Jos sinulta poistettaisiin seksuaalinen himo, uskotko että haluaisit jatkaa elämääsi?
Kommentit (95)
Ei haittaisi. Se nyt katosi jo noin 10v. sitten. Hyvin on mennyt.
Moni vapaaehtoisen selibaatin aloittaneet mies on kuvannut sen olleen helpotus, että seksi jäi.
Itse olen nainen, jolla vanhempi mies, jonka tarpeet seksin saralla hyyyyyyyyvin pienet nykyään. Läheisyys sille edelleen kyllä tosi tärkeää, on aina kuulemma ollut tärkeämpää. Itse toivoisin pääseväni omistani samalle tasolle. Harmittaa, että halua on niin usein ja uskon, että elämä yksinkertaistuisi hyvällä tavalla, jos en haluaisi.
Minulla ei ole himoja, vaihdevuodet veivät, olen hyvin tyytyväinen elämääni. Miksi kaipaisin himoja.
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi ihanaa
olla vapaa moisesta turhuudesta, olisi lottovoitto
Nuorena ois voinu haitata pahastikin, mutta viime vuodet mennyt jo ilman minkäänlaisia haluja, vaihdevuodet pakko olla syynä. Vain unissa, tosin vain joskus harvoin enää, on sitäkin halukkaampi...
N53
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi ihanaa
voisi keskittyä kehittävämpiin asioihin,,
Olen aseksuaali, joten elämä ei muuttuisi mitenkään kun ei ole mitään poistettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi ihanaa
mikä on parempaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi ihanaa
mikä on parempaa???
Oikeastaan ihan kaikki on kivempaa kuin tyhjänpäiväinen kusivehkeiden hinkutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi ihanaa
mikä on parempaa???
Oikeastaan ihan kaikki on kivempaa kuin tyhjänpäiväinen kusivehkeiden hinkutus.
Mikään ei tunnu paremmalta kuin kunnon orkku
Miksi sitten M G T O W in mainitseminen saa teidät niin vihaisiksi?
Ei ole muutenkaan mitään elämänhalua. Sama kuinka paljon saan piparia, kestää vain sen hetken hyvänolon tunne. En tiedä onko tuo jatkuva panetus hyvä vai huono asia, mutta palaan seksin jälkeen nopeasti takaisin elämään kyllästyneeseen tilaani. Mikään ei huvita, mikään ei tunnu miltään. Kaikki on jo nähty ja koettu. Ei mitään uutta auringon alla. Samaa paskaa päivästä toiseen.
Jos sillä ei olisi vaikutusta mihinkään muuhun niin ei haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muutenkaan mitään elämänhalua. Sama kuinka paljon saan piparia, kestää vain sen hetken hyvänolon tunne. En tiedä onko tuo jatkuva panetus hyvä vai huono asia, mutta palaan seksin jälkeen nopeasti takaisin elämään kyllästyneeseen tilaani. Mikään ei huvita, mikään ei tunnu miltään. Kaikki on jo nähty ja koettu. Ei mitään uutta auringon alla. Samaa paskaa päivästä toiseen.
Mutta ajattele miten synkkäää olisi jos tuokin hyvän olon tunne poistettaisiin
Hyvin on mennyt vimoset 15 vuotta. Elämä on ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ajattele miten synkkäää olisi jos tuokin hyvän olon tunne poistettaisiin
Seksiä ei ole muutenkaan ja runk kaus mitätön tuhnu. Pakkopullaa koko touhu.
Jos se ei vaikuttaisi muuten siihen miten tunnen lapsia kohtaan niin ei haittaisi yhtään. Päinvastoin.
Toki. Elämä saattaisi olla hyvinkin helpompaa kuin nyt.
Minulta on poistettu seksuaalinen himo. Minulle määrättiin SSRI:ta teini-iässä jota söin pitkälle aikuisuuteen. Aluksi kun huomasin, etten enää halua ja tunto ja orgasmi ei toimi sain itsemurha-ajatuksia. Kun siis oire jatkui lääkkeen lopettamisen jälkeen. Ensimmäisen lopettamiskerran jälkeen tunto ja halu palautui, toisen lopettamiskerran jälkeen kuin en olisi enää palautunut. Tajusin kärsiväni ilmiöstä nimeltä PSSD ja tajusin ettent ole ainoa. Hiljalleen olen tottunut siihen. Halu on hieman palautunut mutta on todella vaimeaa, orgasmikin on todella vaimea, seksi ei oikeastaan kiinnosta minua yhtään. En kiihotu merkittävissä määrin tai kiihottuminen ei pysy yllä niin että haluaisin harrastaa seksiä. Tämä ei liity masennukseen.
Se on vienyt elämästäni jonkun draivin mikä minulla ennen oli. Osa minusta on kuollut. En koe olevani enää se kuka olin. Olen tehnyt sitten muita asioita sen sijaan. Loppupeleissä seksi symboloi minulle lähinnä lisääntymistä nykyään. Parisuhteenhan tuo tuhosi täysin, koska harva haluaa parisuhteeseen aseksuaalin kanssa.
Jos olisit kysynyt asiaa 20-vuotiaalta minulta, niin olisin varmaan vastannut eri tavalla.
Mutta nyt on nyt. Haluaisin. Elämässä on niin paljon muutakin mielenkiintoista, kuten kulttuuri, kulinaria ja (platoniset) ihmissuhteet. Seksuaalisuus on iso osa ihmistä, mutta kuitenkin vain osa.
M37