Ennuste: Työttömien tuista leikataan 15% ja toimeentulotukeen 5% pudotus
Jos verotusta lähdettäisiin nostamaan, jotta tuet voisi pysyä ennallaan, niin työssäkäyville voi tulla vaikeaa kun tulot ei enää riitä elämiseen. Syy tuleviin leikkauksiin on se että verotusta ei haluta nostaa koska ruokien, asumisen, sähkön ja veden hinta on nousussa.
Kommentit (125)
Nyt alkaa näkyä kun on haalittu kehitysmaista työvoimaa, joka ei menekään töihin. Nauttikaa siitä ja äänestäkää lisää vasureita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa näkyä kun on haalittu kehitysmaista työvoimaa, joka ei menekään töihin. Nauttikaa siitä ja äänestäkää lisää vasureita.
Ja asiakkaat on eläkeläisiä, työkokeilu rahoilla ei makseta 100 euroa väristä parturissa.
Koko ajanhan tukia ollaan leikattu, se on selkeä tulevaisuudenkin trendi. Kannattaa hankkia hyvä koulutus ja ammattitaito, jota tarvitaan tulevaisuudessa - köyhien osa voi olla karu tätä menoa kun Suomen taloutta ajetaan alas.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajanhan tukia ollaan leikattu, se on selkeä tulevaisuudenkin trendi. Kannattaa hankkia hyvä koulutus ja ammattitaito, jota tarvitaan tulevaisuudessa - köyhien osa voi olla karu tätä menoa kun Suomen taloutta ajetaan alas.
Ja yrittäjien asema on karu, vielä eläkeläiset on asiakkaina.
Miksi Suomeen otetaan kehitysmaista elämään väkeä sosiaalituilla, työttömyysaste on joillakin ryhmillä muutama kymmenen prosenttia ja yli puolet pääkaupunkiseudun toimeentulotuesta maksetaan ei-kantiksille.
Haittamuuton kustannukset ovat useampi miljardi vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten käy niin että jos tuet poistetaan haen ruoat, vaatteet ym. elämiseen tarvittavan teiltä leikkajilta ja siinä on turha pistää epätoivoiselle ihmiselle vastaan tai käy huonosti.
Niinhän sinä haet jo nyt. Jotenkin ihmeellistä, että pitäisi saada muiden rahoilla elellä, mutta töihin ei voi mennä. Varkaaksi pitää ryhtyä.
No, siinähän ihmettelet. Kas kun töihin ei voi omalla päätöksellä mennä. Se on työnantaja, joka päättää.
Muiden rahoilla pitää saada elellä, jos ei muuten hengissä pysy. Siis vaikka on työpanostaan lukuisille tahoille tarjonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta työtä esim. kaupassa ja eläke on 1000 euroa, saman mitä saa myös ne, jotka ei ole töissä.
Paskapuhetta.
Ei ole, äitini teki 30 vuotta töitä ja saa tuon.
Ei vaan se että työttömät saa tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Eniten kehitysmaalaisia tuli oikeistohallituksen aikana. Kokoomukselle varsinkin ovat märkä uni, ja persut hallituskiimassaan nielevät mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä käynti on hyvä vaihtoehto
Ja jos ei töitä saa niin itsemurha on hyvä vaihtoehto.
Suorastaan paras palvelus, mitä siivelläeläjä voi yhteikunnalle tehdä.
Muistathan pitää tästä kiinni myös silloin, jos joskus itse satut joutumaan työttömäksi?
Toki ansiosidonnaiset tulisi...ehkä noin 1800euroa käteen kuussa, mutta olen ollut myös säästäväinen, ja pelivaraa on sen verran, ettei kerjäämään tarvitse ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä yritätte hokea, että ei olla mitään äärioikeistoa...Tampioita te olette ja on suoranainen ihme, että teillä itsellänne edes on töitä. Tosin monia hommia pystyy tekemään lievästi keharitkin, joten...Eikä ahneuskaan älyä vaadi. Onhan meillä apukoulun käyneitä miljonäärejäkin, mutta että tekö sitten muita parempia? Salli mun nauraa! x,D
En ole äärioikeistolainen vaan tolkun perussuomalainen. Toimin pörssiyhtiön johtoportaassa.
Muutoin samaa mieltä, kyllä kaikille halukkaille tehtävää löytyy, sekä tuon viimeisen allekirjoitan täysin. Ei se ole useastikaan koulupohjasta kiinni, miten menestyy yhteiskunnassa, jota meidän kaikkien kynnelle kykenevien tulisi ylläpitää. Minun ikäluokalle oli/on häpeä, jos elätyttää itsensä muiden rahoilla. Siinä on nykynuorison kasvunpaikka.
En ole nykynuorisoa vaan vuonna 1963 syntynyt. Oikein mielelläni ylläpitäisin yhteiskuntaa työtä tekemällä, mutta enpä vain teille työnantajille kelpaa. Enkä nirsoile tehtävien suhteen. Olisiko teillä jotain tarjolla?
Sori, oli muuta välissä tässä, nyt vasta huomasin... Itse olen saman ikäinen. Ihan kysyn vilpittömästi, minkä alan ihminen olet. Tää olis kyllä upea juttu, jos rekry lähtisi etenemään tätä kautta. :)
Jos työttömyystuki ja asumistuki lakkautettaisiin (ja vielä viimesijainen toimeentulotukikin) (tai nämä leikattaisiin niin matalaksi, ettei riitä elämiseen), enkä silti saisi työtä, josta saisi elämiseen riittävää palkkaa, niin miksi minun voisi olettaa mahdollisen sodan syttyessä lähtevän puolustamaan tätä maata henkeni uhalla? EIhän silloin olisi enää mitään puolustettavaa ja jo tukien loppuessa (jos en saisi siis siltikään sitä työtä kunnon palkalla), niin minunhan olisi ihan sama ryhtyä rettelöimään ja vaikka ammuskelemaan kiviä hyväosaisten ikkunoihin yms. ilkivaltaa.
Eihän näitä töitä, joissa maksetaan kunnollista, elämiseen riittävää palkkaa, riitä nytkään kaikille. Mol.fi:ssä on paljon halpatyö/nollatunti-työpaikkoja tarjolla.
Kyllä suomalaisetkin syrjäytetyt alkaa rettelöimään, jos täällä joutuu nälkärajalla elämään eikä rahat riitä edes vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömyystuki ja asumistuki lakkautettaisiin (ja vielä viimesijainen toimeentulotukikin) (tai nämä leikattaisiin niin matalaksi, ettei riitä elämiseen), enkä silti saisi työtä, josta saisi elämiseen riittävää palkkaa, niin miksi minun voisi olettaa mahdollisen sodan syttyessä lähtevän puolustamaan tätä maata henkeni uhalla? EIhän silloin olisi enää mitään puolustettavaa ja jo tukien loppuessa (jos en saisi siis siltikään sitä työtä kunnon palkalla), niin minunhan olisi ihan sama ryhtyä rettelöimään ja vaikka ammuskelemaan kiviä hyväosaisten ikkunoihin yms. ilkivaltaa.
Eihän näitä töitä, joissa maksetaan kunnollista, elämiseen riittävää palkkaa, riitä nytkään kaikille. Mol.fi:ssä on paljon halpatyö/nollatunti-työpaikkoja tarjolla.
Tyypillistä vasuriviisauksia taas tuutin täydeltä. Kyllähän sitä palkkaa saa ihan sen verran mitä TES määrää.
Vai että ihan sota syttyisi, onhan se teidän vasureiden logiikalla ihan fifty-fifty...joko syttyy tai sitten ei syty. Et parempaan tässä nyt pystynyt. Sen uskon, ettei sinulla ole mitään puolustettavaa, ja viestisi kun luki, niin eipä tule olemaankaan...kurja on Stalinistin kohtalo. Mutta pyytäisin vielä miettimään noita vapaa-ajan harrastus tapoja. Noista mainitsemistasi joutuu vastaamaan lakituvassa, tosin sehän on teille rikollisesti ajatteleville hyvinkin tuttu paikka, ja omissa porukoissa ainoastaan meriitti ja polku kohti kansanedustaja ehdokkuutta. Hurraa, ja Suomi nousuun.
Kunpa kaikki saisivatkin tes-palkkaa, mutta kun osa laitetaan esim. työkokeiluun, tulee karenssi jos ei mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä yritätte hokea, että ei olla mitään äärioikeistoa...Tampioita te olette ja on suoranainen ihme, että teillä itsellänne edes on töitä. Tosin monia hommia pystyy tekemään lievästi keharitkin, joten...Eikä ahneuskaan älyä vaadi. Onhan meillä apukoulun käyneitä miljonäärejäkin, mutta että tekö sitten muita parempia? Salli mun nauraa! x,D
En ole äärioikeistolainen vaan tolkun perussuomalainen. Toimin pörssiyhtiön johtoportaassa.
Muutoin samaa mieltä, kyllä kaikille halukkaille tehtävää löytyy, sekä tuon viimeisen allekirjoitan täysin. Ei se ole useastikaan koulupohjasta kiinni, miten menestyy yhteiskunnassa, jota meidän kaikkien kynnelle kykenevien tulisi ylläpitää. Minun ikäluokalle oli/on häpeä, jos elätyttää itsensä muiden rahoilla. Siinä on nykynuorison kasvunpaikka.
En ole nykynuorisoa vaan vuonna 1963 syntynyt. Oikein mielelläni ylläpitäisin yhteiskuntaa työtä tekemällä, mutta enpä vain teille työnantajille kelpaa. Enkä nirsoile tehtävien suhteen. Olisiko teillä jotain tarjolla?
Sori, oli muuta välissä tässä, nyt vasta huomasin... Itse olen saman ikäinen. Ihan kysyn vilpittömästi, minkä alan ihminen olet. Tää olis kyllä upea juttu, jos rekry lähtisi etenemään tätä kautta. :)
Koodarina olen enimmän työuraani duunannut, vaikka koulutus alun perin muuta. Osaan siis ohjelmoida, mutta olen pikemmin loogikko. Jos pitää opiskella jotain uutta niin käy mainiosti, opiskelenkin tässä paraikaa VHDL-ohjelmointia. Asiakkaiden kanssa työskentely sopii hyvin myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaisetkin syrjäytetyt alkaa rettelöimään, jos täällä joutuu nälkärajalla elämään eikä rahat riitä edes vuokraan.
Vastaappa nyt rehellisesti. Milloin olet viimeksi maksanut vuokran OMILLA tienatuilla rahoillasi...niin, sitähän minäkin.
En ole tuo jolta kysyt, mutta viimeksi maksoin kokonaan vuonna 2017.
Nykyään maksan puoliksi omilla säästöilläni ja puoliksi asumistuesta.
Ja pitkäaikaistyötön olen. Säästöjä on, kun on työhistoriaakin.
Rettelöinti alkaa kyllä vaikuttaa ihan houkuttavalta vaihtoehtolta kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä vasuriviisauksia taas tuutin täydeltä. Kyllähän sitä palkkaa saa ihan sen verran mitä TES määrää.
Vai että ihan sota syttyisi, onhan se teidän vasureiden logiikalla ihan fifty-fifty...joko syttyy tai sitten ei syty. Et parempaan tässä nyt pystynyt. Sen uskon, ettei sinulla ole mitään puolustettavaa, ja viestisi kun luki, niin eipä tule olemaankaan...kurja on Stalinistin kohtalo. Mutta pyytäisin vielä miettimään noita vapaa-ajan harrastus tapoja. Noista mainitsemistasi joutuu vastaamaan lakituvassa, tosin sehän on teille rikollisesti ajatteleville hyvinkin tuttu paikka, ja omissa porukoissa ainoastaan meriitti ja polku kohti kansanedustaja ehdokkuutta. Hurraa, ja Suomi nousuun.
Kunpa kaikki saisivatkin tes-palkkaa, mutta kun osa laitetaan esim. työkokeiluun, tulee karenssi jos ei mene.
Ja jotkut firmat "unohtavat" maksaa palkkaa ja sen perään joutuu kyselemään. Tuolla esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan kansalaispalkka.
Just joo, ja Taksi tois kerran päivässä pizzaa kotiin ja siivoojakin vois käydä kerran viikossa.
Ai niin, kukas sieltä nyt tuliskaan...taksikuski, pizzanpaistaja ja siivooja...nehän on hemmetti työtä...eihän sitä kukaan suomalaisen sotu:n omistava tee. Katson kun mulla on oikeuksia.
Nyt sain huikean idean... menen töihin, ja alan perk#le porvariksi ja alan myös riistää työläisiä...ei kun hetkinen...nyt menin sekaisin. Apua meidän maailman paras hallitus ja SuperSanna.
Kahviloita ja partureita loppuu paljon, vielä eläkeläiset käy.