisin kauppaan ja rupeaa sen jälkeen ruikuttamaan, että voi kunpa saisin nuo astiat. Ei hän astioista eroon halua. Hän tahtoo osoittaa minulle, kuinka taas epäonnistuin. 

Nämä pelit on nyt pelailtu, siksi eroan.

Vierailija
55/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä nuo lahjalistat ja muut vastaavat ovat minusta sugar daddy -toimintaa parisuhteessa. Jos tahtoo maksattaa toisella omia hankintojaan, niin miksi ei sitten vain pyydä rahaa tai mene miehen kanssa yhdessä kauppaan? Mikä idea lahjassa on, jos siihen ei liity miehen persoonallista valintaa vaan se ainoastaan poimitaan naisen listalta?"

Just näin, missä se miehen persoonallisuus näkyy, jos nainen päättää lahjatkin mitä haluaa ja mitä ei. Ja miksi ihmeessä nämä naiset, jotka vaativat "toivomansa" lahjan, pyydä miestä vain kauppaa maksumieheksi, mitä he haluavat, kun he eivät kuitenkaan halua lahjassaan mitään miehen omaperäisyyttä tai persoonallisuutta, vaan päättävät siitä itse.

[/quote]

Parempi se on vaan päättää itse ettei saa jotain rumia tonnin korviksia turhaan pyörimään laatikon pohjalle. Ei mene sekään raha sitten hukkaan."

Olen aina ihmetellyt, miksi juuri naisilla on se ainut ja oikea maku ja tyylitaju. Millaisia miehiä teillä oikein on elämässänne, jotka eivät osaa edes lahjaa ostaa, muusta puhumattakaan. Luulisi miehellä olevan kauneuden ja tyylitajua siinä missä naisillakin.

Minun kaikki tuntemani miehet ostelevat ihan mukavia ja kauniita lahjoja. Panevat korvan taakse, kun nainen on joskus sanonut pitävänsä jostakin esineestä tai korusta. Silloin luulisi lahjan olevan mieluinen, mutta Ei, niinkuin ap. tapauksessa, vaan siitäkin saa valituksen aihetta, eikä edes lahjaa osata otaa vastaan ilolla ja kiitollisuudella. Jotain on pahasti pielessä henkisellä tasolla. Ikävä kyllä.

Vierailija
56/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:45"]Minun mielestä hyvä oma peräinen lahja olisi sellainen, että mies odottaa nakusillaan kotona valmistujais-ruusu suussa ja loput voittekin sitten päätellä itse. Ilmainen lahja (no se ruusu ehkä maksaa) ja varmasti mieleinen;) En tarvitse mitään koruja tai muutakaan turhaa. Nuo on niitä muistoja, jotka sitten myöhemmin lämmittää:)
[/quote]

Mullekin kelpaisi tällainen lahja mainiosti. Mutta vastaavasti löytyis ainakin 100 naista, joiden mielestä mies oli taas vaan pillun perässä eikä häntä aatellut ollenkaan... :D

Vierailija
57/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:45"]

[/quote]et oo tosissas?! :D :D Mä kuolisin nauruun tossa tilanteessa. :D 

Vierailija
58/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku kehtaa valittaa, jos toinen ostaa kalliin lahjan ja vielä sellaisen josta olet haaveillut? Kehtaattekin käyttäytyä kuin hemmotellut pikkukakarat. Kannattaisi olla tyytyväinen, että mies on ollut niin kiinnostunut jutuistanne että painaa mieleen astiahaaveet tai vastaavat vaikkei itse ymmärrä mikä niissä niin ihmeellistä on.

Vierailija
59/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
60/159 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.-.-.-.-.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä