Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10% luulee olevansa lapsen isä, vaikkei todellisuudessa ole

Vierailija
09.02.2015 |

Onko täällä ketään jonka mies luulee olevansa lapsen isä vaikkei ole?
Kertokaahan tarinoitanne, miksei mies tiedä, aiotko kertoa?
Kyseinen otsikon väittämä kerrottiin evoluutiopsykologian kurssilla, yritän ettiä vielä linkkiä joihinkin tilastoihin jos löytyy

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut sen olevan 20%. En muista lähdettä. Meillä mies varmasti molempien lasten isä. Miehenä vaatisin isyystestin.

Vierailija
2/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies luuli olevansa isäni, mutta viisi vuotta sitten paljastui ettei hän olekaan. Oli kyllä molemminpuolinen helpotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 90% ei edes luule olevansa

Vierailija
4/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:34"]Minä olen kuullut sen olevan 20%. En muista lähdettä. Meillä mies varmasti molempien lasten isä. Miehenä vaatisin isyystestin.
[/quote]

Hmm... Jos 10% on Suomessa ja 20% on koko maailmassa?

Vierailija
5/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös aviopuoliso on molempien lasten isä. En voisi elää valheen kanssa jos niin ei olisi. Jokaisen miehen kannattaisi vaatia isyystesti, eikä uskoa ihan kaikkea sepittelyä, monet ovat niin tyhmiä että uskovat ihan kaiken.

Vierailija
6/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:38"]Meillä myös aviopuoliso on molempien lasten isä. En voisi elää valheen kanssa jos niin ei olisi. Jokaisen miehen kannattaisi vaatia isyystesti, eikä uskoa ihan kaikkea sepittelyä, monet ovat niin tyhmiä että uskovat ihan kaiken.
[/quote]

Mitä jos mieheksi olisi vaatinut isyystestin? Ihan kirkkain silminkö väität että ilolla olisit mennyt varmistamaan asian?

Vierailija
7/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta mutta vain yksi on mieheni - Nuorimmat kaksi ovat työkaverini. Mies ei tiedä enkä aio kertoa, työkaveri saa tietää, mutta vasta sitten kun tämä suhde jättää

Vierailija
8/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että nuo prosentit on noin isot. Nehän on epäilysten prosentit eli se määrä joista tilataan isyystutkimus. Niissä kuitenkin osassa isä on ihan oikea. Itse olen sitä mieltä, että tuollainen olisi sikamaisin temppu miehelle enkä hyväksyisi moista alkuunkaan. t: neljän äiti

Vierailija
9/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:41"]En usko että nuo prosentit on noin isot. Nehän on epäilysten prosentit eli se määrä joista tilataan isyystutkimus. Niissä kuitenkin osassa isä on ihan oikea. Itse olen sitä mieltä, että tuollainen olisi sikamaisin temppu miehelle enkä hyväksyisi moista alkuunkaan. t: neljän äiti
[/quote]

On totta olen minäkin kuullut saman 10% työn kautta.

Vierailija
10/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on törkein huijaus mitä ihminen voi tehdä. Minusta isyystesti pitäisi suorittaa kaikille ennen isyyden ja huoltajuuden laillista määrittämistä. Siis myös avioliitossa. Tämä toisi miehilleki jonkinlaista oikeusturvaa lapsiasioissa.

Nuorena ja naiivina en moista edes tullut ajatelluksi. Ja toisaalta avovaimo olisi varmaan ottanut testin vaatimisen valtavana epäluottamuslauseena ja pakannut laukkunsa. Nyt vanhempana kun on näitä juttuja lukenut ja kuullut, niin on joskus käynyt mielessä, että olenko oikeasti kaikkien kolmen lapseni isä. Varsinkin pienemmistä sitä on vaikea nähdä. Vauvat kun muistuttavat enemmän toisia vauvoja kuin vanhempiaan. Omat on jo kasvanee ja sen verran ovat saman näköisiä ja luontoisia, että taitaa ne omia olla. Totuuden tietää kuitenkin vain lasten äiti.

Vierailija
11/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on prosenttiosuus miehistä, jotka eivät tiedä olevansa isiä?

Vierailija
12/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen vastaa seiskalle..tottakai olisin suostunut jos mies olisi halunnut, ei siihen ole estettä kun kaikki on kunnossa.

Vierailija
13/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on oikeat prosentit. Ei epäilysten prosentit. Itse luin tuon (pöyristyttävän suuren) prosentin jo aikanaan oikeustieteellisen pääsykoekirjasta.
Miettikää, että 20 oppilaan luokalla on aina kaksi tällaista lasta, joiden isä luulee niiden olevan omia, mutteivät olekaan.

Vierailija
14/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne kaupunkilegendat elää... Kyseinen "10% sääntö" on peräisin isyystutkimuksia myyvän firman mainoksesta. 10% heidän tutkimistaan asiakkaiden näytteistä osoittaa ettei lapsi ole miehen oma. Eli niistä, joilla on asiasta jo niin iso epäily että testin teettävät. Ja te tyhmät toistelette moista totuutena kuin papukaijat.

Vierailija
15/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on aina varma, mutta isä ei, oli tutulla sanantapa, 80 -luvulla.  Vastasin, eipä ole aina äitikään, hän lakkasi vitsailemasta. 

Vierailija
16/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, taas tätä... Eiköhän olisi tarpeen selvittää ihan jokaisen elossa olevan dna, niin loppuisi tänä jauhanta.

Vierailija
17/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti kaikille laitoksella heti. (Jos on jolu isäehdokas edea)
Törkeä huijaus naisilta tuo, että väärä mies elättää lapsen, joka on jonkin muun, vasten tietoaan.

Vierailija
18/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:26"]

Näin ne kaupunkilegendat elää... Kyseinen "10% sääntö" on peräisin isyystutkimuksia myyvän firman mainoksesta. 10% heidän tutkimistaan asiakkaiden näytteistä osoittaa ettei lapsi ole miehen oma. Eli niistä, joilla on asiasta jo niin iso epäily että testin teettävät. Ja te tyhmät toistelette moista totuutena kuin papukaijat.

[/quote] No niinhän tämä oli. Kiitos kun vielä muistutit meitä (muitakin kun minua). t: 9

Vierailija
19/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:34"]

Hohhoijaa, taas tätä... Eiköhän olisi tarpeen selvittää ihan jokaisen elossa olevan dna, niin loppuisi tänä jauhanta.

[/quote]

Onko sinusta isyyden tai pettämisen varmistaminen turhaa jauhantaa?

Oletko oikeasti sitä mieltä, että sinua ei hetkauttaisi tieto siitä, että oikea isäsi onkin ihan joku muu kuin se kenet luulit sen olevan? Sitten ei varmaan haittaa sekään, että puolisosi pettää sinua.

Vierailija
20/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 10 prosenttia pitää paikkansa ja on tutkittu juttu. Oli jo oikiksen pääsykoekirjassa vuonna 1982 Muistaakseni se oli Yksilö, yritys ja yhteiskunta.
(Tuo dna_testin maonos vaan lainaa tätä tietoa. Sekoitatko asioita tahallasi. Onko sulla salattavaa.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi