Värillisiä piilareita käyttävä kaveri ärsyttää
Ystävälläni on oikeasti sellaiset tyypillisen suomalaisen ei-minkäänväriset silmät, mutta käyttää sellaisia orvokinsinisiä värilinssejä. Joka paikassa aina ihmiset ihastelevat hänen silmienväriään, eikä kaveri koskaan sano kenellekään käyttävänsä piilareita. Argh, kun ärsyttää! Seuraavalle ihastelijalle aion kertoa, että ne ovat oikeasti linssit, eivätkä oma silmien väri.
Kommentit (32)
Ja sua siis ärsyttää se, et ihmiset ihastelee ystäväsi silmiä, eikä sinun. OK.
No pitäähän siinä olla vähän itsetunnossa vikaa jos ei viitsi sanoa että on piilarit. Ärsyttäis ehkä itseäkin, vaikka tälleen luettuna kuulostaa typerältä :D ärsyttäis mua jos joku väittäis ettei värjää hiuksiaan vaikka hiukset on kiiltävän kirkkaanpunaiset.
Mua taas huvittaa lähinnä tommoset :D kerää kehuja jostai tekojutuista. Esim irtoripset, hiustenpidennykset, silikonit. "siiis ääh noi sun ripset on niin ihanat, mäki haluuut!" - no meneppä kuule ostamaan, niitä myydään kaupassa. "ihanan pitkät hiukset sulla aaaaah!" - no kuule niitäkin saa kaupasta niin meneppä ostamaan samallaiset. "hitto ku oot noin seksikäs, noi sun tissis on niin ihanat, voi kumpa mullakin oisi tollaset!" - no senkus säästät rahaa ja meet hankkimaa ne kumitissit. Joo mua huvittaa tekopyhät ihmiset. Aitous on parasta <3
Vieläkö käytetään värillisiä piilareita? Itse käytin 90-luvulla vihreitä piilareita. Kävin 90-luvulla myös silmien laserleikksuksessa ja sen jälkeen en piilareita tai silmälaseja ole käyttänytkään.
Mahtaisikohan ikänäköön olla värillisiä piilareita? Niitä voisinkin alkaa jossain vaiheessa käyttämään.
Kyllä minusta on outoa, jos ihminen esim. käyttää väripiilareita ja väittää väriä aidoksi. Huono itsetunto?
Suurin osa varmasti tajuaa, että ovat piilarit ja sitten on se pieni osa, jotka eivät tajua ja kehuvat.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:50"]
Mua taas huvittaa lähinnä tommoset :D kerää kehuja jostai tekojutuista. Esim irtoripset, hiustenpidennykset, silikonit. "siiis ääh noi sun ripset on niin ihanat, mäki haluuut!" - no meneppä kuule ostamaan, niitä myydään kaupassa. "ihanan pitkät hiukset sulla aaaaah!" - no kuule niitäkin saa kaupasta niin meneppä ostamaan samallaiset. "hitto ku oot noin seksikäs, noi sun tissis on niin ihanat, voi kumpa mullakin oisi tollaset!" - no senkus säästät rahaa ja meet hankkimaa ne kumitissit. Joo mua huvittaa tekopyhät ihmiset. Aitous on parasta <3
[/quote]
Sinä säälität minua. Hirveä poru ja parku muiden asioista. Jos aitous on sinua, siinä ei ole mitään tavoiteltavaa.
Tai jospa vaan ostaisit itsekin kivan väriset linssit, niin ei tarvii valittaa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:04"]Tai jospa vaan ostaisit itsekin kivan väriset linssit, niin ei tarvii valittaa.
[/quote]
Tarkalleen näin.
Jos kehuja ei kysy että onko sul piilarit vaan kehaisee vaan, niin miksi sitä pitäisikään alkaa selostamaan että käyttää piilareita ja päläpälä, kiittää kauniisti kehuista ja sillä selkee.
Jos käyttäisin itse värillisiä linssejä, kertoisin kyllä ihastelijoille, että kysessä on linssit. kaveri ei tee tätä koskaan, myhäilee vaan, että "no kiitos kiitos, ne nyt on vaan tollaiset". ap.
"Hyvä peppu sun kaverilla" "ei oikeasti ole vaan farkkujen alla sillä on kauheesti selluliittia ja rokotuslommot ja syntymämerkkikin vielä oikeassa kankussa".
Väripiilarit on vähän pelottavan näkösiä, kun niissä pupillit näyttää niin pieniltä. Ja ne ovat aina luonnottoman väriset. Ihminen näyttää ihan avaruusoliolta tai joltain demonilta ne päässä.
Miinustin aloituksen, mutta kun luin että ystäväsi ei kerro kehujilleen käyttävänsä piilareita niin onhan tuo tosi ärsyttävää. Ei ehkä First world problem mutta ärsyttävää silti.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:16"]Väripiilarit on vähän pelottavan näkösiä, kun niissä pupillit näyttää niin pieniltä. Ja ne ovat aina luonnottoman väriset. Ihminen näyttää ihan avaruusoliolta tai joltain demonilta ne päässä.
[/quote]
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa, että näyttäisivät aina luonnottomilta. Väri tulee valita niin, että se sopii omaan silmien väriin. Toki asiakas saa "luonnottoman" värisetkin piilarit, jos ehdottomasti haluaa. Itse en sellaisia suosittele..
t. optikko
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:50"]
[/quote]
Sinä säälität minua. Hirveä poru ja parku muiden asioista. Jos aitous on sinua, siinä ei ole mitään tavoiteltavaa.
[/quote]
Ai säälittävää kun joku uskaltaa olla ihan oma itsensä niillä silmillä, hiuksilla ja tisseillä, jotka hänellä nyt sattuu olemaan?
Mullakin on värilliset piilarit enkä ole koskaan ajatellut, että mun pitäisi kertoa jollekin niistä :) En kyllä asiaa mitenkään peittelekään. Ap kuulostat että sulla on huono itsetunto.
No voi nyyhkisnyyh että kaveri saa kehuja. Kateus vie piilaritkin silmistä.