Rokotekriittiset: Mikä Covid-19 rokotuksessa oikeasti pelottaa/epäilyttää? Asiallista keskustelua kiitos
Hei kaikille!
Mikä saa teidät, rokotekriittiset kriittiseksi? En halua, kiitos, mitään sotaa ja asiattomuuksia tähän kertjuun, vaan ihan rehellisen, trollaamattoman selityksen/perusteluita?
Perustuvatko ne faktoihin, mutuun, kavereilta kuultuun, mihin?
Kiitos, ja toistan vielä, myös modelle, että koitetaan pysyä asiallisena.
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppinen rokottamaton sukulainen sairasti koronan ja sairastui sen jälkeen autoimmuunisairauteen.
Sama voi käydä piikistäkin alttiuden omaavalle.
Itse otan mielummin viruksen luonnollista reittiä kuin lihaksensisäisesti. Ja piikissä saat vielä kaupan päälle muutakin, kuin pelkän viruksen.Koronarokoitteessa ei ole korona virusta.
Niin, kun olisi edes heikennettyä virusta, saattaisin jopa harkita rokotteen ottamista…
Mitään piikkiproteiinia en kehooni tahdo.
Rokotefanaatikkojen innovaatiot
- haukutaan niitä junteiksi ja agenteiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä.
Suurkiitos kaikille asiallisille vastauksille, ja pienet kiitokset muillekin.
En kovinkaan monessa (kaikkiaan n. 300) kommentissa kumminkaan nähnyt mitään oikeita perusteluja.
Lähinnä,
toisen, tai kolmannen käden tietoa tyyliin "yksi tyyppi joka tietää yhden hoitajan/lääkärin/julkkiksen, joka kertoi että XXXXXXXXX"
"En mä tarvitse sitä rokotetta, koska pesen kädet, enkä sitä ja tätä"
"Joskus jollekin (tai itselle) on tapahtunut jotain kun on saanut jonkin täysin muun rokotuksen"
"Korona on jollekin (tai itselle) vaaraton, enkä tarvitse rokotetta"
"Kaikki rokotuksen puolestapuhujat ovat pelkkää propagandaa täynnä, mutta kaikki rokotuksen vastustavat tahot ylimmän totuuden äärellä"
Olen perin pettynyt.
Täällä on 15 sivua viestejä, ja oleellisia linkkejä faktoihin rokotuskriittisten puolelta on ehkä 5.
Miksi näin on? Miksi on niin vaikeaa löytää faktaa siitä miksi pitäisi olla rokotuskriittinen (ja sensuuri ei ole oikea vastaus, sillä sitä ei esiinny lähes ollenkaan maailmanlaajuisesti internetissä. Toki täysin virheellisiä tietoja ja muuta trollausta poistetana keskustelualustoilta)?
Ja jos oletatte että rokotukset ovat jotain maailmanlaajuista huijausta, miten sadat TUHANNET ihmiset joiden täytyy olla tästä tietoisia ja osallisina, on saatu pysymään hiljaisena, eikä ainoatakaan "whistlsebloweria" ole ilmaantunut lähes kahteen vuoteen koronan alkamisesta?
Totta, ja kun lisäksi 6 000 000 000 rokotetta on annettu ilman näkyvää väestön vähenemistä, niin voisihan siinä vaiheessa jo juolahtaa edes välillä mieleen, että entäs jos ne eivät olekaan niin vaarallisia.
Paljonkohan niitä pitäisi antaa, etteivät enää ole "kokeellisia" ja "testaamattomia".
12 vuotta, joka on mm. THL:n ilmoittama aika rokotetutkimukselle kaikkine vaiheineen. Mitä merkitystä noilla määrillä, jos ihmisille ilman seurantaa massoittain iskettävät piikit ei kuitenkaan ole mikään validi tutkimus?
Mutta kun EU rahoitti noiden rokotteiden kehittämistä, että ne saatiin kehitettyä nopeammin. Ei ole pakko kävellä löntystellä jos osaa juosta.
Miten tutkit hitaasti kehittyviä haittavaikutuksia nopeasti? Juosten kusten?
Ei vaan vaiheessa IV. Siellähän se on asiakirjoissa. Kannattaa tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota mikään, eikä epäilytäkään mikään. Mulla on vain periaate, että en lähde mihinkään kokeelliseen mukaan. Eli odotan ainakin noin 5 vuotta tämänkin kohdalla, ennen kuin päätän lähdenkö siihen mukaan.
Mutta kun se pandemia on nyt!
Venäjän presidentti Vladimir Putin sanoi, että hän on saanut kokeellisen nenän koronavirusrokotteen muutama päivä tehosterokotuksen jälkeen
https://www.themoscowtimes.com/2021/11/24/putin-says-he-took-nasal-spra…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota mikään, eikä epäilytäkään mikään. Mulla on vain periaate, että en lähde mihinkään kokeelliseen mukaan. Eli odotan ainakin noin 5 vuotta tämänkin kohdalla, ennen kuin päätän lähdenkö siihen mukaan.
Mutta kun se pandemia on nyt!
Älä lietso pelkoja!
Vierailija kirjoitti:
Ma zzii kirjoitti:
C O R O N A
3+15+18+15+14+1
66
On kuule ihan random nimikin sillä että heijjaa...
Ja 66 merkitse mitä ? Ei yhtään mitään
Numerologiassa 6+6 = 12 = 1 + 2 = 3
numero 3 tarkoittaa rauhaa ja rakkautta. Ei paskempi ennustus koronasta 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppinen rokottamaton sukulainen sairasti koronan ja sairastui sen jälkeen autoimmuunisairauteen.
Itse otan mielummin viruksen luonnollista reittiä kuin lihaksensisäisesti. Ja piikissä saat vielä kaupan päälle muutakin, kuin pelkän viruksen.
Ei Suomessa annettavissa rokotteissa ole virusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta syytä miksi en ota rokotetta. Suurimmat syyt ovat:
-Koronapassi
-En ota rokotetta koska en hyväksy uhkailua,pelottelua enkä painostusta ja sitä tapahtuu rokottamattomia kohtaan valtavasti
-En kuulu riskiryhmään joten minun riski menehtyä koronaan on olematon sekä riski että joudun sairaalaan koronan takia on erittäin pieni.
-Tyytymättömyys yhteiskuntaa kohtaan eli en halua tälle maalle oikein mitää hyvää.
M29Lähde muualla, vaikka Bulgariaan tai Romaniaan - siellä on vasta 30% rokotettuja
Voisin lähteä mutta en osaa kieliä täydellisesti ja läheiseni asuu Suomessa. Ei minua kiinnosta joku rokotuskattavuus.
Susanna Koski: "Kaikilla meille on kuule rajoitteita" - jos et halua olla isänmaallinen suomalainen ja et halua maallesi hyvää, älä odota myöskään maalta mitään
Ei tämä maa tarjoa minulle muuta kuin veronmaksuja,typeriä sääntöjä ja tyhmiä ihmisiä.
Päästäispä ajassa taakse päin 50 vuotta niin voisin piikin ottaa 😔
M29
Voi kultapieni, ei siellä vuonna 1971 mitenkään herkkua ollut elämä Suomessa.
terveisin , yksi silloin elänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska se ei selvästikään vaikuta tehoavan tautiin ja silti sitä väkisin tungetaan ihmisiin.
Aika moni teistä ymmärtää asiaa tarkoituksella väärin.
1. Koronarokotus tehoaa heikommin koronatartuntaa vastaan, koska virus tulee limakalvoilta ja kuten influenssatartunnankin osalta niiin limakalvoihin voidaan rokotuksien kautta vaikuttaa vain rajallisesti.
2. Koronarokote sen sijaan suojaa hyvin vakavalta ja kohtalokkaalta tautimuodolta. Rokottamattomalla on ikäryhmäänsä verrattuna 33x todennäköisyys saada vakava tautimuoto. Nuorellakaan se todennäköisyys ei ole nolla.
3. Jos ihmisen immuniteettivaste on alentunut muun vakavan sairauden kuten syövän vuoksi, ihminen voi sairastua vakavasti tai kuolla rokotteista huolimatta.
4. Rokottamaton levittää koronaa tehokkaammin kuin rokotettu.
Suomessa on yhä yli miljoona rokottamatonta. Tämä on syy miksi sairaus leviää joka viides kohtaamasi ihminen kuljeskelee ilman rokotteita levittäen koronaa eteenpäin
S
Tuohon yli miljoonaan on ilmeisesti laskettu mukaan sylivauvat ja pikkulapsetkin, joita ei edes rokoteta eikä ole juuri tarvettakaan, sekä myös vain kertaalleen rokotetut.
Kohta lasketaan varmaan myös tuplasti rokotetut, joiden viimeisimmästä rokotuksesta on kulunut yli puoli vuotta, koska teho on heikentenyt jo niin paljon, ettei heitä enää pidetä täyden rokotussuojan saaneina. Näin saadaan rokottamattomien luku näyttämään hyvinkin suurelta.Ei ole laskettu vaan tilastot lasketaan yli 12-vuotiaista. Miljoona suomalaista on rokottamattomien määrä ja alle 12 v. alaikäiset päälle.
Jaaha, taas tuon leirin matematiikka heittää. Vähintään kerran rokotettuja on 4,3 milj, alle 12-vuotiaita 0,7 milj. ja Suomen koko väkiluku hiukan reilu 5,5 milj.
Huomaatko virheen vai pitääkö se laskea sinulle ?
Puoli miljoonaa rokottamatonta yli 12-v (and counting...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkin takana lukemattomia hyviä syitä!
https://jewishcontributions.com/infotables/infotable-covid/eikös joiden antivaxxereiden mukaan tämä ole niiden samojen juutalaisten salajuonia, jotka sytyttivät lasereilla kalifornian metsäpalot ?
Älä arvuuttele olemattomia, vaan katso nuo tiedot, niin voit havaita, että kyse on täysin julkisesta ja kiistattomasta informaatiosta.
Minä en suoraan sanoen ymmärrä tuollaisten mollaussivujen tarkoitusta. Sillä onko ihminen juutalainen, musta, turkkilainen (Biontechin Ugur Sahin), savolainen tjms ei pitäisi merkitä ihmisille mitään.
Ja jottei antis*mitismi leimahda minuakin vastaan, kerrottakoon, että pidän Israelin valtion perustamisen sallimista typeränä liikkeenä omantunnonvaivaisilta länsivalloilta.
Fun fact: (koronapassin yhteydessä) rokotevastustajat mielellään vertaistavat itseään juutalaisten kärsimyksiin - aikamoinen ristiriita
Mollausta tuoda esille tosiasioita ko. etnisen ryhmän monituhatprosenttisista yliedustuksista erilaisissa vallan instituutioissa? Hyvähän se on olla tietoinen erilaisista valtarakenteista, jotka ratkaisevat juuri tuollaisia asioita, että perustetaanko mainitsemasi kaltainen valtio vai ei. Jos joku tekee tuon vihreellisen rinnastuksen, niin johtuu siitä, että noilla on mielipidemonopoli länsimaiden mediassa ja tuo holonarratiivi on tullut hyvin suosituksi ja rakkaaksi yleisön keskuudessa. Faktoihin perehtyneet eivät tee tuollaista rinnastusta.
No, sinä nyt et ainakaan historian faktoihin ole perehtynyt yhtään - mieti missä meni pieleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkisen väkivallan mittasuhteet saanut painostuspropaganda. Fyysisellä väkivallalla uhkailu, pakkorokotus tai vapauden menetys. Jos tämä tapahtuisi parisuhteessa niin miltä kuulostaa 'ole hiljaa vaan, alistu, älä kysy mitään, tee niinkuin käsketään tai tulee turpaan ja se on sulle ihan oikein'? Näin rokottamattomia saa kohdella tämän päivän maailmassa.
Kyllä, Näin saa kohdella yleisvaarallisen tartuntataudin ollessa kyseessä.
Huhhuh toivottavasti et ole tosissasi. Jaanko tosiaan tämän maan tällaisten keskitysleirivartijapersoonien kanssa?:D
Nyt kannattaisi hetkeksi pysähtyä miettimään itseä ja katsoa peiliin. Olethan joka vuosi aikaisemminkin suhtautunut samalla tavalla influenssarokotuksiin vai onko tämä totalitarismia kannattava näköalaton ja empatiaton näkökulma puhkennut tässä vasta hiljattain? Mistä se voisi johtua? Oletko varma että olet 100% oikeassa kaikesta? Että tiedät pandemiasta, rokotuksista ja maailmantilasta nyt kaiken ja kaikki muut ovat tyhmiä ja itsekkäitä koska susta nyt tuntuu siltä?
Onko korona tosiaan sellainen yleisvaarallinen tauti, että soisit sen varjolla kajottavan ihmisen perusoikeuksiin? Ruummillinen koskemattomuus, oikeus päättää omasta hoidosta, kansalaisoikeudet? Kaikki influenssaan verrattavan taudin vuoksi, josta 97% ihmisistä selviää ihan ongelmitta?
Kai ymmärrät, että myös sinä tai sinun läheisimmät ihmiset voi tippua rokottamattoman statukselle muutaman vuoden päästä?? Neljännen piikin jälkeem saat vakavan haittavaikutuksem etkä haluakaan enää. Kyllästyt viidennen piikin kohdalla siihen, että sulut ja rajoitukset ei vieläkään poistu, ei vieläkään päästä takaisin normaaliin ja rokote EI VIELÄKÄÄN estä tartuttamista, levimistä tai sairaalaan joutumusta, etkä halua ottaa enää kuudetta koska sinusta tuntuu ettei näistä ole nyt hyötyä kenellekään.
Ja olisi ihan ok että sinua saa uhkailla, kiristää ja viedä sinun oikeutesi pois??Höpsistälullaa.
Olen ottanut kaksi piikkiä, ja kolmannen saan joulun jälkeen. Siinä välissä otin influenssapiikin ja seuraavan otan ensi syksynä. Ihan normaalia järkevän ihmisen toimintaa.Mitään oikeutetta minulta ei ole viety pois.
En ymmärrä yhtään miksi olet noin hysteerinen ja mikä oikeus sinulta on nyt viety pois?
Ota niin monta piikkiä kuin haluat mutta älä vaadi sitä muilta.
Et sitten osannut vastata siihen että miksi olet noin hysteerinen ja mitä oikeuksia sinulta on muka viety.
Ota huomioon, että tälle palstalle kommentoi moni muukin, tuo ”ota niin monta....” kommentti ei ole minun vastukseni, vaan viesti 393. En ole myöskään alkuperäinen kommentoija, jonka viestiin vastasit.
Tämä on nyt viimeinen viesti minkä tähän ketjuun jätän, jos täällä joutuu tosiaan vänkäämään ihmisten kanssa joiden luetun ymmärtäminen on tätä tasoa:D
Missä kohtaa olen sanonut että MINUN oikeuksiani olisi viety pois?? En yhtään missään. Empaattisena ihmisenä yksinkertaisesti vaan järkytti lukea, että sinun suhtautumisesi kiristämiseen, pakkorokotuksiin ja vapauden menettämiseen on tapa, miten ”saa kohdella” ihmisiä ja halusin avata keskustelua siitä, miksi sinulla on näin jyrkkä näkökanta.Itse et vastannut ollenkaan esim. siihen kysymykseen, että mitä jos sinä tai läheisesi ei halua enää esim. viidettä rokotetta ottaa, saisiko sinua kohdella sitten sillä tavalla kuin nyt soisit muita ihmisiä kohdeltavan?
Jos oman vastaus tähän on tasoa höpsistälullaa niin ei varmaan kannata täällä vouhkata, että miksi en vastaa johonkin väittämään minkä itse olet keksinyt minun sanoneen.. Mutta tämä keskustelu taitaa olla sulle nyt muutenkin vähän liikaa, jos koit kommenttini jo hydteerisenäkin, mitä se ei ole:D peace
Minä tein kysymyksen viestissäni edelliselle kommentoijalle. Mistä minä voin tietää että joku toinen vastaa siihen antaen ymmärtää olevansa se sama henkilö. Normaaliälyinen kun osaa kirjoittaa -Eri sinne loppuun tms.
Sitten sitä saa mitä tilaa.
Hysteerinen asenne sulla on ja se tulee sun viesteistä läpi hyvin selkeästi. Mitään kiristystä ja pakkorokotusta Suomessa ei ole. Aivan turhaa höpinää.
Omaan napaan keskittyminen ja salaliittohörhöpiireissä pyöriminen sumentaa käsityksen siitä että olemme globaalissa pandemiassa. Nyt pitäisi olla sitä jämäkkyyttä ja solidaarisuutta pelastaa isänmaa eikä vinkua omasta napanöyhtästään.
Sori jos olen sinusta jyrkkä, mutta olen vanhempi ihminen, joka on tottunut toimimaan rationaalisesti eikä inisemään ja ulvomaan joka TicTocin tai Twitterin viestin tahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä.
En kovinkaan monessa (kaikkiaan n. 300) kommentissa kumminkaan nähnyt mitään oikeita perusteluja.
Lähinnä,
toisen, tai kolmannen käden tietoa tyyliin "yksi tyyppi joka tietää yhden hoitajan/lääkärin/julkkiksen, joka kertoi että XXXXXXXXX"
"Joskus jollekin (tai itselle) on tapahtunut jotain kun on saanut jonkin täysin muun rokotuksen"
"Kaikki rokotuksen puolestapuhujat ovat pelkkää propagandaa täynnä, mutta kaikki rokotuksen vastustavat tahot ylimmän totuuden äärellä"
Olen perin pettynyt.
Täällä on 15 sivua viestejä, ja oleellisia linkkejä faktoihin rokotuskriittisten puolelta on ehkä 5.
Miksi näin on? Miksi on niin vaikeaa löytää faktaa siitä miksi pitäisi olla rokotuskriittinen (ja sensuuri ei ole oikea vastaus, sillä sitä ei esiinny lähes ollenkaan maailmanlaajuisesti internetissä. Toki täysin virheellisiä tietoja ja muuta trollausta poistetana keskustelualustoilta)?
Ja jos oletatte että rokotukset ovat jotain maailmanlaajuista huijausta, miten sadat TUHANNET ihmiset joiden täytyy olla tästä tietoisia ja osallisina, on saatu pysymään hiljaisena, eikä ainoatakaan "whistlsebloweria" ole ilmaantunut lähes kahteen vuoteen koronan alkamisesta?
Totta, ja kun lisäksi 6 000 000 000 rokotetta on annettu ilman näkyvää väestön vähenemistä, niin voisihan siinä vaiheessa jo juolahtaa edes välillä mieleen, että entäs jos ne eivät olekaan niin vaarallisia.
Paljonkohan niitä pitäisi antaa, etteivät enää ole "kokeellisia" ja "testaamattomia".
Lisäksi rokotevastaiset eivät edes yritä enää. Alussa oli paljon enemmän yritystä luoda hämminkiä, nyt olen jos kuullut kaikki väitteet "kokeellisesta rokotteesta" grafeeniin satoja kertoja. Mitään uutta ja virkistävää disinformaatiota ei ole tullut kuukausiin enää.
Edelleen kuitenkin suuri joukko uskoo noihin jorinoihin.
Monta kuukautta tehty seurantatutkimusta tuotteen tehosta ja turvallisuudesta? Löytyykö kontrolliryhmää tutkimusasetelmasta?
Mistä rokotteesta puhut? Niitähän on vähintään toistakymmentä.
Toisaalta kaikki vaatimasi tiedot kuuluvat asiakirjoihin, jotka on annettava että saa myyntiluvan EU:ssa ja USA:ssa.
Rokotteiden testauksessa ennen myyntilupaa on kolme vaihetta, niissä testataan jokaisessa vähän eri asioita ja vaatimukset koeryhmästä ovat erilaiset joka vaiheessa. Kontrolliryhmälle annetaan placeborokote. Kun myyntilupa on saatu siirrytään neljänteen testausvaiheeseen, jossa tutkitaan pitkän aikavälin vaikutuksia ja rokotteen tehokkuutta tositilanteessa. Tässä vaiheessa esiintuleviin seikkoihin voidaan siten reagoida nopeasti kuten on tehtykin, esim. Astra-Zenecan keissi.
Viruksen muuntuessa myös päivitetään rokotteita.
Mielenkiintoista ja vaikeaa on tässä koronavirusrokotteen kehittämisessä ollut se, että koskaan aikaisemmin ei ole kehitetty rokotetta koko maailman ihmisille. Nythän rokoteannoksia on jo annettu lähes 8 miljardia. Itse asiassa mitään rokotetta ei ole siis ennen käytetty näin lyhyen ajan kuluessa näin isolla määrällä ihmisiä.
..Ja rokotteeseen kuolleita aivan järkyttävä määrä jo nyt. enemmän kun kaikkien rokotteiden historiassa yhteensä.
Kansalaisilta kupatulla rahalla maksettu viranomaiset k-kusetuksen taakse.
Kauanko luulette kansan pysyvän maltillisena kun hautajaisia alkaa olemaan jopa arkipäivinä useimpia samalla hautuumaalla.
Menkää katsomaan isoille hautuumaille niin näette että ihmisiä on alkanut kuolemaan aivan poikkeuksellisen paljon. Valta mediat ei näistä tietenkään uutisoi kusettajat omistavat valtamediat.
Meillä on koko ajan alikuolleisuus eikä Monoseltakaan ole valitettu ruuhkaa. Herää tollo noista harhoistasi !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä.
Lähinnä,
Olen perin pettynyt.
Lisäksi rokotevastaiset eivät edes yritä enää. Alussa oli paljon enemmän yritystä luoda hämminkiä, nyt olen jos kuullut kaikki väitteet "kokeellisesta rokotteesta" grafeeniin satoja kertoja. Mitään uutta ja virkistävää disinformaatiota ei ole tullut kuukausiin enää.
Monta kuukautta tehty seurantatutkimusta tuotteen tehosta ja turvallisuudesta? Löytyykö kontrolliryhmää tutkimusasetelmasta?
Toisaalta kaikki vaatimasi tiedot kuuluvat asiakirjoihin, jotka on annettava että saa myyntiluvan EU:ssa ja USA:ssa.
Rokotteiden testauksessa ennen myyntilupaa on kolme vaihetta, niissä testataan jokaisessa vähän eri asioita ja vaatimukset koeryhmästä ovat erilaiset joka vaiheessa. Kontrolliryhmälle annetaan placeborokote. Kun myyntilupa on saatu siirrytään neljänteen testausvaiheeseen, jossa tutkitaan pitkän aikavälin vaikutuksia ja rokotteen tehokkuutta tositilanteessa. Tässä vaiheessa esiintuleviin seikkoihin voidaan siten reagoida nopeasti kuten on tehtykin, esim. Astra-Zenecan keissi.
Mielenkiintoista ja vaikeaa on tässä koronavirusrokotteen kehittämisessä ollut se, että koskaan aikaisemmin ei ole kehitetty rokotetta koko maailman ihmisille. Nythän rokoteannoksia on jo annettu lähes 8 miljardia. Itse asiassa mitään rokotetta ei ole siis ennen käytetty näin lyhyen ajan kuluessa näin isolla määrällä ihmisiä.
..Ja rokotteeseen kuolleita aivan järkyttävä määrä jo nyt. enemmän kun kaikkien rokotteiden historiassa yhteensä.
Kauanko luulette kansan pysyvän maltillisena kun hautajaisia alkaa olemaan jopa arkipäivinä useimpia samalla hautuumaalla.
Menkää katsomaan isoille hautuumaille niin näette että ihmisiä on alkanut kuolemaan aivan poikkeuksellisen paljon. Valta mediat ei näistä tietenkään uutisoi kusettajat omistavat valtamediat.
Tuttu on isohkolla pk--seudun hautausmaalla hommissa - hiljaisempaa siellä on kuin normaalisti kuulemma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä.
Lähinnä,
Olen perin pettynyt.
Joo meilläkin täällä lähiössä kadut ovat täynnä rokotteeseen kuolleiden ruumiita suurina kasoina... No, kuule ei todellakaan ole.
Kyllä ne kuolleet ympäri maailmaa on aivan voittopuoleisesti niitä viruksen uhreja.
On ihan käsittämätöntä miten aikuinen ihminen ei tätä tajua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteet tunnetaan nyt todella hyvin. Ne ei ole täydellisiä, mutta niiden teho ja turvallisuus on varmistettu. Jokainen meistä kohtaa vielä taudin ja ehkä jopa saa sen verenkiertoonsa. Oletko silloin rokotettu vai rokottamaton? Eli oletko valmistautunut vai saako virus sinut kiinni housut kintuissa ja kuola poskella?
Tällaisia kommentteja suoltavien ihmisten olemassaolo sai minut vastustamaan piikityksiä. Suhtauduin puoli vuotta sitten asiaan neutraalisti, mutta sitten tämä rokotemyönteinen trollilauma kaivautui esiin ja alkoi leimata asiallisia kysymyksiä esittäviä keskustelijoita Putinia kannattaviksi hörhöiksi. Jos tällainen ilmiö on päällä, niin ei ole kyseessä tavanomainen asia, johon voi suhtautua sellaisena.
Jokaisen pitää tehdä päätös omista lähtökohdistaan, eikä antaa ulkopuolisten vaikuttaa asiaan.
Ikävä kyllä Putintrollit sekä USA:n äärioikeisto ovat syytäneet rokotevastaista disinformaatiota nettiin. Monet rokotteista kieltäytyneet ovat ikävä kyllä joutuneet noiden em. tahojen huijauksen kohteeksi.
Fiksu ja itsenäinen ihminen olisi etsinyt tietoa asiallisista lähteistä ja tehnyt päätöksen niiden perusteella.
Tuo ensimmäinen pointti on tärkeä, mutta voi samalla olla harhaanjohtava.
Jokainen tulee joka tapauksessa tehneeksi päätöksenä omista lähtökohdistaan, mutta koska häviävän pieni osa väestä on virologeja, kulkutautien asiantuntijoita tai millään tavalla lääketieteellisesti tai muuten akateemisesti koulutettuja, olisi ihan toivottavaa antaa ulkopuolisten vaikuttaa asiaan.
Ongelmaksi muodustuu se, että mihin ulkopuolisiin tahoihin luotetaan.
Jos syystä antivaxxerit ovat valinneet luottamikseen lähteiksi millon mitäkin blogia pitäviä eläköityneitä ja/tai toimilupansa menettäneitä amerikkalaisia lääkäreitä, ja pitävät tahoja kuten WHO/CDC/THL täysin epäluotettavina toimijoina.
En tiedä mistä blogeista puhut.
Minä ainakin luotan alojen ylimpiin asiantuntijoihin esim. Luc Montagnier.Eri.
Montagnier, jonka lähimmät kollegat pyysivät avoimessa kirjeessä tätä ns. tukkimaan turpansa, kun ei mistään enää ymmärrä. Veden muisti yms. - kannattaa googlata (paitsi älä googlaa jos et halua särkeä illusiota "hienosta nobel-tiedemiehestä")
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otan mielummin viruksen luonnollista reittiä kuin lihaksensisäisesti. Ja piikissä saat vielä kaupan päälle muutakin, kuin pelkän viruksen.Koronarokoitteessa ei ole korona virusta.
Niin, kun olisi edes heikennettyä virusta, saattaisin jopa harkita rokotteen ottamista…
Mitään piikkiproteiinia en kehooni tahdo.
Ei niissä mRNA-rokotteissa ole piikkiproteiiniakaan vaan pätkä RNA:ta.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko lukeneet Nordean 21.11. julkaisemaa uutiskirjettä, jonka poistivat eilen? Onneksi Internet Archive tallensi:
https://web.archive.org/web/20211122110640/https://corporate.nordea.com…
Näin pankkipuolella konsulttina toimineena tiedän ettei tuo ole pankista lähtöisin. Sitä voi itse kukin miettiä miksi ei ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä.
Lähinnä,
Olen perin pettynyt.
Ongelma varmaan siinä, että kaikki kuolemat laitetaan kulkutaudin piikkiin. Jos joku yrittää puhua asiastaan somessa, niin tili poistetaan. Tai täällä ketjut ja kommentit.
Juu varmaan hautuumailla kulkee mustatakkisia miehiä jotka tunkevat korruptioseteleitä haudankaivajien taskuun ja käskevät olemaan "Hys hiljaa" 😂
Että sellaista satua.
No minä asun Suomessa, jossa ei ole pakkorokotuksia tai kiristystä, eikä hallitus valvo meitä. Ikävä että sinä elät jossain Pohjois-Koreassa.