Olen siivooja ja yritin mennä siivoomaan yhtä insinöörin toimistoa ...
Insinööri istui siellä pöydän ääressä, sanoin "Moi" ja vilkaisi minua mutta kun huomasi että olen siivooja ei sanonut sanaakaan vaan jatkoi vaan omia hommiaan. Siivosin siinä sitten ääneti ja yritin mennä ottamaan sen pöydän alta roskia, eikä se insinööri suostunut hievahtamaankaan. Pakko mun oli kuitenkin siivota sen huone just sillä hetkellä, muuten olisi tullut haukut siitä että huonetta ei siivottu. Aika töykeää oli kohtelu kyllä, mutta siivoojana sitä on valitettavasti hyvin tottunut jo tähän :(
Kommentit (47)
Introvertti tuotekehittäjä joka oli juuri miettimässä ongelmaan ratkaisua.
todella monet siivoojat eivät enää puhua a. suomea ja b. ei odes englantia joten asiat ei oikein hoidu
osa esittää puhuvansa englantia mutta sitten kun kysyy mitä vain niin vastaa aina "yes yes" vaikka asia on todellakin "no no"
nuo hommat kyllä hoituisi keneltä tahansa työttömältä suomenkieliseltä että joku tässä on pielessä
Aika moni ingenjööri on pellolta reväisty juntti, joka lisäksi kuvittelee olevansa universumin napa.
Nuo liikkumattomat tuskin itse siivoavat kotonaan. Heille asiat vain tapahtuvat, vaimon tai äidin tekemänä.
Vierailija kirjoitti:
Entisellä koulullani oli todella hyvä siivooja, hoiti asiat todella hyvin ja järkevästi, eikä mennyt työvaiheita vain aivottomasti läpi. Ilmoitti kaikki epäkohdat aina huoltomiehille, huolehti valot ja ovet kiinni ja tarkasti ettei hanat vuoda tai ikkunat ole jäänet auki ja vaikka mitä.
Tämä siivooja oli täysin suomalainen ja työskennellyt tuolla pitkään joten homma oli hyvin hallussa ja hän tunsi hyvin talon ja talon tavat.
Koulu olikin todella siistissä ja hyvässä kunnossa ja vastaavaan en ole missään muussa koulussa nähnyt.
Yleensä siivousta tehdään "silmät kiinni" eli mennään vaan siinä järjestyksessä kun työt on näytetty, ei ajatella mitään, eikä käytetä mitään logiikkaan, eikä oikein välitetä mistään.
Työpaikallani todellakin huomaa ne, jotka eivät ole lainkaan motivoituneita siihen mitä tekevät. Välinpitämättömyys näkyy myös silloin tällöin työnjäljessä mikä on erittäin noloa! Itse taas olen sellainen työntekijä, että, vaikka en mitenkään jostain hommasta tykkäisi niin en anna sen näkyä työnijäljessä, sen verran itsekunnioitusta löytyy, että hoidan annetun homman niin hyvin kuin pystyn ja olen ylpeä, kun katson aikaansaannostani. Pyrin tekemään työni huolellisesti, siitä minulle maksetaan.
T. Siivooja
Vierailija kirjoitti:
todella monet siivoojat eivät enää puhua a. suomea ja b. ei odes englantia joten asiat ei oikein hoidu
osa esittää puhuvansa englantia mutta sitten kun kysyy mitä vain niin vastaa aina "yes yes" vaikka asia on todellakin "no no"
nuo hommat kyllä hoituisi keneltä tahansa työttömältä suomenkieliseltä että joku tässä on pielessä
Et siis ymmärrä siirtyä ilman että se sanotaan sinulle suomen tai englannin kielellä?
9 vuotta siivoustyötä tehneenä just ne muka fiksut maisterit ja korkeassa asemat olevat on niitä töykeimpiä tärkeilijöitä eikä mitään hajua perus asioista tai käytöstavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat on piinkovia oikeistolaisia.
Insinööri etenkin. Kylmää porukkaa.
Rehellistä porukkaa joille raha ei tule seinästä vaan työtä tekemällä ja edelleen sijoittamalla. Porukkaa jotka tekevät työtä, rakentavat kodin ja kasvattavat perheen. Porukkaa joiden mielestä kova verotus ja holtiton julkisten varojen käyttö ovat Suomen ankeuden syy.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös, kotisiivoja. Teemmme kuitenkin myös toimistosiivouksia. En ymmärrä kuinka vähä-älyinen ihmisen pitää olla ettei tajua siirtyä kun esim. imurilla lähestyy tai kerää roskia. Siinä vaan töllöttävät tyhmänä. Osa taas siirtyy heti ilman että edes kysyy. No, meidät on jaettu kahteen ihmistyyppiin..
Sinähän se tässä se tyhmä olet, jos haluaa jotain, se sanotaan ääneen.
Insinööreille on tyypillistä raudan kova keskittymiskyky ja siinä ei ympärillä hääräilevät häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Alaston siivooja olisi kiva
Itse pitäisin enemmän sopivan paljastavasta vaatetuksesta kuin täydellisestä alastomuudesta. Suurena ja irstaana päällikkönä olisi mukava katsella pöytänsä takaa kun hemaiseva siivooja konttailee ja kumartelee huoneessani perse pystyssä ja tissit töröllään. Ja taatusti en väisty mihinkään, sehän on juuri siivouksen paras kohta kun siivooja joutuu ryömimään pöytäni alle tyhjentämään roskistani ja samalla konttaa jaloissani. Pitäähän päällikölläkin olla huvinsa raskaan työn lomassa. Kiitos siivoojille, teette tärkeää työtä.
- päällikkö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärrä siirtyä ilman että se sanotaan sinulle suomen tai englannin kielellä?
Varsinkaan ulkkari-insinööri ei väistä. Muissa kulttureissa siivooja on todella yhteiskunnan pohjasakkaa. Niitä ei väistellä vaan siivoojat kyyristelevät ja pysyvät poissa jaloista. Pahimmillaan heitä piestään. Suomessa ja varsinkin Ruotsissa on todella tasa-arvoiset siivoojat. Sellaista ei ole missään muualla maailmassa.
t. reissu-inssi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisellä koulullani oli todella hyvä siivooja, hoiti asiat todella hyvin ja järkevästi, eikä mennyt työvaiheita vain aivottomasti läpi. Ilmoitti kaikki epäkohdat aina huoltomiehille, huolehti valot ja ovet kiinni ja tarkasti ettei hanat vuoda tai ikkunat ole jäänet auki ja vaikka mitä.
Tämä siivooja oli täysin suomalainen ja työskennellyt tuolla pitkään joten homma oli hyvin hallussa ja hän tunsi hyvin talon ja talon tavat.
Koulu olikin todella siistissä ja hyvässä kunnossa ja vastaavaan en ole missään muussa koulussa nähnyt.
Yleensä siivousta tehdään "silmät kiinni" eli mennään vaan siinä järjestyksessä kun työt on näytetty, ei ajatella mitään, eikä käytetä mitään logiikkaan, eikä oikein välitetä mistään.
Työpaikallani todellakin huomaa ne, jotka eivät ole lainkaan motivoituneita siihen mitä tekevät. Välinpitämättömyys näkyy myös silloin tällöin työnjäljessä mikä on erittäin noloa! Itse taas olen sellainen työntekijä, että, vaikka en mitenkään jostain hommasta tykkäisi niin en anna sen näkyä työnijäljessä, sen verran itsekunnioitusta löytyy, että hoidan annetun homman niin hyvin kuin pystyn ja olen ylpeä, kun katson aikaansaannostani. Pyrin tekemään työni huolellisesti, siitä minulle maksetaan.
T. Siivooja
Turha moittia kaikkia siivoojia, kun on mitoitettu ihan peetä ajallisesti niin ei siinä ehdi tekemään riittävän hyvää jälkeä,ei ole otettu siivousajassa huomioon kärryjen laittoa,pyykkihuoltoa,jaksottaiset siivoustyöt yms. Koko ajan annetaan lisä ja vielä lisä työtä vaikka aika ei riittäisi millään! Todella noloa tuo että jotkut siivoojat viitsivät nokka pystyssä olla jos heillä itsellään asiat järjestynyt hyvin, järkyttävää.
Meillä eräs Iranilainen insinööri potki alkuun siivoojaa perseelle kun oli häiriöksi ja eikä kait tykännyt työn jäljestä ... Oli alkuun hieman kulttuurillisia ongelmia :)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen sivistystason näkee siitä, miten kohtelee muita ihmisiä.
Sivistyksellä ei ole suoraa yhteyttä koulutukseen, älykkyyteen tai menestykseen. Tai puoluekantaan.
Aikoinaan syntymäkuntani lääkäri oli kuulu siitä, ettei tervehtinyt potilaitaan, ei kääntänyt päätään, tuijotti vaan papereita. Olin menossa vastaanotolle, kun minulle kerrottiin tästä. No, kävi niinkuin minua oli valistettu, ei vastannut tervehdykseeni. Jäin seisomaan ovelle ja toistin tervehdyksen uudelleen hieman kuuluvammin.
Kuulkaas, sitten sain vastatervehdyksen.
Ne ovat yleensä aika autisteja pää täynnä jotain ihme kaavoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat on piinkovia oikeistolaisia.
Insinööri etenkin. Kylmää porukkaa.
Rehellistä porukkaa joille raha ei tule seinästä vaan työtä tekemällä ja edelleen sijoittamalla. Porukkaa jotka tekevät työtä, rakentavat kodin ja kasvattavat perheen. Porukkaa joiden mielestä kova verotus ja holtiton julkisten varojen käyttö ovat Suomen ankeuden syy.
Olikos nää Uroksen pomot rehellisiä ingenjöörejä?
Veronmaksajilta otetut vipit jätetään maksamatta ja luikitaan ulkomaille karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Alaston siivooja olisi kiva
Alaston miessiivooja... Tai en tiedä. Ainakin pitäis olla tumma ja hyväkroppainen ja varustus keskitasoa parempi. Mikäs siinä sitten..... :)
Siis oliko se sen pöytänsä ääreen jumittuneen insinöörin oma toimisto, jota olit siivoamassa? Eli oliko hän itse tilannut sinut sinne töihin? Jos, niin sehän on hänen oma murheensa, jos osa toimistoa jää siivoamatta.
Jos tarkoitat hänen työhuonettaan jonkin firman toimistotiloissa, niin miksi et voisi pyytää häntä siirtymään? Siis avaat suusi ja pyydät "siirtyisitkö hetkeksi niin että saan siivottua myös pöytäsi ympäriltä?"
Rupattelemaanko olisi pitänyt ryhtyä? Hän tervehti, eikö se riitä?