Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on HUUTAVA työvoimapula, ja samaan aikaan valtava joukko työttömiä elää eri työttömyystuilla. Miksi heitä ei saada töihin?......

Vierailija
19.11.2021 |

Ala toisensa jälkeen on antanut julkisuuteen hätähuutonsa, miten koko toiminta on sortumispisteessä kun työvoimaa ei ole.

Samaan aikaan meillä on _valtava_ määrä työttömiä tuilla eläjiä. Jotain täytyy muuttaa systeemissä, ja pian

Kommentit (849)

Vierailija
541/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin mielelläni ilman palkkaa töihin tai tehtäviin, jotta kokisin yhteiskunnallista arvoa, kutsumusta ja elämäntehtävää. Minua ei kuitenkaan huolita edes vapaaehtoistyöhön, koska ei ole tarpeeksi modernia digitaalista osaamista ja ICT-älykkyyttä. Ikääkin on liikaa, jotenkin vanhanaikainen höppänä olen. Olen yli 60-vuotias erityisopettaja ja ikivanha maisteri. Yhteiskunta on sjanut ohitseni eikä minulla ole mitään annettavaa sille. Olen pelkkä menoerä ja turha.

Aivan höpöpuhetta, aivan varmasti voit mennä vapaaehtoistyöhän esim. seurakunnan kautta ulkoiluttamaan vanhuksia tms ystävätoimintaan. On paljon vapaaehtoistöitä, jotka eivät todellakaan ole digitaidoista kiinni. 

Työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä

Vierailija
542/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomista ei nyt vain saa sähköinsinööriä

Miksi sosionomi on työtön, kun lastenkodeissa on huutava työvoimapula ohjaajista?

Olisiko syynä tämä kuntien ja kaupunkityönantajien jatkuva resurssipula?

Joka hommassa (opettajat, sairaanhoitajat, vanhustyö, sosiaalipuoli...) liian vähän työntekijöitä työmäärään nähden. Aina kitistään, ettei ole resursseja eikä varaa palkata - paitsi joku työtön puoleksi vuodeksi ilmaiseksi.

Meilläkin on ollut 10 vuoden aikana tehtävä, johon tarvittaisiin vakkarityöntekijä. Mutta ei palkata, otetaan aina puoli-ilmainen työtön puoleksi vuodeksi niillä puheilla, että hän ehkä saa tästä vakipaikan (no ei saa, otetaan pakasta taas seuraava työtön, kun pesti loppuu ja homma sujuu parhaiten). Meillä on ollut tuossa tehtävässä erittäin päteviä, fiksuja, koulutettuja (jopa ylikoulutettuja!) ihmisiä ja on ollut harmillista, ettei niitä hyviä tyyppejä ole voitu palkata jatkoon.

Tämä on nykyaikaa. Älkää työttömät masentuko, vaikka joku kokoomushörhö näitä juttujaan provosoi täällä. Suomessa on massatyöttömyys ja varaa heittää verovaroilla koulutettua väkeä roskiin. Vanhoilla mielikuvilla laiskoista ja tyhmistä työttmistä pelaa ainoastaan oppositioväki, joka lietsoo pakkotyöllistämistä yrityksiin - ilmaiseksi tietenkin. Ja ajaa niitä paikallissopimuksia, joissa palkkaus ja ehdot ovat tietysti huonommat kuin TES.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikea käsittää ilmeisesti ettei tradenomi voi hakea lääkärin paikkaa tai metsuri sairaanhoitajan paikkaa jne. Katsoka nyt mitä paikkoja on auki.

Ja tradenomi ei voi opiskella lääkäriksi eikä metsuri sairaanhoitajaksi? 

Lääkäripula ei johdu siitä, että ihmisiä ei huvittaisi opiskella lääkäriksi. Sen alan koulutuspaikat ovat kaikki aina ihan täynnä.

Koko yhteiskunnan kannalta ei ole mitään järkeä, että tradenomi lähtee opiskelemaan lääkäriksi, sillä hän ehtisi koulutuksen jälkeen olla lääkärin työssä vähemmän aikaa kuin joku suoraan lukion jälkeen opinnot aloittava.

Eli aika typerä ehdotus työttömyysongelman ratkaisuun sinulla.

Sairaanhoitajienkin koulutuspaikat saadaan hyvin täytettyä. Voit tutkia täältä: https://yle.fi/uutiset/3-10868141. Alan työvoimapula ei johdu siitä, että sille ei kouluttauduttaisi tai että kouluttautuneet työttöminä makailisivat, vaan siitä että alalta vaihdetaan pois.

Paitsi että niitä opintoja aloittavia on joka vuosi vähemmän. Samaan aikaan lääkäreitä jää massiiviset määrät eläkkeelle lähivuosina. Samaan aikaan lääkäreiden tarve kasvaa räjähdysmäisesti.

Siitä huolimatta ei ole vielä jääneet lääkärikoulutuksen aloituspaikat täyttymättä.

Vierailija
544/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin Tehoostolle Ihan vaan pystymetsästä mennään

Duuniin Pitää olla korkeakoulu käynyt

2.vuodenperehdytys hommaan

Näillä on myös palkat kohdillaan 

se on hyväjuttu arvokkaasta työstä

Vierailija
545/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

Eipä 500 eurolla paljon juhlita.

Unohdit mainita että vuokra maksetaan kokonaan myös kaikki laskut, lääkärit yms. Tulee helposti yli 1000€ nettotulot kelasta tekemättä mitään.

Ei minulle vaan tule. Mies maksaa tuloistaan asuntolainaamme, minä kituutan 500 €/kk työttömyyspäivärahalla. Maisteri olen ja haen töitä niin perkeleesti, mutta hakijoitakin on vähintään sata per paikka.

Vierailija
546/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa vaan kaikki työttömät meille teho- osastolle hoitamaan koronapotilaita koronaeristykseen. Meiltä sanoutui irti 7 sairaanhoitajaa viime keväänä. Tämän palstan mukaan sairaanhoitajan töitä voi tehdä kuka vaan ja palkkakin on ihan sopiva, tai liian suuri.

Ai eikö kukaan haluakkaan? Miksi?

Sairaanhoitajan työ on erittäin vaativa asiantuntijatyö, sitä ei todellakaan voi tehdä ihan kuka tahansa ja kunnolla! Siihen vaaditaan usean vuoden ammattikorkeakoulutasoinen koulutus ja alalle soveltuva henkilö. Opiskelemaankaan ei siis oteta ihan kaikkia, mikä on hyvä. Ilmeisesti sairaanhoitajan työtä oppii arvostamaan vasta sitten kun on itse ollut sairaalassa potilaana kovasti sairaana.

Vierailija
547/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin mielelläni ilman palkkaa töihin tai tehtäviin, jotta kokisin yhteiskunnallista arvoa, kutsumusta ja elämäntehtävää. Minua ei kuitenkaan huolita edes vapaaehtoistyöhön, koska ei ole tarpeeksi modernia digitaalista osaamista ja ICT-älykkyyttä. Ikääkin on liikaa, jotenkin vanhanaikainen höppänä olen. Olen yli 60-vuotias erityisopettaja ja ikivanha maisteri. Yhteiskunta on sjanut ohitseni eikä minulla ole mitään annettavaa sille. Olen pelkkä menoerä ja turha.

Aivan höpöpuhetta, aivan varmasti voit mennä vapaaehtoistyöhän esim. seurakunnan kautta ulkoiluttamaan vanhuksia tms ystävätoimintaan. On paljon vapaaehtoistöitä, jotka eivät todellakaan ole digitaidoista kiinni. 

Itse puhut höpöhöpöjä ja läpiä päähäsi. Työtötn ei saa tehdä vapaaehtoistöitä. Jos siitä jää kiinni niin työttömältä lakkautetaan työttömyyskorvaus. Työtön katsotaan työllistyneeksi. Sillä ei ole merkitystä ettei vapaaehtoistyöstä saa rahaa.

Voi kun porukka joskus etsisi netistä oikeaa tietoa eikä levittäisi urbaanilegendoja:

https://www.te-palvelut.fi/tyonhakijalle/jos-jaat-tyottomaksi/tyottomyy…

Voit työttömyysetuuttasi menettämättä tehdä vapaaehtois- tai talkootyötä silloin, kun työ on työttömyysturvalain mukaista palkatonta, tavanomaista yleishyödyllistä vapaaehtois- ja talkootyötä.

Vierailija
548/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

61 vuotiaana sanon, että ei pääse töihin vaikka kuinka yrittää.

Kokemusta, taitoa ja terveyttä on, mutta ikääkin on.

Pääsisi edes joskus niin pitkälle että voisi kasvokkain keskustella ja kertoa asioista.

Tyssää tuohon, että pari vuotta menee muka oppimiseen ja sitten jäänkin jo pois työelämästä.

Kuka niin sanoo, en minä ainakaan. Sopiva työ ja sopiva korvaus niin olen 68 vuotiaaksi töissä.

Silloin kun ihminen on täyttänyt 40 vuotta niin sitten alkaa riskivuodet. S

Vierailija
549/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikea käsittää ilmeisesti ettei tradenomi voi hakea lääkärin paikkaa tai metsuri sairaanhoitajan paikkaa jne. Katsoka nyt mitä paikkoja on auki.

Lääkäripula ei johdu siitä, että ihmisiä ei huvittaisi opiskella lääkäriksi. Sen alan koulutuspaikat ovat kaikki aina ihan täynnä.

Koko yhteiskunnan kannalta ei ole mitään järkeä, että tradenomi lähtee opiskelemaan lääkäriksi, sillä hän ehtisi koulutuksen jälkeen olla lääkärin työssä vähemmän aikaa kuin joku suoraan lukion jälkeen opinnot aloittava.

Sairaanhoitajienkin koulutuspaikat saadaan hyvin täytettyä. Voit tutkia täältä: https://yle.fi/uutiset/3-10868141. Alan työvoimapula ei johdu siitä, että sille ei kouluttauduttaisi tai että kouluttautuneet työttöminä makailisivat, vaan siitä että alalta vaihdetaan pois.

Paitsi että niitä opintoja aloittavia on joka vuosi vähemmän. Samaan aikaan lääkäreitä jää massiiviset määrät eläkkeelle lähivuosina. Samaan aikaan lääkäreiden tarve kasvaa räjähdysmäisesti.

Siitä huolimatta ei ole vielä jääneet lääkärikoulutuksen aloituspaikat täyttymättä.

Eikai kun niitä keinotekoisesti rajoitetaan. Kymmeniä vuosia on puhuttu siitä miten Suomessa on liian vähän lääkäreitä. Mutta kun poliitikot kuuntelevat lääkäriliittoa niin niitä lääkäreitä ei koskaan tulla kouluttamaan tarpeeksi.

Vierailija
550/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtois- ja talkootyö

Työttömyysturvalaissa säädetään työnhakijana ollessasi oikeudestasi työttömyysetuuteen vapaaehtois- ja talkootyön aikana. Tarkoituksena on mahdollistaa osallistumisesi vapaaehtois- ja talkootyöhön vastaavalla tavalla kuin esimerkiksi työssä käyvän henkilön.

Voit työttömyysetuuttasi menettämättä tehdä vapaaehtois- tai talkootyötä silloin, kun työ on työttömyysturvalain mukaista palkatonta, tavanomaista yleishyödyllistä vapaaehtois- ja talkootyötä.

Vapaaehtois- ja talkootyön tunnusmerkit

Vapaaehtois- tai talkootyön keskeinen tunnusmerkki on sen palkattomuus.

Vapaaehtoistyöhön ja erityisesti talkootyöhön liittyvä ruokailu tai muu tavanomainen tarjoilu ei ole palkkaa.

Työ on palkatonta myös silloin, jos sinulle korvataan osallistumisesta aiheutuvia kustannuksia kuten joukkoliikenteen matkalippu, oman auton käytön kilometrikorvaus tai oman puhelimen käytöstä työssä aiheutuneet kulut.

Talkootyö on tavanomaista naapuriapua tai vastaavaa toimintaa, jossa autat esimerkiksi sukulaisia tai muita tuttaviasi omalla työpanoksellasi.

Vapaaehtoistyö on yleishyödyllisten päämäärien edistämiseen tai taloudellista voittoa tavoittelemattoman yhteisön toiminnan tukemiseen liittyvää työtä kuten:

urheilu- tai muissa yleisötapahtumissa tehtävä vapaaehtois- tai talkootyö

erilaisissa vertaistukiryhmissä vertaistukena toimiminen

erilaisten yhdistysten kautta tapahtuva toiminta

yhteiskunnalliseen toimintaan osallistuminen.

Vapaaehtoistyölle on myös tunnusomaista, että osallistut siihen, kun sinulle sopii ja voit lopettaa halutessasi. Vapaaehtois- tai talkootyössä työskentelysi päivittäinen tai viikoittainen määrä ei vaikuta työttömyysetuuden saamiseen tai työn vastaanottamiseen.

Vierailija
551/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, tästä on jo oikeaa tietoa annettu. Tuo on vain yksi tekosyy lisää olla tekemättä yhtikäs mitään ja sen sijaan vain valittaa. Eihän sitä tietenkään voi mennä naapurin mummoa auttamaan pihatöissä tai kaupassa käymisessä, varmasti menee työttömyystuet jos joku saa tietää. Paljon mukavampi vain passivoitua kotona entisestään.

Vierailija
552/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni työpaikka on puhelinmyyntityötä provisiolla?

Metalliala, telakat ja rakennukset ei saa työvoimaa suomesta koska suomalainen nuori haluaa tehdä vain siistejä sisätöitä.

ei noissa paskaisissa hommissa ole koskaan naisia näkynyt

Ei ni. Päättävissä asemissa olevat sovinistisedät ovat sitä mieltä, että naisten ei pidä miesten töihin sekaantuman. Pysykööt paskapalkkaisissa hoiva- ja siivoustöissään. Johan sen ammattinimikkeestäkin näkee että työt ei sovellu naisille. SähköMIES, putkiMIES, metalliMIES, rakennusMIES.

Mullakin naisena tällainen -mies -ammatti, koska pidän ko hommasta ja luulin tänä päivänä asenteiden olevan jo vähemmän keskiaikaisia...Vaikea vaan työllistyä sukupuolen vuoksi ja niin opiskeluissa kuin työmaallakin melkoista väheksyntää on saanut osakseen.

Et saa kuin halveksuntaa tuollaisella femminismillä.

Kukaan ei noilla aloilla syrji ihmisiä sukupuolen takia. Mutta osaamisen puutteen takia kylläkin.

Olen kiltti ja ahkera nainen, joka vaan haluaa tehdä työnsä. Kommentit ja huomiot ovat ikävä kyllä kantapään kautta havaittu ja koettu. Osaamista ei pääse oikein edes näyttämään.

Vierailija
553/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4602 kirjoitti:

Omalla työpaikallani on ollu yli vuoden ajan auki paikka, josta maksetaan noin tuplaten keskimääräiseen palkkaan verrattuna - hakijoita on ollut kaksi tuona aikana.

Minä voin tulla kolmanneksi hakijaksi. Mitä minun tarvitsee olla ja osata?

Älä suotta innostu, ei siellä mitään työpaikkaa ole. Näihin ketjuihin ilmestyy aina huutelijoita, jotka tietää vähintään viis paikkaa ja vieläpä hyväpalkkasta mitkä ei kelleen kelpaa. Jostain syystä yksikään ei osaa kertoa edes paikkakuntaa, vielä vähemmän antaa linkkiä työpaikkailmoitukseen XDDDDD

En toki innostu, mutta olisin halunnut nähdä, mitä tuo kirjoittelija keksii.

Pari vuotta sitten eräällä keskustelupalstalla puhuin nimimerkin takana sitä, miten vaikeaa viisikymppisenä on löytää töitä. Sain kiusakseni kirjoittajan, joka suoraan sanoen v**uili minulle koulutuksestani ja siitä, että ei maisteri tietenkään voi kelpuuttaa mitään muuta kuin maisterintöitä. Hän kehaisi, että hänen taksifirmassaan olisi heti kokopäivätöitä kuljettajalle. Kerroin, että minulla on taksinkuljettajan ajolupa, ja tein sähköpostiosoitteen, johon hän voisi ottaa yhteyttä. Sama nimimerkki kirjoitteli keskustelussa edelleen, mutta yhteydenottoa ei tullut, ei edes trolleilta.

Vierailija
554/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai kun niitä keinotekoisesti rajoitetaan. Kymmeniä vuosia on puhuttu siitä miten Suomessa on liian vähän lääkäreitä. Mutta kun poliitikot kuuntelevat lääkäriliittoa niin niitä lääkäreitä ei koskaan tulla kouluttamaan tarpeeksi.

Näinpä ja toisaalta ulkomailta otetaan lääkäreitä ties millä Ö:n papereilla ja heikolla kielitaidolla työskentelemään terveyskeskuksiin, joihin ei kukaan suomalainen lääkäri mene, ellei kuulu pakolliseen työharjoitteluun opinnoissa.

Toisaalta nuoret lääkärit mielellään menevät yksityiselle työnantajalle, koska niissä ei asiakkaat ole mitään sekoboltseja eikä näissä töissä ole yöpäivystystä. Sopii perheelliselle paremmin.

Vierailija
555/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on älyttömän hyvät.

Eipä 500 eurolla paljon juhlita.

Unohdit mainita että vuokra maksetaan kokonaan myös kaikki laskut, lääkärit yms. Tulee helposti yli 1000€ nettotulot kelasta tekemättä mitään.

Missähän ne mahtaa majailla ne sellaset ihmeotukset, joille tipahtelee tonneja tosta vaan. Itse työttömänä en ole ikinä tämmösiä rahoja saanut eikä Kela maksele mun puolesta yhtään mitään. En myöskään tunne ainuttakaan työtöntä, joka saisi työttömyyskorvauksen päälle yhtään mitään. Korkeintaan vähän asumistukea.

On niin väsynyttä toi soopa miten työttömät sitä työttömät tätä ja laiskat loiset pläääh.

Vierailija
556/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, tästä on jo oikeaa tietoa annettu. Tuo on vain yksi tekosyy lisää olla tekemättä yhtikäs mitään ja sen sijaan vain valittaa. Eihän sitä tietenkään voi mennä naapurin mummoa auttamaan pihatöissä tai kaupassa käymisessä, varmasti menee työttömyystuet jos joku saa tietää. Paljon mukavampi vain passivoitua kotona entisestään.

Onko sulla kaikki hyvin? Mistä viha työttömiä kohtaan?

Vierailija
557/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin vihervasemmistohallitus jakaa vastikkeetonta rahaa, on turha valittaa työntekijäpulasta.

Vierailija
558/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtois- ja talkootyö

Työttömyysturvalaissa säädetään työnhakijana ollessasi oikeudestasi työttömyysetuuteen vapaaehtois- ja talkootyön aikana. Tarkoituksena on mahdollistaa osallistumisesi vapaaehtois- ja talkootyöhön vastaavalla tavalla kuin esimerkiksi työssä käyvän henkilön.

Vapaaehtois- ja talkootyön tunnusmerkit

Vapaaehtois- tai talkootyön keskeinen tunnusmerkki on sen palkattomuus.

Vapaaehtoistyöhön ja erityisesti talkootyöhön liittyvä ruokailu tai muu tavanomainen tarjoilu ei ole palkkaa.

Työ on palkatonta myös silloin, jos sinulle korvataan osallistumisesta aiheutuvia kustannuksia kuten joukkoliikenteen matkalippu, oman auton käytön kilometrikorvaus tai oman puhelimen käytöstä työssä aiheutuneet kulut.

Talkootyö on tavanomaista naapuriapua tai vastaavaa toimintaa, jossa autat esimerkiksi sukulaisia tai muita tuttaviasi omalla työpanoksellasi.

Vapaaehtoistyö on yleishyödyllisten päämäärien edistämiseen tai taloudellista voittoa tavoittelemattoman yhteisön toiminnan tukemiseen liittyvää työtä kuten:

urheilu- tai muissa yleisötapahtumissa tehtävä vapaaehtois- tai talkootyö

erilaisissa vertaistukiryhmissä vertaistukena toimiminen

erilaisten yhdistysten kautta tapahtuva toiminta

yhteiskunnalliseen toimintaan osallistuminen.

Vapaaehtoistyölle on myös tunnusomaista, että osallistut siihen, kun sinulle sopii ja voit lopettaa halutessasi. Vapaaehtois- tai talkootyössä työskentelysi päivittäinen tai viikoittainen määrä ei vaikuta työttömyysetuuden saamiseen tai työn vastaanottamiseen.

Niin. Sitten on yksittäisen työkkärin virkailijan tulkinta asioista, eikä ne tilanteet käänny ikinä tuensaajan hyväksi. Monellako työttömällä on varaa ootella kuukausikaupalla ja tehdä selvitystä toisen perään miten on vapaaehtoistöistä huolimatta työtön ja työmarkkinoiden käytettävissä. Työttömällä hyvin harboin on mitään puskurirahastoa mistä ammentaa työttömyyskorvausta ootellessa. Etenkään työttömyyden pitkityttyä.

Minäkin pitkäaikaistyötön auttelen iäkkäitä vanhempiani mökkitalkoissa jne. hoitelen heidän asioita. Sanonko tätä koskaan ääneen? No en tietenkään, en ole hullu.

Vierailija
559/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin pääsee helposti eläkkeelle, jos ei vaan halua tehdä töitä. 20 000 ihmistä jää vuosittain työkyvyttömyyseläkkeelle ja yhä suurempi osa näistä on 20-30 vuotiaita. Miksi tehdä töitä, kun kela elättää sitä paremmin mitä vähemmän yrittää?

Vierailija
560/849 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki hyvin? Mistä viha työttömiä kohtaan?

TE-sivuilla kerrotaan asian oikea laita ja täällä porukalla huudetaan väärää tietoa, että työtön ei voi muka tehdä mitään vapaaehtoistöitä. Väärän tiedon jakamisesta voi hyvällä syyllä hermostua, varsinkin jos tuon uskoo yksikin sellainen ihminen, joka muussa tapauksessa menisi tekemään vapaaehtoistyötä. Valehtelulla mahdollisesti estetään esim. yksinäisen ihmisen saama kaveritoiminnan tuki. Tuollaisesta sietääkin saada tiukempaa palautetta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän