Tuli matka Lohjalle? Mitä siellä voisi tehdä/nähdä?
Onko kyseisessä kaupungissa mitään mielenkiintoista? Nähtävyyksiä? Kivoja kauppoja? Kivoja ruokaravintoloita?
Kommentit (27)
Mä en kanssa ymmärrä Lohjan haukkumista. Mukava, pieni kaupunki, jossa on kaikki riittävät palvelut. Harrastaa voi vaikka mitä. Ota sukset ja luistimet mukaan ja käy testaamassa tekolumilatu Harjulla sekä retkiluistelurata Aurlahden jäällä. Kuntosali löytyy esim. uimahallin yhteydestä ja sen jälkeen voit pulahtaa Neidonkeitaan aaltoihin. Amar on ruokapaikoista paras. Jos sulla on lapsia, niin huomenna on esim. Fröbelin palikoiden konsertti järnefeltin koululla ja tenavatohinat päiväkummusssa.
Huumeongelmaan en ole törmännyt.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:20"]Parasta mitä Lohjalla voi tehdä on itsemurha tai muutto pois. Minä valitsin jälkimmäisen ja nyt olen kokonaan toipunut lohjalaisuudesta.
[/quote]
Kokeilin ensimmäistä muttei onnistunut, sitten toista. Heti helpotti.
Ehdottomasti käytävä: cafe St Honore. Parhaat täytekakut ja muut herkut ikinä!
Neidonkeitaassa on myös keilahalli. Kesällä kivoja uimarantoja. Saattaisin suositella myös käyntiä lounasravintola Evästorpassa, sieltä saa autenttisen ruokala-fiiliksen tehtaan vanhassa ruokalassa:)
Mihin vuodenaikaan olet tulossa? Kesällä on nähtävää enemmän, talvella hiljaista. Ruokaravintoloista suosittelen Amaria ( intialainen&länsimainen menu, intialainen ruoka on tosi hyvää) tai Gustoa ( italailaistyyppinen, jakaa mielipiteitä, osa rakastaa, osa ei ole yhtään tyytyväinen) Kauppoja ei juurikaan ole, nähtävyyksiä: kalkkikaivosmuseo, kirkko, tavallinen museo. Neidonkeitaan uimahalli on suosittu ja tunnissa pääset bussilla Hesan keskustaan.
Gusto on feikki. Amar on hyvä, Kauppakadulla on ihana kahvila Cafe Lauri. Kirkko on kuuluisa.
Parasta mitä Lohjalla voi tehdä on itsemurha tai muutto pois. Minä valitsin jälkimmäisen ja nyt olen kokonaan toipunut lohjalaisuudesta.
Meillä on mökki lohjalla ja pääsääntöisesti oleillaan kesällä siellä ja veneillään paljon. Itse kaupungista en pidä, on ruma. En keksi mitään nähtävyyksiäkään ja talvella on todella ankea paikka.
Onko siellä enää mitään kirppareita, osaako paikallaiset kertoa?
Joskus vuosia sitten muistelisin käyneeni siellä kirpparilla mutta muutenhan se on aika ankea paikka.
Älä mene. "Mieluummin nyrkki perseessä kuin asua Lohjalla"
Tanhuhovissa kirppis auki joka päivä. Guston ruoka italialaista ja hyvää, Roomassa syömääni muistutti. Pizza on aitoa italialaisen makuista jos tottunut pakaste- ja kotipizzoihin ei samanmoista ole. Itsemurhaa ei kannata tehdä jos olet vain käymässä (kuten nro4 ehdotti).
Kuuntele anssi honkasen biisi miks mä asun Lohjalla, siitä vinkkiä
Kirppareita on ainakin Moduulikirppis- keskustassa, Keskuskirpputori- Asemalla, Minikirppu- Nummentakana, Karisma- entisen Tanhuhovintiloissa, Kirppuset- Cittarin vieressä.
Noista huumeista; kai niitä valitettavasti on lähes jopa paikassa Suomessa. Itse Lohjalla ikäni asuneena en ole koskaan törmännyt avoimeen huumekauppaan tai -käyttöön, joten ei niitä täällä nyt sen enempää tarvitse pelätä kuin vaikka Helsingin keskustassa.
Samat kaupat kuin muuallakin. Suosittelen myös Amaria. Katso jos Laurentius salissa olisi jotain ohjelmaa tai konsertteja. Järven jäällä voi käppäillä ja ihailla maisemia. Talvella on aika heikosti mitään turisteille
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:46"]
Meillä on mökki lohjalla ja pääsääntöisesti oleillaan kesällä siellä ja veneillään paljon. Itse kaupungista en pidä, on ruma. En keksi mitään nähtävyyksiäkään ja talvella on todella ankea paikka.
[/quote]
Mikä siinä sun mielestä on rumaa? Olen keski-ikäinen mies ja kävin elämäni ensimmäistä ja toistaiseksi ainutta kertaa Lohjalla toissa kesänä ja olin todella positiivisesti yllättynyt sen kaupunkimaisuudesta. Siis siellähän oli ihan oikea tiivis keskusta. Minusta se vaikutti oikein elävältä ja vireältä kaupungilta, jonka kuvittelin olevan paljon pienempi kuin se olikaan.
En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka katkeroituvat jollekin kaupungille. Lohja on ihan normaali suomalainen kaupunki. Kauniin järven rannalla. Kirkon lähettyvillä kaunis Pappilan museoalue. Keskustassa on niitä normikauppoja ja pari hyvää kahvilaa ja minustakin Amarissa on hyvä ruoka. Kesällä Lohja on kaunis paikka, todella paljon mm. Vaahteroita ja kirkon lähettyviltä löytyy aika erikoisiakin lehtipuita. Mutta näitä et valitettavasti näe näin talvella. Harjulla kiva kävellä ja katsoa harjumaisemaa.
Ja minä en muuten asu Lohjalla, mutta käyn siellä aika usein.
Täällä jo mainittiinkin ravintola Amar. Toinen huippupaikka on saman omistajan Amar's Grill House, jossa on myös erittäin hyvää ruokaa. Leffateatterikin löytyy ja siellä pyörii ihan samat uutuudet kuin esim. pääkaupunkiseudulla. Neidonkeitaan uimahalli on hyvä tai Siuntion puolella on sitten Siuntion kylpylä.
Tytyri, mielenkiintoinen nähtävyys.