Voiko pettämistä antaa anteeksi?
Vaimo narahti pettämisestä. Pettäminen ei ollut ns.fyysistä pettämistä vaan jonkinsorttinen netti-ihastus. Sen jälkeen omat tunteeni ovat vaihdelleet todella rajusti. Rakastan vaimoani ja haluaisin avioliiton jatkuvan. Meillä on iso perhe ja senkin takia olen vielä roikkunut tässä mukana. Voiko luottamus palautus?
Kommentit (19)
No ihastuksia naisilla on vähän väliä. Eikö tämä ole jonkin sortin herätys? Sillä fyysistä pettämistö ei ole tapahtunut. Naiset ihastuu helposti mikäli ei saa huomiota. Huomioi nyt vaimoasi erityisen paljon! Aika auttaa
Eiköhän tuollaiset netti-ihastumiset ole aika harmittomia.
Siis eihän tuo ainakaan mun mielestä ole edes pettämistä. Ja kyllä ihan fyysisen pettämisenkin pystyy antamaan anteeksi, ainakin tiedän tapauksia, jossa pari on jatkanut yhdessä. Nettikeskustelut (oletan) on mun mielestäkin aika harmittomia. Oletteko jutelleet asiasta, vai miten jäi kiinni?
Eihän tuo ole mitään pettämistä? Mitä tarkoitat netti-ihastuksella, kirjoittelua jonkun jampan kanssako vai mitä? Olen minäkin ollut ihastunut vaikka kuinka moniin miehiin avioliittoni aikana. Kun en tee asialle mitään, se ei todellakaan ole pettämistä.
Mun mielestä tuo on pettämistä. Ajatuksen tasolla, mutta silti. Ja voi antaa anteeksi, mutta vaatii töitä molemmilta osapuolilta.
Tuollaisen voin antaa anteeksi, mutta fyysistä en.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:58"]
Mun mielestä tuo on pettämistä. Ajatuksen tasolla, mutta silti. Ja voi antaa anteeksi, mutta vaatii töitä molemmilta osapuolilta.
[/quote]
Pettämistä ajatuksen tasolla, mutta silti?
Onko sitten myös tappamista tai tappamiseen rinnastettavaa toimintaa, jos tappaa jonkun ajatuksen tasolla?
Siis kyseessä on joku tuntematon chat-ihastus? Netissähän kuka tahansa voi esittää olevansa mitä tahansa. Sellaiseen haavekuvaan on helppo ihastua.
En ole itse kokenut pettämistä, mutta olen joutunut katselemaan pettämiskriisiläisen tempoilua. Sanoisin, että problematiikka on paljon laajempi kuin vain sen sivusuhteen antaminen anteeksi. Pettäjäparin psyyke ja heidän avioliittonsa on tekojen jäljiltä monella tasolla rikki. Pettäjät ja pettämistä kokeneet eivät välttämättä esim. pysty käsittelemään sitä, että jonkun toisen liitto onkin ehjä ja onnellinen. Valtava raivo ja kateus synnyttävät esim. liikuttavia "ennustuksia", että kyllä se teidänkin liitto vielä kaatuu yms. yhtä tasokasta trashia. Psyykkisen työn ei pitäisi pettämisen jälkeen loppua siihen, että saadaan joku näennäinen perhekulissi toistaiseksi takaisin pystyyn, vaan esim. pettäjien pitäisi työstää omaa minäkuvaansa ja suhdettaan muuhun maailmaan realistisesti ja rehellisesti. Tähän ei moni edes halua pystyä; on kivempaa yrittää glorifioida sitä omaa pettämistä ja kuvitella esim. olevansa nyt tosi syvällinen tyyppi kun on "kokenut" (lue: tehnyt) jotain äärimmäisen raukkamaista ja pahaa.
Omalla miehelläni on aivan varmasti netti-ihastuksia. Oletettavasti on heitä tavannutkin. En pidä tuota pettämisenä ja olen aivan varma, ettei pidemmälle ole menty. Pitkään suhteeseen mahtuu kaikenlaista. Aikanaan, kun meillä meni huonosti, mies petti ja se johti eroon, mutta palasimme myöhemmin yhteen eikä asia ole vaivannut vuosiin. Tästä onkin jo 20 vuotta aikaa.
Nainen voi antaa miehen pettämisen anteeksi, mies ei koskaan voi antaa naisen pettämistä anteeksi.
M28
Kerran voi antaa panon anteeksi. Naiset rakastuu jatkuvasti kaikkiin, näyttelijöihin, työkavereihin, hammaslääkäriin.. Olet yksin jos et hyväksy.
vaikka mieskin voi tulla yli puolitiehen vastaan, helpottaahan se sydäntä kun kerto o tuoreemman tapauksen toiselle. panohistorian läpikäyminen ei ehkä ole se juttu.
hami4
Jokainen ihastuu muihin pitkän suhteen aikana. Se on vain tosiasia. Jos oikeasti rakastat toista, anna asian olla, ja huomioi häntä erityisesti. Luottamuksen ei tarvitse palautua, jos sinua ei ole petetty. Ikävä, että sait tietää ihastumisesta, ja vaimosi teki harkitsemattomasti, kun ruokki ihastusta yhteydenpidolla. Mutta kaikilla on niitä ihastuksia, joiden kanssa jutellaan enemmän tai vähemmän viattomasti esim työpaikalla, ja kun ne eivät johda mihinkään, ne eivät ole pettämistä. Oletko koskaan itse flirttaillut kenellekään, tai ollut vähän ihastunut?
On mielestäni pettämistä vaikka ei ole fyysistä.
Pitkässä liitossa tulee väistämättä ihastuksia muihin. Kyse on siitä, miten asian käsittelee. Onko vaimosi ollut tapaamassa tätä ihmistä vai jarrutellut sinun vuoksesi? Jälkimmäinen osoittaa, että hän kuitenkin haluaa valita sinut. Silloin voi antaa anteeksi.
Fyysistä pettämistä en antaisi anteeksi. En tunne ketään, joka olisi pystynyt siihen itseään hajottamatta ellei sitten itse ole myöskin pettänyt aiemmin.
Toki voi antaa anteeksi, mutta suhteen jatkaminen olisi oman itseisarvon polkemista. Aloittajan tapauksessa pettämistä ei edes tapahtunut muualla kuin aloittajan koriven välissä. Siis nettikeskustelu ei ole pettämistä.
Voi jos tahtoa löytyy. Puhu vaimosi kanssa.