Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua aamupahoinvointiin!

Vierailija
09.02.2015 |

Tarvitsen kipeästi apua, neuvoja ja vinkkejä miten saisin edes jotain syötyä. Tämä minun aamupahoinvointi kestää koko vuorokauden ja kaikki mitä syön tulee samantien takaisin ylös.

Apua kaivataan!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut voileipäkeksit kuivana ympäri vuorokauden, ei saa tulla näläntunnetta ni olo pysyy kohtuullisena ja pystyn syömään normi ateriat.

Vierailija
22/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:11"]Itse en oksentanut mutta yökin ja voin pahoin 24/7... Imeskelin jäisiä mustikoita, kurkkupastilleja ja sitten hain apteekista voimakasta B6 vitamiinia ja se tosiaan tuntui auttavan. Mulla tuota megakuvotusta oli n. 2 viikkoa ja liekö yhteyttä tuon vitamiinin välillä vai sillä että olis muutenkin alkanut helpottaa mutta kannattaa kokeilla! Monet on siitä saanut apua...
[/quote]
Tätä en olekaan ennen kuullut, pitää kokeilla! :)
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ekan kolmanneksen lähes joka-aamuista pahoinvointia. Aamupalat olivat lähinnä ProFeel-juomia, melkeinpä ainoa mikä pysyi sisällä. Sopivan täyttävää, että pääsin pahimman yli (itselläni pahoinvointi ei onneksi kestänyt koko päivää) ja tarpeeksi pieniä annoksia, jotta pysyi sisällä. Itselleni toimivinta oli juoda lasillinen jääkylmää vettä heti sängystä noustua, hetken päästä se tuli ylös, mutta sen jälkeen pystyin jo vetämään tuon profeelin. Jos joinain aamuina selvisin oksentamatta töihin lähtöön asti, viimeistään eteisestä piti kengät jalassa juosta vessaan. Kannattaa kokeilla vaikka noita Profeeleja. Danonen juotavan jugurtin taas kiersin kaukaa, vedin puoli pulloa kerralla ja sehän tuli melkein heti ylös. Vieläkin pieni kammo sitä kohtaan :D

Vierailija
24/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:26"]Itselläni oli ekan kolmanneksen lähes joka-aamuista pahoinvointia. Aamupalat olivat lähinnä ProFeel-juomia, melkeinpä ainoa mikä pysyi sisällä. Sopivan täyttävää, että pääsin pahimman yli (itselläni pahoinvointi ei onneksi kestänyt koko päivää) ja tarpeeksi pieniä annoksia, jotta pysyi sisällä. Itselleni toimivinta oli juoda lasillinen jääkylmää vettä heti sängystä noustua, hetken päästä se tuli ylös, mutta sen jälkeen pystyin jo vetämään tuon profeelin. Jos joinain aamuina selvisin oksentamatta töihin lähtöön asti, viimeistään eteisestä piti kengät jalassa juosta vessaan. Kannattaa kokeilla vaikka noita Profeeleja. Danonen juotavan jugurtin taas kiersin kaukaa, vedin puoli pulloa kerralla ja sehän tuli melkein heti ylös. Vieläkin pieni kammo sitä kohtaan :D
[/quote]
Hei kiitos vinkistä! Ei tullut mieleenkään mitkään tuommoiset juomat, pitää kokeilla.
Mulla tuli tänään oksennus jo ennen kun kerkesin mitään syömään tai juomaan. Sängystä suoraan pyttyä halimaan.. ihanaa aikaa tämä alkuraskaus.

Vierailija
25/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans oli kauhee pahoinvointi ekat viikot. Koko ajan piti syödä jotain pientä, mandariiniä ja pähkinää ja semmosta, se vähän auttoi. Sit on ne pahoinvointirannekkeet, ootko kokeillu? Mulla auttoi vähän, koko ajan ei voinu kyllä pitää, mut välillä. Netistä saa tilattua ihan edellisesti. Tsemppiä! Muistan miten oli kauheeta, yritä jaksaa!

Vierailija
26/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Sipsejä ja mehua Yöpöydälle, ennenkuin aamulla nostat päätäkään syö yksi sipsi. Hetken kuluttua muutama lisää ja hyvin vähän juomaa. Sitten taas odottele hetki ennen kun nouset sängystä. Puolen tunnin välein muutama sipsi päivän aikana. Jos pystyt johonkin terveelliseen niin parempi tietysti. Samarin auttoi minua myös.

Vierailija
27/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosia odottaessa muuten raskausoireet on voimakkaammat. Tiedä vaik olis tulossa :)

Vierailija
28/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan pahoinvointia on jatkunut?

Vierailija
29/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:49"]Kauan pahoinvointia on jatkunut?
[/quote] siis aloittajalla

Vierailija
30/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas oksentaminen auttoi minulla. Siis kaikki tuommoiset "syö jotain ennen kuin nouset sängystä" olivat ihan turhia. Vessaan vaan (muovinen) tuoppi, vettä kitusiin niin paljon kuin ehti... Oikein kunnon vatsahuuhtelu. Ja sen jälkeen syömään!

Vierailija
31/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:43"]Mulla kans oli kauhee pahoinvointi ekat viikot. Koko ajan piti syödä jotain pientä, mandariiniä ja pähkinää ja semmosta, se vähän auttoi. Sit on ne pahoinvointirannekkeet, ootko kokeillu? Mulla auttoi vähän, koko ajan ei voinu kyllä pitää, mut välillä. Netistä saa tilattua ihan edellisesti. Tsemppiä! Muistan miten oli kauheeta, yritä jaksaa!
[/quote]
En ole kokeillut, mielessä on kyllä käynyt, mutta olen vähän epäileväinen voiko joku ranneke muka oikeasti auttaa..
Ap

Vierailija
32/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:49"]Kauan pahoinvointia on jatkunut?
[/quote]
Suunnilleen viikon.. Alkaa olemaan hiukan heikko olo ja kurkku ja nielu tuntuvat kipeiltä jatkuvasta oksentamisesta :s

Vierailija
33/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:47"]Kaksosia odottaessa muuten raskausoireet on voimakkaammat. Tiedä vaik olis tulossa :)
[/quote]
Oikeesti mua rupee vähän pelottaa antaa tämä.. Ekassa raskaudessa ei ollut lähellekään näin kamala olo ja oksensin ehkä kerran päivässä

Vierailija
34/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:23"]Mulla auttoi sitruunaviipaleen imeskely ja pienen määrän syöminen vähän kerrallaan, jääkaappikylmä omenamehu. 
[/quote]
Toi sitruuna ei ole tosin paras mahdollinen hampaille. Jo pelkkä oksentaminen syövyttää niitä. Sitruuna siihen päälle ja voitkin varata ajan hammaslääkärille.

Vierailija
35/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain syötyä vähän mysliä maidon kanssa. Muuten valikoin sen mukaan mitä oli miellyttävää oksentaa. Lepo ja lopulta sairalaan tiputukseen. Sitten alkoi helpottamaan. Mitään ihmekeinoa ei ole. Itse olen kahdessa raskaudessa oksentanut pitkälti yli 200 kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi