Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkos tästä jo puhuttu? Isä piti äitinsä hylkäämän vammaisen lapsen?

Vierailija
08.02.2015 |

http://www.iltalehti.fi/fiidifi/2015020619156488_fd.shtml

Mitäs mieltä olette tästä. Musta tottakai hienoa isältä mutta oliskohan päässyt uutisiin jos isä olisi hylännyt down-syndroomaisen lapsen ja äiti olisi jäänyt kasvattamaan häntä? Musta isä toimi ehdottomasti rohkeasti mutta mielestäni tuollainen toiminta pitäisi olla odotusarvo.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:26"]

Itse en pitäisi vammaista lasta. En kestäisi katsoa kun lapsi kärsii kun tässä maailmassa pidetään kaikki väkisin hengissä vaikka jossain tapauksissa olisi helpompi päästää menemään

[/quote]

Mihin lapsen laittaisit?

Vierailija
2/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:26"]

Itse en pitäisi vammaista lasta. En kestäisi katsoa kun lapsi kärsii kun tässä maailmassa pidetään kaikki väkisin hengissä vaikka jossain tapauksissa olisi helpompi päästää menemään

[/quote]

Mihin lapsen laittaisit?
[/quote]
Antaisin pois tai sitten vaikeasti vammaisen kohdalla saattaisi kätkytkuolema yllättää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:55"]

Tästä oli toinenkin ketju, ja sekin ylläri ylläri, eteni aivan samalla tavalla.

http://www.vauva.fi/keskustelu/4387843/ketju/down_lapsen_pitaminen

Joku hapannaama ehti ensimmäisessäkin ketjussa ahdistumaan siitä, että isiä ihaillaan eri tavalla kuin äitejä. Sen jälkeen joku sielläkin riensi taivastelemaan rahankeräyksestä. Loppuketju mentiinkin sitten vammaisten tappajien viestejä lukiessa.

[/quote]

Minä kirjoitin tuossa ketjussa näin:

"Tuosta tapauksesta on aika turha puhua sen vuoksi, että saatavilla on vain yhden osapuolen versio. Olen lukenut kolme eri tiedotusvälineen juttua tuosta, mutta pariskunnan aiempi elämä ja suunnitelmat ovat täysin tuntemattomat, samoin on avioeron oikea syy - onko nainen ollut erovalmis jo aiemmin ja mistä syystä vai olisiko ero jopa yhdessä juonittu juttu?

Minun kyyninen mieleni näkee tuossa melko epätasa-arvoisesta kulttuurista kotoisin olevan miehen, joka on keksinyt loistavan tavan ansaita reilusti rahaa. Itse hän ei lapsen hoitajaksi rupea, vaan on viemässä sen Uuteen Seelantiin sukulaisten hoiviin. Rahaa on juuri tällä hetkellä koossa 456000 dollaria. Lehdistölle voi puhua pehmeitä ja rahaa sataa sitäkin enemmän.

Joku tutkiva journalisti voisi parin vuoden kuluttua käydä vilkaisemassa, mitä herra on rahoilla tehnyt ja mitä lapselle kuuluu."

Mikä tuossa on taivastelua? Jos ihmisten mieleen tosiaan tulee ensimmäisenä se, että vanhemman sukupuoli on tässä erittäin tärkeässä asemassa ja että isä on tehnyt jo puoli miljoonaa dollaria nyyhkytarinallaan, miksi sinun mielestäsi he ovat väärässä? Olisiko pitänyt jättää sanomatta koko mielipide vai olisiko pitänyt vain ihastella, jottei kenellekään tule paha mieli?

Vierailija
4/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:16"]

Jännää että vammainen lapsi hylkäsi äitinsä.

[/quote]

Eihän se lapsi äitiänsä hylännyt, vaan (ketjun otsikon mukaan) isä piti äitinsä (siis tämän isän äidin) hylkäämän lapsen, siis ilmeisesti oman sisaruksensa (insestin tulos?).

Vierailija
5/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]:D

Vierailija
6/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:26"]

[/quote]

Mihin lapsen laittaisit?
[/quote]
Antaisin pois tai sitten vaikeasti vammaisen kohdalla saattaisi kätkytkuolema yllättää
[/quote]
Taas näitä itsekkeitä äitejä jotka pitää lapsen hengissä väkisin vaikka lapsi kärsisi koko elämänsä

Vierailija
7/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuossa tapauksessa sanamuoto olisi "äitinsä hyljänneen".

Vierailija
8/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletusarvo :D

-ap

Vierailija
9/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla se varmaan päätynyt samalla tavalla uutisiin, jos äippä ois kerännyt rahaa säälitarinalla. Yksin vastasyntyneen vammaisen lapsen kanssa vieraassa maassa ilman rahaa ja työtä.

Vierailija
10/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin saman jutun, tosi hyvä että edes toinen vanhemmista kantaa vastuun.

Kulttuurijuttu myös, 40-50 vuotta sitten meilläkin jätettiin vammaiset lapset usein laitokseen ihan synnytyslaitokselta.

Ja pakko sanoa ettei vammaisten lasten äideille järjestetä maailman laajuisia keräyksiä kun huolehtivat omista lapsistaan vaikka puoliso vaihtaisikin helpompaan elämään.

Vierailija
11/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jep. Teki mieli kommentoida facebookissa kaikille "hieno isä, noin se pittää ollakkin! Arvostan kyllä paljon! Ilkeä äiti inhottava hylkääjä!!2" -kommentoijille että haloo nyt. Ei tosiaan ois ylittänyt uutiskynnystä jos ois ollut toisinpäin. Johan ne miehet jättää vaimot ja lapset vaikkei mitään vammaisuutta olisi. Ja kyllä itse luen tuon hylkääjä-äidin puolustukseksi sen, että tulee kulttuurista jossa vammaisia ei suvaita ja niiden uskotaan häpäisevän suku. Tottakai ehdottoman väärin silti, mutta kyllä tuossa on asenteet syvällä kulttuurissa ja niitä asenteita pitäisi muokata ihan yleisesti. Nainen oli jostain Ukrainasta ja mies muualta, Uudesta-Seelannista?

Vierailija
12/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:59"]

Olla se varmaan päätynyt samalla tavalla uutisiin, jos äippä ois kerännyt rahaa säälitarinalla. Yksin vastasyntyneen vammaisen lapsen kanssa vieraassa maassa ilman rahaa ja työtä.

[/quote]

Köyhille syntyy kymmeniä tuhansia vammaisia lapsia eri puolilla maailmaa, harva äiti ylittää uutiskynnystä.

Vierailija
13/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin kannattaa suhtautua varauksella tällaisiin keräyksiin. Voipi olla, että koko lasta ei ole edes olemassa. Ja toisekseen, uutiskynnys ei olisi ylittynyt, jos asetelma olisi toisinpäin.

Vierailija
15/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä pitääkin valittaa. Voi vittu nyt taas.

Vierailija
16/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:26"]Itse en pitäisi vammaista lasta. En kestäisi katsoa kun lapsi kärsii kun tässä maailmassa pidetään kaikki väkisin hengissä vaikka jossain tapauksissa olisi helpompi päästää menemään
[/quote]

No, pitäiskö sille laittaa nappi otsaan synnärillä?

Vierailija
18/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on kaksi puolta.

http://www.buzzfeed.com/hannahjewell/mother-denies-abandoning-her-child-with-down-syndrome#.jsw76aovG

Mun mielestä toi koko juttu vähän haiskahtaa, veikkaan ettei kummallakaan vanhemmalla oo ihan puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija
19/21 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli toinenkin ketju, ja sekin ylläri ylläri, eteni aivan samalla tavalla.

http://www.vauva.fi/keskustelu/4387843/ketju/down_lapsen_pitaminen

Joku hapannaama ehti ensimmäisessäkin ketjussa ahdistumaan siitä, että isiä ihaillaan eri tavalla kuin äitejä. Sen jälkeen joku sielläkin riensi taivastelemaan rahankeräyksestä. Loppuketju mentiinkin sitten vammaisten tappajien viestejä lukiessa.

Vierailija
20/21 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille syntyy kymmeniä tuhansia vammaisia lapsia eri puolilla maailmaa, harva äiti ylittää uutiskynnystä