Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Entinen kumppanisi tuskin on narsisti"

Vierailija
08.02.2015 |

Ihan perusteltu näkökulma aiheeseen:

http://www.hs.fi/m/elama/a1423026281046

Toisaalta ihmiset eivät ole mustaa tai valkoista, vaan jotain siltä väliltä. Ja voihan olla, että (edellisen) puolison havaittu ilkeily johtuukin vaan siitä että se huomasi olevansa naimisissa väärän ihmisen kanssa. Eikä osannut sitä ajoissa huomata.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset hokevat joka välissä..niin eivät he muuta juuri teekään. Aamut alkavat hirveällä paapatuksella narsistimiehistä ja narsisteista jankkaaminen loppuu vasta ilta myöhällä kun on nukkumaan menon aika.

Siinä välissä nainen on kerennyt kaakattaa narsismista lastentarhatädeille, bussikuskille, palstoille, kaupantädille, ystävilleen ja sukulaisilleen. Unohtamatta naapuria ja paria tuntematonta lenkkeilijää.

Tälläistä se on. Vai onko?

Vierailija
2/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin ikävää, mutta ei kuulosta narsistilta kuitenkaan. Vähän sama kun alkaisit kutsua kaikkia häiriintyneitä sikotautisiksi ja loukkaantuisit kun sinulle kerrottaisiin, että kyseessä ei ole sikotauti.

Vierailija
4/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:58"]Miksiköhän toimittaja ottaa esimerkiksi naiset, kai luonnehäiriöt on tasan sukupuolten välillä: "Todennäköisesti tänäänkin jossain joku, todennäköisesti nainen, väittää jonkun, todennäköisesti puolisonsa tai ex-puolisonsa, olevan narsisti."
[/quote]
Niin ne luonnehäiriöiset, jotka kutsuvat kumppaniaan syyttä suotta narsistiksi. Kyllä enemmistö on naisia, en ole vielä ikinä kuullut kenenkään miehen käyttävän exästään sanaa narsisti. Luepa ajatuksella uudestaan ja mieti sitten, ymmärsitkö kaiken ihan oikein.

Vierailija
5/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:04"]

Mun mielestä toi kirjoitus kertoo vain sen ettei kirjoittajalla ole mitään käsitystä siitä, miten kauheita ihmisiä on olemassa.

[/quote]Minä uskon että ne ihmiset jotka ovat oikeasti olleet tavalla tai toisella läheisesti tekemisissä narsistin kanssa tietävät sen kyllä. Kurjaa on että termi vesitetään, samalla vähätellään heitä jotka ovat ko ihmisistä oikeasti kärsineet.
[/quote]
Näillä ihmisillä tuskin on diagnoosin tekemiseen vaadittavaa koulutusta. Höpöhöpö-jutut on syytäkin vesittää.

Vierailija
6/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuonne Hesariin kommentin, jossa mainitsin siitä, että puolisoaan hakannut, pettänyt ja alistanut, ulospäin hurmaava henkilö todennäköisesti on narsisti, vaikka virallista diagnoosia ei olekaan. KOMMENTTIA EI JULKAISTU!

Onko Hesarista tulossa lassukkamedia?

Vierailija
7/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:25"]

Ei mun exä ole narsisti, muuten vaan hakkas, raiskas ja petti minua viiden muun naisen kanssa meidän alle 2kk kestäneen suhteen aikana :) Olen vain vittuuntunut erosta tms, eiks niin?

[/quote]

Asia on nyt niin että narsismi ei selitä kaikkea kusipäisyyttä. Usein persoona yhdistettynä Muihinkin mielenterveysongelmiin voi aihettaa pahoinpitelevän, raiskaavan, pettävän, valehtelevan mitä lie puolison. Eli todellisuudessa takana saattaa olla joku muu persoonanhäiriö joka ilmenee kyseisellä henkilöllä edellä mainitusti. Narsismi on vain tietynlaista "paskamaisuutta", mutta harmaalla on monta sävyä.

Vierailija
8/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:58"]

Miksiköhän toimittaja ottaa esimerkiksi naiset, kai luonnehäiriöt on tasan sukupuolten välillä: "Todennäköisesti tänäänkin jossain joku, todennäköisesti nainen, väittää jonkun, todennäköisesti puolisonsa tai ex-puolisonsa, olevan narsisti."

[/quote]

Minä en ole koskaan kuullut kenenkään miehen sanovan ketään narsistiksi. Naiset sitä hokee joka välissä. 

[/quote]

Minä olen kuullut. Ko. naisen itsekin tuntevana yhdyn kyllä tämän miehen käsitykseen. Aito narsisti.

totta kyllä, että naiset taitavat käyttää narsisti-määritelmää huomattavasti enemmän ja aivan liian usein sitä käytetään liian kevein perustein, joten jonkinlaisen inflaation tuo määritelmä on kyllä kärsinyt.

Vierailija
9/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 300 oppillaan koulussa on ollut 1-2% narsisteja, heitä on voinut olla siis 3-6 kpl. Jos näillä narsisteilla on ollut uhreinaan vaikka 20 ihmistä per narsisti, voidaan laskea, että jopa 120 oppilasta voi sanoa joutuneensa narsistin uhriksi tai tunteneensa lähemmin narsistin.Jos yksi näistä narsisteista on peräti opettaja on hänellä ollut uhreinaan jopa vielä enemmän. Joten on melko todennäköisestä, että olet jo kouluaikanasi tutustunut sellaiseen. Narsisteilla on paljon hovia ympärillä, eikä miesnarsisteilta puutu koskaan tyttöystävä. Joten tuo 20 voi olla jopa alakanttiin.
Mielestäni on siis jopa todennäköistä, että se kusipää exä, jolla on ollut paljon naisia on narsisti. Mitä enemmän poikaystäviä, srn todennäköisempää, että ainakin yksi on heistä ollut narsisti.

Vierailija
10/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet ovat tässä luonnehäiriössä enemmän edustettuina kuin naiset, tosin voi olla että sen takia kun naiset harvemmin jäävät rikoksistaan kiinni. Ja mitä tulee siihen, että uhrit eivät saisi leimata ketään luonnehäiröiseksi niin patologinen narsismi kyllä diagnosoidaan nimenomaan myös uhrien kertomusten perusteella. Ilman niitä kuva ei ole täydellinen. Ja kun sairauden tunto puuttuu niin harva saa diagnoosia ennen kuin vankilassa, harva sielläkään.

Pahoin narsistinen nainen saa kuitenkin perheissä vielä enemmän tuhoa aikaan kuin mies, koska hän  käyttää lapsiaan narsistisen toisen asemassa, mikä on lapsen psyykelle myrkkyä. Eron jälkeen narsisti pelaa lapsen isän pois kuviosta, jolloin lapsi jää täysin hänen armoilleen. Narsisteilahan on usein lapsia monen eri kumppanin kanssa, olivatpa miehiä tai naisia.

Vierailija
11/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko kopioida artikkelin, en saa auki.

Vierailija
12/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän toimittaja ottaa esimerkiksi naiset, kai luonnehäiriöt on tasan sukupuolten välillä: "Todennäköisesti tänäänkin jossain joku, todennäköisesti nainen, väittää jonkun, todennäköisesti puolisonsa tai ex-puolisonsa, olevan narsisti."

Vierailija
13/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi kirjoitus kertoo vain sen ettei kirjoittajalla ole mitään käsitystä siitä, miten kauheita ihmisiä on olemassa.

Vierailija
14/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun exä ole narsisti, muuten vaan hakkas, raiskas ja petti minua viiden muun naisen kanssa meidän alle 2kk kestäneen suhteen aikana :) Olen vain vittuuntunut erosta tms, eiks niin?

Vierailija
15/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mun ex aviomies ollut narsisti. Raiskasi,petti, laati sääntöjä siitä kenen kanssa sain olla ja kauanko, vanhat hyvät ystävät piti jättää koska ne ei ollu hyvää statusta insinöörin vaimolle,talo piti olla sellainen että muut olisivat kateellisia, puhui pahaa kaikesta muista..

Vierailija
16/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä en ole koskaan kuullut kenenkään miehen sanovan ketään narsistiksi. Naiset sitä hokee joka välissä. 

Vierailija
17/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:01"]

[/quote]

[/quote]Minä olen.

Vierailija
18/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:04"]

[/quote]Minä uskon että ne ihmiset jotka ovat oikeasti olleet tavalla tai toisella läheisesti tekemisissä narsistin kanssa tietävät sen kyllä. Kurjaa on että termi vesitetään, samalla vähätellään heitä jotka ovat ko ihmisistä oikeasti kärsineet.

Vierailija
19/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää sellaista kun sanotaan että narsismia hoetaan joka paikassa ja oikeasti narsismi on tosi tosi harvinaista. Tuollaisella ihmisellä ei ole minkään näköistä suhteellisuuden tajua. On äärimmäisen noloa jos sanoja on vielä mies, koska heillähän on kuulema järkeä ja älyä vaikka muille jakaa.

PERUSTELUNI: Ette ymmärrä prosenteista vittuakaan. Jos narsisteja on 1-2% se tarkoittaa että joka viideskymmenes tai vähintään joka sadas on tuollainen äärimulkkuihminen. Sitten on vielä monta monta likimain narsistia lisäksi.

Tajuaako tuollainen viisas ja fiksu älykkö mies, mitä tämä käytännössä meinaa?
Se meinaa sitä että jokainen ihminen on aivan varmasti ollut tekemisissä narsistin kanssa.
Jokainen tuntee narsistin, voidaan pikemminkin sanoa.
Se että Kaikki ja Jokainen käyttävät nyt tuota narsisti sanaa Joka paikassa ja Aina, on harhaa. Kaikki eivät nillitä joka paikassa että exäni oli narsisti.

Jos nyt törmäätkin netissä tai lehdessä kirjoitukseen narsismista, se ei tarkoita että Kaikki valittavat olevansa uhreja. Itse koet muutamat kirjoitukset liiallisina, etkä osaa suhteuttaa niitä muiden kirjoituksien määrään.

Suurin osa narsistin uhreista ei kirjoittele ja huutele asiasta yhtään minnekään mediaan.
Jos olet tuollainen suunnattoman älykäs mies, jonka mielestä narsismi on hyvin harvinaista ja siitä turhaan itketään.
Laskepa tai pyydä äitiäsi laskemaan, kuinka paljon niitä narsistin uhreja voisi suurinpiirtein olla olemassa, jos lähdetään siitä faktasta, että tuskimpa yhdelläkään narsistilla on vain se yksi uhri.
Laske tämän jälkeen kuinka paljon kirjoituksia netissä ja lehdissä asiasta on, ja suhteuta se niiden uhrien määrään.
Tule sen jälkeen sanomaan että exäsi ei varmaankaan ole narsisti vaikka niin sanot, koska olet nainen, ja naiset ovat tyhmiä ja eivät osaa katsoa peiliin, heikkouttaan, kun eivät kestä eroa.

Ainiin, yksi juttu vielä: Haista paska.
Ja toinen olennainen seikka: en ole narsistin uhri.
Kolmas juttu: Et osaa varmaan laskea, niin laskutoimitukseen voin vinkkinä heittää että uhreja on erittäin todennäköisesti Suomessakin jopa miljoona. Kaikki eivät ole äärimmäisen riekaleisia ja tuhoutuneita tapauksia.

Vierailija
20/23 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kappalejaot koneella. Pahoittelen etteivät ne tuohon jostain syystä ilmaantuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän