Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaulalle tulee kauheasti varsiluomia?

Vierailija
09.02.2015 |

Mulle tulee kaulalle ja dekoltee-alueelle kauheasti varsiluomia, niitä on yhteensä varmaan vähintään 50, voi lähennellä sataakin. Suurin osa on tosi pieniä, mutta osa on sitten isompia ja hiukset tarttuu niihin. Ne ei ole kaikki edes ihonvärisiä vaan vaaleanruskeita. Viime viikolla yksi iso oli hirttynyt johonkin kiinni ja puoliksi kuivunut joten pyörittelin sen irti. Pitäisköhän pyöritellä nuo muutkin? Muilla samaa ongelmaa?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut kainalon alueelle. Olen leikannut kynsisaksilla pois.

Vierailija
2/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 00:02"]Mulla on tullut kainalon alueelle. Olen leikannut kynsisaksilla pois.
[/quote] eiks se satu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviko sakset desinfioida ensin? Ja miten? Riittääkö käsidesi?

-aloittaja

Vierailija
4/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tietookaan mitä on varsiluomet, pitää ehkä Googlata. Ainakaan siis mulla ei näitä ole, hyvin vähän muutenkin luomia. Eli enpä tiedä miksi sulle tulee, osaiskohan lääkäri auttaa.

Vierailija
5/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee paikkoihin, joissa iho on ohut ja rasituksen alla. Ne voi poistaa vaikka ihan kiskaisemalla pois jos pystyy, jotkut leikkaavat ne pois saksilla, ja jonkun lääkäri oli poistanut niitä vetelemällä partaterällä. Mutta muistakaa tulehdusvaara eli puhtaat kädet ja välineet ja kohta puhdistettava ja suojattava noin vuorokauden ajan!

Vierailija
6/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 00:07"]Ei ole tietookaan mitä on varsiluomet, pitää ehkä Googlata. Ainakaan siis mulla ei näitä ole, hyvin vähän muutenkin luomia. Eli enpä tiedä miksi sulle tulee, osaiskohan lääkäri auttaa.
[/quote]
ja vastasit tähän ketjuun syystä että?

Vierailija
7/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lääkäriin viitsi mennä näin typerän asian takia, on niillä tärkeämpiäkin hommia. Pitää leikellä nuo pikkuhiljaa. Ongelma on vaan että miten sakset desinfioin, kun kahvat on muovia niin ei varmaan voi keittää.

-aloittaja

Vierailija
8/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 00:13"]

En nyt lääkäriin viitsi mennä näin typerän asian takia, on niillä tärkeämpiäkin hommia. Pitää leikellä nuo pikkuhiljaa. Ongelma on vaan että miten sakset desinfioin, kun kahvat on muovia niin ei varmaan voi keittää.

-aloittaja

[/quote]

Käsidesillä? Haavan desinfiointiaineella? Kasta muu paitsi kahvat kiehuvaan veteen? Liekitä tikulla tai sytkärillä muut osat paitsi kahvat?

Vierailija
10/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirttänyt niitä mieheltäni ihan ompelulangalla. Kun ei se saa verta muutamaan päivään, irtoaa itsestään.

Vierailija
11/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli noita raskausaikana, samoin rasvasyyliä :( Onneksi ne karisivat pois pikkuhiljaa vauvelin syntymän jälkeen. Lähtivät siis itsestään tai juurikin hirttymällä jos jäivät esim. vaatteisiin tai hiuksiin kiinni. Luulisin että ne voi poistaa itse. Mitä jos hirttäisit ne solmimalla hiuksen ympärille.

Vierailija
12/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 00:13"]

-aloittaja

[/quote]

Osta apteekista haavan desinfiointiainetta (jodia). Saksia voi myös pitää terät kiehuvassa vedessä jonkun aikaa, et vaan laske niitä kokonaan sinne. Poistosta tulee vain pieni haava, äläkä ota montaa luomea kerralla.

Vierailija
13/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on viruksen aiheuttamia syyliä, ei mitään luomia. Jäädyttämällä ja hirttämällä esim hiukseen ne saa pois. Parin viikon solmu ja putoaa mustana koppurana pois. Myös Syylend voi auttaa.

Vierailija
14/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin lääkärillä poistattamassa viime kesänä n. 50 luomea.  Siveli ensin puuduttavalla aineella (vaikutti n. 20 min.) ja  sitten tarkkaan juuresta leikkasi kaikki luomet. Lopuksi huolellisesti putsasi. Seuraavana päivänä sai pestä kaulan alueen ihon. Taitava lääkäri, kaula oli todella sileä ja siisti (ja on edelleen).

Joskus olen muutaman luomen hirttänyt hiuksella, mutta se tuntui niin epämiellyttävänä nipistyksenä että ei kauheen kiva..

En todellakaan olisi itse alkanut nyhertämään noin isoa luomimäärää esim. likaisilla kynsisaksilla tulehdusvaaran vuoksi.

Eikä tullut erillistä laskua, kun olin alkuvuodesta maksanut Tk:n vuosimaksun.

Vierailija
15/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyin heti tuumasta toimeen :D Sain vain neljä isointa luomea leikattua, sitten alkoi pyörryttää, yllättävän paljon verta tulee, ihan veressä kaula ja rintakehä toiselta puolen

-aloittaja

Vierailija
16/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napsin kynsillä, menee palstailun lomassa.

Vierailija
17/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on helppo hirttää kun laittaa luomen ensin hiuspinnin väliin, silloin luomen kaulan ympärille on helppo solmia vaikka ohutta kumilankaa tai vaikka sellainen auki leikattu kumilenkki. Kun luomen ympärille on saatu solmittua jotain kiristävää, voi pinnin ottaa pois ja luomi kuivuu parissa päivässä. Helppoa ja kivutonta.

Vierailija
18/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee ensin ompelulankaan silmukan ja pujottaa sen luomen juureen.Pari päivää ja tipahtaa pois.

Vierailija
19/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isoja varsiluomia olette hirttäneet? Mulla on kaksi aika isoa ja tosi monta pientä. Niitä pieniä olen joskus napsinut kynsisaksilla, pelkään, että ne kaikki kasvavat tuommoisiksi isoiksi. Saksiminen on kuitenkin kivuliasta ja inhottavaa, enkä saa sitä tehtyä kunnolla moniin kohtiin. Kynsisaksien kupera muotokin hankaloittaa toimintaa. Voiko hirttää tuommoisen, jonka halkaisija on varmaan 3-4mm? Ihan pikkuruisten ympärille en kyllä saa solmittua mitään. 

Vierailija
20/62 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kyllä lääkäriin. Itsekin olen lääkärissä poistattanut noita. Silloin ne jäädytettiin, tulivat kyllä takaisin toisen raskauden myötä. Pitäisi taas mennä. Itselläni on niitä kainalossa ja kaulalla paikoissa, joihin en ylety.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi