Joudumme muuttamaan takaisin entiselle paikkakunnalle
Muutimme vajaat kaksi vuotta sitten uuteen kotiin uudelle paikkakunnalle, noin 25km päähän entisestä. Nyt tilanne on se, että joudumme palaamaan entiseen kotiimme.
Onko kohtalontovereita tai neuvovaa sanaa, kyllähän me aikuiset sopeudumme, mutta entä lapset. Perheessämme sekä pientä että isompaa kansaa.
Kommentit (38)
Vuokrasopimus irtisanotaan eikä täältä noin vaan löydy uutta. Entinen koti yhä omistuksessamme, tosin nyt vuokralla.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:59"]Vuokrasopimus irtisanotaan eikä täältä noin vaan löydy uutta. Entinen koti yhä omistuksessamme, tosin nyt vuokralla.
[/quote]
Katselkaa, laittakaa lehteen ilmoitus kyllä joka kaupungissa asuntoja on
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:59"]Vuokrasopimus irtisanotaan eikä täältä noin vaan löydy uutta. Entinen koti yhä omistuksessamme, tosin nyt vuokralla.
[/quote]
Katselkaa, laittakaa lehteen ilmoitus kyllä joka kaupungissa asuntoja on
[/quote]
Kaikki ei vieläkään asu kaupungissa... Itse asun pienessä kylässä, eikä täällä ole ollut myynnissä tai vuokrattavana meille tulevaisuudessa sopivaa asuntoa
Missä se ongelma oikein on? Miksi etsit "kohtalotovereita"? Ihmisiä muuttaa joka päivä asunnosta toiseen, ei siinä ole mitään dramaattista saati traagista.
No ei, lähinnä murehdin lasten puolesta. Totta, ei ole eroa tai muuta vakavaa perheen sisällä, "vain" muutto.
No, pari vuotta sitten muutettiin myös n 25km, ja koko perhe sopeuduttiin todella hyvin, teillä luulisi olevan helpompaa, kun vanhassa paikassa ainakin lapsilla pitäis olla entuudestaan tuttuja?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:25"]
Missä se ongelma oikein on? Miksi etsit "kohtalotovereita"? Ihmisiä muuttaa joka päivä asunnosta toiseen, ei siinä ole mitään dramaattista saati traagista.
[/quote]
Oman kokemuksen mukaan ihmiset jotka ei muuttele alvariinsa (varsinkin lapsena) on tasapainoisempia.
Itse jouduin muuttamaan 15v mennessä 8 kertaa. En kyllä osaa mitään paikkaa kutsua kodiksi, kavereitakaan ei lapsuudesta / nuoruudesta ole.
On tuttuja toki. Esikoinen 13v ei halua palata ja hänellä onkin paljon hyviä syitä. Tiedän, että aikuiset päättävät, mutta silti tuntuu pahalta pojan puolesta.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:25"]
[/quote]
Oman kokemuksen mukaan ihmiset jotka ei muuttele alvariinsa (varsinkin lapsena) on tasapainoisempia.
Itse jouduin muuttamaan 15v mennessä 8 kertaa. En kyllä osaa mitään paikkaa kutsua kodiksi, kavereitakaan ei lapsuudesta / nuoruudesta ole.
[/quote]Samoin minä. Edelleenkään en ole hyvä "pitämään" kavereita. Mutta jos nyt kerran muuttaa niin kyllä siitä hengissä selviää eikä traumoja tule.
Miksi te alun perin muutitte sieltä omistusasunnostanne pienen matkan päähän vuokra-asuntoon?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:39"]
Miksi te alun perin muutitte sieltä omistusasunnostanne pienen matkan päähän vuokra-asuntoon?
[/quote]
Koulukiusaamista veikkaan, siksihän se 13v poika ei halua takas.
^ Jos näin on, alkuperäinen otsikointi ja viesti ovat kyllä ihan asian vierestä. Oikea otsikko olisi ollut: Harmittaa, kun poikani joutuu palaamaan kouluun, jossa häntä kiusataan.
Jos kyse on tästä, eikö se poika voisi jatkaa nykyisessä koulussaan, siis siinä, jota on käynyt kaksi viime vuotta. Monen koulumatka on nykyään paljon pitempikin kuin 25 kilometriä.
Jos poikaasi on kiusattu koulussa ja muutatte takaisin ja poika joutuu takaisin kiusaajien pariin, niin huh huh!! Normaali äiti tekisi MITÄ VAIN etttei lapsi joutuis piinaan uudelleen.
"Joudutte" palaamaan vanhaan kotiinne. Onko siinä jotain vikaa? Hometalo? Liian pieni teille? Miksi ette sitten ole myyneet sitä vaan pitäneet itsellänne? Vai eikö mene kaupaksi?
Jos ette ehdottomasti halua sinne takaisin, eihän teidän ole pakko palata. Jos nykyinen vuokra-asuntonne irtisanottiin, asuntoja on muitakin. Jos siinä nykyisessä kylässänne tämä todellakin on ainoa laatuaan, niin tsekatkaa naapurikylät.
No jaa, minä olen muuttanut ennen 18v ikääni 6 kertaa ja sen jälkeenkin 11 kertaa. Nuorena ei tuntunut missään mutta nyt en enää hirveästi jaksais muuttaa kun se pakkaaminen yms on aika raskasta puuhaa. (N54)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 16:05"]
No jaa, minä olen muuttanut ennen 18v ikääni 6 kertaa ja sen jälkeenkin 11 kertaa. Nuorena ei tuntunut missään mutta nyt en enää hirveästi jaksais muuttaa kun se pakkaaminen yms on aika raskasta puuhaa. (N54)
[/quote] Piti olla 8 ei 6. Sorry!
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:35"]
On tuttuja toki. Esikoinen 13v ei halua palata ja hänellä onkin paljon hyviä syitä. Tiedän, että aikuiset päättävät, mutta silti tuntuu pahalta pojan puolesta.
[/quote]
Tämä 13-vuotias siis on ongelman ydin? Entisessä kodissako ei ole mitään vikaa? Eikä muilla perheenjäsenillä mitään takaisin palaamista vastaan?
On todella hankala ottaa kantaa, kun ap jakaa tietoa harvakseltaan pieninä palasina ja vain erikseen nyhtämällä. Aloituskin oli vähän harhaanjohtava. Saisit varmasti parempia neuvoja, kun kertoisit kerralla koko tilanteen. Mistä se kenkä nyt oikein puristaa?
Hyvin sopeudutte. Ja jos ette sopeudu, niin sitten säästätte rahaa ja muutatte pois sieltä.
Terv. eräs joka ei vaan sopeudu synnyinkaupunkiinsa.