Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stereotypioita eri opiskelualoista

Vierailija
08.02.2015 |

Tarvin näitä ÄI1 "projektiin" joten listatkaa (hyvässä, humoristisessa hengessä) stereotypioita eri aloista :D

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen opiskelijat suostuvat kaveeraamaan vain toisen lääketieteen opiskelijan kanssa (tämä on pitkälti totta, ei pelkästään stereotypia).

Vierailija
42/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomitusinatehdas. Kun muualle ei päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikan ja fysiikan opiskelijat ovat tosielämästä irtaantuneita. Tunsin muuten lukiossa tapauksen joka varoitti pikkuveljeään kiipeämästä liian korkealle puuhun koska korkeuden kaksinkertaistuessa hänen potentiaalienergiansa kaksinkertaistuisi. En tiedä tuleeko toi tyttö päätymään matluun, taitaa olla abi nyt, mutta ainakin sopis siihen joukkoon erinomaisesti. Mukava tyttö hän kyllä oli. 

Vierailija
44/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen opiskelijoiden keskeisin motiivi kaikkeen toimintaan on raha.

Vierailija
45/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI:t ja etenkin tietotekniikan opiskelijat sosiaalisesti kyvyttömiä.

Vierailija
46/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:03"]

Kauppislaiset kokoomusnuoria, joille luokkayhteiskunnan syveneminen on märkä uni.

[/quote]

Mutta luokkayhteiskunnan syveneminen ei kyllä yleensä tiedä opiskelijan oikeuksien, eikä opiskelijan talousasioiden kannalta mitään muuta kuin harmia. Koskee aivan kaikkia opiskelijoita. Luokkayhteiskunnassa köyhät koyhtyy ja rikkaat rikastuu ja opiskelijat kuuluvat yleisesti ottaen sinne köyhien puolelle.

Vierailija
47/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:15"]

[/quote]

Jos tuo on totta, niin olen huolissani siitä, millaista on suomalaisen lääketieteen osaaminen tulevaisuudessa.

Vierailija
48/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuullut tuon stereotypian siitö että teekkarit bilettää koko ajan. Sinällään jännää, eikös heillä ole verraten raskaat opinnot, luulisi ettei bilettämään niin ehdi...

Vierailija
49/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:16"]

Minäkin olen kuullut tuon stereotypian siitö että teekkarit bilettää koko ajan. Sinällään jännää, eikös heillä ole verraten raskaat opinnot, luulisi ettei bilettämään niin ehdi...

[/quote]

Minä arvioisin, että kauppatieteilijät bilettävät suhteessa eniten.

Vierailija
50/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"]

[/quote]

[/quote]

Noh, ensi vuonnahan kauppisopiskelijat ja teekkarit päätyvät samalle kampukselle ainakin Helsingissä, millaisetkohan bileet sitten on luvassa... :D 

Vierailija
51/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kyllä nuo kaikkien alojen opiskelijat näyttävät bilettävän aivan liikaa, kun opinnot venyvät venymistään. Opintojen venymisestä kertoo se, että alle puolet opiskelijoista valmistuu 7 vuodessa.

Vierailija
52/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiopiskelijat ovat mukavia.

Lääketieteen opiskelijoilla kusi menee päähän ja pysyy siellä hautaan asti.

Kauppatieteiden opiskelijoiden empatiakyky on sama kuin taskulaskimella.

Humanistit polttavat pilveä. paitsi kielten opiskelijat, jotka vain puukottavat toisiaan selkään.

Matematiikan opiskelijat ovat autisteja, tai vähintään aspergertyyppejä.

Vierailija
53/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:12"]Lääketieteen opiskelijat suostuvat kaveeraamaan vain toisen lääketieteen opiskelijan kanssa (tämä on pitkälti totta, ei pelkästään stereotypia).
[/quote]

Tämä on totta. Sisäänpäin lämpenevää sakkia, toisia katsotaan nenänvartta pitkin oman joukon keskeltä :)

Vierailija
54/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:20"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä nuo kaikkien alojen opiskelijat näyttävät bilettävän aivan liikaa, kun opinnot venyvät venymistään. Opintojen venymisestä kertoo se, että alle puolet opiskelijoista valmistuu 7 vuodessa.

[/quote]

En sanoisi, että bilettäminen on siihen millään mittapuulla suurin syy. 

Vierailija
55/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppatieteilijät pinnallisia, ryhmäorientoituneita.

luokanopettajaopiskelijat kilttejä, yhteiskuntakelpoisia.

pappisopiskelijat hurmoshenkisiä, tekopyhiä.

humanistit fiksuja, mutta eivät kovin kunnianhimoisia.

Vierailija
56/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eikös se nii ole että raskas työ vaatii raskaat huvit :D

Vierailija
57/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:15"]

[/quote]

Jos tuo on totta, niin olen huolissani siitä, millaista on suomalaisen lääketieteen osaaminen tulevaisuudessa.
[/quote]

Hohhoijaa, Olisikohan kyseessä juuri se STEREOTYPIA. Lääkisläiset tapaavat opintojen merkeissä pitkälti oman alan opiskelijoita, joten melko luonnollista että suurin osa kavereista muita lääkisläisiä. Sama juttu muilla aloilla.

Onhan näitä stereotypioita kaikista aloista. Oikislaiset kuivia ja jakkupuku päällä kulkevia. Kaupislaiset rahanahneita kokoomuslaisia. Humanistit pilveä pössytteleviä rastapää ikuisuusopiskelijoita. Teekkarit nörttejä juoppoja. Muistakaa nyt ihmiset kuitenkin, että kyseessä ovat pelkät STRREOTYPIAT. Vain hölmö nielee ne pureksimatta.

Vierailija
58/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta tuntuu, että se voi olla säilynyt stereotypia jostakin parin vuosikymmenen takaa. Ei enää oikein pidä paikkaansa.

Vierailija
59/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agronomiopiskelijat: ei meikkiä tai hillitty meikki tytöillä ja pojilla joku Suomen rehu tai traktorimerkki lippis päässä. Vaatteet ei todellakaan mistään nuorisoliikkeistä, enemmän Cittari kamaa tai peräkylän pikkukaupasta.
Biologiopiskelijat: Aina ja poikkeuksetta reisitaskuhousut ja vanha maanläheisistä väreistä koostuva villapaita. Mukavat kengät, jolla voi aina poiketa pikkupoluille tarkastelemaan lintuja. Naiset eivät meikkaa tai värjää tukkaa. Vanhemmilla opiskeli miehillä parta.
Eläinlääkkisopiskelijat: hiljaisia tyttöjä, yleensä aina huppari päällä. Sama huppari jonka ostin joskus yläasteella, ainakin saman näköinen. Nenä kiinni kirjassa 24/7, jos ei ole ratsastamassa. Siksi saattaa esintyä lievää lannanhajua.
Kauppislaiset: kokoomusnuoria, ainakin kaikki minun tuttavapiiristä. Pukeutuvat erittäin siististi.

Teekkarit: Hyvin nörtin oloisia, ryyppäävät paljon. Enimmäkseen ilmais t-paitoja tai jotain johonkin harrastukseen liittyen, ja tämä harrastus on keskimäärin hyvin nolo valtaväestön keskuudessa. Esim. larppaus. Yleensä ovat hyvin hoikkia, paitsi vatsan seudulla havaittavissa rantapallo. Huono ryhti. Silmälasien sangat korjattu jesarilla.

Teekkari, tuotantotalous: poikkeaa suuresti muista teekkareista, huomaa heti ruokalassa kuka on Tutalla ja kuka ei. Saatetaan erehtyä luulemaan kauppislaiseksi. Siistit kengät, kauluspaita ja erittäin siisti neule.

Vierailija
60/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:16"]

[/quote]

[/quote]
Ainakin monet isot bileet ovat kyltereiden järjestämiä. Kokemusta Jyväskylästä, Tampereelta ja Turusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme