IS: Jyrki Lehtolan kolumni: Rokotevastaiset erityisyksilöt makaavat sairaalan teho-osastolla – ”nää mun harhani”
"KORONA on tullut jäädäkseen niin kuin rokotevastaisetkin, ja nyt pitäisi päättää, mitä niiden kanssa tehdä.
Ovatko ne hölmöjä, hulluja vai vakaumuksellisia, mikä on niiden oikeuksien arvo rokotettuihin nähden? Ja kun kyseessä ei ole yhtenäinen joukko, vaan harhaisten lisäksi mukana on myös niitä, jotka pelkäävät.
Kysymys on lopulta helpohko, jos hoitokodin rokottamaton työntekijä tartutti juuri joukon vanhuksia eivätkä sairaat tule saamaan hoitoa, koska rokotevastaiset veivät paikat."
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin lasku perässä, päivä teholla maksaa kokoluokkaa 1000 euroa.
Pieni todennäköisyys on itselläni joutua teholle. En kuulu riskiryhmään ikäni tai terveyteni puolesta.
En ole myös kuormittanut Suomen valtiota ottamalla vastaan ylimääräisiä tulonsiirtoja. En ole koskaan ollut sairaalassa, työttömänä, saanut lapsilisiä, asumistukea jne. Ne kerrat, jotka olen käynyt lääkärissä, on työnanttajan maksamia tai yksityisellä puolella. Toki olen saanut ne perustulonsiirrot, jotka kaikki suomalaiset saavat (ilmainen koulutus, opintotuki, lapsilisät vanhemmilleni jne.)
Maksan todennäköisesti enemmän veroja kuin mitä suuremmalla osalta täällä on bruttotulot (vuosipalkka 150 K).
Miksiköhän minä en olisi oikeutettu tehohoitoon, jos siihen on tarvetta?
Vierailija kirjoitti:
En ole minkään lääkejätin tuotekehityksen koekaniin. Jyrki syö paskaa!
Varmasti on porukkaa, jotka perustellusti ovat epäilevällä kannalla rokotusten suhteen - mutta tämän kaltaisien kommenttien laukojien ansiosta, kaikki leimaantuvat riidanhaluisiksi typeryksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri Oulun ympäristökuntien rokotekattavuuden. Ihan järkyttävän alhaisia lukemia . Monessa kunnassa rokotekattavuus alkaa jopa viitosella. Viime päivinä korona alkanut leviämään vauhdilla juurikin noissa kunnissa. Kohta on siis melkoinen koronapommi jysähtämässä Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoidon käsiin.
Korona leviää myös paikoissa, missä rokotekattavuus hipoo sataa prosenttia, esim. Gibraltar.
Rokottamattomalla on edelleen 33 kertainen riski sairastua tehohoitoa vaativaan tautiin. Kukaan ei missään väitäkkään etteikö rokotettu voi saada tartuntaa vaan sitä, että tämä selviää taudista suurella todennäköisyydellä ilman sairaalahoitoa.
Totta kai rokotettu selviää taudista suurella todennäköisyydellä ilman sairaalahoitoa, koska myös rokottamaton selviää taudista suurella todennäköisyydellä ilman sairaalahoitoa.
Onpa nyt vääristely huipussaan. Jos vain kieltää tosiasiat, niin sitten niitä asioita ei ole. Niinkö?
Rokottamattomalla on 19-kertainen riski joutua sairaalahoitoon. Rokottamattomalla on 33-kertainen riski joutua tehohoitoon.
On siinä nyt jonkin verran reilusti eroa rokotettuihin.
Perusterveelle nuorella rokottamattomalla ei todellakaan ole mitään 19-kertaista mahdollisuutta joutua sairaalaan. Sen sijaan ylipainoisella keski-ikäisellä varmasti on.
Aivan naurettavaa vetää samaan kastiin kaikki rokottamattomat, kun on aivan eri asia oletko perusterve kolmekymppinen vai lihava kuusikymppinen. Niillä ei todellakaan ole sama mahdollisuus joutua sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
. Monet rokottamattomat elävät sosiaalisesti erittäin rajattua elämää, esim. minä.
Monet rokottamattomat ramppaavat valtakunnallisissa suurtapahtumissa ja sieltä suoraan vanhuksille vierailemaan ja työskentelemään vanhusten ja rokottamattomien lasten parissa.
Erittäin vastuuttomia rokottamattomia on pilvin pimein. Inhottaa, että minäkin tunnen yllä kuvailemiani ihmisiä.
Niinhän rokotetutkin tekevät ja tartuttavat. Sun propaganda ei nyt toimi.
Kirjoitin vastauksen siihen yllä olevaan väitteeseen, missä sanottiin rokottamattomien elävän niin vastuullisesti eristyksissä, ettei ole väliä vaikka eivät ole ottaneet rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vttu en ota rokotetta mutta en o rokotevastainen!
Ihan sama, asetat muut vaaraan teoillasi, et asenteellasi. Parempi olisi, jos olisit rokotevastainen, mutta ottaisit rokotteen.
Millä lailla rokottamaton saattaa muut vaaraan, kun ei ota ITSEÄÄN suojaavaa rokotetta? Ymmärtäisin tämän käsittämättömän kiihkon, jos rokote suojaisi tartunnalta.
Sehän suojaa tartunnalta. Sinulta on näköjään mennyt jotain ohi. Tai keksit omia totuuksiasi.
Siis mitä h*lvettiä, ethän ole tosissasi? Kaikki tietävät että rokote suojaa vakavalta tautimuodolta, mutta ei tartunnalta eikä estä tartunnan leviämistä. Et tosissasi ole noin hölmö? Tämä on kerrottu THL:n, lääkäreiden ja tutkijoiden osalta moneen kertaan. Siksi koronarokotteesta ei voi saada myöskään laumasuojaa.
Kyllä minulla on nuo samat lähteet. Kiroilun sijaan voisit keskittyä ymmärtämään lukemasi. Ikävä kyllä sinä olet nyt ymmärtänyt asioita väärin. Rokotettu tartuttaa vähemmän, ja tämä on myös näissä THL:n ja STM:n tiedotustilaisuuksissa ym. kerrottu. Olet tehnyt niistä jonkin oman tulkintasi, joka ei pidä paikkansa. Ymmärrän järkytyksesi, mutta näin se on.
Niin, mutta kun sinä väitit, että koronarokote suojaa tartunnalta. Että siis rokotetut eivät voi koronavirusta saada ollenkaan. Ja tämä väite on täyttä pötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri Oulun ympäristökuntien rokotekattavuuden. Ihan järkyttävän alhaisia lukemia . Monessa kunnassa rokotekattavuus alkaa jopa viitosella. Viime päivinä korona alkanut leviämään vauhdilla juurikin noissa kunnissa. Kohta on siis melkoinen koronapommi jysähtämässä Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoidon käsiin.
Korona leviää myös paikoissa, missä rokotekattavuus hipoo sataa prosenttia, esim. Gibraltar.
Miten olet laskenut? Gibraltar kuuluu briteille, brittien kansalaisia on siellä vain 13% . Suuri määrä rekisteröimättömiä, etenkin Marokosta ja muista Pohjois-Afrikan osista. Kannattaa käydä paikanpäällä niin ymmärtää. Kartan vilkaisukin auttaa.
Mitens olet laskenut Pohjois-Korean rokotukset, kun sulla nuo tilastot ja niiden tulkinta on niin hyvin hanskassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, asetat muut vaaraan teoillasi, et asenteellasi. Parempi olisi, jos olisit rokotevastainen, mutta ottaisit rokotteen.
Millä lailla rokottamaton saattaa muut vaaraan, kun ei ota ITSEÄÄN suojaavaa rokotetta? Ymmärtäisin tämän käsittämättömän kiihkon, jos rokote suojaisi tartunnalta.
Sehän suojaa tartunnalta. Sinulta on näköjään mennyt jotain ohi. Tai keksit omia totuuksiasi.
Siis mitä h*lvettiä, ethän ole tosissasi? Kaikki tietävät että rokote suojaa vakavalta tautimuodolta, mutta ei tartunnalta eikä estä tartunnan leviämistä. Et tosissasi ole noin hölmö? Tämä on kerrottu THL:n, lääkäreiden ja tutkijoiden osalta moneen kertaan. Siksi koronarokotteesta ei voi saada myöskään laumasuojaa.
Kyllä minulla on nuo samat lähteet. Kiroilun sijaan voisit keskittyä ymmärtämään lukemasi. Ikävä kyllä sinä olet nyt ymmärtänyt asioita väärin. Rokotettu tartuttaa vähemmän, ja tämä on myös näissä THL:n ja STM:n tiedotustilaisuuksissa ym. kerrottu. Olet tehnyt niistä jonkin oman tulkintasi, joka ei pidä paikkansa. Ymmärrän järkytyksesi, mutta näin se on.
Niin, rokotettu voi saada viruksen ja myös levittää sitä eteenpäin. Näin ollen rokote EI suojaa tartunnalta, kuten sinä väitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni todennäköisyys on itselläni joutua teholle. En kuulu riskiryhmään ikäni tai terveyteni puolesta.
En ole myös kuormittanut Suomen valtiota ottamalla vastaan ylimääräisiä tulonsiirtoja. En ole koskaan ollut sairaalassa, työttömänä, saanut lapsilisiä, asumistukea jne. Ne kerrat, jotka olen käynyt lääkärissä, on työnanttajan maksamia tai yksityisellä puolella. Toki olen saanut ne perustulonsiirrot, jotka kaikki suomalaiset saavat (ilmainen koulutus, opintotuki, lapsilisät vanhemmilleni jne.)
Maksan todennäköisesti enemmän veroja kuin mitä suuremmalla osalta täällä on bruttotulot (vuosipalkka 150 K).
😂😂😂😂👍Et ole omien sanojesi mukaan kuormittanut Suomen valtiota ottamalla vastaan ylimääräisiä tulonsiirtoja. En ole koskaan ollut sairaalassa, työttömänä, saanut lapsilisiä, asumistukea jne.
Toki olet saanut ne perustulonsiirrot, jotka kaikki suomalaiset saavat (ilmainen koulutus, opintotuki, lapsilisät vanhemmilleni jne.) Lisäksi olet varmasti syntynyt sairaalassa, olet ollut neuvolapalveluiden käyttäjä ja kouluterveydenhuollon, johon myös hammashuolto kuuluu. Ja opiskelijana olet saanut omat etuudet (kouluruoka, alennuksia ymsyms.)
Että tarkistaisitko, miten etuoikeutettu oletkaan ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamaton vie tehohoitopaikan ja tukkii siltä muulta väestöltä esim. vanhukselta mahdollisuuden leikkaukseen tai tehohoitoon.
Kyllä nyt on sellaista jeesustelua ettei mitään rajaa. Korona on pätevästi näyttänyt ihmisten todelliset kasvot vaikka maskin takana piilottelevatkin. Väitätte olevanne huolisanne muiden terveydestä. Ettekä ole. Te olette huolissanne omasta itsestänne ja jeejee elämästänne. Jos te olisitte huolisanne muiden terveydestä niin maailma, tai no edes Suomi, ei olisi tällainen millainen se on. Jos te olisitte huolissanne muiden terveydestä niin te lähettelisitte ihmisille kutsuja lääkäriin terveystarkastukseen aivan kuten lähettelette kaiken maailman viestejä koronapiikkiaikaan liittyen. Te tekisitte niin monia asioita yksilöinä sekä yhteiskuntana toisin jos te oikeasti olisitte huolissanne muiden terveydestä, mutta kun te ette ole niin minäkin olen selkävaivoineni jäänyt ilman hoitoa. Miksi ette ole paniikissa tästä? Siksi koska ei se teitä kosketa. Ei se teihin tartu. Tekopyhää jengiä!
Kyllä minä olen huoissani niistä oikeasti sairaista ihmisistä, jotka tarvitsevat hoitoa, leikkauksia ja paikkaa teholla, mutta heidän hoitonsa vaikeutuu tai siirtyy, koska foliohatut puolustavat oikeuttaan sairastaa. Siksi minäkin sen rokotteen otin, en siksi, että olisin sitä halunnut. Ja maskin takana en piilottele, koska minut on rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Eipä tässä kukaan varmaan yritä olla erityisyksilö, mutta YKSILÖ kylläkin joo. Ai nyt sekin on pahuutta, että haluaa vielä pitää ihmisyksilönä olemisesta kiinni, eikä olla persoonatonta massaa kollektiivissa?
Sillon kun teidän "yksilöys" vie jonkun hengen, joo kyllä! Tee sitä identiteettipolitiikkaas vaikka juomalla kombuchaa.
Ei kun pitäs olla Mao-massaa, ruma sukupuoleton Minioni sinisessä muodottomassa työkaavussa, juoksemassa suuryhtiöiden asialla ja syömässä koiranlihaa, että eliitti saa sisäfileet. Ootteko seuranneet tv-uutistenlukijoiden kolttuja, ne ei oo kyl ompelijaa nähneetkään. Tosi epäyksilöllistä, ja rumaa. Rumuus on kaunista, vai mitä orwellin seuraajat.
Vain otettu lääke auttaa, myös harhaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamaton vie tehohoitopaikan ja tukkii siltä muulta väestöltä esim. vanhukselta mahdollisuuden leikkaukseen tai tehohoitoon.
Kyllä nyt on sellaista jeesustelua ettei mitään rajaa. Korona on pätevästi näyttänyt ihmisten todelliset kasvot vaikka maskin takana piilottelevatkin. Väitätte olevanne huolisanne muiden terveydestä. Ettekä ole. Te olette huolissanne omasta itsestänne ja jeejee elämästänne. Jos te olisitte huolisanne muiden terveydestä niin maailma, tai no edes Suomi, ei olisi tällainen millainen se on. Jos te olisitte huolissanne muiden terveydestä niin te lähettelisitte ihmisille kutsuja lääkäriin terveystarkastukseen aivan kuten lähettelette kaiken maailman viestejä koronapiikkiaikaan liittyen. Te tekisitte niin monia asioita yksilöinä sekä yhteiskuntana toisin jos te oikeasti olisitte huolissanne muiden terveydestä, mutta kun te ette ole niin minäkin olen selkävaivoineni jäänyt ilman hoitoa. Miksi ette ole paniikissa tästä? Siksi koska ei se teitä kosketa. Ei se teihin tartu. Tekopyhää jengiä!
Kyllä minä olen huoissani niistä oikeasti sairaista ihmisistä, jotka tarvitsevat hoitoa, leikkauksia ja paikkaa teholla, mutta heidän hoitonsa vaikeutuu tai siirtyy, koska foliohatut puolustavat oikeuttaan sairastaa. Siksi minäkin sen rokotteen otin, en siksi, että olisin sitä halunnut. Ja maskin takana en piilottele, koska minut on rokotettu.
Mikä sinulta on mennyt ohi siitä, että myös rokotetun täytyy käyttää maskia?
Vierailija kirjoitti:
Ja rokottamattomien kiusaaminen senkus jatkuu:D mitä enemmän haukutaan, solvataan ja vainotaan sitä varmempi olen etten ota kokeellista myrkkyrokotetta,hankkikaa vainoajat elämä! Oikeasti! Lenkkeilkää, tehkää ruokaa,kuntoilkaa tms,niin voitte käyttää elämänne järkevästi ilman jatkuvaa raivokasta aggressiivista vainoamista!
Tämä rokote ei ole kokeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, rokotettu voi saada viruksen ja myös levittää sitä eteenpäin. Näin ollen rokote EI suojaa tartunnalta, kuten sinä väitit.
Rokote suojaa tartunnalta, mutta ei 100% varmasti kuten ei mikään rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂👍Et ole omien sanojesi mukaan kuormittanut Suomen valtiota ottamalla vastaan ylimääräisiä tulonsiirtoja. En ole koskaan ollut sairaalassa, työttömänä, saanut lapsilisiä, asumistukea jne.
Toki olet saanut ne perustulonsiirrot, jotka kaikki suomalaiset saavat (ilmainen koulutus, opintotuki, lapsilisät vanhemmilleni jne.) Lisäksi olet varmasti syntynyt sairaalassa, olet ollut neuvolapalveluiden käyttäjä ja kouluterveydenhuollon, johon myös hammashuolto kuuluu. Ja opiskelijana olet saanut omat etuudet (kouluruoka, alennuksia ymsyms.)
Entä sitten? Kaikki suomalaiset ovat mainitsemiesi etuuksien piirissä. Suomi on hyvinvointivaltio. Tai ainakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja rokottamattomien kiusaaminen senkus jatkuu:D mitä enemmän haukutaan, solvataan ja vainotaan sitä varmempi olen etten ota kokeellista myrkkyrokotetta,hankkikaa vainoajat elämä! Oikeasti! Lenkkeilkää, tehkää ruokaa,kuntoilkaa tms,niin voitte käyttää elämänne järkevästi ilman jatkuvaa raivokasta aggressiivista vainoamista!
Tämä rokote ei ole kokeellinen.
Miksi sitten ihmisiä ei kiinnosta mitä niihin pistetään ja miksi tahot ovat käskeneet salamaan mitä ainesosia rokotteessa on vuoteen 2075 asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistaisitko itse käsitystäsi siitä, paljonko tuo henkilö on tukenut yhteiskuntaa verrattuna siihen, että on ollut viemässä yhteiskunnan resursseja verrattuna toisenlaista elämää eläneeseen henkilöön.
Jos nyt alkuun pullukat laihduttaisivat itsensä ihmisiksi. Määrätyt poliitikot voisivat näyttää esimerkkiä. Aikaa on ollut kohta kaksi vuotta elämäntaparemonttiin. Mutta ei, olemme edelleen plösöjen panttivankeja.
Laitoin tänne äsken asiallisen , mielestäni neutraalin pohdinnan, meni sensuuriin. Mikähän sana siinäkin oli liikaa. Odotellaan.
En tiedä mitä koronarokotteesta voi seurata. Kukaan ei tiedä muuta kuin lyhyen ajan haittoja ja joka muuta väittää niin valehtelee.
Tiedän aika hyvin mitä koronaviruksesta seuraa. Itse kuulun siihen ryhmään jolla suurella todennäköisyydellä tulee korona lievänä tai täysin oireettomana.
Tästä syystä en ota rokotetta. Rokotteesta on itselleni isompi riski kuin koronaviruksesta. Miksi yritätte pakottaa minut bussin alle?
Niinhän rokotetutkin tekevät ja tartuttavat. Sun propaganda ei nyt toimi.