"Miehillä on oikeus kouria naisia kun mieli tekee"
Helsinkiläisen baarinpitäjän suusta kuultua eilen illalla. Eräs mies kävi minuun käsiksi ja puristeli voimakkaasti kehostani. Portsarit kävivät hakemassa miehen pois, mutta lähtiessämme noin tunnin kuluttua näimme saman miehen edelleen tanssilattialla. Kysyimme portsareilta että miks mies on edelleen täällä. Baarin omistaja vastasi, että miehillä on oikeus kosketella naisia kun mieli tekee ja naisten tulisi olla asiasta vain imarreltuja. Lisäksi hän lisäsi, että omistajalla valittaminen ei hyödytä mitään sillä kyseessä on hän itse omistaja ja että "kaikki julkisuus on hyvästä" (?!).
Mitä mieltä muut palstailijat ovat asiasta? Itsellä ainakin kyseinen baari menee boikottiin omistajan halventavan asenteen vuoksi.
Kommentit (112)
Miksi vitussa nainen ei itse saa päättää kuka hänen kroppaansa kajoaa? Sairasta sanon minä
Ap jatkaa, ei tosiaan eilen käynyt mielessäkään kirjoitella tästä AV:lle. Mutta jäin miettimään tuota "kaikki julkisuus on hyvästä". No sitä saa mitä tilaa :)
Jos mies saa kouria naista, jos siltä tuntuu, niin onko mulla oikeus vetästä kourivaa miestö turpaan, jos siltä tuntuu?
Laittaisin sinua vielä jonnekin muuallekin tästä, jotta asiakkaat osaisivat äänestää jaloillaan.
No jos menee Pataässään niin voi odottaa juuri tollasta kohtelua. Vähän tasoa peliin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:38"]No jos menee Pataässään niin voi odottaa juuri tollasta kohtelua. Vähän tasoa peliin.
[/quote]
vois mennä pataässään ja tehdä ilmoitus jokausesta seksuaalisesta häirinnästä. :)
Oli kyllä järkyttävä mesta. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta siinä paikassa, menin sinne vain koska muu seurue halusi. Ap
Meeppä sinne uudestaan ja latase jokasta kourijaa nassuun ja ehkä omistajaakin vaikka ei koskisi ja sano että naisella on oikeus latasta jos tekee mieli :)
Asioilla on aina kaksi puolta. Tälläiset tilanteet joissa nainen itse hinkkailee miehiä vasten tanssilattialla menee vähän harmaalle alueella sen suhteen että kuka ahdistelee ketä. Kyllä portsaritkin osaa arvioida tilannetta että onko kyseessä aito valitus vai ei.
Kyseisessä tilanteessa seisoin tiskillä, jolloin ohikulkeva mies kävi kiinni. En siis omasta mielestäni provosoinut henkilöä tekoon... :D tokihan tältäkin palstalta löytyy näitä naisvihaajia, jotka ajattelevat samoin kuin tämä herrasmies-baarinpitäjä. Ap
Itse olisin laittanut kyseisestä henkilöstä tiedot eteenpäin tahoille, jotka voivat puuttua asiaan. Mieti, jos olisit kaupassa ja joku kourisi sinua ilman lupaa, mutta kauppias antaisi luvan kouria ihmisoikeuksien vastaisesti? Vaikka baarissa on eri tunnelma, niin seksuaalinen ahdistelu on asiana aina yhtä väärin. Kyllä kaupassakin kauppias saisi kuulla ja joutaisi oikeuteen (tämä esimerkkinä koska rakas ystäväni työtovereineen on joutunut seksistisen työnantajan kohteiksi ja juuri käsittelevät asiaa oikeuden taholla). Tuskin baari haluaa tulla kuulluksi ahdistelupaikkana. Estä ja ennakoi parhaasi mukaan ennen kuin joku muu joutuu pahemman ahdistelun kohteeksi. Kaikki eivät uskalla tehä tuollaisille mitään, uskalla sinä :)
Teepä rikosilmoitus tyypin toiminnasta. Jos kukaan ei reagoi niin mitään muutosta ei tapahdu.
Hyi helvetti.