Täältä olen oppinut että merkkilaukut ovat saatanasta
Itse omaan "kalliin" maun vaikka pukeudunkin merkittömiin vaatteisiin. Pidän ns merkkilaukuista ja jos olisi varaa ja asemaa niin ostaisin ja käyttäisin. Mikä olisi siis av:n mielestä sallittu merkki josta ostaa laukku arki käyttöön?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 19:04"]
Juuri se että ei "hyväksytä" kuin pari laukkumerkkiä. Tai pitää olla jotain merkitöntä mutta nahkaa kuitenkin. Sanoisin että MK:n laukut on sitä hintaluokkaa että suurimmalla osalla suomalaisia on niihin varaa pienellä säästämisellä. Kuitenkin niitä halveksutaan täällä ihan käsittämättömän paljon. Joku Chanel varmaan ainut hyväksytty merkki. Niin ja sitäkään ei saa tavalliset ihmiset ostaa vaan pitää oll rikas.
[/quote]
Itseasiassa chanel on tosi out ja mummomainen ja oikeest ei kukaan niin rumaa laukkua voi edes käyttää vaikka annettas ilmaseks. Tää on näiden AV mammojen mielipide. Syystä että muutama bloggaaja on ostanu itelleen sellasen.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 15:46"]
Minä olen myös miettinyt näitä merkkilaukkuja. Miten oikeasti nuorilla on varaa ostaa niitä? Mulla on järjelliset tulot ja käytän esim. nahkaisia siistejä käsilaukkuja. Mutta mulle ei tulisi mieleenkään ostaa tuhansien käsilaukkua, kun saan muutamalla satasella jo kestävän ja mun maun mukaisen laukun. En tiedä olenko vanha/vanhanakainen:(
[/quote]
Toi "mulla ei ole varaa" on kyllä maailman kummallisin argumentti. Yleensä sen sanoo henkilö, jolla on aivan hyvin varaa ostaa auto tai kaksi, tankata ja huollattaa niitä viikosta toiseen, juosta baareissa joka viikonloppu taksimatkoineen päivineen, laittaa päälle tonni lomamatkaan jne. On yksinkertaisesti väärin sanoa, ettei tällaisella tapauksella olisi varaa luksuslaukkuunkin. Kyse on vain valinnoista.
Itse syön kallista, laadukasta ruokaa ja myös pukeudun laadukkaasti (merkki ei ole tärkeä mutta aika usein se paras laatu tulee kuitenkin valmistajalta, jolla on jonkinlainen nimikin). Muuten en kuluta juuri mihinkään mitään. En omista autoa enkä vietä lomia matkaillen, enkä myöskään osta kappalemääräisesti paljon vaatteita/asusteita. Olen pienituloinen ja silti minulla on ihan hyvin varaa ostaa vaikka 1,5 tonnin laukku. Kyllä sitä rahaa jää säästöön, kun kuluttaa vastuullisesti ja harkiten. Usein saan säästettyä huomattavasti tarvitsemaani suuremman summan vaate- ja asustehankintoihin ennen kuin löydän sen oikean tuotteen, jonka todella haluan ja tarvitsen - ei niitä ihan jatkuvasti kuitenkaan tule vastaan.
En siis vain kerta kaikkiaan tajua tätä, että joillakuilla ei ole "varaa".
Kumma kun en itse ole huomannut samaa.
Tottakai merkkilaukkujakin kantaja viestii jotain, ja onhan se lähinnä säälittävää, jos jollain luotolla ostetaan laukkuja, tai pienituloisella on tonnien laukkuja. Mutta muuten jokainen ostakoon makujen ja mieltymystensä suhteen mitä tykkää, ja mihin on oikeasti varaa.
Mutta itse en ostaisi mitään nuorten tyttöjen suosimia Korseja tai Vuittoneita, näyttää myös, että Chanelista on tulossa 'blogilaukku', joka on jo vähän noloa. Mutta itse tykkään merkeistä, jotka eivät ihan hypi silmille.
Minä olen myös miettinyt näitä merkkilaukkuja. Miten oikeasti nuorilla on varaa ostaa niitä? Mulla on järjelliset tulot ja käytän esim. nahkaisia siistejä käsilaukkuja. Mutta mulle ei tulisi mieleenkään ostaa tuhansien käsilaukkua, kun saan muutamalla satasella jo kestävän ja mun maun mukaisen laukun.
En tiedä olenko vanha/vanhanakainen:(
Tällä hetkellä AV hyväksyy esim Furlan tai sitten jotain vitun kalliita Pradoja, mutta jos yhtäkkiä yli 4 bloggaajaa ostaa Furlan niin hyvän ja ajattoman laukun niin siitä tulee kateellisten AV mammojen mielestä mummomainen ja ennenkaikkea mauton.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 15:46"]
Minä olen myös miettinyt näitä merkkilaukkuja. Miten oikeasti nuorilla on varaa ostaa niitä? Mulla on järjelliset tulot ja käytän esim. nahkaisia siistejä käsilaukkuja. Mutta mulle ei tulisi mieleenkään ostaa tuhansien käsilaukkua, kun saan muutamalla satasella jo kestävän ja mun maun mukaisen laukun. En tiedä olenko vanha/vanhanakainen:(
Nää nuoret säästää kesätyörahoistaan ja niistä mitä ehkä saa mummeilta ja kummeilta synttäri/joululahjaksi. Ne pihistelee jossain muissa asioissa kun sä. Pysy sä niissä nahkasissa siisteissä käsilaukuissa, mitä väliä sillä mihin muut rahansa tuhlaa?
[/quote]
No en kyllä miettinyt muiden mielipiteitä kun ostin Furlan laukun. Ihan vaan sen takia, kun on sievä ja simppeli. Ja nahkaa! Ei kiinnosta, mitä muut ajattelevat.
Suomalaiset haluavat laukun, jonkan merkin näkee kauas eikä se jää epäselväksi. Hiljaista arvokkuutta ei arvosteta, vaan halutaan että kallis panostus ei jää epäselväksi. Eihän se saa jäädä keltään huomaamatta jos on laitettu siihen "uniikkiin" LV-Neverfulliin se 900 euroa.
Juuri se että ei "hyväksytä" kuin pari laukkumerkkiä. Tai pitää olla jotain merkitöntä mutta nahkaa kuitenkin. Sanoisin että MK:n laukut on sitä hintaluokkaa että suurimmalla osalla suomalaisia on niihin varaa pienellä säästämisellä. Kuitenkin niitä halveksutaan täällä ihan käsittämättömän paljon. Joku Chanel varmaan ainut hyväksytty merkki. Niin ja sitäkään ei saa tavalliset ihmiset ostaa vaan pitää oll rikas.