Kelpuuttaisitko lottovoiton JOS...
..tietäisit varmuudella että se tekisi sinusta huonomman ihmisen? Kaikki tiedämme miten raha vaikuttaa ihmisiin.
Kommentit (20)
Mieluummin rikas mulkku kuin köyhä maailman syleilijä.
No jos mä oikeen kunnon pääpotin voittaisin, niin kai mä siitä jonkun verran voisin antaa hyviin tarkoituksiin. Eli kelpuuttaisin
Minusta tulisi äärettömän saita. Joidenkin mielestä siis huonompi ihminen, mutta voittoni ottaisin vastaan silti.
Minusta ei tulisi varmasti mulkkua. Tietenkin kateelliset ruikuttaisi heti, että siitä tuli mulkku.
Hah, no varmasti jonkun mielestä tulisikin huonompi ihminen, ihan sama. Uskon kyllä että ne joilla on oikeasti välillä pitäisivät parempana ihmisenä. Heidän suhteensa en rahojani säästelisi. (Juujuu hyvyys on muutakin kuin rahan ja materian sysääminen...)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:00"]
Minusta ei tulisi varmasti mulkkua. Tietenkin kateelliset ruikuttaisi heti, että siitä tuli mulkku.
[/quote]
Kuulostat mulkulta jo nyt.
Parantaisin rahoillani perheeni ja parhaiden ystävieni elämää. Jos joku kaveri on kohdellut minua huonosti niin jättäisin ilman. En tarjoaisi edes kahvikuppia kahvilassa. Sellaiselle varmaan olisin ylimielinen kusipää ;) Enkä auttaisi kodittomien kulkukissojen yhdistyksiä tai toimeentulolla eläviä yh-mammoja vaikka miljoonia olisikin ja joku apua pyytäisi.
Aina löytyy joku, jonka mielestä olisin joko aina ollut mulkku tai että viimeistään siinä vaiheessa musta tulisi sellainen. Kuitenkin jos ja kun pystyisin oleellisesti parantamaan omaa ja läheisteni elämänlaatua, niin satunnaiset soraäänet eivät haittaisi, eli kyllä mulle lottovoitto kelpaisi.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:02"]Hah, no varmasti jonkun mielestä tulisikin huonompi ihminen, ihan sama. Uskon kyllä että ne joilla on oikeasti välillä pitäisivät parempana ihmisenä. Heidän suhteensa en rahojani säästelisi. (Juujuu hyvyys on muutakin kuin rahan ja materian sysääminen...)
[/quote]
*väli, sysäämistä
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:02"]Hah, no varmasti jonkun mielestä tulisikin huonompi ihminen, ihan sama. Uskon kyllä että ne joilla on oikeasti välillä pitäisivät parempana ihmisenä. Heidän suhteensa en rahojani säästelisi. (Juujuu hyvyys on muutakin kuin rahan ja materian sysääminen...)
[/quote]
*väli, sysäämistä
[/quote]
Perkele *VÄLIÄ
Te ette nyt ymmärtäneet. Kyse ei ole muiden mielipiteistä, vaan siitä että teistä oikeasti tulisi huonompia ihmisiä. Ja sehän on fakta että rikkaana on vaikeampi olla hyvä ihminen (tiedän, vaikeasti määriteltävissä), vaikka raha mahdollistaakin jotkut hyvät teot.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:11"]Te ette nyt ymmärtäneet. Kyse ei ole muiden mielipiteistä, vaan siitä että teistä oikeasti tulisi huonompia ihmisiä. Ja sehän on fakta että rikkaana on vaikeampi olla hyvä ihminen (tiedän, vaikeasti määriteltävissä), vaikka raha mahdollistaakin jotkut hyvät teot.
ap
[/quote]
Kyllä minä ymmärsin ja siltikin mieluummin rikas mulkku.
-3
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:11"]
Te ette nyt ymmärtäneet. Kyse ei ole muiden mielipiteistä, vaan siitä että teistä oikeasti tulisi huonompia ihmisiä. Ja sehän on fakta että rikkaana on vaikeampi olla hyvä ihminen (tiedän, vaikeasti määriteltävissä), vaikka raha mahdollistaakin jotkut hyvät teot.
ap
[/quote]
Mä olen koko elämäni ollut täysi kusipää, joten yksi lottovoitto ei sitä oleellisesti enää voisi muuttaa. Edelleen raha kelpaa.
Ap, miksi kuvittelet ihmiset lottoavan?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:16"]
Ap, miksi kuvittelet ihmiset lottoavan?
[/quote]
Haluavat rahaa? Tosin keskiverto ihminen on sen verran yksinkertainen ettei ajattele omaa moraaliaan sen enempää.
ap
Vastasit ihan oikein. Jos joku on lotonnut ja se päävoitto sattuisi napsahtamaan niin enpä jaksa uskoa että siitä kovin moni kieltäytyisi.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:11"]Te ette nyt ymmärtäneet. Kyse ei ole muiden mielipiteistä, vaan siitä että teistä oikeasti tulisi huonompia ihmisiä. Ja sehän on fakta että rikkaana on vaikeampi olla hyvä ihminen (tiedän, vaikeasti määriteltävissä), vaikka raha mahdollistaakin jotkut hyvät teot.
ap
[/quote]
FAKTA!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:11"]
ap
[/quote]
Millä tapaa se pelkkä rahan määrä määrittelee onko se ihminen hyvä vai huono? Eli näin köyhänä olen hyvä ihminen, mutta jos saisin rahaa muuttuisin huonoksi ja jos taas köyhtyisin muuttuisin taas hyväksi?
Tottakai!