Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet viimeksi pitänyt käteistä kädessäsi?

Vierailija
19.11.2021 |

?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä

Vierailija
42/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken.

Vierailija
44/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on lompakossa jonkin verran. 

Miksi pitäisin niitä kädessä?

Vierailija
45/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka käytän aina korttia on kukkarossa varalta käteistä. Maksupäätteissä on silloin tällöin ongelmia ja jäisi ostokset saamatta. Ruokakaupassa on ikävää jos on kärry täynnä ruokaa, mutta kaupassakiertoaikana onkin yhteydet menneet poikki eikä kassalla voi maksaa kortilla. Siinä sitten joko menee jonottamaan automaatille (jos toimii) tai jättää ostokset tekemättä, tai kiilaa jonon ohi maksamaan käteisellä.

Vierailija
46/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla maksoin toriostokset rahalla.

Vierailija
47/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä en ole käyttänyt enää kymmeneen vuoteen, mutta viitisen kymppiä pidän lompakossa, kun nuori tulee puukon kanssa niin se saattaa hyvinkin riittää pelastamaan henki. Muuhun ei käteistä rahaa tarvitse, vaikka jokunen vuosi sitten olin varma ettei sitä tarvitse yhtään mihinkään.

Vierailija
48/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään. 

Käytän pääsääntöisesti käteistä, se on kaikkein vapain ja turvallisin maksuväline.

Itsekin olen siirtynyt kokolailla käteiseen.

Vierailija
49/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin eilen 500, laitoin ne aamulla jemmapaikkaan. Aina käteistä sekö mukana että isompi tukku kotona.

Vierailija
50/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään. 

Käytän pääsääntöisesti käteistä, se on kaikkein vapain ja turvallisin maksuväline.

Minä en kyllä ymmärrä tuota, millä logiikalla muka on turvallisempaa kanniskella käteistä, joka on varkaan heti kaikki käytettävissä. Kuin korttia, joka on kuoletettavissa heti ja sitä ennenkin sillä voi maksaa maksimissaan 50 euron ostoksia ilman pin-koodia.

Eikö sulle ole koskaan käynyt niin, että digisysteemi pettää?

Pidän itsekin ajatuksesta, että kaiken rahaliikenteen ei tarvitsisi olla seurattavissa.

Kyllä se "digisysteemi" voi ihan hyvin pettää, mutta silloin se pettää myös sen käteisautomaatin osalta. Itse asiassa useammin se on ollut kiinni tai rikki kuin etten olisi voinut maksaa kortilla kaupassa.

Jäljitettävyys nyt on samaa kategoriaa kuin mikrosirut rokotteessa... Totta, poliisi voi halutessaan hakea tuomioistuimelta lupaa tarkistaa rikoksesta epäillyn rahaliikenteen, mutta niin siinä tulee ilmi myös sitten sinun käteisnostosi. Ja jos käytät kanta-asiakaskortteja, ostosikin rekisteröidään kyllä.

Vierailija
51/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka käytän aina korttia on kukkarossa varalta käteistä. Maksupäätteissä on silloin tällöin ongelmia ja jäisi ostokset saamatta. Ruokakaupassa on ikävää jos on kärry täynnä ruokaa, mutta kaupassakiertoaikana onkin yhteydet menneet poikki eikä kassalla voi maksaa kortilla. Siinä sitten joko menee jonottamaan automaatille (jos toimii) tai jättää ostokset tekemättä, tai kiilaa jonon ohi maksamaan käteisellä.

Tuota ei ole minulle sattunut ikinä, olen 54-vuotias. Tapahtuuko tuota kenties maalla useammin...?

Sen sijaan käteisautomaatit ovat harvassa ja usein kiinni.

Vierailija
52/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Din sko myyjä selitti että ei voi käsitellä käteistä koska siihen menee aikaa kun niitä laskee 😂😂💩💩

Vierailija
53/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten kun mies tarvitsi kolikoita johonkin.

Mulla oli jostain syystä 3,20e kukkarossa. En yhtään muista mistä ja miksi nuo kolikot mulla oli.

Vierailija
54/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota ei ole minulle sattunut ikinä, olen 54-vuotias. Tapahtuuko tuota kenties maalla useammin...?

Sen sijaan käteisautomaatit ovat harvassa ja usein kiinni.

Viimeksi tapahtui vuosi sitten Tampereella. En laskisi maaseuduksi, mutta riippuu kai katsojan näkökulmasta...

Vierailija
55/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään. 

Minä en kyllä ymmärrä tuota, millä logiikalla muka on turvallisempaa kanniskella käteistä, joka on varkaan heti kaikki käytettävissä. Kuin korttia, joka on kuoletettavissa heti ja sitä ennenkin sillä voi maksaa maksimissaan 50 euron ostoksia ilman pin-koodia.

Tälläkin palstalla asia on selitetty lukemattomia kertoja.  Yksi asia on se, että ihmiseen itseensä ei kohdistu samanlaisia alituisia hyökkäysyrityksiä kuin digitaalisiin tileihin.  

Lisää voit googlailla.

Älä ole typerä. Montako kertaa Visan tai OP:n asiakkailta on hyökätty rahat pois? Niin? Siellä teidän salaliittoteoreetikkomummojen sivustoilla tätä tietysti sattuu usein.

Mutta oikeassa elämässä ei ole tapahtunut ja jos tapahtuisi, se ei ole asiakkaiden vastuulla.

Todellisuudessa yksi yleisin ryöstön tyyppi on muuten kytätä tätien käteisautomaattinostoja, napata kortti ja nostaa tili tyhjäksi. Vaihtoehtoisesti napata käteiset siinä heti noston jälkeen. Itse pidän tätä huomattavasti isompana riskinä kuin että joku hakkeroisi pankkien tilit ja tyhjäisi ne.

Ja huom. - se riskihän sitä paitsi on täsmälleen sama käteisellä maksavilla.

Ok, korttia ei liikkeessä tai ravintolassa saa jättää henkilökunnan käsiin, vaan maksaa itse ja niin, ettei pin-koodia nähdä. Tämä totta kai on huomioitava. Ihan samalla lailla et jätä lompakkoasi sinne kassalle kun lähdet.

Jos sulta viedään lompakko, sä kärsit sen käteisen menetyksen itse nahoissasi. Minkä lisäksi totta kai sulta menee pankki- ja luottokortitkin. Multa menee vaan ne kortit, jotka toki kuoletan heti.

Vierailija
56/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.op-media.fi/matkailu/uskallatko-lahtea-reissuun-ilman-katei…

"Kortin käyttö on myös käteistä turvallisempi vaihtoehto: Jos käteinen varastetaan, et saa sitä takaisin. Kortin voi sen sijaan sulkea, ja pankki hyvittää väärinkäytöstä aiheutuneet kulut, jos korttia on säilytetty ja käytetty huolellisesti sekä korttiehtojen mukaisesti."

Vierailija
57/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään. 

Jos et huomaa että korttisi varastetaan sillä kerkiää hyvin nopeasti tekemään useita 50€ ostoksia. Koettu on ja vastuu kaatui itselle niin kortti pysyy kotona ja käteistä taskussa

No, jos käytät harvoin korttia, et ehkä huomaa sen häviämistä. Ja huom, useimmilla se on väkisinkin lompakossa anyways, koska päivän mittaan saattaa tulla tilanteita jolloin joudut hakemaan käteistä lisää tai haluat maksaa esimerkiksi nettitilauksen Visalla tms.

Eli jos lompakko menee, menevät sekä käteinen että kortit.

Ja jos korttia käyttää tiheästi ja vastuullisesti, sen häviämisen huomaa nopeasti ja pankki korvaa menetykset. Mulla on käynyt noin kaksi vuotta sitten. Varas ehti vilauttaa korttia kahdesti, ja pankki korvasi.

Vierailija
58/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukselle maksan kuukausirahan vielä käteisellä. Tänä vuonna en ole tainnut muuten käyttää käteistä ollenkaan. Kortilla tai mobiilimaksamisella hoidan muuten ostokseni.

Vierailija
59/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän käteistä   niin kauan kun se on  virallinen  valuutta 

Vierailija
60/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin 2€ kolikon kaupan tuulikaapista, viime viikolla. Laitoin sen lompakkooni, jossa on entuudestaan aikaisemmin löytämäni 1€ kolikko. Nyt niillä on toisistaan seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi