Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus syy lintsata?

Vierailija
08.02.2015 |

Kaveri valittaa kärsivänsä pahasta pahoinvoinnista ja saikuttaa pitkiäkin pätkiä. Nyt rv 22 tms. menossa. Eipä siinä mitään, mutta kutsuu kanssaan kahvilaan hengailemaan vapaapäiväni kunniaksi. Ollaan samassa työpaikassa joten vähän kalskahtaa korvaan. En minä ainakaan pystyisi yrjötaudissa viettämään laatuaikaa kodin ulkopuolella. Olenko nipo kun ehkä vähän nyppii? Luonnollisesti me muut minä mukaan lukien joudumme tekemään saikuttajan työt.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Vierailija
2/3 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Eiköhän sairasloman kirjoittanut lääkäri tiedä, mitä on tehnyt, vai epäiletkö lääkärin ammattitaitoa?

Ilmeisesti et ole kärsinyt vielä koskaan raskasupahoinvointia ja sivistyksessäsi on pienoinen aukko. No, täytetäänpä se nyt saman tien. 

Raskauspahonvointi ei ole sama kuin vatsatauti. Raskauspahoinvointi ei ole virus- eikä bakteeriperäinen, eikä se tartu.

Raskauspahoinvoinnin perimmäistä syytä ei tiedetä. Raskauspahoinvointi on pahimmillaan aamuisin, mutta se voi olla myös kokopäiväistä. Esimerkiksi minä voin pahoin aamusta iltaan heti raskauden alkuvaiheesta loppuaikoihin. Sairaalaan tiputukseen en kuitenkaan onneksi joutunut. Pahinta oli, jos en (töissä) muistanut tai ehtinyt syödä jotakin pitkin päivää. Ei siis passannut päästää itseään nälkäiseksi, ettei joutunut oksentamaan. Minulla olikin aina käsilaukussa hedelmiä ja hapankorppuja, joita napostelin pitkin päivää työn ohessa. 

Lue asiasta lisää vaikkapa täältä:  http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00170

Sikäli treffien paikka on hyvin valittu, että raskaana oleva työkaverisi voi tankata itsensä helposti, jos nälkä tai pahoinvointikohtaus iskee kesken kaiken. Eikä raskauspahoinvointi tee ihmistä invalidiksi. Silloin voi ihan hyvin ulkoilla ja tavata muita ihmisiä, jos vain kunto sen sallii. 

Kannattaisi myös jutella työkaverin kanssa. Ihan asiallisesti, tietenkin. Voisit tiedustella hänen vointiaan ja kysyä, onko hän löytänyt itselleen tapaa, millä saa pahoinvointisuutensa helpottumaan. Vinkkaa vielä, että netistä varmaan löytyy monta hyvää neuvoa, vaikka et itse niitä tiedäkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset