Pärjääkö yksin asuva pääkaupunkiseudulla n.2000 eur bruttopalkalla?
Läheisen puolesta kysyn.
Alimmillaan pieni vuokrayksiö voi olla n. 600 euroa, mutta yleisimmin 700-800 euroa?
Käteen n 2000 eurosta jäänee 1400-1500 euroa?
Asumistukea saanee vähän alle 100 eur.
Pärjääkö näin?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Vantaalla, palkka nettona 2200€/kk. Oma yksiö, josta velkaa jäljellä 10.000€. Elän pihisti, olen pärjännyt ihan hyvin. Säästöönkiin riittää. Tosin ei tässä pröystäillä, eikä käydä matkoilla. Mutta tämä riittää itselleni.
Niin? SInun bruttopalkkasi on tonnin verran isompi kuin ap:lla. Jos et huomannut, niin ap puhui brutosta, ei netosta. On eri asia elää 2200 euron nettotuloilla kuin esim. 1650 euron nettotuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Vantaalla, palkka nettona 2200€/kk. Oma yksiö, josta velkaa jäljellä 10.000€. Elän pihisti, olen pärjännyt ihan hyvin. Säästöönkiin riittää. Tosin ei tässä pröystäillä, eikä käydä matkoilla. Mutta tämä riittää itselleni.
Niin? SInun bruttopalkkasi on tonnin verran isompi kuin ap:lla. Jos et huomannut, niin ap puhui brutosta, ei netosta. On eri asia elää 2200 euron nettotuloilla kuin esim. 1650 euron nettotuloilla.
Niinpä.
Jos kykkiii 2200€ nettotuloilla Vantaan perukoilla 600€/kk elementtiläävässä ja lusikoi tonnikalahiutaleita suoraan purkista niin kyllähän sitä rahaa riittää vuodessa tonnitolkulla matkailuun.
Saahan sen elämän noinkin kulumaan.
Tällä vastauksella ei vaan ollut mitään tekemistä ap:n tilanteen kanssa.
Sinähän sen tiedät.