olen muuttamassa "pahamaineiselle" asuinalueelle. uskallanko ostaa hienon auton?
Alue on rauhoittunut ja kerrostalo johon muutan on rauhallinen (tulin katsomaan hetki sitten kämppää eikä 30min ole kuulunut mitään). Muutto on 1kk päästä mutta sijainnin takia olen ostamassa autoa. Kun katselin taöoyjtiön pihassa olevia autoja, ne oli jotain 90-luvun autoja, osa ruosteensyömiä. Itse olisin ostamassa 2000-2007 vuosimallista autoa (toyota tai mazda) niin onko se liian hieno joten se joutuu herkästi ilkivallan kohteeksi? Kannattaisko mun hankkia kanssa 90-luvun auto niin se ei erotu massasta?
Kommentit (29)
Oikeest, onko ihmiset näin tyhmiä??:'D
Fakta on se että mitä hienompi auto -> luullaan olevan varakas -> auton sisältö on arvokkaampi. Eli olet jäljillä.
Osta kallis mutta tavallisen auton näköinen.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:48"]Osta kallis mutta tavallisen auton näköinen.
[/quote]
Minkä näköinen on tavallisen näköinen? Olen katsonut Toyotoista corollia ja avensikseja Mazdoista 3 ja 6 malleja. Onko ne tavallisia?
Kyllä tuossa on perää... Meillä on vanhahko mersu, maksoi vain 15t€ eli ei mikään uusi ökyauto. On herättänyt kuitenkin köyhässä naapurustossa erityisen paljon tunteita (kateus? ärsytys?) Ja näinollen joutunut monta kertaa ilkivallan kohteeksi. Naapureiden mazdat sun muut "rottelot" saavat olla ihan rauhassa.
Vuoden 2007 Toyta? No, on tämä parempi kuin omat provoni.
Heheh, on sulla käsitys hienosta ja kalliista autosta :D
Jos sul on varaa kalliiseen auton, miks muutat johkin slummiin?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:04"]Jos sul on varaa kalliiseen auton, miks muutat johkin slummiin?
[/quote]
Rahat meni autoon? :-)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:01"]Heheh, on sulla käsitys hienosta ja kalliista autosta :D
[/quote]
Ei se nyt mikään uuden karhea bemari ole (vaikka sellainen olis siisti :) ) vaan mun taloudelliseen tilanteeseen joku 6000-10000 auto on jo hieno. Ja varsinkin kun vertaa alueen muihin autoihin, niin olisi tuon hintaluokan auto silti hienompi kun naapurien. Mutta mulle auto on vaan kulkupeli jolla pääsee töihin, eli haluan minimoida ilkivallan riskin ja sen ettei tuu ylimääräisiä korjauskuluja..
Häh, mun sukulaiset asuu the ghetossa ja siellä on cayannekin parkkipaikalla. Myös muita oikeastikin kalliita autoja löytyy. Parempia kummiski kuin meidän keskituloisten taloyhtiön pihasta
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:04"]Jos sul on varaa kalliiseen auton, miks muutat johkin slummiin?
[/quote]
Olen ennen asunut keskustassa, mutta vaihdoin asuntoa isompaan koska 7kk päästä syntyy esikoiseni eikä pieni kaupunkiasuntoni olisi ollut hyvä vauvalle. Uudessa paikassa on meno rauhoittunut (muutan alueen "turvalliseen" päähän) samalla rahalla itselle ja lapselle omat huoneet sekä päiväkoti, koulu ja kaupat lähellä.
Lapsen kanssa kannattaa kyllä muuttaa alueelle joka ei epäilytä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:15"]Lapsen kanssa kannattaa kyllä muuttaa alueelle joka ei epäilytä.
[/quote]
Alue ei epäilytä mua muuten, mutta haluan varmistaa että kun tulee tarve mennä, auto on toimintakunnossa.
Siinä tapauksessa ei kannata ostaa mitää vanhaa kotteroa
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:01"]
Heheh, on sulla käsitys hienosta ja kalliista autosta :D
[/quote]
Heheh. Pointti on siinä että slummin asukkaiden mielestä joku sinänsä vanha rotisko voi olla "ökyauto", kuten vaikkapa joku 15v vanha Mersu. Ja se vetää sitten ilkivaltaa puoleensa: "Mikä tuokin luulee olevansa kun oikein Mersulla ajelee, potkaisempa lommon kylkeen..".
Ei roskaväen touhuilla mitään järkeä olekaan. Siksihän he siellä slummissa asuvatkin.
Hieno 8-15 vuotta vanha auto :D Älä huoli, ei ne siitä kiinnostu.
Ps. Meillä ollut joskus ihan uusiakin tavallisia autoja huonomaineisella alueella ja ei niille tehty mitään ja vastaavasti exällä hieno uudehko auto hienolla autolla ja se taas naarmutettiin siellä pahasti.
[quote author="melba" time="07.02.2015 klo 23:31"]
Hieno 8-15 vuotta vanha auto :D Älä huoli, ei ne siitä kiinnostu.
Ps. Meillä ollut joskus ihan uusiakin tavallisia autoja huonomaineisella alueella ja ei niille tehty mitään ja vastaavasti exällä hieno uudehko auto hienolla autolla ja se taas naarmutettiin siellä pahasti.
[/quote]
Tekijänä ollut mitä luultavammin joku roskaväen edustaja.
Mitä mä just luin?! :D