Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tällaista ihmistä vaivaa?

Vierailija
08.02.2015 |

Isäni ei koskaan, siis ei koskaan, voi tuoda kaupasta sitä mitä häneltä pyydetään. Jos häneltä pyytää suklaajäätelöä ja vielä tarkentaa, ettei mitään muuta kuin suklaata, niin hän tuo lakritsijäätelöä suklaahipuilla.

Kun hän käy hakemassa pitsat perheelle ja hänelle annetaan lappu mukaan, jossa lukee kinkkupitsa ja salami-sipulipitsa, hän tuo salami-paprikan ja kinkkupitsassa on äitini vihaamaa aurajuustoa. 

Nämä ovat vain esimerkkejä. Hänellä ei ole huono muisti. Hän tietää hyvin muiden allergiat ja inhotukset, mutta tuntuu tahallaan "unohtavan" ne. Suuttuu, jos hänelle erikseen painottaa, että älä tuo mitään muita kuin tismalleen ne, mitä listassa lukee.

Miksi ihminen käyttäytyy noin?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:14"]

Miten isäsi reagoisi jos ette enää söisi vääriä ruokia? Tai jos ette enää antaisi touveita vaan sanoisitte joka kerta että ihan sama mitä tuo kun ei kuitenkaan noudata toiveita?

[/quote]

Hän suuttuu. Hän ei myönnä ilmiön olemassa oloa. 

ap

Vierailija
22/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:57"]

Hän on tehnyt tuota aina. Tekee sitä ihan tietoisesti ja tahallaan. Suuttuu, jos asiasta yrittää puhua tai mainita. Hinnoista ei ole kyse.

Vallankäytöltä se meistä muista tuntuu. 

ap

[/quote]

Kuulostaa siltä että koko perhe on alistunut isän mielivaltaiseen käytökseen. Äiti hyssyttelee lapset hiljaiseksi kun isä haluaa taas vähän leikkiä perheen päätä.

Toivoisin, että joku teistä uskaltaisi seuraavan kerran sanoa, että kun lähdetään hakemaan pitsaa ja isä ilmoittaa lähtevänsä asialle, että painas isukki persees penkkiin, minä haen, kun sä et koskaan tuo sitä makua mitä pyydetään. Isä suuttuu luonnollisesti, mutta ei kai mitään teille kuitenkaan tee?

Minkä ikäisiä te lapset olette? Millaisissa muissa asioissa isän mielivaltaisuus näkyy? Jos pyydät häntä tekemään jotain, tekeekö hän aina päinvastoin? Teettekö asioita perheenä vai välttättekö ottamasta isää mukaan yhteisiin tekemisiin, koska hän kuitenkin heittäytyy vaikeaksi? Onko äiti ihan täysin isän vallan alla?

Jotain apua ois hyvä saada, jos teistä kukaan ei uskalla sanoa isälle vastaan. Onko isällä sisaruksia tms., jotka pystyis sanomaan isälle suorat sanat vai käyttäytyykö hän samalla tavalla kaikkia kohtaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:10"]

Osittain. Olen aina istunut siihen alistettavan rooliin huonosti ja siksi kai historiani isäni kanssa on ollut riitaisa. Käyn nykyään terapiassa asian vuoksi.

ap

[/quote]

Oletko kysynyt terapeutilta miksi hän arvelee että isäsi käyttäytyy noin?

[/quote]

En vielä, aion kyllä. Tämä tuli vain mieleeni tänään. 

ap

Vierailija
24/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:14"]

Miten isäsi reagoisi jos ette enää söisi vääriä ruokia? Tai jos ette enää antaisi touveita vaan sanoisitte joka kerta että ihan sama mitä tuo kun ei kuitenkaan noudata toiveita?

[/quote]

Hän suuttuu. Hän ei myönnä ilmiön olemassa oloa. 

ap
[/quote]
Ai vaikka todistettavasti tuo vääriä asioita? Onpas kusipäistä (sori, mutta isäsi kuulostaa tosi ilkeältä).

Vierailija
25/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävän kuuloista, miksi ette pidä puolianne!? Itse en katselisi tuollaista perseilyä ja henkistä väkivaltaa, pari kertaa voi olla vahinko mutta systemaattinen alistaminen kyllä kertoo mielestäni siitä ettei isälläsi ole mielenterveys kunnossa.

Vierailija
26/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:10"]

Osittain. Olen aina istunut siihen alistettavan rooliin huonosti ja siksi kai historiani isäni kanssa on ollut riitaisa. Käyn nykyään terapiassa asian vuoksi.

ap

[/quote]

Oletko kysynyt terapeutilta miksi hän arvelee että isäsi käyttäytyy noin?

[/quote]

En vielä, aion kyllä. Tämä tuli vain mieleeni tänään. 

ap

[/quote]

Melkein toisin veikkaa että terapeutti ei kovin tarkasti sitä lähde analusoimaan, vaan yrittää saada sinut pohtimaan sitä mitä sen asian suhteen on järkevintä tehdä. Se todennäköisesti on hyvin pitkälti sitä että hänen kanssaa olet (olette) mahdollisimman vähän tekemisissä, jos ollenkaan.

Vierailija
27/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy samalla terapeutilta miksi koko muu perhe alistuu, hyväksyy henkisen väkivallan, tekee sen mahdolliseksi ja ei kyseenalaista käytöstä vaan hyssyttelee ongelman piiloon.

Vierailija
28/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:21"]

Ihan järkyttävän kuuloista, miksi ette pidä puolianne!? Itse en katselisi tuollaista perseilyä ja henkistä väkivaltaa, pari kertaa voi olla vahinko mutta systemaattinen alistaminen kyllä kertoo mielestäni siitä ettei isälläsi ole mielenterveys kunnossa.

[/quote]

Olen tavallaan kasvanut tuohon. Toki nyt tajuan sen olevan sairasta käytöstä. Lapsena se ihmetytti tai suututti, mutta jos asiasta sanoi tai pettymyksen näytti, isä suuttui. Pelkäsin häntä liikaa tehdäkseni asialle jotain. 

ap

Vierailija
29/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli samanlainen ja hän oli narsisti. Oli mielestään aina enemmän oikeassa kuin muut. Vaikka hänelle esitti toiveen, hän päätti kuitenkin toisin, kun omasta mielestä oma idea oli parempi. Vähät välitti muiden kuuntelemisesta oikeasti. Saattoi ostaa joululahjaksi kielen vieraalla kielellä. En osannut sitä kieltä, mutta hän osasi, niinpä otti antamansa lahjan takaisin itselleen. Osti minulle XL-vaatteita, vaikka olin kokoa M. Jne.

Vierailija
30/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä törmännyt tällaiseen.

Vierailija
31/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:24"]

[/quote]

Olen tavallaan kasvanut tuohon. Toki nyt tajuan sen olevan sairasta käytöstä. Lapsena se ihmetytti tai suututti, mutta jos asiasta sanoi tai pettymyksen näytti, isä suuttui. Pelkäsin häntä liikaa tehdäkseni asialle jotain. 

ap

[/quote]

Isä on ilmeisesti tarpeeksi hyvä manipulaattori ja tarpeeksi pelottava ja uhkaava pysyäkseen vallassa.

Vierailija
32/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy samalla terapeutilta miksi koko muu perhe alistuu, hyväksyy henkisen väkivallan, tekee sen mahdolliseksi ja ei kyseenalaista käytöstä vaan hyssyttelee ongelman piiloon.

[/quote]

Osa perheestä hyväksyy ja alistuu. Osalla on vahat defenssit. Isäni on aina ollut outo ja tämä on vain yksi ilmiö muiden joukossa.

ap

Vierailija
33/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:26"]

[/quote]

ap

[/quote]

Isä on ilmeisesti tarpeeksi hyvä manipulaattori ja tarpeeksi pelottava ja uhkaava pysyäkseen vallassa.

[/quote]

Manipulatiivinen hän ei ole, mutta pelottava ja uhkaava kyllä.

ap

Vierailija
34/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis jo täysikäinen, ap? Tiesitkö, ettei ikävissä vanhemmissa ole pakko roikkua sitten, kun pärjää omillaan. Vähennähän ihan merkittävästi vierailuja.

Vierailija
35/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:42"]Olen myös saattanut sanoa itse lähteväni ostamaan vaikka jäätelöä kaupasta ja pian isäni nouseekin sohvalta ja kertoo käyvänsä puolestani, kun vastustelen (miksiköhän) hän ilmoittaa, että käy joka tapauksessa tekemässä veikkaukset ja ostaa samalla. "Turha siellä on kaikkien juosta."

ap
[/quote]

Ensi kerralla vastaat, että kun sinä et kuitenkaan tuo sitä mitä pyydetään. Aina jotain muuta. AINA.
Lähdet sitten itsekin sinne kauppaan ja ostat sen jätskisi.
En kestäisi tuollaista yhtään. Ihan hanurista.
Minunkin äiti osti minulle aina, jonkun korvaavan tuotteen oli kyse ihan mistä tahansa (tosin rahan vähyyden takia). Se suututti enemmän, kuin jos ei olisi saanut ollenkaan. Siinä ne rahat vasta hukkaan menee, kun hommataan jotain mitä kukaan ei edes halua/tarvitse.
Omatkaan lapset eivät tule saamaan kaikkea mitä haluavat, mutta ne mitä hommataan, hommataan kunnolla.

Vierailija
36/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:27"]

Oletko siis jo täysikäinen, ap? Tiesitkö, ettei ikävissä vanhemmissa ole pakko roikkua sitten, kun pärjää omillaan. Vähennähän ihan merkittävästi vierailuja.

[/quote]

Olen jo aikuinen itse. Tiedän tuon hyvin ja olenkin yrittänyt irrottautua. Vanhempani vain puskevat päälle, eivätkä selvästi suostu irrottautumisyritykseeni.

ap

Vierailija
37/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo kamalaa käytöstä, mutta te muut mahdollistatte sen. Olen itse aika samanlaisessa tilanteessa todennut, että kiitos, mutta haen mieluummin itse, koska olet ilmeisesti niin tyhmä, ettet ymmärrä vaikka kuvan piirtäisi. Juu, oli tosi töykeää ja huonoa käytöstä, mutta siihen loppui vuosien mielivalta.

Vierailija
38/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin itse niin, että teeskentelisin hänen tuoneen oikean tuotteen ja söisin sen hyvällä halulla, (heittäisin huomaamatta pois, jos se olisi hirveän pahaa) en antaisi hänelle sitä nautintoa, että näyttäisin pettyneeni.

Vierailija
39/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:30"]

[/quote]

Olen jo aikuinen itse. Tiedän tuon hyvin ja olenkin yrittänyt irrottautua. Vanhempani vain puskevat päälle, eivätkä selvästi suostu irrottautumisyritykseeni.

ap

[/quote]

Miksi odotat että he suostuvat?

Vierailija
40/83 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:30"]

[/quote]

ap

[/quote]

Kuulostaa tutultu tuo, etteivät vanhemmat suostu irrottautumisyritykseen. Äiti on ilmeisesti enemmän isän kuin lapsen puolella. 

t. narsistin tytär

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi