Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10% luulee olevansa lapsen isä, vaikkei todellisuudessa ole

Vierailija
09.02.2015 |

Onko täällä ketään jonka mies luulee olevansa lapsen isä vaikkei ole?
Kertokaahan tarinoitanne, miksei mies tiedä, aiotko kertoa?
Kyseinen otsikon väittämä kerrottiin evoluutiopsykologian kurssilla, yritän ettiä vielä linkkiä joihinkin tilastoihin jos löytyy

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi olla aivan 100% varma että mieheni on nuorimman lapsemme isä. 99% kuitenkin. Ennen raskaaksi tuloa olimme olleet muutaman kk:n erossa, sinä aikana minulla oli suhde toiseen mieheen. Olin todella masentunut tuona aikana, enkä oikeastaan muista siitä kovinkaan paljon. Lopulta kuitenkin päädyimme yhteen ja mielestäni lopetin tuon toisen suhteen ennen kuin varsinaisesti muutimme takaisin yhteen (siis siinä vaiheessa kun alkoi käydä selväksi että mies ehkä vielä haluaakin minut takaisin). Jostain syystä minulle on jäänyt epäilys, että olisinko kuitenkin vielä kerran harrastanut seksiä tämän toisen miehen kanssa mutta en tiedä miksi olisin enää siinä vaiheessa kun raskaaksi tulin (oli kuitenkin muutama kk välissä). Silti asia on vaivannut minua aina silloin tällöin ja jossain vaiheessa jopa harkitsin että olisin salaa lähettänyt itse näytteet johonkin laboratorioon. Lapsi kuitenkin sopii ulkonäöltään sisarussarjaan ja mielestäni on myös oman miehen piirteitä hänessä. Lisäksi elän ehkä mieluummin tällaisessa pienessä epätietoisuudessa kuin että tietäisin että lapsi ei ole mieheni. Uskon että mieskin on näin paljon onnellisempi.

Ja jos joku ihmettelee miten voi olla muistamatta onko tavannut jotain miestä/harrastanut seksiä niin minulla on kyllä aika täysi muistiaukko n. 4 vuoden ajalta mitä olin vakavasti masentunut.

Vierailija
22/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:38"]Meillä myös aviopuoliso on molempien lasten isä. En voisi elää valheen kanssa jos niin ei olisi. Jokaisen miehen kannattaisi vaatia isyystesti, eikä uskoa ihan kaikkea sepittelyä, monet ovat niin tyhmiä että uskovat ihan kaiken.
[/quote]

Mitä jos mieheksi olisi vaatinut isyystestin? Ihan kirkkain silminkö väität että ilolla olisit mennyt varmistamaan asian?
[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, mutta toki olisin hyväksynyt. Varsinkin kun kuopus näyttää aivan miehen parhaalta kaverilta :D. Toki on mieheni lapsi. Ja olisihan tuo kaveri saanut aika houdini olla, koska vietimme 8vk lomaa mieheni kanssa tullessani raskaaksi sen keskivaiheilla ja olimme koko ajan yhdessä... Mutta totuus on, ettei mies voi tietää yhtä varmasti kuin nainen. 10% on jo niin iso luku, että mielestäni olisi aiheellista testata kaikki lapset ja isäehdokkaat synnytyslaitoksella automaattisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui 100 ihmisestä 10 luulee olevansa isä vaikkei ole :o

Vierailija
24/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:34"]

Hohhoijaa, taas tätä... Eiköhän olisi tarpeen selvittää ihan jokaisen elossa olevan dna, niin loppuisi tänä jauhanta.

[/quote]

Onko sinusta isyyden tai pettämisen varmistaminen turhaa jauhantaa?

Oletko oikeasti sitä mieltä, että sinua ei hetkauttaisi tieto siitä, että oikea isäsi onkin ihan joku muu kuin se kenet luulit sen olevan? Sitten ei varmaan haittaa sekään, että puolisosi pettää sinua.

[/quote]

Nyt on joka päivä uusi ketju tästä aiheesta. Sillähän kaikki selviäisi, jos jokainen Suomessa asuva testattaisiin.  En ymmärrä, miksi testaaminen pitäisi rajoittaa vain vastasyntyneisiin, hoidetaan nyt kerralla kaikki epäselvyydet pois.

Mitä tuo pettämisjuttusi tarkoittaa?

Vierailija
25/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 15:19"]

Hui 100 ihmisestä 10 luulee olevansa isä vaikkei ole :o

[/quote] Justhan tämä kumottiin tässäkin ketjussa.

Vierailija
26/26 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea lukema on takuulla 1-3 prosenttia.