PIKA! Miten asuntonäytössä toimitaan? Eka kerta.
Kertokaa nyt ekakertalaiselle miten näytössä toimitaan. Onko asunnon ovi auki vai pitääkö soittaa ovikelloa? Riisunko kengät vai onko jotain suojuksia? Onko suojuksia pakko käyttää vai voiko riisua kengät? Mitä muuta pitää tietää? Kohteessa välittäjä jos sillä on merkitystä.
Kiitos.
Kommentit (8)
Jos ovi ei ole auki, soita ovikelloa. Riisu kengät tai laita ne suojukset. Katsele ympärillesi ja juttele niitä näitä, kysele, jos tulee mieleen jotain. Ei ole pakko jutella, jos ei halua. Kiitä lähtiessäsi, jos ei ole asunto mieleen. Sovi jatkosta, jos miellyttää, vaihda yhteystietoja jne.
Yleensä on auki ja ulko-ovikin jätetään auki. Joskus jotkut asukkaat voivat sen laittaa kiinni, sitten pitää soittaa ulko-ovikelloa. Ota ilmiotus mukaan, niin sulla on näyttöä tekevän välittäjän numero. Kengät joko otetaan pois tai sitten välittäjällä on suojat, mitkä laitetaan kenkien päälle. yleisempää on ollut viime aikoina ottaa kengät pois. Meet sinne vain ja ekaksi välittäjän kimppuun, niin se antaa sulle esitteen, sitten voit omaan tahtiisi katsella asuntoa. Osa välittäjistä ottaa yhteystiedot, osa ei ota.
Todennäköisesti on suojat kenkiin ja ovi auki. Välittäjä usein ovella vastassa ja antaa esitteen asunnosta. Voitte kierrellä asuntoa ja katsella paikkoja. Välittäjältä voi kysellä lisää asunnosta ja mahdollisesti sopia "yksityisen" näytön myöhemmäksi, jos kohde kiinnostaa.
Siis ulko-ovi jätetää auki, jos se muuten on yleensä lukossa. Välittäjät laittaa kyltin mistä asuntoon mennään ja asunnon ovi on auki tai lappu ovessa, jos omistaja ei halua ovea pidettävän auki.
Mä en kehtaa mennä asuntonäyttöön kun pelkään että se välittäjä huijaa ja alkaa pakkomyymään asuntoa.
Minä olen aina riisunut kengät. Ikinä ei ole ollut suojia tarjolla. Ovi on ollut auki tai lukossa. Hyvä soittaa kelloa, että välityäjä tietää tulosta. Jos paljon väkeä, niin sitten sisääntulo voi mennä siinä joukossa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:51"]
Mä en kehtaa mennä asuntonäyttöön kun pelkään että se välittäjä huijaa ja alkaa pakkomyymään asuntoa.
[/quote]
Okei. Eli lisätään neuvoihin seuraava kohta: Ota mielenlujuutta mukaan asuntonäyttöihin.
Nostan.
Ap