Muita jotka eivät nuku samassa huoneessa miehen kanssa?
Hämmentävää, miten niin monien mielestä jotenkin kuuluu tai on lähes PAKKO nukkua kumppanin kanssa samassa sängyssä. Muuttaessamme yhteen otimme varta vasten kolmion, että saisimme omat makuuhuoneet. Miehen kuorsaus on aivan jäätävää ja olen päättänyt, että samassa huoneessa en enää nuku. On ihana nukkua rauhassa ilman, että joku hytkyttää sänkyä pyöriessään ja ääntelehtii kuin katupora korvan juuressa.
Kommentit (30)
Pitäis siis olla 2-3 kunnollista sänkyä talossa, ei ihan pieneen asuntoon ainakaan mahdu. Kummallekin omat ja sitten vielä mahdollisesti vierashuoneessa yksi, jos tulee vieraita eikä pariskunta voi tuolloinkaan nukkua vierekkäin.
Mä oon kärsinyt miehen kuorsauksesta, mutta yritän kestää sen korvatulppien avulla, koska en halua maata vierashuoneen patjalla pysyvästi. Toista kunnollista sänkyä meille ei sujuvasti mahdu. Vaikeaa on. Jossain vaiheessa kyllä huomasin patjalla nukkuessa, että tuli etääntynyt olo miehestä. Se johtui osittain myös siitä, että hän sai jäädä nukkumaan siihen oikeaan sänkyyn, josta "ajoi" mut pois.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:49"]Minusta kans parisuhteessa läheisyys on tärkeää- en voi kuvitellakaan ett eri huoneissa tai sängyssä nukuttais. Sylikkäin nukuttu yli 20 v.
[/quote]
Meillä läheisyys ei rajoitu vain makuuhuoneeseen. 15 vuotta nukuttu erillään ja hyvin menee.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:27"]
Henkilökohtaisesti mua ihmetyttää tollanen järjestely, jätetään pois se, mitä suurinosa sinkkuna kaipaa eniten :D mun mielestä päivän paras kohta on kun pääsee sänkyyn rakkaan viereen rentoutumaan <3
[/quote]
Niin sun mielestä. Mun mielestä taas on mahdotonta nukkua jos joku on ihossa kiinni, siitä on rentoutuminen kaukana. Ja ihan vihoviimeinen keksintö on tuplapeitto.
Ei nukuta siitä syystä että ukko on alkoholisti.
Meillä kans eri huoneissa nukutaan, ei tulisi muute mitään. En ymmärrä että pienet lapset laitetaan omiin huoneisiinsa nukkumaan ja sitten aikuisten pitäisi nukkua vierekkäin ja samassa huoneessa.....
Henkilökohtaisesti mua ihmetyttää tollanen järjestely, jätetään pois se, mitä suurinosa sinkkuna kaipaa eniten :D mun mielestä päivän paras kohta on kun pääsee sänkyyn rakkaan viereen rentoutumaan <3
[/quote]
Kiva, että teillä on romanttisen hyvä olla noin. Toivottavasti tunne säilyy! :)
Minulla yhteiseloa 30 vuotta kumppanin kanssa. Erillään nukkumisen ei tarvitse merkitä selibaattia. Ajan myötä tuo alituinen kylki kyljessä kiehnaaminen vaan alkaa tuntua ahdistavalta. Meitä kun on niin montaa ihmistyyppiä.
Mies kuorsaa kuin sirkkeli, ja tarvitsee 4-6 tunnin yöunet. Minä olen kakarasta saakka tarvinnut 8-10 tuntia yössä, muuten olen ihan out kaikesta, vaikka olen täysin terve. Täällä alkaa kahvin käry leijua ilmassa jo klo 6, kun itse vasta olen makeimmassa unessa, miksi minun pitäisi silloin herätä kolinaan ja liikehdintään? En edes juo kahvia ikinä. On todella ihanaa mennä omaan sänkyynsä ja katsella mieleistään tv-ohjelmaa, eli rikossarjoja, kun mies samalla katselee jotain Emmerdalehömppää.
Yhdessä kyllä katsellaan "älykkäämpiäkin" ja ajankohtaisia ohjelmia. Keskenään voi olla niin monella tavalla, ja ennemmin mä olen ukon kanssa valveilla yhdessä, kuin tajuttomana unessa. Liikuntaharrastuskin yhdistää. Nykysin myös teemme safkaa porukassa.
Nukuttiin samassa sängyssä ennen lasten syntymää. Toisen lapsen jälkeen minä nukuin vauvan kanssa eri huoneessa. Vauva oli levoton nukkuja ja valvotti yöt. kolmannen ja neljännen lapsen vauva-aikana nukuin eri huoneessa vauvan kanssa Näin varmaan kymmenen vuotta. Nyt lapset jo isoja, ja taas nukutaan samassa sängyssä.Mutta jos toisella vaikka paha yskä ja yskii yökaudet, niin nukkuu eri huoneessa, että toinen saa nukkua. Aina tilanteen mukaan.
Oltu yhdessä yli 30v , ja nykyään nukutaan eri huoneissa jopa eri kerroksissa. Minulla ollut aina, jos ei muita niin super hyvät unenlahjat, vaimolla ei, lisäksi meillä on aika erilainen unirytmi. Vaimo nukkuu paremmin kun minä en "häiriköi" järjestely toimii hienosti, eikä sillä ole ollut muuta kuin positiivisia vaikutuksia suhteeseemme. Mukavampaa on kun aamulla viereen hiippailee yönsä hyvin nukkunut, kuin niska jumissa ja pää jo aamusta kipeänä oleva huonosti nukkunut vaimo.
Meilläkin nukutaan eri huoneissa, syynä ei kylläkään ole toisen osapuolen kuorsaus, vaan se, että minä haluan nukkua viileässä (17 asteessa), kun taas mieheni tarvitsee lämpimän makuuhuoneen.
Heh:) Hyvin kirjoitettu. Mekään ei voida nukkua samassa huoneessa. Näin on ollut jo yli 10 vuotta. En näe tässä mitään ongelmaa, parisuhteemme kukoistaa ihan yhtä hyvin kuin kenellä tahansa muulla.
vuosi ollaan nukuttu erillään,mulla on unihäiriöitä ja mies kuorsaa tolkuttomasti,en enää jaksanut niillä 2h yöunilla mitä sain hyvässä lykyssä nukuttua :( nyt ollan taas treenattu yhdessä nukkumista,mutta kyllä se vaikeaa on (meillä yhteisiä vuosia 22v takana)
Minä en nuku edes samassa maassa suurimman osan ajasta. :) Kun ollaan yhdessä nukutaan kyllä samassa sängyssä.
Ei mekään nukuta. Kaikin puolin parempi järjestely näin, minä nukun toisen lapsen kanssa ja mies toisen. Kuorsaa ja vinkuu unissaan. Lisäksi tunkee 100kg painavan jalkansa tai kätensä päälleni unissaan. Kerran oli ottanut pakarastani kiinni tietämättään. Haluan nukkua rauhassa :)
Tunnen kolme perhettä, jossa tämä käytäntö. Kaikki alle 40-vuotiaita. Alkuun pidin tuota lopun alkuna. Jotenkin mielsin hirveän vahvasti että aviopari nukkuu samassa sängyssä jos mitään seksielämää on. Ainakin näillä mun tuntemilla pareilla on tuo järjestely kyllä seksielämääkin piristynänyt kummasti. Kaikki ovat onnellisempia kun saavat nukuttua.
Henkilökohtaisesti mua ihmetyttää tollanen järjestely, jätetään pois se, mitä suurinosa sinkkuna kaipaa eniten :D
mun mielestä päivän paras kohta on kun pääsee sänkyyn rakkaan viereen rentoutumaan <3
Se on jännä miten monilla on käsitys tuota "lopun alusta" jos kuulevat parin nukkuvan erikseen. :) Meillä ei olla koskaan nukuttu yhdessä lukuunottamatta niitä harvoja kertoja, kun alussa yritin nukkua miehen vieressä. Meillä lopun alkua olisi se, että olisi pakko nukkua miehen vieressä. Menisi varmaan mielenterveys.
Ap
Me nukuttiin alussa yhdessä. Lasten tulon jälkeen siirryttiin pikkuhiljaa omiin sänkyihin. Ja nyt hän kuorsaa niin että en vaan pystyisi enää nukkumaan vieressä. Meillä unirytmikin niin erilainen ja olen herkkäuninen. OMAT SÄNGYT on ihan ok :)
[/quote]Ymmärtäisit kenties sitten kun olet valvonut vuosia kuorsaavan puolisosi vieressä:)
Kuten joku sanoikin seksielämä on aivan ihanaa ja muukin yhteiselo kun saa nukkua rauhassa.
Miten eri huoneissa nukkuminen romuttaisi seksielämän? meillä ainakin ollaan hyvin aktiivisesti valvetilassa seksiä harrastettaessa. Hyvät yöunet ovat mielestäni omaan hyvinvointiin satsaamista ja toki myös puolison, jos itse aiheuttaa häiriötä toiselle.
Minusta kans parisuhteessa läheisyys on tärkeää- en voi kuvitellakaan ett eri huoneissa tai sängyssä nukuttais. Sylikkäin nukuttu yli 20 v.