Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaako teillä mies lakanoita itsenäisesti tai yleensä?

Vierailija
09.02.2015 |

Tuosta kondimienkatoamisketjusta tuli mieleen... Vaihtaako oikeasti jonkun aviomies lakanoita itsenäisesti tai edes kehoituksesta?

Meillä ei ainakaan..

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että olisi koskaan vaihtanut reilun seitsemän vuoden yhdessäoloaikanamme. Voi olla ettei edes huomaa onko lakanat vaihdettu juuri tai jos ovat likaiset. Testasin juuri: en vaihtanut tyynyliinaa lähes kolmeen viikkoon, eikä mies huomannut mitään, vaikka liina näytti jo likaiselta. Haistaa en viitsinyt.

Vierailija
22/68 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:44"]

Tuosta kondimienkatoamisketjusta tuli mieleen... Vaihtaako oikeasti jonkun aviomies lakanoita itsenäisesti tai edes kehoituksesta?

Meillä ei ainakaan..

Tottakai!

[/quote]

Vierailija
24/68 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaihda meillä, varsinkaan täkkilakanoita, sille ei vaan mene jakeluun että miten ne pedataan. Mutta pesee kyllä, esim. lasten pissavahinkolakanat ym. ja yleensä  se meneekin niin että minä vaihdan ne lakanat ja otan pesuun päiväpeitot, ja mies hoitaa niiden pesun ja kuivauksen. Silloin kun on vaihtanut omat lakanat, niin se on tapahtunut kesällä, kun on hikoillut helteessä tai ollut flunssassa. Meillä pestään päiväpeitotkin kerran kuussa.

Vierailija
25/68 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Mutta minäkään en lisää autoihin pesunestettä tai vaihda renkaita tai vie katsastukseen.

Vierailija
26/68 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyynnöstä auttaa minua, mutta itse ei huomaa vaihdon tarvetta. Yleensä kyllä kun pyydän, aina ehdottaa että vaihdetaan "huomenna".

Vierailija
27/68 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaihda itsenäisesti, auttaa jos pyydän tai jos näkee, että mulla on jäänyt vaihtaminen kesken.

Vierailija
28/68 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan vaihda itsenäisesti, mutta en kyllä minäkään. Enkä huomaa vaihtotarvetta, vaikka uskon kyllä, että lakanoita pitää vaihtaa.

Ollaan sovittu, että vaihdetaan joka toinen viikko, ja yhdessä vaihdetaan. On kalenterissa, joten kummankaan ei tarvitse edes muistaa tai erikseen kehottaa siihen.

Vierailija
29/68 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaihda. Yleensä seisoo vieressä ja puhuu jotain joutavaa kunnes käsken auttamaan. Nukuttais varmaan vuodet ympäri samoissa lakanoissa, jos hän ois petivaatevastaava. Jos ois vaihtanu oma-aloitteisesti joku kerta niin ois 100% varmaa, että jonkinlainen sivuosuma on käynyt aviovuoteessamme!

Vierailija
30/68 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä niitä kukaan muukaan vaihda, joten pakkohan se on. Tein pienen testin ja tulos oli, että 2kk kohdalla avovaimo alkoi nukkua päiväpeiton päällä ja narista että lakanat on aika likaiset, mutta elettäkään ei tehnyt pesemisen tai vaihtamisen suhtaan. Pesin lakanat ja jätin puhtaat vihjailevasti yöpöydälle pinoon, mutta kun ei toisen kuukauden jälkeen ollut tapahtunut muuta, kuin että puhtaiden liinavaatteiden pino oli siirretty pois kirjan tieltä lattialle niin pakkohan ne oli sitten vaihtaa lopulta itse, kun ei enää jaksanut sitä jatkuvaa kitinääkään kuunnella.

T:Mies

Vierailija
31/68 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsenäisesti mutta pyydettynä kyllä, tai vähintäänkin apuna. Meillä mies imuroi ja luuttuaa jotakuinkin itsenäisesti, käy myös kaupassa ja laittaa ruokaa, loput kotityöt jääkin sitten yleensä minun laitettaviksi tai pyydettäviksi..

Vierailija
32/68 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja tiskaa ja pyykkääkin iha ite oma-aloitteisesti!

Vierailija
33/68 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,meillä mies hoitaa suurimman osan kotitöistä.

Vierailija
34/68 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään selvyys meillä ollut aina tässä neljäkymmenvuotisessa liitossamme, että yhdessä tehdää, tai kumpi kerkeää ja kumpi mitäkin paremmin hallitsee. Eli siivoilut yhdessä, lakananvaihdot yhdessä, ruoanlaitot yhdessä, kaupoillakin yhdessä. Tai sitten kaikea tuota jompi kumpi, jos toisella jokin muu, esim minä leivon tai mies pesee autoa. Renkaiden vaihdossakin usein olen kaverina, ja mies minulla jossain valaisimien pesussa tms, mihin päätän ryhtyä. Ei ole ollut koskaan mitään suurta numeroa tällaisista ja hommat pelaa. Minä olin meillä alun erin se, joka olin kotona vähemmän tottunut tekemään mitään, mutta olen ottanut miehestäni mallia, koska en voi katsoa sitä, että toinen tekee kotona paljon ja toinen ei juurikaan. Näihin vaikuttaa myös se, miten kummallakin on aikaa. Kotona ollessa tein sen, mitä ehdin, kun mies oli töissä, ja loput tehtiin yhdessä.

Mies ei ole kaikissa kotitöissä yhtä kätevä kuin minä, mutta en moiti. Olen antanut itsensä oppia, ja hyvin on oppinut. Silti esim t-paidat hän edelleen viikkaa eri tavalla kuin minä. Olen näyttänyt, miten itse teen, ja jos hän edelleen tekee tavallaan, ok! Saatan parempia vaatepinoja tehdäkseni viikata ne joskus huomaamattomasti uudelleen.

Vähemmän sanomista, parempi fiilis molemmilla.

Kehuja voi sitten jaella niiden sanomisten sijaan jostakin hyvästä!

Vierailija
35/68 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtaa, minä vaihdan ja yhdessä vaihdetaan. Riippuu tilanteesta :)

Vierailija
36/68 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 01:36"]

Meillä ei ainakaan..

[/quote]Voinen kertoa, että noin 30 vuoden yhteisen parisuhteemme aikana mieheni on vaihtanut vain yhden ainoan kerran lakanat parivuoteeseemme, ja silloinkin minä olin neljänkympin kuumeessa ja flunssassa, ja lapsemme olivat alle kouluikäisiä pikkuisia. Muutoin mieheni kylläkin on jo toistakymmentä vuotta joutunut imuroimaan ja luuttuamaan lattiat sekä viemään matot ulos tuulettumaan, koska mun alaselkäni ei moista liikehdintää siedä enää. Minä siivoan pääasiassa sitten loput kodin kohteet esim. saniteettitilat ja pyyhiskelen pölyt ja vaihdan ne lakanat sekä tuuletan peitot yms.

[/quote] ..jatkan vielä, että mieheni kuitenkin vetää puhtaat, kuivat lakanat kanssani - kiinnostaa vaan, että kuinka moni nuorista pareista enää moista lakanoiden vetohommelia edes viitsii suorittaa?  Meillä ei ole mankelia ollut ikinä, niin sen takia tykkään edes vetää ne lakanat mieheni kanssa ja viikata rullalle sen jälkeen, koska silittää en viitsi niitä, mutta tyynyliinat silitän.
[/quote]

Me vedetään lakanoita! Mieheni ei suhteemme alussa tajunnut, että miksi täytyy vetää lakanoita. Pitkällisen kärsivällisen selvityksen ja lempeän kannustamisen lopputulos on ollut hyvä. Nykyään kutsuu minut paikalle ihan omatoimisesti kun on kuivia lakanoita tarjolla :) jes!

Vierailija
37/68 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 08:55"]Itsestään selvyys meillä ollut aina tässä neljäkymmenvuotisessa liitossamme, että yhdessä tehdää, tai kumpi kerkeää ja kumpi mitäkin paremmin hallitsee. Eli siivoilut yhdessä, lakananvaihdot yhdessä, ruoanlaitot yhdessä, kaupoillakin yhdessä. Tai sitten kaikea tuota jompi kumpi, jos toisella jokin muu, esim minä leivon tai mies pesee autoa. Renkaiden vaihdossakin usein olen kaverina, ja mies minulla jossain valaisimien pesussa tms, mihin päätän ryhtyä. Ei ole ollut koskaan mitään suurta numeroa tällaisista ja hommat pelaa. Minä olin meillä alun erin se, joka olin kotona vähemmän tottunut tekemään mitään, mutta olen ottanut miehestäni mallia, koska en voi katsoa sitä, että toinen tekee kotona paljon ja toinen ei juurikaan. Näihin vaikuttaa myös se, miten kummallakin on aikaa. Kotona ollessa tein sen, mitä ehdin, kun mies oli töissä, ja loput tehtiin yhdessä.

Mies ei ole kaikissa kotitöissä yhtä kätevä kuin minä, mutta en moiti. Olen antanut itsensä oppia, ja hyvin on oppinut. Silti esim t-paidat hän edelleen viikkaa eri tavalla kuin minä. Olen näyttänyt, miten itse teen, ja jos hän edelleen tekee tavallaan, ok! Saatan parempia vaatepinoja tehdäkseni viikata ne joskus huomaamattomasti uudelleen.

Vähemmän sanomista, parempi fiilis molemmilla.

Kehuja voi sitten jaella niiden sanomisten sijaan jostakin hyvästä!
[/quote]

Voi, olen niin samaa mieltä. Kukaan ei halua kuunnella jotakin natinaa mokomista hommista. Yhteistyössä ja -ymmärryksessä moni asia sujuu niin paljon mukavammin. Ihanaa!

Vierailija
38/68 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Pitää olla aika pässi mies jos ei tuollaista osaa.

Vierailija
39/68 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa. Mies on meillä myös innokkaampi pesemään pyykkiä. Tällä viikolla pyörittänyt ainakin kolme koneellista jo.

Vierailija
40/68 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 01:48"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 01:36"]

Meillä ei ainakaan..

[/quote]Voinen kertoa, että noin 30 vuoden yhteisen parisuhteemme aikana mieheni on vaihtanut vain yhden ainoan kerran lakanat parivuoteeseemme, ja silloinkin minä olin neljänkympin kuumeessa ja flunssassa, ja lapsemme olivat alle kouluikäisiä pikkuisia. Muutoin mieheni kylläkin on jo toistakymmentä vuotta joutunut imuroimaan ja luuttuamaan lattiat sekä viemään matot ulos tuulettumaan, koska mun alaselkäni ei moista liikehdintää siedä enää. Minä siivoan pääasiassa sitten loput kodin kohteet esim. saniteettitilat ja pyyhiskelen pölyt ja vaihdan ne lakanat sekä tuuletan peitot yms.

[/quote] ..jatkan vielä, että mieheni kuitenkin vetää puhtaat, kuivat lakanat kanssani - kiinnostaa vaan, että kuinka moni nuorista pareista enää moista lakanoiden vetohommelia edes viitsii suorittaa?  Meillä ei ole mankelia ollut ikinä, niin sen takia tykkään edes vetää ne lakanat mieheni kanssa ja viikata rullalle sen jälkeen, koska silittää en viitsi niitä, mutta tyynyliinat silitän.

[/quote]

Meillä ainakin vedetään lakanat ja pussilakanat. Ei ole mankelia eikä oikein tilaakaan sille, silittämisestä en pidä ja se veisi huomattavasti enemmän aikaa. Vetämällä lakanat saa kuitenkin suht suoriksi ja mahtuvat kaappiin paremmin. Ollaan 27-vuotiaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi