Milloin olet viimeksi pitänyt käteistä kädessäsi?
Kommentit (63)
Minulla on koko ajan käteistä. Täällä maalla kun verkkoyhteyksien toimita on mitä on kun mahdollisimman halvalla tehty
Toissapäivänä pidin kädessäni 20€ seteliä, kun sain sen palkaksi oltuani kuskina.
16.9. Mies oli voittanut jossain rahapeleissä ja lykkäsi mulle 20€ käteen. Sanoin etten ota kun ei mun tuu käytettyä. Annoin rahan sitten lapsellemme.
Viikko sitten, otin Prisman infosta pullorahat, kun olin käyttänyt kaikki käteiseni aiemmin. Nyt on taas 40€ käteistä varalla.
Keskiviikkona maksoin kahvin setelillä, sain kolikoita takasin. Jees homma. Nostan käteistä pankkiautomaatista joka kuukausi, haluan viestittää pankeille et käteistä tarvitaan. Torilla maksan lauantaisin potut käteisellä. On turvallista, et on vähän käteistä lompsassa, jos kortti ei pelitä. Sellaistakin on prismassa käynyt!
Viime viikolla. Mutta sitä ennen olikin useamman kuukauden väli, ellei jopa lähes vuosi meni ettei tarvinnut olla käteisen kanssa tekemisissä.
Mm. ihan hiljan kassajonossa kun "käteisettömät" luikki koteihinsa ilman ostoksia.
Pari viikkoa sitten nostin automaatista vähän käteistä.
Tänään.
Käytän pääsääntöisesti käteistä, se on kaikkein vapain ja turvallisin maksuväline.
En edes muista... Ei kun hei, juu: 1,5 vuotta sitten hiihtolomalla New Yorkissa.
N54
10 minuuttia sitten. Laiton viikon tilin taas patjan sisään jemmaan.
Tuntuu tyhmältä tiliotteessa ne parin euron ostokset, vie rivejä, kun tulostan mappiin. Kätsympi maksaa pienet ostokset käteisellä kuin kortilla.
Meillä poika sai pari kuukautta sitten 50 € synttärilahjaksi mummolta, mutta antoi sen rahan minulle, koska ei käytä käteistä. Ja täytyy myöntää, että itselläkin se seteli on vaan jäänyt piironginlaatikkoon pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Tänään.
Käytän pääsääntöisesti käteistä, se on kaikkein vapain ja turvallisin maksuväline.
Minä en kyllä ymmärrä tuota, millä logiikalla muka on turvallisempaa kanniskella käteistä, joka on varkaan heti kaikki käytettävissä. Kuin korttia, joka on kuoletettavissa heti ja sitä ennenkin sillä voi maksaa maksimissaan 50 euron ostoksia ilman pin-koodia.
Tiistaina, laitoin kummilapsille mummorahaa kirjekuoreen. Voivat sitten kertoa lapsilleen ja lapsenlapsilleen tästä museaalisesta käytännöstä.
Eilen ja tänäänkin pidän ja maksan käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään.
Minä en kyllä ymmärrä tuota, millä logiikalla muka on turvallisempaa kanniskella käteistä, joka on varkaan heti kaikki käytettävissä. Kuin korttia, joka on kuoletettavissa heti ja sitä ennenkin sillä voi maksaa maksimissaan 50 euron ostoksia ilman pin-koodia.
Eikö sulle ole koskaan käynyt niin, että digisysteemi pettää?
Pidän itsekin ajatuksesta, että kaiken rahaliikenteen ei tarvitsisi olla seurattavissa.
Eilen. Aina on reilusti käteistä mukana.