Miten saada hienhajusta vähemmän voimakas?
Oon kyllästynyt tähän kainaloiden hajuun :( Käytän Doven Maximum protection -antiperspiranttia ja silti haisee. Paitojen kainalokohdat haisevat hirveän tunkkaiselta jne.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 00:12"]
Tapa ne bakteerit kainaloistasi, jotka hajun aiheuttavat. Kastele molemmat kainalosi neoamiseptilla. Minulla pitää hajun poissa noin kaksi viikkoa kerrallaan.[/quote]
Mitä tuo neoamisepti on? AP
Oma resepti:
Suihku joka aamu, kainaloiden höyläys joka 4. päivä. Clarins/ Biothrem dödö puhtaalle iholle, puhdas paita ihoa vasten joka aamu (päällä oleva paita voi olla käytetty). Pese vaatteet hajustettomalla/sensitive pesuaineella väh. 40 astetta (huom. Villa yms herkemmät 30), rintaliivit käytössä 2 päivää ja pesuun (pesupussi 30-40).
urheillessa eri vaatteet ja materiaalit. Ulkomailla kuumassa voin hyvinkin käydä 3 x päivässä suihkussa.
mysteeri Aasiassa naiset eivät käytä dödöä.
NeoAmisept on apteekissa myytävää desinfiointiainetta.
Tärkein ohje: juo paljon vettä ja ole puhdas.
Tuo veden juominen on mainittu aika monta kertaa. Täytyy myöntää et mun pitäisi petrata siinä asiassa, en varmaan juo tarpeeks vettä päivittäin :/ AP
Miehenä joskus käytänyt jotain näitä, jos hionnut oikein pahasti.
http://www.perfumiere.com/collections/axe
Ja ei noikaan mitään huippu hyvän tuoksusia ole, mutta peittää kyllä tehokkaasti hienhajun.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 00:19"]
Oma resepti:
Suihku joka aamu, kainaloiden höyläys joka 4. päivä. Clarins/ Biothrem dödö puhtaalle iholle, puhdas paita ihoa vasten joka aamu (päällä oleva paita voi olla käytetty). Pese vaatteet hajustettomalla/sensitive pesuaineella väh. 40 astetta (huom. Villa yms herkemmät 30), rintaliivit käytössä 2 päivää ja pesuun (pesupussi 30-40).
urheillessa eri vaatteet ja materiaalit. Ulkomailla kuumassa voin hyvinkin käydä 3 x päivässä suihkussa.
mysteeri Aasiassa naiset eivät käytä dödöä.
[/quote]
http://en.wikipedia.org/wiki/Apocrine_sweat_gland
Siellä päin maailmaa ihmisillä on erilainen geenistö. Se vaikuttaa korvavahan koostumukseen ja hien haisevuuteen. Meillä Euroopassa joudutaan torjumaan niitä bakteereita, jotka saavat kainalohiessä olevat proteiinit hajoamaan pahanhajuisiksi yhdisteiksi. Siksi kainaloiden desinfiointi alkoholipitoisella aineella kuten esimerkiksi apteekista saatavalla Neo Amisept liuoksella toimii. Se tappaa kainalosta ne bakteerit, jotka tuottavat hiestä haluaineita. Puhdas hiki kun ei itsessään juurikaan haise.
Minulla pysyy haju poissa noin kaksi viikkoa käsittelyn jälkeen. Käyn ensin suihkussa ja pesen kainalot kunnolla, sitten kuivaan ja suihkuttelen tai käsin hieron kainalot märäksi neoamiseptilla. Samassa yhteydessä pitää vaihtaa paita, jotta hajua tuottavat bakteerit eivät pääsisi siirtyään suoraan takaisin kainalon kohdalta paidan kangasta.
Absolut Torr apteekista, toimii mulla loistavasti tuohon vaivaan.
Tapa ne bakteerit kainaloistasi, jotka hajun aiheuttavat. Kastele molemmat kainalosi neoamiseptilla. Minulla pitää hajun poissa noin kaksi viikkoa kerrallaan.