Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Down-lapsen pitäminen

Vierailija
07.02.2015 |

Pitäisittekö te saamanne down-lapsen uutisen isän tavoin, vai ottaisitteko isästä eron ja luopuisitte lapsesta kuten uutisen äiti? Minusta äidin reaktio on vähän raju.

http://www.foxnews.com/health/2015/02/06/father-refuses-to-give-up-baby-with-down-syndrome/

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui siis Armeniassa, jossa aiheesta kertovien juttujen perusteella kukaan ei pidä vammaista lasta.

Vierailija
2/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ne , pilkkanaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:27"]

Tapahtui siis Armeniassa, jossa aiheesta kertovien juttujen perusteella kukaan ei pidä vammaista lasta.

[/quote]

En sinänsä kysynyt asuuko joku palstalaisista Armeniassa, vaan kysyin toimisitko kuten isä vai äiti tuossa tilanteessa? ap.

Vierailija
4/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty pitäisin. Lastaan ei saa jättää. Ei ikinä, minkälainen lapsonen sitten onkaan. Karsea äiti. :(

Vierailija
5/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä olisi hylännyt lapsen, ei kukaan olisi hehkuttanut urheaa ja vastuunsa kantavaa yh-äitiä. Kun isä jääkin yh:ksi, tehdää hänestä kansallinen sankari.

Vierailija
6/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tapauksesta on aika turha puhua sen vuoksi, että saatavilla on vain yhden osapuolen versio. Olen lukenut kolme eri tiedotusvälineen juttua tuosta, mutta pariskunnan aiempi elämä ja suunnitelmat ovat täysin tuntemattomat, samoin on avioeron oikea syy - onko nainen ollut erovalmis jo aiemmin ja mistä syystä vai olisiko ero jopa yhdessä juonittu juttu?

Minun kyyninen mieleni näkee tuossa melko epätasa-arvoisesta kulttuurista kotoisin olevan miehen, joka on keksinyt loistavan tavan ansaita reilusti rahaa. Itse hän ei lapsen hoitajaksi rupea, vaan on viemässä sen Uuteen Seelantiin sukulaisten hoiviin. Rahaa on juuri tällä hetkellä koossa 456000 dollaria. Lehdistölle voi puhua pehmeitä ja rahaa sataa sitäkin enemmän.

Joku tutkiva journalisti voisi parin vuoden kuluttua käydä vilkaisemassa, mitä herra on rahoilla tehnyt ja mitä lapselle kuuluu.

Vierailija
7/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri luin uutista ja otsikon perusteella mietin että typerää tuomita äiti -kaikilla ei ole tarvittavia kykyjä sairaan lapsen, jos aina terveenkään, hoitamiseen. Kuten vaikkapa itselläni nyt.

Jutun luettuani sitten mietin ettei äidin syyt tainneetkaan olla ihan sellaiset, tosin äiti vaikutti jutun perusteella niin idootilta että lapselle taatusti parempi näin.

Vierailija
8/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:45"]

Tuosta tapauksesta on aika turha puhua sen vuoksi, että saatavilla on vain yhden osapuolen versio. Olen lukenut kolme eri tiedotusvälineen juttua tuosta, mutta pariskunnan aiempi elämä ja suunnitelmat ovat täysin tuntemattomat, samoin on avioeron oikea syy - onko nainen ollut erovalmis jo aiemmin ja mistä syystä vai olisiko ero jopa yhdessä juonittu juttu?

Minun kyyninen mieleni näkee tuossa melko epätasa-arvoisesta kulttuurista kotoisin olevan miehen, joka on keksinyt loistavan tavan ansaita reilusti rahaa. Itse hän ei lapsen hoitajaksi rupea, vaan on viemässä sen Uuteen Seelantiin sukulaisten hoiviin. Rahaa on juuri tällä hetkellä koossa 456000 dollaria. Lehdistölle voi puhua pehmeitä ja rahaa sataa sitäkin enemmän.

Joku tutkiva journalisti voisi parin vuoden kuluttua käydä vilkaisemassa, mitä herra on rahoilla tehnyt ja mitä lapselle kuuluu.

[/quote]

Rahankeruu-pointti tosiaan herätti myös mussa ajatuksia, ja mietin että toivottavasti ihmiset nyt tajuavat jo lopettaa avustamisen.

8

Vierailija
9/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti en pitäisi, en halua vammaista lasta joka ei tule koskaan pärjäämään yksinään. Pitäkää miten kylmäsydämisenä tahansa... Sitä en kuitenkaan ole. Ja tekisin heti abortin jos saisin tiedon lapsen kehitysvammasta.

Vierailija
10/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on down-pikkuveli. Maailman ihanin persoona. Mä en osais kuvitella meidän perhettä ilman veljeäni. Se on tuonu meidän perheelle niin paljon iloa. Se on meille kaikille ihan älyttömän rakas. Joskus jotkut asiat vaan tuottaa ongelmia ja ei välttämättä tajua jotain asioita. Pikkuveljen Downin syndrooman takia ei voi vaan lähteä vaikka ulkomaille koko perheen kanssa, kun pitää miettiä että miten sitten pärjää sen kanssa siellä. Oon välillä miettiny että mistä asioista on joutunut luopumaan veljen takia, mutta sen jälkeen ajattelen että miten mä voin ajatella edes noin. En vaihtaisi häntä kyllä mihinkään ja oon kaikesta vaivasta ja huolesta huolimatta maailman onnellisin sisko kun pikkuveljeni on erilainen, mutta niin täydellinen meidän perheeseen. Meidän pikku ilopilleri on 10-vuotias. Itkiskelin tätä kirjoittaessani, hän on vaan niin tärkeä mulle <3 T: 16-vuotias.
Niin ja jos joskus saisin down-lapsen niin todellakin pitäisin hänet.

Vierailija
11/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi, miestänikään en jos olisi niin hullu että edes harkitsisi pitämistä.

Vierailija
12/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:25"]

Jos isä olisi hylännyt lapsen, ei kukaan olisi hehkuttanut urheaa ja vastuunsa kantavaa yh-äitiä. Kun isä jääkin yh:ksi, tehdää hänestä kansallinen sankari.

[/quote]

Niinpä koska sehän on itsestään selvää että äiti pysyy lapsen luona vaikka isä saattaakin hylätä perheensä. Siksi hehkutetaan koska on niin harvinainen tapaus. Joo hyvä mies mutta naurettava kohu tosiaan saatu aikaiseksi.

Vierailija
13/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:09"]Mulla on down-pikkuveli. Maailman ihanin persoona. Mä en osais kuvitella meidän perhettä ilman veljeäni. Se on tuonu meidän perheelle niin paljon iloa. Se on meille kaikille ihan älyttömän rakas. Joskus jotkut asiat vaan tuottaa ongelmia ja ei välttämättä tajua jotain asioita. Pikkuveljen Downin syndrooman takia ei voi vaan lähteä vaikka ulkomaille koko perheen kanssa, kun pitää miettiä että miten sitten pärjää sen kanssa siellä. Oon välillä miettiny että mistä asioista on joutunut luopumaan veljen takia, mutta sen jälkeen ajattelen että miten mä voin ajatella edes noin. En vaihtaisi häntä kyllä mihinkään ja oon kaikesta vaivasta ja huolesta huolimatta maailman onnellisin sisko kun pikkuveljeni on erilainen, mutta niin täydellinen meidän perheeseen. Meidän pikku ilopilleri on 10-vuotias. Itkiskelin tätä kirjoittaessani, hän on vaan niin tärkeä mulle <3 T: 16-vuotias.
Niin ja jos joskus saisin down-lapsen niin todellakin pitäisin hänet.
[/quote]

Tottakai. Ihana suhde teillä! olen tavannut monia todella valloittavia down aikuisia työssäni. Monet pärjää elämmässään oikein hyvin. Pitäisin tietenkin Down lapsen, mutta koittaisin antaa hänen itsenäistyä ja muuttaa pois kotoa tavalliseen aikaan.

Vierailija
14/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:56"]Luultavasti en pitäisi, en halua vammaista lasta joka ei tule koskaan pärjäämään yksinään. Pitäkää miten kylmäsydämisenä tahansa... Sitä en kuitenkaan ole. Ja tekisin heti abortin jos saisin tiedon lapsen kehitysvammasta.
[/quote]

Koska sinulla ei ole tietoa. Ei nykyisin enää vammaiset lapset asu Suomessa äitinsä nurkissa lopun ikää. Meillä on paljon mahdollisuuksia ja pyrkimys siihen, että vammainen saa mahdollisimman itsenäisen elämän aikusena

Vierailija
15/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut minullakaan kyllä kaukana oksennus, kun luin kommenttisi. Olet todella sairas, hyvinvointivaltion yksi tuntomerkki on se, että siellä pidetään huolta heikommista. Suomessa on paljon turhempaakin rahareikiä, esimerkiksi (elinkautis)vankien hyysääminen. Ja Down-ihminen ei välttämättä ole mikään täysin hoidettava, vaan monet käyvät töissäkin, meidän lähikaupassakin on yksi down-tyttö töissä ja on muuten ihanin työntekijä koko puljussa, aina iloinen ja todella hyvä asiakaspalvelija :)

Vierailija
16/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs down vihaajat tekisitte, jos teille syntyisi down-lapsi yllätyksenä?

Vierailija
17/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:45"]Mitäs down vihaajat tekisitte, jos teille syntyisi down-lapsi yllätyksenä?
[/quote] Antaisin pois. Aion kyllä tehdä kaikki mahdolliset kokeet ja seulat.

Vierailija
18/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:45"]Mitäs down vihaajat tekisitte, jos teille syntyisi down-lapsi yllätyksenä? [/quote] Antaisin pois. Aion kyllä tehdä kaikki mahdolliset kokeet ja seulat.

[/quote]

Ja jos tulisi vielä vaikeammin vammainen lapsi. Sellainen, jonka vamma ei tutkimuksissa näkyisi ja jonka oireet tulisivat näkyviin vasta muutaman vuoden kuluttua. Antaisit sittenkin hänet pois?

Vierailija
19/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:45"]Mitäs down vihaajat tekisitte, jos teille syntyisi down-lapsi yllätyksenä? [/quote] Antaisin pois. Aion kyllä tehdä kaikki mahdolliset kokeet ja seulat.

[/quote]

Ja jos tulisi vielä vaikeammin vammainen lapsi. Sellainen, jonka vamma ei tutkimuksissa näkyisi ja jonka oireet tulisivat näkyviin vasta muutaman vuoden kuluttua. Antaisit sittenkin hänet pois?
[/quote] No, eihän sitä ketään haluaisi. Soittaisin maihin missä eutanasia sallitaan että ottaako lapsen. Jos ei niin etsisin sille laitospaikan

Vierailija
20/62 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:54"]

[/quote]

[/quote] Tämä on jotenkin ärsyttävä argumentti. Miksi ei saisi tietoista vammaa estää, kun siihen on mahdollisuus? Riskien minimoimista. T:downinsa abortoinut ja sittemmin terveenkin lapsen vielä saanut