Miehelläni alkava muistisairaus, jonka huomaan vain minä, koska asun hänen kanssaan. Voinko jättää miehen nyt, ettei tarvitse hoitaa?
Mies on jo vuoden ajan unohdellut kännykkänsä, avaimensa eikä muista, mitä 10 min sitten puhuttiin. Tulee toimeen rutiinijutuissa, mutta ei hallitse uusia tilanteita.
En haluaisi hoitaa muistisairasta. Jos jätän miehen nyt, pääsen pälkähästä, koska epäilen, että selviäisi vielä 1-2 vuotta yksin. Lapset asuvat todella kaukana, heistä ei ole apua.
Olen todella väsynyt. Haluaisin olla itsekäs. Onko minulla siihen oikeutta?
En rakasta miestäni, ollaan yhdessä vain tavan vuoksi. Miehellä varmaan sama, ainakin selväjärkisinä hetkinä.
Kommentit (44)
Tottakai. Samasta syystä jätin vaimoni keväällä. Huolehtikoon muut vuorostaan.
Voit jättää. Turha tuhlata omaa loppuelämäänsä ihmisen hoitajana, jota ei edes rakasta.
En todellakaan hoitaisi muistisairasta miestä, ulos luukusta vaan jonnekin osastolle muistinsa kanssa. Ei kiinnostaisi pätkän vertaa. Minulla olisi paljon tärkeämpää tekemistä kuin ripustautua johonkin rätin asemessa olevaan mieheen. KIITOS EI !
Niin kalsea oli viestisi, että parempi kun jätät. Joskushan on ollut jopa casejä, joissa omaishoitaja surmaa puolisonsa ja itsensä, koska ei jaksa enää hoitaa.
Kylläpä sun miehellä on tänään paljon ongelmia.
Jätä. Sinulla on oikeus elää elämääsi, sinulla ei ole velvollisuutta olla hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko ponnistelit provoa varten?
Kunpa provoaisin. ap
Kuka miehiä ylipäänsä viitsii HOITAA, siis millään muotoa ?
Miehesi ei tartte noin itsekästä ihmistä vierelleen. Hyi että!
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan hoitaisi muistisairasta miestä, ulos luukusta vaan jonnekin osastolle muistinsa kanssa. Ei kiinnostaisi pätkän vertaa. Minulla olisi paljon tärkeämpää tekemistä kuin ripustautua johonkin rätin asemessa olevaan mieheen. KIITOS EI !
Ei sulla mitään miestä olekaan, ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Sparrasim vähän tekoälyn kanssa, ehkä 15 min kaikkiaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jätä. Sinulla on oikeus elää elämääsi, sinulla ei ole velvollisuutta olla hoitaja.
Mutta miehillä on velvollisuus tarttua aseisiin ja puolustaa naisia omalla hengellään, kun tarve tulee. Naisilla ei oikeastaan juuri velvollisuuksia olekaan.
Jätät sitten hänet lastesi riesaksi?
Ap:n kuvailema tapaus kuulostaa enempikin hajamieliseltä professorilta kuin muistisairaalta. ;D Nyt tarkkuutta peliin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa provoaisin. ap
Olet tietenkin käynyt miehen tukena geriatrilla ja mies on saanut lääkityksen ja hoito-ohjeita?
Joskus tuli dokumentti aivovamman saaneista ihmisistä. Ei osanneet olla perheensä kanssa enää ollenkaan, osalla pieniä lapsia. Kyllä se entinen elämä loppuu siinä vaiheessa, kun aivot menee joutokäynnille.
Jätä yhteiskunnan hoteisiin. Kyllä sille jostain paikka löytyy kun ei enää pärjää kotona eikä ole omaisia.