Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä nykyään tytöillä/nuorilla naisilla on plösömahoja!?

Vierailija
09.02.2015 |

Ei siis välttämättä ylipainoa mutta kummallinen, roikkuva tai pömpöttävä alavatsa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan liikunnan puutetta ja ruokavaliota. Mutta esimerkiksi minulla on aina ollut pömppömaha, silloinkin kun teininä pyöräilin kuutena päivänä viikossa 15 km ja olin ihannepainossa. Nyt kun teen istumatyötä ja liikun vähän, ja ruokavaliossakin olisi hieman parantamisen varaa, pömppis on pahentunut niin, että minun luullaan olevan raskaana. En siis edelleenkään ole ylipainoinen, mutta tämä maha huolestuttaa jo niin, että mietin jo lääkärissä käyntiä, kun ei tunnu mielestäni normaalilta. Mitä jos siellä on joku kasvain tai jotain...? Todennäköisesti kuitenkin lääkäri määrää vain herkkujen mätön poisjätön ja säännölistä liikuntaa.

Vierailija
22/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:31"]

En muuten osaa sanoa.

Itselläni on alavatsa pikkuisen koholla, ei nytniin että saisi kouraistua käteensä ihraa, vaan enemmänkin turvotusta.

[/quote]

Tuo on ihan eri asia. Normaalia

[/quote]

Niin, mutta vaatteet päällä on vaikea nähdä, että tuleeko pömpötys rasvasta vai turvotuksesta. Eli jos näkisitte minut kadulla pahemman turvotuksen aikana, niin varmasti miettisitte että makoileekohan tuokin sohvalla päivät pitkät kuin noin on vatsa lösähtänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi - alleviivattuna. Elimistö menee kovasta stressistä sekaisin ja on oikeastaan loogistakin että se alkaa lisäämään varastoja, koska uskoo että ihminen on hengenvaarassa tai lähellä sitä. Vähän niin kuin taisteluun varautuminen. 

Vierailija
24/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri. Piilosokeri valmisruuissa, makeutusaineet, limut, snacksit, karkit. Sokeri on se syy, miksi seuraava sukupolvi on ensimmäinen, joka tulee kuolemaan nuorempina kuin omat vanhempansa. Sokeri kerääntyy rasvaksi vyötärölle ja TAPPAA.

Vierailija
25/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, mutta onneksi itse en kärsi tuosta ongelmasta. Voin syödä mitä vaan, mutta kilot pysyvät silti tarkalleen 39 kilossa ja muodotkin ovat kohdillaan ;)

Vierailija
26/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:47"]Stressi - alleviivattuna. Elimistö menee kovasta stressistä sekaisin ja on oikeastaan loogistakin että se alkaa lisäämään varastoja, koska uskoo että ihminen on hengenvaarassa tai lähellä sitä. Vähän niin kuin taisteluun varautuminen. 
[/quote]

Mulla on ollut kaksi todella stressaavaa vuotta takana, en edes nuku kunnolla, mutta olen hoikka enkä turvonnut. Stressi ei yksin selitä mitään.

Vierailija
27/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kaiken lisäksi vaatteet joita käytämme muokkaa vartaloa. Ennen vaateiden leikkaukset ja mallit olivat vyötäröltä kapeita ja tiukkoja. Nykyään huosutki ovat matalaväutöröisiä, tämä ei tue vatsan selän seutua ollenkaan vaan röllykkä alkaa kasvaa siitä mihin huosujen laskettu vyötärö asettuu...

Vierailija
28/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:47"]Stressi - alleviivattuna. Elimistö menee kovasta stressistä sekaisin ja on oikeastaan loogistakin että se alkaa lisäämään varastoja, koska uskoo että ihminen on hengenvaarassa tai lähellä sitä. Vähän niin kuin taisteluun varautuminen.  [/quote] Mulla on ollut kaksi todella stressaavaa vuotta takana, en edes nuku kunnolla, mutta olen hoikka enkä turvonnut. Stressi ei yksin selitä mitään.

[/quote]

Tässä kohtaa voisi sanoa että poikkeus vahvistaa säännön. Valitettavasti kerrot itsestäsi niin vähän että ei tuosta voi mitään päätellä. Yksilölliset erot myös vaikuttavat siihen miten mieli ja ruumis reagoi stressiin samoin onko sitä stressiä ollut 2 vai 10 vuotta.

Vierailija
29/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain alavatsa, vaan koko maha näyttää monella pullottavan ja roikkuvan.

Hampurilaiskulttuuri, sipsit, turvottavat juomat. Aikoinaan 70-luvulla ei ollut tuollaista laajempaa mahailmiötä. Ensimmäinen Carrols tuli Helsinkiin vasta silloin joskus eikä meille ollut syötetty hamppareita lapsesta asti.  terv, viisikymppinen

Vierailija
30/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kommentoida että ihmisten käsitys normaalipainoisesta on jotenkin muuttunut.
Olen 35v juoksemista harrastava mies. Painoindeksi on 23, en ole erityisen lihaksikas. Silti minulle on moni nainen sanonut: hui kamala kun olet laiha; kylkiluutkin näkyy.
Ilmeisesti mulla pitäisi olla möhömaha jotta pidettäis normaalipainoisena miehenä.

Vierailija
31/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:55"]

Täytyy kommentoida että ihmisten käsitys normaalipainoisesta on jotenkin muuttunut. Olen 35v juoksemista harrastava mies. Painoindeksi on 23, en ole erityisen lihaksikas. Silti minulle on moni nainen sanonut: hui kamala kun olet laiha; kylkiluutkin näkyy. Ilmeisesti mulla pitäisi olla möhömaha jotta pidettäis normaalipainoisena miehenä.

[/quote]

Niin on muuttunut, ennen kaikki oli noin laihoja, nykyään se on kauheaa, koska ihmiset on turtuneet lihavuuteen.

Vierailija
32/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kaikki väärässä, kuten tavallista. Turvonnut vatsa ilman muita erikoisia syitä kertoo infektiosta suolistossa, ja tulehduksen kautta turvottaa vatsaa. Juokaa vetyperoksidia, ja paskotte limaa ja suolenpätkiä seuraavat viisi vuotta, niin opitte ehkä jotakin mikä on krooninen infektio.

Vierailija
33/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin 3kk sitten. En ole ihan vielä päässyt eroon ylimääräisestä vatsanahasta.

Vierailija
34/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään syödä kaikkea paskaa ja maata sohvalla että varmaan sen takia mulla

Vierailija
35/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataan vuoteen ei olla korsetteja käytetty. Tässä lopputulos.

Vierailija
36/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta syystä, kuin pojilla/nuorilla miehilläkin on plösömahat?

Vierailija
37/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pelkästään tyttöjen ja nuorten naisten ongelma,  vaan ihan samalla tavalla myös POIKIEN ja nuorten MIESTEN ongelma, jos pidät silmäsi auki ja katson heitä tasapuolisesti.

Syyn löytyy varmaankin liiasta istumisesta ja liikkumattomuudesta, samoin kohonneesta elintasosta. Ei ongelma ole pelkästään Suomessa, sama ilmiö on kaikkialla elintasomaissa.

Ennen nimittäin käveltiin paljon, kun omia autoja ja julkisia kulkuvälineitä oli vähän. Eikä ongelma ole pelkästään lasten ja nuorten, vaan sitä näkyy kaikissa ikäryhmissä.

Vierailija
38/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt kun teen istumatyötä ja liikun vähän, ja ruokavaliossakin olisi hieman parantamisen varaa, pömppis on pahentunut niin, että minun luullaan olevan raskaana. En siis edelleenkään ole ylipainoinen, mutta tämä maha huolestuttaa jo niin, että mietin jo lääkärissä käyntiä, kun ei tunnu mielestäni normaalilta"

Tässähän se syy onkin. Tämän päivän ihmiset tekevät työnsä istuen, toisin kun ennen. Sama myös lapsilla ja nuorilla. Ei ole lainkaan harvinaista istua 10-12 h/pv.

Vierailija
39/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa olen miettinyt!!! :O olen itse vm.80 ja omassa nuoruudessa mahat olivat lituskoita, paitsi niillä harvoilla ylipainoisilla.  vaikka ei edes sen kummemin kuntoiltu tai tarkkailtu syömisiä!!

liekö syynä nykytyttöjen tilaan  energijuomien lipitys ja sisällä istuminen älykännykät kourassa?

Vierailija
40/55 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus että vaikka rasvaprosentti ei olisi iso, niin naisilla tulee helposti alavatsalle rasvaa suojaamaan kohtua:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi