Onko kokemuksia sähköhoidosta eli ect:stä masennukseen?
Auttaako miten masennukseen, pakko-oireisiin ja psykosomaattisiinoireisiin?
Kommentit (125)
Sisko oli harjoittelussa mielisairaalassa ja sanoi, että sähkö auttoi monella. Monella auttoi pelkästään sähkö eikä mikään muu. Jotkut kävi vakituisesti aika ajoin hakemassa sähköä, että pärjää yhteiskunnassa ja elämässä.
Ei auttanut ja muisti meni siltä syksyltä kun sain hoitoa.
T. Psykoottisesti masentunut
Mieluummin vedän sieniä, kuin annan käristää aivoni.
Vierailija kirjoitti:
Sisko oli harjoittelussa mielisairaalassa ja sanoi, että sähkö auttoi monella. Monella auttoi pelkästään sähkö eikä mikään muu. Jotkut kävi vakituisesti aika ajoin hakemassa sähköä, että pärjää yhteiskunnassa ja elämässä.
Jos sähköhoito olisi masentuneille pakollista, voitaisiin monta itsemurhaa estää
Vierailija kirjoitti:
Käytetäänkö tätä nykyään?
Jopa enenevissä määrin. Tulokset ovat aika hyviä.
sienet ja sähkö on tulossa muotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin vedän sieniä, kuin annan käristää aivoni.
Pelkäätkö myös 5G:n käristävän aivosi? Kysyn kun näyttää siltä ettet tiedä asiasta mitään
uppppppppppppppppppppppp!!!!!! kokemuksia???
Masennukseen kokeiltu. Ei ollut apua. Mutta kannattaa kokeilla
Sain im-yrityksen jälkeen. Meni muisti puoleksi vuodeksi ja sen myötä elämä meni huonompaan suuntaan. Uskon mm. työkyvyttömyyttä aiheutti enemmän ect kuin itse masennus. Voi silti olla, että ect pelasti minut, olin niin itsetuhoinen.
On omituista, miten noita muistiongelmia vähätellään. Tiedän lukuisia kanssapotilaita, jotka ovat menettäneet muististaan tärkeitä elämäntapahtumia vuosia ennen sähköhoitoa. Silti aina väitetään, että ect vaikuttaa vain lyhytkestoiseen muistiin hoidon aikana.
Minulla auttaa. Käyn ylläpitohoidossa. Muistiin vaikuttaa, eikä kaikki palaudu, osa palautuu. Ect vaikutus tulee nopeasti ja tehoaa kohdallani paljon paremmin, kuin lääkkeet, joilla myös paljon sivuvaikutuksia.
Käytetäänkö tätä keskivaikeaan masennukseen myös?
Vaimo oli pitkään sairaalassa masennuksen vuoksi. Jakson lopussa sai sähköhoitoa ja piristyi siitä oikein huomattavasti.