Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävä ei ymmärrä, että joskus voi vain olla huonolla tuulella

Vierailija
18.11.2021 |

Ollaan asuttu kohta 6 kk yhdessä, molemmilla eka kerta yhdessä asumista. Kämppä on vähän pieni kahdelle ja joskus mulla vain kaatuu seinät päälle tai ärsyttää, mutta ei se ole poikaystävän vika. Siis ihan vaan se tilanne ärsyttää. Mutta hän alkaa sit tivaamaan, että mikä mulla on ja sitten mua ärsyttää vielä enemmän, vaikka mulla ei oikeastaan ole mitään muuta kuin että oon vaan huonolla tuulella. Sitten poikaystävä loukkaantuu ja luulee, että oon sille vihainen ja sit se riita vaan kasvaa siitä koko ajan. Miten mä saisin poikaystävän ymmärtämään, että ei se ole sen vika?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin poikaystäväni kanssa yksiössä, ja ongelma oli lähinnä se etten osannut antaa tilaa hänelle, ja sitten loukkaannuin kun en "kelvannut".

Voi, kyllä kelpasin, hyvinkin, mutta minulla oli vain tapana puhua ja palattaa monen ihmisen edestä turhuuksia, eikä hän yksinkertaisesti jaksanut aina kuunnella juttujani. Nielin loukkaantumiseni, ja nykyään osamme molemmat antaa toiselle tilaa siten, että puuhaamme omia juttujamme.

Sano rauhallisesti, että haluaisit tehdä jotain yksin, tai että sinun täytyy ajatella jotain omia juttujasi. Olisi hyvä kertoa suoraan mitä päässäsi liikkuu, etenkin jos poikaystävälläsi on tapana huolestua. Itse olin aina varma, että vika oli minussa, jos toinen on yhtäkkiä hiljaa kuin hiiri, ehkä poikaystävässänikin oli tuolloin vikaa kun aina tiuski minulle "älä kysele." joka sai minut entistä huolestuneemmaksi.

Opettelette vasta yhdessä elämistä, siihen menee hieman aikaa, mutta asiat järjestyvät. Meilläkin on vielä paljon asioita, joita opetella.

Vierailija
22/28 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan koskaan ole huonolla tuulella jos nyt ei mitään tosi järkyttävää ole tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on niitä huonompia hetkiä, mutta kun huomaa, että ajatukset ovat alkaneet kääntyä negatiivisiksi niitä voi myös muuttaa. Huonosta hetkestä ei tarvitse välttämättä tulla huonoa päivää. Katkaise ne negatiiviset tunteet vaikka meditoimalla, liikunnalla tai mene ulos kävelemään.

Vierailija
24/28 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystäväsi on vähän samanlainen   kuin minä, minäkään en ymmärrä, että jostakin asiasta pitäisi kiukutella tai olla ärsyyntynyt kun oikeasti ei ole mitään syytä.

Kyllä siellä taustalla aina joku syy on. Sitä ei ole vaan aina helppoa tunnistaa itsekään. Ahdistuminen ja hermostuminen on ihan inhimmillistä, toisille luontaisempaa kuin toisille, mutta heidän täytyy löytää keino miten käsitellä asiaa, ettei toisen paha olo kaadu toisen niskaan.

Vierailija
25/28 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan koskaan ole huonolla tuulella jos nyt ei mitään tosi järkyttävää ole tapahtunut.

No mut sithän kaikki muutkin on varmaan samanlaisia hei!

Vierailija
26/28 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko asua yhdessä. 

Vierailija
27/28 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii eihän nämä ole sukupuolisidonnaisia asioita vaan persoonaan liittyviä juttuja joissa voi usein miten tulla paremmaksi toisia kohtaan puolin ja toisin jos ymmärtää osuutensa ja haluaa

Vierailija
28/28 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos kokeilisit ihan vaikka puhua mistä se kenkä puristaa silloin, kun ei ärsytä?