Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tule meille sitten lasta...

Vierailija
09.02.2015 |

On kulunut jo 30 kuukautta siitä kun jätettiin ehkäisy pois... Ei mitään. Mitään ei ole jäänyt tästä käteen.

Mitään vikaa ei ole. Ei ole endometriooseja. Ei ole pco:ita. Ei ole hormonihäiriöitä. Ei mitään vikaa korjattavana. Eli ei mitään apua saa.

Miten tässä mukaa enää pysyy pää kasassa. Ei vaan enää jaksa. Ei jaksa enää esittää niin helvetin tyytyväistä ja kuunnella muiden tarinointeja raskauksiensa vertailuista ja siitä, kenen lapsi se nyt oppipas konttaamaan ja kuka sanoi juuri ekaa kertaa "äiti".

Ei huvita nähdä enää ketään.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:35"]Mun on jotenkin vaikeaa ymmärtää sitä, että miten se lapsettomuus nyt pilaa koko elämän. Ja ennen kuin joku on mua lynkkaamassa, niin ollaan miehen kanssa yritetty lasta 5 vuotta, käyty pari vuotta hoidoissa, mitään ei löydy kummastakaan, mutta silti vaan ei lasta kuulu. Vaikka lapsettomuus onkin ollut meille surullista, niin en silti koe eläväni jotekin vajavaista elämää tai koe, että ystävien sisarusten lasten näkeminen olisi vaikeaa, sehän on ihanaa! Rakastan miestäni ja olen niin kiitollinen, että hän on rinnallani päivästä toiseen, ei tulisi mieleenkään vaihtaa häntä kenenkään. Meillä on mukavaa yhdessä, olemme terveitä, meillä on molemmilla koulutustamme vastaavaa työtä ja koen meidän todella olevan perhe yhdessä mieheni ja 2-vuotiaan koiramme kanssa. Meillä on 3 ihanaa kummilasta, joiden elämässä olemme mukana ja joiden kasvua saamme seurata. Ei se tietenkään ole sama asia kuin oma lapsi, mutta koen tahattomasti lapsettomanakin olevani onnellinen ja onnekas. 
[/quote]

Tavallaan olen samaa mieltä mutta tavallaan en. Olen haaveillut lapsista kirjaimellisesti siitä asti kun olin itse vielä pieni lapsi. Oli todella kova paikka hyväksyä lapsettomuus. Ja vaikka näin ei saisi sanoa, niin tunsin kyllä katkeruutta että jotkut, jotka ei yhtä paljon halunneet lasta, saivat niitä kertalaakista tai jopa vahingossa. Tietystikään en sitä näyttäisi, ei ole kenenkään syytä että meille ei sitä lasta kuulunut. Eikä muiden lapset ole minulta pois. Mutta kun aloin keskittyä niihin elämän hyviin puoliin ja suunnitella elämää ilman lapsia niin lopulta se ei enää tuntunut niin kipeältä asialta, pystyin unohtamaan sen ja jatkoimme elämää. Olin onnellinen. Mutta jos esimerkiksi lapsikyselyjä tuli niin olin kyllä tippa linssissä enkä oikein enää edes pystynyt vastaamaan mitään sitten loppuvaiheessa. Onneksi tuttavat olivat tahdikkaita eivätkä kyselleet enempää. -46

Vierailija
82/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:55"]

Ole onnellinen!!! T. 3 aborttia

[/quote]

Sinun tulee nyt ensinnäkin hankkia kissa ja yrittää kovalla stressillä raskautua. Taattu ehkäisyteho, ainakin jos palstoilta kysellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:55"]Ole onnellinen!!!

T. 3 aborttia
[/quote]
Miksi kukaan tekee 3 aborttia? Oletko kuullut sanaa ehkäisy? Järkyttävää!

Vierailija
84/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:22"]Tämä kuulostaa ihan paskalta, mutta voi olla totta: kun lopetatte tuon sekopäisen yrittämisen, raskaus alkaa. Näin kävi muun muassa meillä itsellämme. Ja saimmekin kaksoset ilman mitään vippaskonsteja. Päätimme vain, että meidän on ihan hyvä kahdestaankin. Tsemppiä! [/quote] Joo, mekin lopetimme yrittämisen 12vuotta sitten. Eikä ole lasta tullut. Inhoan tuollaisia neuvoja. Adoptiojonossakin vissiin raskautuu helposti..

[/quote]

Joo ja koiran hankkiminen on kuulema kanssa varma keino tulla raskaaksi... En nyt hirveästi tähänkään luottaisi.

[/quote]

Opiskelujen aloittaminen tai unelmatyöpaikan saantikin voisi olla tehokasta.

Vierailija
85/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille tehty mitä keinoalkuista? Tuttavalla oli (kai) munanjohtimet jotenkin tukossa, sillä kun niitä rassattiin - en tiedä näistä hommista, joten en osaa selittää - kuitenkin tekivät yhden ihan turhan keinoyrityksen, niin sen jälkeen alkoi munia tulla. - Älä lannistu, se voi lopultakin olla tosi pienestä kiinni!

Vierailija
86/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:16"]

On kulunut jo 30 kuukautta siitä kun jätettiin ehkäisy pois... Ei mitään. Mitään ei ole jäänyt tästä käteen.

Mitään vikaa ei ole. Ei ole endometriooseja. Ei ole pco:ita. Ei ole hormonihäiriöitä. Ei mitään vikaa korjattavana. Eli ei mitään apua saa.

Miten tässä mukaa enää pysyy pää kasassa. Ei vaan enää jaksa. Ei jaksa enää esittää niin helvetin tyytyväistä ja kuunnella muiden tarinointeja raskauksiensa vertailuista ja siitä, kenen lapsi se nyt oppipas konttaamaan ja kuka sanoi juuri ekaa kertaa "äiti".

Ei huvita nähdä enää ketään.

[/quote] Onko vain sinua tutikttu kn et mainitse miehestä mitään...?

[/quote]

Ei ole miehessäkään mitään vialla.

[/quote] onko sperma tutkittu? ystävän miehellä oli vikana juopuneet siittiöt, menivät "toikkaroiden" sinnetänne mutta ei sinne minne piti

Vierailija
87/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:35"]Itse tulin maailmaan about 10v yrittämisen jälkeen, että kyllä sitä kaikenlaista tapahtuu.
[/quote]

Tuttujen lapsilla lähes 10v ikäero, koska toista lasta yritettiin tuo lähes 10v

Vierailija
88/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia ole tarkoitettu vanhemmiksi. Jumalalla on teille jokin muu tarkoitus. Siunausta.

Vierailija
89/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:35"]Mun on jotenkin vaikeaa ymmärtää sitä, että miten se lapsettomuus nyt pilaa koko elämän. Ja ennen kuin joku on mua lynkkaamassa, niin ollaan miehen kanssa yritetty lasta 5 vuotta, käyty pari vuotta hoidoissa, mitään ei löydy kummastakaan, mutta silti vaan ei lasta kuulu. Vaikka lapsettomuus onkin ollut meille surullista, niin en silti koe eläväni jotekin vajavaista elämää tai koe, että ystävien sisarusten lasten näkeminen olisi vaikeaa, sehän on ihanaa! Rakastan miestäni ja olen niin kiitollinen, että hän on rinnallani päivästä toiseen, ei tulisi mieleenkään vaihtaa häntä kenenkään. Meillä on mukavaa yhdessä, olemme terveitä, meillä on molemmilla koulutustamme vastaavaa työtä ja koen meidän todella olevan perhe yhdessä mieheni ja 2-vuotiaan koiramme kanssa. Meillä on 3 ihanaa kummilasta, joiden elämässä olemme mukana ja joiden kasvua saamme seurata. Ei se tietenkään ole sama asia kuin oma lapsi, mutta koen tahattomasti lapsettomanakin olevani onnellinen ja onnekas.  [/quote] Tavallaan olen samaa mieltä mutta tavallaan en. Olen haaveillut lapsista kirjaimellisesti siitä asti kun olin itse vielä pieni lapsi. Oli todella kova paikka hyväksyä lapsettomuus. Ja vaikka näin ei saisi sanoa, niin tunsin kyllä katkeruutta että jotkut, jotka ei yhtä paljon halunneet lasta, saivat niitä kertalaakista tai jopa vahingossa. Tietystikään en sitä näyttäisi, ei ole kenenkään syytä että meille ei sitä lasta kuulunut. Eikä muiden lapset ole minulta pois. Mutta kun aloin keskittyä niihin elämän hyviin puoliin ja suunnitella elämää ilman lapsia niin lopulta se ei enää tuntunut niin kipeältä asialta, pystyin unohtamaan sen ja jatkoimme elämää. Olin onnellinen. Mutta jos esimerkiksi lapsikyselyjä tuli niin olin kyllä tippa linssissä enkä oikein enää edes pystynyt vastaamaan mitään sitten loppuvaiheessa. Onneksi tuttavat olivat tahdikkaita eivätkä kyselleet enempää. -46

[/quote]

Joo ne lapsikyselyt on kyllä aika hanurista. Me ollaan lähipiirissä puhuttu koko ajan avoimesti ensin lapsitoiveesta ja sitten siitä ettei lasta kuulu ja ollaan hoidoissa. Mutta aina löytyy niitä tahdittomia puolituttuja, jotka tulee ihmettelemään miksei yli kolmikymppisellä naisella jo ole lapsia ja että ei se ura ole kaikki kaikessa, kyllä nyt pitäisi perhettä jo perustaa. Niille olen todennut tylysti että kiitos yksityisasioihin puuttumisesta, ollaa nyt 5 vuotta lasta yritetty ja kaikki hoidot käyty läpi, ei vaan onnistu. Johan ovat hiljenneet kaikki!

Vierailija
90/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalla oli tarkoitus että Sirpa Laamasesta ja Touko Tarkista tuli vanhempia muttei ap:sta?

Vierailija
91/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelö, edelleen.

Vierailija
92/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä ap, lasta yritetty jo pari vuotta, eikä mitään tapahdu. Just nyt ei jaksa hirveästi innostua kavereiden raskauksista.. Pidän etäisyyttä, en vaan jaksa olla tekopirteä kun itseen sattuu niin pirusti tää tilanne.

Vierailija
93/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta yritystä. Kummassakaan ei mitään vikaa. Ikää on jo 37v. Kyllä tässä alkaa olla jo pientä paniikkia.

Vierailija
94/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan mennä hedelmöityshoitoihin. Kaikki parit ei vaan saa ilman niitä, vaikka sperma vaikuttais normaalilta (siimahännät liikkuisi) ja munasolu irtoaisi jne. Joskus se siittiö ei vaan hedelmöitä munasolua, edes petrimaljalla.

Vierailija
95/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki tutkimukset tehty, kummassakaan ei vikaa. Viisi vuotta hoitoja, kuusi alkionsiirtoa julkisella puolella. Oli todella rankkaa henkisesti jo pelkästään lääkkeiden sivuvaikutusten takia, mutta nyt meillä on maailman rakkain lapsi. Voimia ap:lle.

Vierailija
96/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkittu kilpirauhasen vajaatoiminta ja keliakia? Molemmat aiheuttavat lapsettomuutta.

Vierailija
97/112 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, en tarkoittanut mitään horsmateetä ja magneettirannekkeita 24/7, vaan lisääntymisen perusasioita, seksiä n. 2 vrk välein ainakin kuun oletettuna hedelmällisenä aikana ja spermat sisään. Vai eikö tuollainen ole yrittämistä? Tuollaisesta yrittämisestä en uskaltaisi pitää taukoa jos lasta mielisin. Täydellisellä munasolulla ja siittiöllä ei nyt ole mitään tekemistä asian kanssa, eihän kukaan niitä omiaan pääse näkemään ja valkkaamaan, tarkoitin että mitä jos juuri siihen kiertoon osuu ne hedelmälliset olosuhteet ja ne menee hukkaan kun on ollut "taukoa" juuri ovulaation aikaan.

t. 107

Vierailija
98/112 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
99/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pari joutuu tämän ikävän asian kohtaamaan, siis tosi moni kaikelle vaikeasta asiasta puhuminen ei ole helppoa ja jotkut ovat tosi avoimia.kuitenkin onneksi nykyään melko huonoista sukusoluista pystytään hoidoilla saamaan täysin normaaleja terveitä lapsia.Toiset lisääntyy kun kalsarit kosketta toisiaan ja toiset ei millään kovasta yrityksestä ja suunnittelusta huolimatta.Elämä ei o reilua , ei ole koskaan ollut eikä tule olemaankaan. Sen ikävän tosiasian kanssa on vai elettävä.ilahduttavaa on myös kuulla ns. Tuhkimo tarinoita joissa on onnellinen loppu ! "Vaikeuksista voittoon" Voimia & Onnea lasta yrittäville ! 

Vierailija
100/112 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli ettet ole töissä tai asu homeisissa tiloissa. Joku kohta kiekaisee, että höpö höpö, mutta olen nähnyt omalla työpaikallani kuinka sillä oli merkittävä vaikutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan