Älykkyyteni riittää Mensan jäsenyyteen, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:39"]Mäkin olen jäsen, mutten kyllä - siitä älykkyydestä huolimatta - ymmärrä, että miten ne tehtävät oikeasti älykkyyttä mittaa. Siis matemaattista ja loogista päättelykykyä kyllä, mutta ei kai se nyt mikään älykkeeden synonyymi ole.
[/quote] aamen
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:54"]Nettitestin tulos kerrotaan jos tulos on alle 135, siitä ylimenevät tulokset kerrotaan vain virallisissa mensan testeissä, joten he jotka kertovat saaneensa nettitestistä tulokseksi vaikkapa 145, puhuvat pötyä.
[/quote] Kyllä mä sain ainakin nettitestin välityksellä 152, ja tulos ilmoitettiin kyllä. En kuitenkaan usko että kyseinen testi on kovinkaan pätevä älykkyyden mittari, sillä testi menee sitä paremmin mitä enemmän kyseisten ongelmien kaltaisia tehtäviä treenaa
Siitä vaan tekemään testiä uudestaan ja uudestaan ja treenaamaan, tulette yllättymään ettei se tulos lopulta paljoakaan parane. Muutenhan kaikki olis kohta jotain Einsteinejä =O
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:39"]Mäkin olen jäsen, mutten kyllä - siitä älykkyydestä huolimatta - ymmärrä, että miten ne tehtävät oikeasti älykkyyttä mittaa. Siis matemaattista ja loogista päättelykykyä kyllä, mutta ei kai se nyt mikään älykkeeden synonyymi ole.
[/quote]
Korreloivat vahvasti silti.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:59"]Miksi sua kiinnostaa jonkun lafkan jäsenkortti yhden ominaisuuden perusteella? Hankkisitko myös vihreäsilmäisten tai ruskeasilmäisten tai 190-senttisten jäsenkortit jos niitä saisi ja ne pätisivät sinuun? Oletko koskaan ajatellut hankkia esim. elämää?
[/quote]
Moni jäsenkortti perustuu aikalailla yhteen ominaisuuteen tai harrasteeseen...
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:54"]Nettitestin tulos kerrotaan jos tulos on alle 135, siitä ylimenevät tulokset kerrotaan vain virallisissa mensan testeissä, joten he jotka kertovat saaneensa nettitestistä tulokseksi vaikkapa 145, puhuvat pötyä.
[/quote] Kyllä mä sain ainakin nettitestin välityksellä 152, ja tulos ilmoitettiin kyllä. En kuitenkaan usko että kyseinen testi on kovinkaan pätevä älykkyyden mittari, sillä testi menee sitä paremmin mitä enemmän kyseisten ongelmien kaltaisia tehtäviä treenaa
[/quote]
Selitäs miksi jotkut ei pääse hoitsukoulun lääkelaskuista läpi ikinä vaikka miten treenaisivat?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:39"]Mäkin olen jäsen, mutten kyllä - siitä älykkyydestä huolimatta - ymmärrä, että miten ne tehtävät oikeasti älykkyyttä mittaa. Siis matemaattista ja loogista päättelykykyä kyllä, mutta ei kai se nyt mikään älykkeeden synonyymi ole.
[/quote]
Testi mittaa hoksottimien nopeutta.
[/quote]
Ja se on älykkyyttä vai? Sitä paitsi siinä testissä on niin rutkasti aikaa että ei niissä kyllä erityisen nopea tarvitse olla.
[/quote]
Joo ootsä se eroperheen tyyppi, joka aina kertoo saaneensa huippupisteet testissä, vaikka kävi kusella, paskalla, koiraa ulkoiluttamassa ja jääkaapilla välissä? Vissiin netissä on 20min aikaa tehdä 35 tehtävää.
Haluan todellakin kysyä jotain. Kerro piin likiarvo viimeiseen desimaaliin asti.
No, älykkäät ihmiset ymmärtää olla levittämästä tietoa siitä älykkyydestään. Eli et ole oikeasti älykäs. En ole lukenut ketjua, joten saattaa olla toistoa.
T.Oikeasti älykäs
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:31"]No, älykkäät ihmiset ymmärtää olla levittämästä tietoa siitä älykkyydestään. Eli et ole oikeasti älykäs. En ole lukenut ketjua, joten saattaa olla toistoa.
T.Oikeasti älykäs
[/quote]
Olet oikeassa. Paitsi anonyyminä netissä voi tästäkin asiasta avautua.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:31"]No, älykkäät ihmiset ymmärtää olla levittämästä tietoa siitä älykkyydestään. Eli et ole oikeasti älykäs. En ole lukenut ketjua, joten saattaa olla toistoa.
T.Oikeasti älykäs
[/quote]
Hah, puhuit itsesi pussiin.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:54"]Nettitestin tulos kerrotaan jos tulos on alle 135, siitä ylimenevät tulokset kerrotaan vain virallisissa mensan testeissä, joten he jotka kertovat saaneensa nettitestistä tulokseksi vaikkapa 145, puhuvat pötyä.
[/quote]
Selitäs miksi jotkut ei pääse hoitsukoulun lääkelaskuista läpi ikinä vaikka miten treenaisivat?
[/quote] Väitän että opiskelevat väärällä tekniikalla. Itse treenailin juuri mensan testeillä logiikan kokeeseen yliopistossa ja huomasin huiman parannuksen treenin myötä. Onko siis niin että älykkyyteni kasvoi tuon treenin myötä, vai opinko vain että mitä noissa tehtävissä haetaan takaa ja miten lähteä niitä ratkaisemaan? Kovin on mielestäni yksipuoleinen testi mitatakseen älykkyyttä. Siinä nouseekin esiin se ongelma, että miten älykkyys ylipäänsä tulisi määritellä?
Mielestäni elämässä tärkeää on sosiaalinen älykkyys. Itse olen aina kärsinyt sukulaiseni sosiaalisen älykkyyden puutteesta ja yritän itse huomioida ihmiset, vaikka usein olenkin aika suora ja sammakoita lipsautteleva ihminen. Pyrin kuitenkin huomioimaan kulloisenkin keskustelukumppanin ja pitämään kiinni sovituista tapaamisista, mihin sukulaiseni ei pysty. Älykkyystestit ovat kiinnostaneet minua aina, mutta en ole uskaltanut tai kehdannut tehdä numeroa kiinnostuksestani eli mennä testiin. Ulkomaisesta testistä sain lukeman 135. Pärjäsin opinnoissani lukematta ja olen huomannut, että ratkaisen matemaattisia tehtäviä aika hyvin päättelemällä, mikäli tehtävässä ei vaadita muistamaan mitään kaavoja. Nimimuistini, olipa kyse esineistä, sanoista, ihmisistä tai vaikkapa koiraroduista on erittäin hyvä. Pitkästyn helposti, joten harrastan laajasti hyvin monimutkaisia toimia vaativia harrastuksia. Olen monista asioista eri mieltä kuin moni muu, joten kirjoitan vastarannan kiisken mielipiteitä lehtiin. Onneksi puolisoni on myös älykäs, joten hämmästelemme maailmaa yhdessä. Lapsemmekin ovat teräviä: on älykästä maistaa kaikkea, jotta tietää, mistä pitää, joten he ihmettelevät lapsia, jotka eivät tunne ruokia tai ole maistaneet juuri mitään heille tavallista.
Onko sinulla perhettä? Syötkö sipulia? Juotko rasvatonta maitoa? Tiedätkö googlaamatta, mikä on valokki? Missä tilanteissa huomaat, että olet älykäs?
t. kaikkiruokainen perheenäiti
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:21"]Ja todellakin palstailen täällä =)
[/quote]
koetko olevasi muita parempi?[/quote]
En. Koetko sinä olevasi minua huonompi?