Olen mies jota ei kiinnosta seksi.
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:53"] Ja viettejä, vaistoja, ne puuttuu. Ainakin minulta puuttuivat. Tai kammottivat. Ihan niin kuin mikä tahansa, mitä et halua aukaista, koska tiedät, että siellä oven takana on jotain epämääräistä joka ei tiedä mitään hyvää, vaan saatttaa satuttaa. Aika lailla sama reaktio, kuin sinulla minun kanssani keskusteluun, että ei onnistu, kun mä olen niin hyökkäävä. Voit koittaa lähteä siitä liikkeelle. [/quote] Eli siis ne joko puuttuivat, eli mitään tunnetta ei ollutkaan, eikä ovea, joka pelottaisi. TAI Sitten tuntui tuolta oviesimerkiltä. Ettei nyt kaikki luule, että AINA ON tuo ovi. Ei ole. Yleisempää varmaan on, ettei mitään viettejä ja haluja ole tai ei ainakaan tunne tai ei tunnista olevankaan. [/quote]
Mikä on se ensimmäinen tunne, mikä tulee sinun kiinnostuessa toisesta ihmisestä, kun fyysinen halu on poissa? Eikö ole samantekevää onko suhteen toinen osapuoli mies vai nainen, jos rakkautta on ja kaikki muuten toimii hyvin? Kun seksuaalisuus on poissa pelistä? Mitä tunteita herää jonkun koskiessa sukupuolielimiisi? Jos seksuaalisuutta ei ole, ei pitäisi herätä mitään. Koko yksityisen tilan konsepti nojaa jokseenkin vankasti ihmisen seksuaalisuuteen? Ehkä nämä auttavat keskustelun oikeaan suuntaan. N31
[/quote]
Mikä on se ensimmäinen tunne, mikä tulee sinun kiinnostuessa toisesta ihmisestä, kun fyysinen halu on poissa?
Se on ihastus. Ai, miten tuo puhuu ihanasti, ai miten söpöt hiukset! Olisi ihanaa matkustaa hänen kanssaan * joku paikka * jne. Sellainen lämmin, hyvä tunne toisesta. On myös käynyt niin, että toisen vieressä on vain uskomattoman hyvä olla. Rauha.
Eikö ole samantekevää onko suhteen toinen osapuoli mies vai nainen, jos rakkautta on ja kaikki muuten toimii hyvin?
Tavallaan, voisin kuvitella seuristelevani ja rakastuvani naiseen. Mutta en ole kyllä tähän asti rakastunut, ei mulla ole naisia edes ystävinä. Rakastun mieluummin miehiin, heissä on "sitä jotain" aivoissa. Jos tulisi sellainen nainen vastaan, jonka aivoissa olisi sitä jotain eikä inhoais mua niin miksen voisi rakastua? Naiset ei vaan niin helposti kiinnostu minusta kuin miehet. Miehet kiinnostuvat minusta seksin takia, kun otsassa ei lue, millainen olen.
Mitä tunteita herää jonkun koskiessa sukupuolielimiisi?
Inhoa.
Jopa kauhua tai raivoa, jos tyyppi todella ei ymmärrä, että niin ei saa tehdä. Mietipä, jos sinuun koskettaisiin esim. Aleksanterinkadulla ruuhkassa (vaikka kukaan ei näkisikään) kun et sitä haluaisi. Miltä tuntuisi? Eikä nyt pidä juuttua siihen, että mulla kyseessä on oma mies, ei satunnainen ohikulkija, kyllähän mä voin pitää ohikulkijoistakin, eli inho ei johdu aina siitä, jos kadulla koskeminen inhottaa, vaan että on täysin valmistautumaton tai muuten ei vain sitä halua.
Jos seksuaalisuutta ei ole, ei pitäisi herätä mitään.
Jotenkin tää tuntuu nyt kehäpäätelmältä. Jos on valmistautumaton toisen kosketukseen niin toki herää inhoa, vaikkapa. Ehkä herää samaa kuin sun joku seksuaalinen asia, johon et ole valmis, vaikka vaikutitt kyllä niin siltä, että kaikki käy. Mutta koita nyt silti kuvitella. Esim. miehesi haluaisi, että alaston äitisi pitäisi kiinni hänen kädestään kun mies veis sen pilluusi tai jotain.
Koko yksityisen tilan konsepti nojaa jokseenkin vankasti ihmisen seksuaalisuuteen?
En tajunnut kysymystä.
Minäkin olen aina halunnut kysyä joitakin asioita aseksuaaleilta, mutta kaikki vaikuttavat siltä, että "kysykin jotain seksistä niin tulen päälle". Jotenkin outoa. Ihan kuin vegaani ei suostuisi keskustelemaan sekasyöjän ruokavaliosta.
Siis oikeastaan korjaan kohtaan "Miehet kiinnostuvat minusta seksin takia, kun otsassa ei lue, millainen olen."
että miehet tietty useammin kuin naiset kiinnostuvat koska se seksi vetää heitä, mutta en väitä, että ajattelisin heidän olevan VAIN seksin perässä. Vaikka siltähän se sitten viime kädessä aina tuntui, kun seksittömyys ei käy.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:54"]
Minäkin olen aina halunnut kysyä joitakin asioita aseksuaaleilta, mutta kaikki vaikuttavat siltä, että "kysykin jotain seksistä niin tulen päälle". Jotenkin outoa. Ihan kuin vegaani ei suostuisi keskustelemaan sekasyöjän ruokavaliosta.
[/quote]
No lue ajatuksella tämä ketju niin täälläkin on jo kerrottu, miksi. Ja jos kasvissyöjälle sanoo, että hänen ruokavalionsa on ihan lapsellista ja naurettavaa vaikeilua, niin jatkuuko keskustelu hyvässä hengessä? Aseksuaaleillehan sanotaan, että emme ole normaaleja. Sitten pitäisi jatkaa keskustelua hyvällä mielellä.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:54"]
[/quote]
Ja sen kun kysyt vain. Mutta osaat varmaan kysyä mitätöimättä toisen seksuaalisuutta? Jollainen aseksuaalisuuskin on.
Ja aseksuaalejakin on erilaisia. Osalla ehkä on periaatteessa haluja, mutta niitä ei vain saa käyttöön kertakaikkiaan vaikka seisoisi päällään ja tilanne aiheuttaa ymmärrettävästi turhautumista. Ihan 20 vuottakin voi olla sellainen tilanne päällä. Eli kaikki tunteet siihen puuttuvat etkä itse olisi ikinä keksinyt keksiä seksiä, mutta nyt kun siitä tiedät, niin tavallaan tajuat, että sinunkin kuuluisi käyttäytyä noin ja tuntea noin (eli haluta miestä sänkyyn ja harrastaa seksiä) mutta et vain tunne niin. Mun tilanne on suunnilleen tällainen. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti tilanteen ja se on itseasiassa jo ohi, mutta muistan liiankin hyvin, millaista oli elää ja etsiä kumppania seksiin pystymättömänä ja sitä ei-tarvitsevana.
Tai sitten on sellaisia, joita ei tosiaan hetkauta vaikka maailmassa onkin seksiä, vaikka he (ilmeisesti?) eivät sitä olisi myöskään keksineet keksiä, jos ei olisi ollut.
Ja vielä monenlaisia muita.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:21"]
En ole koskaan oppinut ymmärtämään aseksuaalien aivo- ja hormonitoimintaa. Ihminen on kuitenkin, vielä tänäkin päivänä, suurelta osin viettien varassa toimiva eläin. Minun on kovin vaikea ymmärtää (biologisesti) miten ihmiseltä puuttuu erä vahvimmista vieteistä ilman, että jotakin muuta olisi pois toiminnasta. Eikä nyt saa käsittää väärin, ilmiö kiehtoo minua paljon oman työni kautta ja minulla on myös ystäviä, jotka kokevat itsensä aseksuaaleiksi. Olen tosin itse heidät tutkinut ja kaikki heistä ovat joltakin osin "epäkunnossa". Olen kauan halunnut tavata aseksuaalin ihmisen syvällisempään keskusteluun. Koska kaikki, mitä olen ajatusmaailmasta kuullut, on vain pintaa (seksi ei vain ole tärkeää tai olemme ihan normaaleja, kyllä muu läheisyys kiinnostaa ym). Jotain tunnetiloja ja alkukantaisista vaistoista keskustelua. Joskus olen kuullut niin ikävän väittämän, että kyllä suhde voi toimia ilman mitään ällöä eritteiden vaihtoa. Tämä kyllä kertoo jo omaa kieltään. Tiedän kuitenkin, että on aseksuaaleja ihmisiä, joilla seksiin ei liity mitään sen kummempaa kielteistä ajatusmaailmaa. Se vietti vain puuttuu. Ja tällaisten kanssa toivoisin joskus ajatuksia vaihtavani. N31
[/quote]
Eihän tässäkään aseksuaaleista pelkästään mairittelevasti puhuta. Mollausta. Ja anteeksi nyt vain, mutta korviini tämä "en ole koskaan oppinut ymmärtämään aseksuaalien aivo- ja hormonitoimintaa." kaikuu niin, että "minusta aseksuaalien aivo- ja hormonitoiminnassa on jotain vikaa."
Sori...
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:54"]
[/quote]
Ja sen kun kysyt vain. Mutta osaat varmaan kysyä mitätöimättä toisen seksuaalisuutta? Jollainen aseksuaalisuuskin on.
[/quote]
Miksi aseksuaalit usein haluavat jälkeläisiä vaikka suvunjatkamisvietti puuttuu? Tai en nyt niin moneen ole törmännyt, mutta ne keihin olen.
Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti seksuaalisten ihmisten sukupuolielämään? Eivätkö he ymmärrä, että suuri osa tuosta heidänkin kaipaamasta hellyydestä ja kiintymyksestä ilmaistaan toisissa suhteissa seksillä?
Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti omiin sukupuolielimiinsä, jos taustalla ei ole emotionaalista traumaa? Lapsillekin sukupuolielimet ovat ihan yhtä luonnollinen asia kuin käsi tai jalka, kun sukupuolisuus ei ole vielä alkanut kehittymään.
N31 jos olisi olemassa joitain seksuaalisen halun sammuttavia lääkkeitä, voisit kokeilla ja näkisit asian itse käytännössä. Itse asiassa niille voisi olla käyttöä kaikille puutteessa riutuville, joiden ei ole muista syistä mahdollista muuttaa tilaansa seksin saannin sihteen.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:21"]
En ole koskaan oppinut ymmärtämään aseksuaalien aivo- ja hormonitoimintaa. Ihminen on kuitenkin, vielä tänäkin päivänä, suurelta osin viettien varassa toimiva eläin. Minun on kovin vaikea ymmärtää (biologisesti) miten ihmiseltä puuttuu erä vahvimmista vieteistä ilman, että jotakin muuta olisi pois toiminnasta. Eikä nyt saa käsittää väärin, ilmiö kiehtoo minua paljon oman työni kautta ja minulla on myös ystäviä, jotka kokevat itsensä aseksuaaleiksi. Olen tosin itse heidät tutkinut ja kaikki heistä ovat joltakin osin "epäkunnossa". Olen kauan halunnut tavata aseksuaalin ihmisen syvällisempään keskusteluun. Koska kaikki, mitä olen ajatusmaailmasta kuullut, on vain pintaa (seksi ei vain ole tärkeää tai olemme ihan normaaleja, kyllä muu läheisyys kiinnostaa ym). Jotain tunnetiloja ja alkukantaisista vaistoista keskustelua. Joskus olen kuullut niin ikävän väittämän, että kyllä suhde voi toimia ilman mitään ällöä eritteiden vaihtoa. Tämä kyllä kertoo jo omaa kieltään. Tiedän kuitenkin, että on aseksuaaleja ihmisiä, joilla seksiin ei liity mitään sen kummempaa kielteistä ajatusmaailmaa. Se vietti vain puuttuu. Ja tällaisten kanssa toivoisin joskus ajatuksia vaihtavani. N31
[/quote]
Eihän tässäkään aseksuaaleista pelkästään mairittelevasti puhuta. Mollausta. Ja anteeksi nyt vain, mutta korviini tämä "en ole koskaan oppinut ymmärtämään aseksuaalien aivo- ja hormonitoimintaa." kaikuu niin, että "minusta aseksuaalien aivo- ja hormonitoiminnassa on jotain vikaa."
Sori...
[/quote]
Ei, sitä en tarkoittanut. Aivo ja hormonitoiminnassa ei tarvitse olla mitään vikaa. Vaan jotakin erilaista. Erilainen ei tarkoita vikaa. Tiedän, että on sellaisia aseksuaaleja, joilla mitään muista poikkeavaa ei löydy, fyysisesti tai kokemusperäisesti, vaan enemmänkin on kuin heidän seksuaalisuutensa tai oikeastaan koko sukupuolisuutensa ei olisi koskaan lapsuudessa herännyt. Tällaiset ihmiset ehkä osaisivat parhaiten vastata (näin halutessaan) mieltäni askaruttaviin kysymyksiin.
Ja työni on kuvantamistekniikan parissa, joten toki olen tutkinut ystäväni, koska ovat sitä pyytäneet. Itse halunneet tietää onko heillä jotakin elimellistä ongelmaa taustalla vai ei.
Mutta ei siis minulla ole mitään aseksuaalisuutta vastaan tai heitä minään friikkeinä pitäisin. Kaikki tuntematon vain kovasti kiehtoo. Valitettavasti saanut yleensä kalsean vastauksen kysyessäni jotakin asiaan liittyvää.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:54"] Minäkin olen aina halunnut kysyä joitakin asioita aseksuaaleilta, mutta kaikki vaikuttavat siltä, että "kysykin jotain seksistä niin tulen päälle". Jotenkin outoa. Ihan kuin vegaani ei suostuisi keskustelemaan sekasyöjän ruokavaliosta. [/quote] Ja sen kun kysyt vain. Mutta osaat varmaan kysyä mitätöimättä toisen seksuaalisuutta? Jollainen aseksuaalisuuskin on. [/quote]
Miksi aseksuaalit usein haluavat jälkeläisiä vaikka suvunjatkamisvietti puuttuu? Tai en nyt niin moneen ole törmännyt, mutta ne keihin olen. Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti seksuaalisten ihmisten sukupuolielämään? Eivätkö he ymmärrä, että suuri osa tuosta heidänkin kaipaamasta hellyydestä ja kiintymyksestä ilmaistaan toisissa suhteissa seksillä? Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti omiin sukupuolielimiinsä, jos taustalla ei ole emotionaalista traumaa? Lapsillekin sukupuolielimet ovat ihan yhtä luonnollinen asia kuin käsi tai jalka, kun sukupuolisuus ei ole vielä alkanut kehittymään.
[/quote]
Miksi aseksuaalit usein haluavat jälkeläisiä vaikka suvunjatkamisvietti puuttuu?
Määrittele suvunjatkamisvietti? Minusta seksuaalisuus ei ole sitä. Muutenhan riittäisi, kun nai silloin kun haluaa lapsia, eikä esim vaihdevuosien jälkeen. Ihmisellä on varmaan lapsille muutakin tarvetta kuin se, että pippeli on käynyt pimpissä.
Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti seksuaalisten ihmisten sukupuolielämään? Eivätkö he ymmärrä, että suuri osa tuosta heidänkin kaipaamasta hellyydestä ja kiintymyksestä ilmaistaan toisissa suhteissa seksillä?
Itseasiassa eivät, tai minä en ainakaan ymmärtänyt. En tosin tiedä muista. Aseksuaalina seksi oli minulle kauhistus ja tarpeetonta. En oikein voinut tajuta, miten siihen voi liittää täysin vastakkaisia asioita kuten hyvän haluaminen ja hellyys. Mutta olin tietämätön.
Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti omiin sukupuolielimiinsä, jos taustalla ei ole emotionaalista traumaa?
En tiedä, mitä tarkoitat? Minusta seksiin liitettyinä, että näystä pitäisi siis nauttia, pillu on ruma ja miehen elin myös. Epäseksuaalisesti (esim. vaikka joidenkin vanhusten alapäät vanhainkodissa) nähtyinä ne ovat mulle vain sitä mitä ovat, ryppyisiä elimiä.
Sen sijaan alastomuus on ollut minulle aina helppoa ja voin ihan neutraalisti katsella kaikkien värkkejä, eivätkä ne herätä minussa mitään tunteita, ei inhoa eikä haluja. Varsinkin siis irrotettuina seksistä.
Lapsillekin sukupuolielimet ovat ihan yhtä luonnollinen asia kuin käsi tai jalka, kun sukupuolisuus ei ole vielä alkanut kehittymään.
Se on varmaan se, kun ympäriltä on alkanut tulla viestiä, että noista pitäisi nauttia ja tykätä ja ihastella, tai olet jotenkin jälkeenjäänyt, et pidä seksistä!
Etkö muka tunnista tuota (painostusta)? Varmaankin syntyy reaktio siitä sitä vastaan.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:21"] En ole koskaan oppinut ymmärtämään aseksuaalien aivo- ja hormonitoimintaa. Ihminen on kuitenkin, vielä tänäkin päivänä, suurelta osin viettien varassa toimiva eläin. Minun on kovin vaikea ymmärtää (biologisesti) miten ihmiseltä puuttuu erä vahvimmista vieteistä ilman, että jotakin muuta olisi pois toiminnasta. Eikä nyt saa käsittää väärin, ilmiö kiehtoo minua paljon oman työni kautta ja minulla on myös ystäviä, jotka kokevat itsensä aseksuaaleiksi. Olen tosin itse heidät tutkinut ja kaikki heistä ovat joltakin osin "epäkunnossa". Olen kauan halunnut tavata aseksuaalin ihmisen syvällisempään keskusteluun. Koska kaikki, mitä olen ajatusmaailmasta kuullut, on vain pintaa (seksi ei vain ole tärkeää tai olemme ihan normaaleja, kyllä muu läheisyys kiinnostaa ym). Jotain tunnetiloja ja alkukantaisista vaistoista keskustelua. Joskus olen kuullut niin ikävän väittämän, että kyllä suhde voi toimia ilman mitään ällöä eritteiden vaihtoa. Tämä kyllä kertoo jo omaa kieltään. Tiedän kuitenkin, että on aseksuaaleja ihmisiä, joilla seksiin ei liity mitään sen kummempaa kielteistä ajatusmaailmaa. Se vietti vain puuttuu. Ja tällaisten kanssa toivoisin joskus ajatuksia vaihtavani. N31 [/quote] Eihän tässäkään aseksuaaleista pelkästään mairittelevasti puhuta. Mollausta. Ja anteeksi nyt vain, mutta korviini tämä "en ole koskaan oppinut ymmärtämään aseksuaalien aivo- ja hormonitoimintaa." kaikuu niin, että "minusta aseksuaalien aivo- ja hormonitoiminnassa on jotain vikaa." Sori... [/quote] Ei, sitä en tarkoittanut. Aivo ja hormonitoiminnassa ei tarvitse olla mitään vikaa. Vaan jotakin erilaista. Erilainen ei tarkoita vikaa. Tiedän, että on sellaisia aseksuaaleja, joilla mitään muista poikkeavaa ei löydy, fyysisesti tai kokemusperäisesti, vaan enemmänkin on kuin heidän seksuaalisuutensa tai oikeastaan koko sukupuolisuutensa ei olisi koskaan lapsuudessa herännyt. Tällaiset ihmiset ehkä osaisivat parhaiten vastata (näin halutessaan) mieltäni askaruttaviin kysymyksiin. Ja työni on kuvantamistekniikan parissa, joten toki olen tutkinut ystäväni, koska ovat sitä pyytäneet. Itse halunneet tietää onko heillä jotakin elimellistä ongelmaa taustalla vai ei. Mutta ei siis minulla ole mitään aseksuaalisuutta vastaan tai heitä minään friikkeinä pitäisin. Kaikki tuntematon vain kovasti kiehtoo. Valitettavasti saanut yleensä kalsean vastauksen kysyessäni jotakin asiaan liittyvää.
[/quote]
No vaikket tarkoittanut niin siltä se kuulosti.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:20"]N31 jos olisi olemassa joitain seksuaalisen halun sammuttavia lääkkeitä, voisit kokeilla ja näkisit asian itse käytännössä. Itse asiassa niille voisi olla käyttöä kaikille puutteessa riutuville, joiden ei ole muista syistä mahdollista muuttaa tilaansa seksin saannin sihteen.
[/quote]
Juu, kokeiltu on. Sitä kutsutaan ehkäisypilleriksi minun kohdalla. Ainoa vain oli se, että kerran kun olet seksistä nauttinut, aina sen muistat. Eli vaikka haluja ei olisikaan, sitä puolta itsessään kaipaa. Seksi on myös jollakin tavalla osa itseilmaisua. Ihan kuin et pystyisi halaamaan toista tarpeeksi lujasti, ihan kuin et voisi kertoa rtarpeeksi painokkaasti rakastavasi, ilman seksiä ja fyysistä kosketusta. Se oli kohtalaisen perseestä, suoraan sanottuna.
N31
Itse en ainakaan suhtaudu negatiivisesti sukupuolielimiin, eikä ole mitään traumojakaan.
-Aloittaja
"Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti omiin sukupuolielimiinsä, jos taustalla ei ole emotionaalista traumaa?"
Vielä noista värkeistä, miten olen saanut sen käsityksen, että moni seksistä nauttivakin suhtautuu niihin negatiivisesti? Siis ainakin ulkonäköön?
En usko, että kukaan niitä niin negatiivisesti inhoaisi kuin nyt ehkä, jos nuoriso ja aikuisetkin ajattelisivat, että kaikilla saa olla oma mielipiteensä niistä, eikä niiden näkeminen kauniina tai haluttavina ole se, mihin jokaisen tulisi pyrkiä. Kuten koen, että sinäkin kysymykselläsi pyrit. Et oikein hyväksy sitä, että jonkun mielestä ne ovat rumia. Koska miksi se sinua muuten askarruttaisi?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:20"]N31 jos olisi olemassa joitain seksuaalisen halun sammuttavia lääkkeitä, voisit kokeilla ja näkisit asian itse käytännössä. Itse asiassa niille voisi olla käyttöä kaikille puutteessa riutuville, joiden ei ole muista syistä mahdollista muuttaa tilaansa seksin saannin sihteen. [/quote] Juu, kokeiltu on. Sitä kutsutaan ehkäisypilleriksi minun kohdalla. Ainoa vain oli se, että kerran kun olet seksistä nauttinut, aina sen muistat. Eli vaikka haluja ei olisikaan, sitä puolta itsessään kaipaa. Seksi on myös jollakin tavalla osa itseilmaisua. Ihan kuin et pystyisi halaamaan toista tarpeeksi lujasti, ihan kuin et voisi kertoa rtarpeeksi painokkaasti rakastavasi, ilman seksiä ja fyysistä kosketusta. Se oli kohtalaisen perseestä, suoraan sanottuna. N31
[/quote]
Vai niin. No kokeile seuraavaksi sammuttaa tunteesi.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:21"] En ole koskaan oppinut ymmärtämään aseksuaalien aivo- ja hormonitoimintaa. Ihminen on kuitenkin, vielä tänäkin päivänä, suurelta osin viettien varassa toimiva eläin. Minun on kovin vaikea ymmärtää (biologisesti) miten ihmiseltä puuttuu erä vahvimmista vieteistä ilman, että jotakin muuta olisi pois toiminnasta. Eikä nyt saa käsittää väärin, ilmiö kiehtoo minua paljon oman työni kautta ja minulla on myös ystäviä, jotka kokevat itsensä aseksuaaleiksi. Olen tosin itse heidät tutkinut ja kaikki heistä ovat joltakin osin "epäkunnossa". Olen kauan halunnut tavata aseksuaalin ihmisen syvällisempään keskusteluun. Koska kaikki, mitä olen ajatusmaailmasta kuullut, on vain pintaa (seksi ei vain ole tärkeää tai olemme ihan normaaleja, kyllä muu läheisyys kiinnostaa ym). Jotain tunnetiloja ja alkukantaisista vaistoista keskustelua. Joskus olen kuullut niin ikävän väittämän, että kyllä suhde voi toimia ilman mitään ällöä eritteiden vaihtoa. Tämä kyllä kertoo jo omaa kieltään. Tiedän kuitenkin, että on aseksuaaleja ihmisiä, joilla seksiin ei liity mitään sen kummempaa kielteistä ajatusmaailmaa. Se vietti vain puuttuu. Ja tällaisten kanssa toivoisin joskus ajatuksia vaihtavani. N31 [/quote] Eihän tässäkään aseksuaaleista pelkästään mairittelevasti puhuta. Mollausta. Ja anteeksi nyt vain, mutta korviini tämä "en ole koskaan oppinut ymmärtämään aseksuaalien aivo- ja hormonitoimintaa." kaikuu niin, että "minusta aseksuaalien aivo- ja hormonitoiminnassa on jotain vikaa." Sori... [/quote] Ei, sitä en tarkoittanut. Aivo ja hormonitoiminnassa ei tarvitse olla mitään vikaa. Vaan jotakin erilaista. Erilainen ei tarkoita vikaa. Tiedän, että on sellaisia aseksuaaleja, joilla mitään muista poikkeavaa ei löydy, fyysisesti tai kokemusperäisesti, vaan enemmänkin on kuin heidän seksuaalisuutensa tai oikeastaan koko sukupuolisuutensa ei olisi koskaan lapsuudessa herännyt. Tällaiset ihmiset ehkä osaisivat parhaiten vastata (näin halutessaan) mieltäni askaruttaviin kysymyksiin. Ja työni on kuvantamistekniikan parissa, joten toki olen tutkinut ystäväni, koska ovat sitä pyytäneet. Itse halunneet tietää onko heillä jotakin elimellistä ongelmaa taustalla vai ei. Mutta ei siis minulla ole mitään aseksuaalisuutta vastaan tai heitä minään friikkeinä pitäisin. Kaikki tuntematon vain kovasti kiehtoo. Valitettavasti saanut yleensä kalsean vastauksen kysyessäni jotakin asiaan liittyvää.
[/quote]
No vaikket tarkoittanut niin siltä se kuulosti.
[/quote]
Pahoittelut siitä.
N31
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:54"] Minäkin olen aina halunnut kysyä joitakin asioita aseksuaaleilta, mutta kaikki vaikuttavat siltä, että "kysykin jotain seksistä niin tulen päälle". Jotenkin outoa. Ihan kuin vegaani ei suostuisi keskustelemaan sekasyöjän ruokavaliosta. [/quote] Ja sen kun kysyt vain. Mutta osaat varmaan kysyä mitätöimättä toisen seksuaalisuutta? Jollainen aseksuaalisuuskin on. [/quote]
Miksi aseksuaalit usein haluavat jälkeläisiä vaikka suvunjatkamisvietti puuttuu? Tai en nyt niin moneen ole törmännyt, mutta ne keihin olen. Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti seksuaalisten ihmisten sukupuolielämään? Eivätkö he ymmärrä, että suuri osa tuosta heidänkin kaipaamasta hellyydestä ja kiintymyksestä ilmaistaan toisissa suhteissa seksillä? Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti omiin sukupuolielimiinsä, jos taustalla ei ole emotionaalista traumaa? Lapsillekin sukupuolielimet ovat ihan yhtä luonnollinen asia kuin käsi tai jalka, kun sukupuolisuus ei ole vielä alkanut kehittymään.
[/quote]
Miksi aseksuaalit usein haluavat jälkeläisiä vaikka suvunjatkamisvietti puuttuu?
Määrittele suvunjatkamisvietti? Minusta seksuaalisuus ei ole sitä. Muutenhan riittäisi, kun nai silloin kun haluaa lapsia, eikä esim vaihdevuosien jälkeen. Ihmisellä on varmaan lapsille muutakin tarvetta kuin se, että pippeli on käynyt pimpissä.
Itseasiassa eivät, tai minä en ainakaan ymmärtänyt. En tosin tiedä muista. Aseksuaalina seksi oli minulle kauhistus ja tarpeetonta. En oikein voinut tajuta, miten siihen voi liittää täysin vastakkaisia asioita kuten hyvän haluaminen ja hellyys. Mutta olin tietämätön.
Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti omiin sukupuolielimiinsä, jos taustalla ei ole emotionaalista traumaa?
En tiedä, mitä tarkoitat? Minusta seksiin liitettyinä, että näystä pitäisi siis nauttia, pillu on ruma ja miehen elin myös. Epäseksuaalisesti (esim. vaikka joidenkin vanhusten alapäät vanhainkodissa) nähtyinä ne ovat mulle vain sitä mitä ovat, ryppyisiä elimiä.
Sen sijaan alastomuus on ollut minulle aina helppoa ja voin ihan neutraalisti katsella kaikkien värkkejä, eivätkä ne herätä minussa mitään tunteita, ei inhoa eikä haluja. Varsinkin siis irrotettuina seksistä.
Lapsillekin sukupuolielimet ovat ihan yhtä luonnollinen asia kuin käsi tai jalka, kun sukupuolisuus ei ole vielä alkanut kehittymään.
Se on varmaan se, kun ympäriltä on alkanut tulla viestiä, että noista pitäisi nauttia ja tykätä ja ihastella, tai olet jotenkin jälkeenjäänyt, et pidä seksistä!
Etkö muka tunnista tuota (painostusta)? Varmaankin syntyy reaktio siitä sitä vastaan.
[/quote]
En ole koskaan törmännyt mihinkään painostukseen. Mutta en olekaan aseksuaali.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:54"] Minäkin olen aina halunnut kysyä joitakin asioita aseksuaaleilta, mutta kaikki vaikuttavat siltä, että "kysykin jotain seksistä niin tulen päälle". Jotenkin outoa. Ihan kuin vegaani ei suostuisi keskustelemaan sekasyöjän ruokavaliosta. [/quote] Ja sen kun kysyt vain. Mutta osaat varmaan kysyä mitätöimättä toisen seksuaalisuutta? Jollainen aseksuaalisuuskin on. [/quote] Miksi aseksuaalit usein haluavat jälkeläisiä vaikka suvunjatkamisvietti puuttuu? Tai en nyt niin moneen ole törmännyt, mutta ne keihin olen. Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti seksuaalisten ihmisten sukupuolielämään? Eivätkö he ymmärrä, että suuri osa tuosta heidänkin kaipaamasta hellyydestä ja kiintymyksestä ilmaistaan toisissa suhteissa seksillä? Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti omiin sukupuolielimiinsä, jos taustalla ei ole emotionaalista traumaa? Lapsillekin sukupuolielimet ovat ihan yhtä luonnollinen asia kuin käsi tai jalka, kun sukupuolisuus ei ole vielä alkanut kehittymään. [/quote] Miksi aseksuaalit usein haluavat jälkeläisiä vaikka suvunjatkamisvietti puuttuu? Määrittele suvunjatkamisvietti? Minusta seksuaalisuus ei ole sitä. Muutenhan riittäisi, kun nai silloin kun haluaa lapsia, eikä esim vaihdevuosien jälkeen. Ihmisellä on varmaan lapsille muutakin tarvetta kuin se, että pippeli on käynyt pimpissä. Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti seksuaalisten ihmisten sukupuolielämään? Eivätkö he ymmärrä, että suuri osa tuosta heidänkin kaipaamasta hellyydestä ja kiintymyksestä ilmaistaan toisissa suhteissa seksillä? Itseasiassa eivät, tai minä en ainakaan ymmärtänyt. En tosin tiedä muista. Aseksuaalina seksi oli minulle kauhistus ja tarpeetonta. En oikein voinut tajuta, miten siihen voi liittää täysin vastakkaisia asioita kuten hyvän haluaminen ja hellyys. Mutta olin tietämätön. Miksi aseksuaalit suhtautuvat negatiivisesti omiin sukupuolielimiinsä, jos taustalla ei ole emotionaalista traumaa? En tiedä, mitä tarkoitat? Minusta seksiin liitettyinä, että näystä pitäisi siis nauttia, pillu on ruma ja miehen elin myös. Epäseksuaalisesti (esim. vaikka joidenkin vanhusten alapäät vanhainkodissa) nähtyinä ne ovat mulle vain sitä mitä ovat, ryppyisiä elimiä. Sen sijaan alastomuus on ollut minulle aina helppoa ja voin ihan neutraalisti katsella kaikkien värkkejä, eivätkä ne herätä minussa mitään tunteita, ei inhoa eikä haluja. Varsinkin siis irrotettuina seksistä. Lapsillekin sukupuolielimet ovat ihan yhtä luonnollinen asia kuin käsi tai jalka, kun sukupuolisuus ei ole vielä alkanut kehittymään. Se on varmaan se, kun ympäriltä on alkanut tulla viestiä, että noista pitäisi nauttia ja tykätä ja ihastella, tai olet jotenkin jälkeenjäänyt, et pidä seksistä! Etkö muka tunnista tuota (painostusta)? Varmaankin syntyy reaktio siitä sitä vastaan. [/quote] En ole koskaan törmännyt mihinkään painostukseen. Mutta en olekaan aseksuaali.
[/quote]
Siis ai et vai? Et ole koskaan kuullut kenenkään nauravan toisen mahdolliselle kokemattomuudelle tai kypsymättömyydelle? Se on just sitä. Pitäisi olla kokemuksia tarpeeksi aikaisin, ei tietenkään liikaa, mutta ei liian vähän, liian estoinen ei saa olla, se on kauhistus, ja jos joku ei vieläkään uskalla harrastaa seksiä, se on kypsymätön jolle voi selän takana nauraa. Asekusuaalina saa kokea kaikkea tuota. Ei kaikki, mutta itse koin sen näin.
En itsekään ymmärrä, miksi se häiritsi minua, mutta olisin halunnut poikaystävän, mutta en halunnut, että tuollaisia juttuja alkaa kiertää minusta.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:13"]Näyttää että keskustelu on mennyt joidenkin osalta riitelyksi mutta miksi? Annetaan jokaisen olla omanlaisensa, ilman tarkempaa analysointia.
-Aloittaja
[/quote]
Minä en halua riidellä, olen vain rehellisen kiinnostunut aseksualismista. On paljon asioita ja kysymyksiä, joihin kukaan ei ole osannut vastata. Erilaisuus on rikkautta, mutta se ei vähennä ihmisten kiinnostusta. Tuntematon kiinnostaa aina.
N31