Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet viimeksi pitänyt käteistä kädessäsi?

Vierailija
19.11.2021 |

?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona

Vierailija
22/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään. 

Käytän pääsääntöisesti käteistä, se on kaikkein vapain ja turvallisin maksuväline.

Minä en kyllä ymmärrä tuota, millä logiikalla muka on turvallisempaa kanniskella käteistä, joka on varkaan heti kaikki käytettävissä. Kuin korttia, joka on kuoletettavissa heti ja sitä ennenkin sillä voi maksaa maksimissaan 50 euron ostoksia ilman pin-koodia.

Tälläkin palstalla asia on selitetty lukemattomia kertoja.  Yksi asia on se, että ihmiseen itseensä ei kohdistu samanlaisia alituisia hyökkäysyrityksiä kuin digitaalisiin tileihin.  

Lisää voit googlailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen. Tarvitsin kauppakeskuksessa ostoskärryt ja niitä varten euron kolikon. 

Vierailija
24/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIime viikonloppuna. Olin tyttären pelissä kanttiinissa töissä. Muuten tulee itsellä harvemmin käytettyä käteistä vaikka varmaan jokunen kymppi lompakossa tälläkin hetkellä on.

Vierailija
25/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään. 

Käytän pääsääntöisesti käteistä, se on kaikkein vapain ja turvallisin maksuväline.

Minä en kyllä ymmärrä tuota, millä logiikalla muka on turvallisempaa kanniskella käteistä, joka on varkaan heti kaikki käytettävissä. Kuin korttia, joka on kuoletettavissa heti ja sitä ennenkin sillä voi maksaa maksimissaan 50 euron ostoksia ilman pin-koodia.

Jos et huomaa että korttisi varastetaan sillä kerkiää hyvin nopeasti tekemään useita 50€ ostoksia. Koettu on ja vastuu kaatui itselle niin kortti pysyy kotona ja käteistä taskussa

Vierailija
26/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen. Tarvitsin kauppakeskuksessa ostoskärryt ja niitä varten euron kolikon. 

Nuo ostoskärryt ovat kyllä käsittämätön systeemi. Eikö olisi pikku hiljaa aika päivittää ne 2020-luvulle? Ei se korttipääte kärrytelineeseen voi niin paljoa maksaa.

Vierailija
27/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten kun kävin parturissa. Sitä ennen pari vuotta sitten Prahassa.

Vierailija
28/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä poika sai pari kuukautta sitten 50 € synttärilahjaksi mummolta, mutta antoi sen rahan minulle, koska ei käytä käteistä. Ja täytyy myöntää, että itselläkin se seteli on vaan jäänyt piironginlaatikkoon pyörimään.

Todella kiittämätöntä. Mikset opeta poikaasi, että hän käyttäisi rahat johonkin ja voisi sitten kertoa siitä mummolle.

Vierailija
29/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä poika sai pari kuukautta sitten 50 € synttärilahjaksi mummolta, mutta antoi sen rahan minulle, koska ei käytä käteistä. Ja täytyy myöntää, että itselläkin se seteli on vaan jäänyt piironginlaatikkoon pyörimään.

:D

4/5

Vierailija
30/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, teille käteisen naurajille. Jos saisitte kultaharkon lahjaksi, tuhahtaisitte ja antaisitte mokoman pois, kun käytätte vain korttia ja Mobilepayta.

Vierailija
31/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan käteisen sai vielä talletettua pankkiin. Mutta nyt siitäkin on tullut vaikeaa, kun harvassa pankissa on enää käteispalveluita, ja jos on, niin niiden käytöstä peritään iso maksu, ja joutuu seisomaan mummojen kanssa jonossa joskus tiistai-aamupäivä kello 10–12, kun se käteistiski on auki ainoaa kertaa viikossa.

Vierailija
32/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen. Mulla on kärrykolikkona kahden euron kolikko, joka on avaimenperässä kiinni.

Vierailija
33/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu tyhmältä tiliotteessa ne parin euron ostokset, vie rivejä, kun tulostan mappiin. Kätsympi maksaa pienet ostokset käteisellä kuin kortilla.

Kuka dumbo niitä tiliotteita jaksaa tuijotella ja vielä dumbompi niitä tulostelee mihinkään mappiin.

Tulevaa avioeroa varten pitää olla dokumentoituna, mitä on tullut maksettua.

Vierailija
34/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tunti sitten. Käteistä hyvä olla kun kyberhyökkäykset yleistyvät ja näitä "ei voi maksaa kortilla" tilanteita tulee jatkossakin.

Vierailija
35/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon sillä tavalla vanhanaikainen, että lahjarahat annan aina käteisenä, jos menen juhliin ja annan kortinkin. Sitten tilille, jos on erikseen pyydetty tai en pääse juhliin.

Vierailija
36/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen maksoin vaatekaupassa käteisellä.

Vierailija
37/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen. Pizzatoimitus maksetaan aina käteisellä

Vierailija
38/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4/5

0/5

Vierailija
39/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunti sitten annoin h u o ralle 150€ lapaseen.

No harvoin ilotytöt taitaa kanniskella maksupäätteitä mukanaan.

Vierailija
40/63 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna nostin 300 ekeä automaatista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi